وبلاگ

/

/

معاملات آتی بیت کوین چیست؟ ₿ | کسب سود از آن

معاملات آتی بیت کوین چیست؟ ₿ | کسب سود از آن

۴ دی ۱۴۰۱

قراردادهای آتی بیت کوین: معاملات آتی بیت کوین که به معاملات فیوچرز معروف است یکی از روش‌های کسب درامد در بازار ارزهای دیجیتال است. بد نیست بدانید که معاملات آتی، نقطه مشترک بازار بورس و کریپتوکارنسی است و این امکان را در اختیار سرمایه‌داران قرار می‌دهد تا بدون خرید و فروش یک رمز ارز در سود یا ضرر آن شریک شوند. به طور متوسط ​​در روز، سرمایه گذاران بیش از 5 میلیارد دلار قراردادهای آتی بیت کوین مبادله می کنند. پرداخت‌ های ارزی در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. خرید و فروش ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین نیز به یکی از پرطرفدارترین روش‌های پرداختی تبدیل شده است. اما در حال حاضر، خیلی از علاقه‌مندان به سمت معاملات فیوچرز بیت کوین کشیده شده‌اند چون هم هیجان بالایی دارد و هم سودآوری خوبی دارد. اما معاملات آتی بیت کوین چیست؟ چگونه می توان معاملات آتی بیت کوین را شروع کرد؟

قراردادهای آتی بیت کوین

معاملات آتی بیت کوین چیست؟

یک قرارداد آتی به سرمایه گذار این امکان را می دهد تا سرمایه گذاری را با قیمتی معین در تاریخ معین تعیین شده در مقطعی از آینده خریداری یا بفروشد. سرمایه گذاران بیت کوین می توانند قراردادهای آتی را در بازارهای آینده انجام دهند. به طور سنتی، فعال ترین بازارهای آتی شامل طلا، نفت یا کالاهای مختلفی بوده اند. قرارداد معاملات آتی خود حاوی جزئیاتی از کلاس دارایی مورد معامله است. در این قرارداد همچنین اندازه خرید، روز معاملات نهایی، تاریخ سررسید و مبادله ای که قرارداد در آن خریداری یا فروخته می شود، ذکر شده است. از آنجا که قرارداد آتی با ارزش دارایی پیوند دارد. ارزش اساسی قرارداد آتی برای یک ابزار خاص با توجه به خود دارایی واقعی قیمت گذاری می شود.

خرید بیت کوین

معاملات آتی چگونه کار می کند؟

تجارت آینده شامل دو طرف است. یکی از طرفین مدت طولانی برای کلاس دارایی حرکت می کند. و طرف دیگر کوتاه است. در حالی که ما با جزئیات بسیار خوبی تجزیه و تحلیل نمودار بیت کوین را پوشش داده ایم. یادگیری نحوه تجارت معاملات آتی بیت کوین یک دسته متفاوت برای درک کل است. قرارداد آتی براساس تقاضا ایجاد می شود. این قرارداد بطور خودکار در بازار ارائه نمی شود. قرارداد آتی زمانی ایجاد می شود که یک خریدار با یک فروشنده مطابقت داشته باشد. موقعیتی کوتاه برای اطمینان از قیمت فروش در حال حاضر به منظور محافظت از شخصی مانند یک تیزهوش در برابر کاهش قیمت در آینده استفاده می شود. اگر قیمت همچنان به سقوط ادامه یابد، موقعیت کوتاه برنده می شود.

از موقعیت طولانی برای اطمینان از قیمت خرید در حال حاضر استفاده می شود. تا از افزایش قیمت ها در آینده استفاده کند. در صورت افزایش قیمت ها، موقعیت طولانی برنده می شود. با هر دو این موقعیت، معامله گر در یک نقطه قیمتی خاص وارد قرارداد شده است. قراردادهای آتی به عنوان توافق بین دو طرف آغاز می شود. اگرچه احتمالاً قبل از انقضای قرارداد قرارداد چندین بار دست تغییر خواهد کرد. وقتی قرارداد معاملات آتی منقضی می شود، تسویه حساب می تواند فیزیکی باشد (در مورد کالاها) یا از طریق تسویه حساب نقدی (در مورد بیشتر صرافی های آتی بیت کوین).

بیشتر بخوانید: تپ روت (Taproot)

تسویه حساب در معاملات آتی بیت کوین

هنگامی که قرارداد آتی از نظر جسمی تسویه می شود. کالاها با قیمت توافق شده تحویل داده می شوند. به طور معمول، قراردادهای آتی توسط سرمایه گذاران برای محافظت از مواجهه بدنی با یک وسیله خاص یا توسط دلالان مورد استفاده قرار می گیرد. که هیچکدام به دنبال تحویل فیزیکی دارایی نیستند. هنگامی که یک قرارداد آتی تسویه حساب می شود. (همچنین به عنوان مالی تسویه می شود)، هیچ تبادل کالای کالایی صورت نمی گیرد. در عوض، مبلغ معادل پول نقد مبادله می شود. این قرارداد با در نظر گرفتن تفاوت بین قیمت قرارداد در زمان خریداری و قیمت تسویه حساب تسویه می شود.
معاملات فیوچرز بیت کوین

بیشتر بخوانید: رابطه بیت کوین و تورم

معاملات آتی بیت کوین رویکردی مشابه را در پیش می گیرد. معاملات آتی بیت کوین با تسویه نقدی به معامله گران اجازه می دهد تا در معرض قرار دادن خود قرار بگیرند و یا از قرار گرفتن در معرض سرمایه های رمزپایه محافظت کنند. بدون اینکه در واقع باید کلیدهای خصوصی خود را مدیریت کنند یا برای خرید بیت کوین یک حساب رمزپایه ایجاد کنند. معاملات آتی بیت کوین که از نظر جسمی مستقر شده اند. مانند کالای ارائه شده توسط Bakkt، به ذخیره فیزیکی بیت کوین نیاز دارند.

معاملات آتی در عمل

در عمل، قراردادهای آتی بیشتر توسط هژدها و دلالان مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، یک شرکت هواپیمایی می تواند از افزایش قیمت نفت در امان باشد، در حالی که ممکن است یک سوداگر قراردادهای آتی بیت کوین بخرند که پیش بینی می کند قیمت بیت کوین رو به جلو حرکت کند. جوجه کشی ها می توانند طولانی یا کوتاه بروند. برای تضمین قیمت در آینده، از موقعیت كوتاهی استفاده می شود. تا در آینده از محافظت در برابر احتراق در برابر كاهش قیمت، در حالی كه یك موقعیت طولانی از افزایش قیمت ها در آینده محافظت می كند. دلالان وقتی انتظار دارند که قیمت ها در آینده کاهش پیدا کند کوتاه می روند. آنها زمانی طولانی می شوند که انتظار دارند قیمت ها در آینده افزایش یابد.

Changeangel

 

خرید قرارداد آتی توسط شرکت هواپیمایی

به عنوان مثال تمام شرکتهای هواپیمایی با خرید قراردادهای آتی، خود را در برابر نوسانات قیمت نفت محافظت می کنند. شرکت هواپیمایی امروز قرارداد آتی نفت خام را خریداری می کند. این قرارداد در آینده دارای قیمت مشخص و تاریخ تحویل خواهد بود. این خطوط هوایی را از نوسانات قیمت نفت خام عایق می کند: شرکت هواپیمایی تحت تأثیر نوسانات قیمت نفت خام به عنوان یک کالای فیزیکی قرار گرفته است، اما خود را در بازار معاملات آتی محافظت می کند. در عین حال یک سوداگر ممکن است امروز قرارداد آتی بیت کوین بخرد. این قرارداد آتی تضمین می کند که دلالان می توانند از یک سال بیت کوین را از الان و با قیمت 8000 دلار خریداری کنند. اگر قیمت بیت کوین با انقضای قرارداد به 15000 دلار افزایش یابد، آنگاه سفته بازان مبلغ قابل توجهی را به دست آورده است. اگر قیمت بیت کوین با انقضای قرارداد به 5000 دلار کاهش یابد، آنگاه سفته بازان پول خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: درباره هاوینگ بیت کوین

یا، بیایید پرونده یک معدنچی بیت کوین را در نظر بگیریم. به عنوان مثال، یک معدنچی بیت کوین ممکن است معاملات آتی بیت کوین را به عنوان محافظ در برابر نوسانات قیمت بفروشد. معدنچی بیت کوین مانند یک کشاورز سویا برای معاملات آتی سویا است: این معدنکار BTC را در برخی از زمان برداشت می کند و می خواهد آن را بفروشد. برای محافظت در برابر خطر سقوط قیمت بیت کوین، معدنکار می تواند برای یک تاریخ خاص در آینده به قیمت ویژه BTC قفل کند.

تاریخ بازارهای Trades FUTURES

بازارهای آینده جدید نیستند. اولین بازار معاملات آتی با نام بورس دوجیما رایس در سال 1710 در ژاپن راه اندازی شد. معامله گران می توانند قراردادهای آتی را براساس قیمت برنج خریداری یا بفروشند.
برخی معتقدند که بورس فلزات لندن در قرن شانزدهم به همین صورت عمل کرد. برخی دیگر به قانون حمورابی از 1750 قبل از میلاد اشاره می كنند كه اجازه می دهد فروش كالاها و دارایی ها از قیمت توافق شده در تاریخ آینده تحویل داده شود.
در هر صورت، بازارهای آتی مدتی است که به سر می برند. معاملات آتی بیت کوین بسیار جدید است.

کلام آخر

معاملات آتی یا فیوچرز بیت کوین یکی از هیجان‌انگیزترین استراتژی‌های معاملاتی به شمار می‌رود که بسیار از سرمایه‌گذاران را به خود جذب کرده است. برای انجام معاملات فیوچرز باید با اصطلاحات آن آشنا شوید. علاوه بر این، باید صرافی انتخاب کنید که از معاملات اتی بیت کوین پشتیبانی کند. فراموش نکنید که معاملات آتی به علت قابلیت اهرم یا همان لوریج ریسک بسیار بالایی دارد، بنابراین همواره به میزان لوریجی که انتخاب می‌کنید ددقت داشته باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *