وبلاگ

/

/

10 تا از گران ترین NFTهای جهان 🦧 | چه کسی مشتری این NFTها است؟

10 تا از گران ترین NFTهای جهان 🦧 | چه کسی مشتری این NFTها است؟

۱ دی ۱۴۰۱

NFT

گران ترین NFT جهان:ان اف تی یا همان توکن‌های غیر مثلی (Non Fongible-Token) شکل خاصی از دارایی‌های دیجیتال است که بر بستر بلاکچین رمزنگاری شده‌اند. در حقیقت، NFTها توکن‌های غیر قابل تعویضی هستند که برای به دست آوردن امتیاز آن‌ها باید پول پرداخت کرد. مهم‌ترین خاصیت nft این است که اگر یکی از آن را در اختیار داشته باشید، مطمئنید که هیچ نسخه دیگری از آن در دنیا وجود نخواهد داشت. این موضوع باعث ارزشمند شدن توکن‌های NFT چیست می‌شود. توکن های nft یکی از روش‌های پرداخت ارزی آنلاین هستند که در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال محوبیت فراوانی دارند.

گران قیمت ترین nft

اما به نظر شما ارزش یک توکن NFT که عموماً به صورت نقاشی یا میم‌های دیجیتالی هستند چقدر است؟ شاید باور نکنید اما گران قیمت ترین NFT جهان در اخرین معامله بیش از 60 میلیون دلار ارزش داشته است! به نظر شما اصلاً کسی چنین پولی را برای خرید NFT هزینه می‌کند؟ مغز ما هم مثل شما سوت کشید! اگر دوست دارید بدانید مشتری‌‌های گران ترین NFT های چه کسانی هستند تا انتهای این مطلب با کافه ارز همراه باشید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید از انواع سرویس‌های مربوط به پرداخت های ارزی آنلاین نظیر خرید ارز دیجیتال استفاده کنید، با ثبت نام و احراز هویت در کمتر از 20 دقیقه می‌توانید به راحتی کارتان را انجام خواهید داد.

بیشتر بخوانید: اوراکل در ارز دیجیتال چیست

گران ترین nft های جهان

اولین NFT به نام کوانتوم (Quantom) در سال 2014 پا به عرصه کریپتوکارنسی گذاشت. پروژه‌های مشابهی نظیر کریپتو کیتیز (Cryptokitties) و کریپتو پانکز (Crypto Punks) نیز بعد از آن وارد بازار شدند که هر کدام موفقیت‌های چشمگیری را کسب کردند و در نهایت باعث رشد حوزه ان اف تی شدند. دارندگان nft تا کنون میلیون‌ها دلار پول به جیب زده‌‌اند. مگر توکن‌های غیر مثلی چه چیزی دارند که برخی از افراد حاضرند هزینه‌های سرسام‌ آوری را صرف خرید آن‌ها بکنند. در حال حاضر ما قادر نیستیم پیش‌بینی کنیم که قیمت‌های نجومی گران ترین nft ها تا کجا پیش می‌رود اما با بررسی بازار می‌توان گران‌ ترین nft های فروخته شده را شناسایی کرد. همچنین، اگر می‌خواهید اطلاعات درباره شبکه فارکستر بدست اورید پیشنهاد می‌شود به مقاله در وبلاگ کافه ارز سر بزنید.

گران ترین nft فروخته شده

به نظر شما گران ترین عکس nft یا گران ترین نقاشی NFT چه شکلی است و با چه قیمتی معامله شده است؟ گران ترین معاملات nft مربوط به کلکسیون‌ها است که با قیمتی نزدیک به 100 میلیون دلار ثبت شده است. در ادامه 10 مورد از گران قیمت ترین nft های جهان را به ترتیب قیمت معرفی خواهیم کرد.

  • دوراهی بیپل (Bipple Crossroad)

هنرمند معروف NFT به نام بیپل، این اثر را تولید کرده است که در زمان ورود به بازار لقب گران ترین nft جهان را یدک می‌کشید. این nft به قیمت 6.6 میلیون دلار در بازار نیفتی فروخته شد. این nft d فردی را خوابیده بر روی زمین نشان می‌دهد که باخت سمبولیک ترامپ به بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را نمایش می‌دهد. نکته جالب در مورد ان اف تی Crossroad این بود که قبل از اعلام شدن نتیجه انتخابات فروخته شد و ممکن بود که در صورت پیروزی ترامپ به سرنوشت دیگری دچار شود.

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت NFT

گران ترین نقاشی nft

بیپل یکی از هنرمندان صاحب سبک در دنیای nft است که جوایزی در این زمینه نیز دریافت کرده است. وی فالوورهای زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارد و همکاری تجاری با شرکت‌های بزرگی نظیر نایک و لویی ویتون داشته است. ان اف تی Crossroad مانند مجموعه‌های bored ape به صورت کلکسیونی نیست و این موضوع باعث محبوبیت دو چندان آن شده است. قیمت پایه nft های Bipple در بازار نیفتی بالاتر از 50 هزار دلار است.

  • رتبه 9 گران ترین nft جهان؛ ان افی تی Cryptopunk #7804

رتبه نهم گران ترین nft های فروخته شده در اختیار مجموعه nft کریپتوپانک است. پروزه Cryptopunk با بیش از 10 هزار توکن غیر مثلی بر روی بلاکچین اتریوم فعالیت دارد. هیچ کدام از nftهای کریپتوپانک شبیه به یکدیگر نیستند و این موضوع باعث افزایش ارزش آن شده است. در گذشته، هر کدام از کاربران که کیف پول اتریوم داشتند می‌توانستند به صورت رایگان NFT مینت کنند؛ مینت کردن به معنی ضرب کردن یک اثر هنری دیجیتال یا همان nft است.

گران ترین nft جهان

ان اف تی شماره 7804 کلکسیون کریپتوپانک آیتم‌های خاص و نایابی دارد. برای مثال، رنگ پوست آن شبیه به موجودات فضایی است که تنها 0.09 درصد از nftهای موجود در کلکسیون این ویژگی را دارا هستند. ، یک پیپ در این nft وجود دارد که تنها 3% از موارد مشابه به این آیتم مجهز هستند. علاوه بر این، کلاهی که در این توکن وجود دارد فقط در 4% nftهای دیگر به کار گرفته شده است. به طور کلی، cryptopunk #7804 جزو nft های نایاب بازار است که در زمان عرضه با قیمت 6.6 میلیون دلار فروخته شد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۴ روش برای کسب درآمد از NFT
  • کریپتوپانک شماره 3100

ان اف تی cryptopunk #3100 یکی دیگر از گران ترین nft های دنیا به شمار می‌رود که در زمان عرضه با قیمت 4200 ETH معادل 6.7 میلیون دلار به فروش رسید. این ان اف تی نیز ویژگی‌های ظاهری منحصربفردی دارد. برای مثال، ماسکی که در این nft بر روی صورت شخصیت حضور دارد، باعث شده تا قیمت آن سرسام آور شود.

خرید و فروش nft

  • کریپتوپانک #4156

یکی دیگر از nftهای گران قیمت جهان، شماره 4156 کلکسیون کریپتوپانک است که در رتبه هفتم گران ترین nft جهان قرار دارد. شماره 4156 چند ماه پیش با قیمت 2500 ETH فروخته شد که در آن زمان معادل 10.26 میلیون دلار بود. برخلاف، گزینه‌های قبلی این لیست که تنها یکبار فروخته شده بودند، NFT شماره 4156 در این مدت چند بار خرید و فروش شده است. این NFT اولین بار با قیمت 3.29 ETH فروخته شده بود.

  • کریپتوپانک شماره #7523

ان اف تی کریپتوپانک شماره 7523 یکی از گران ترین nft های فروخته شده در جهان است. این NFT با قیمت 11.75 میلیون دلار فروخته شده است و یک مرتبه هم قرار بوده با قیمت 65 میلیون دلار به فروش برسد که معامله به نتیجه نرسیده است. علاوه بر این، کلکسیونر NFT معروف به نام Pransky نیز قصد خرید این ان اف تی با قیمت 1.5 میلیون دلار را داشت که این معامله هم کنسل شد.

  • گران ترین nft کریپتوپانک؛ ان اف تی #5822

کلکسیون کریپتوپانک گزینه‌های زیادی در بین گران ترین nft های جهان دارد. شماره 5822 نیز گران ترین ان اف تی cryptopunk collection فروخته شده در جهان است که قیمت 23 میلیون دلاری را یدک می‌کشد. علاوه بر این، پیشنهاد‌های زیادی برای خرید این nft به مبلغ 1000 ETH به 0xDeepak صاحب آن داده شده است که همگی توسط وی رد شده‌‌اند. این NFT چند وقت پیش توسط صاحبش به یک کیف پول ناشناس به نام 7DDFFB ارسال شد و از آن زمان هنوز لیست نشده است.

گران قیمت ترین nft

دلیل با ارزش بودن این NFT این است که تنها یک مولفه در آن وجود دارد. تنها 2% از ان اف تی های کریپتوپانک دارای «یک مولفه» هستند که خود این موضوع باعث منحصربفرد شدن #5822 می‌شود. در حقیقت، این nft فقط یک «دستمال سر» دارد که خود این آیتم نیز باعث خاص‌تر شدن آن شده است.

  • Human One

ان اف تی Human One یک نقاشی است که توسط Beeple در دو نسخه فیزیکی و دیجیتالی به بازار عرضه شده است. رکورد قیمتی آن 28.9 میلیون دلار است که در حراجی Christie’s 21st Century به فروش گذاشته شد. نکته جالب در مورد Nft هیومن وان این است که قالب هنری آن در طول زمان دستخوش تغییر می‌شود. در واقع، بیپل با این که دیگر صاحب امتیاز آن نیست اما از راه دور آن را به صورت مستمر بروز رسانی می‌کند. تم اصلی این nft فضانوردی است که در بک گراندهای مختلف قدم می‌زند.

  • Clock

جایگاه سوم گران ترین nft های دنیا منبع شفافی ندارد. این اثر هنری در ابتدا برای حمایت مالی از جولین آسانژ، روزنامه‌نگار استرالیایی (مدیر ویکی لیکس) ساخته شد. این nft در اصل مانند یک ساعت، تعداد روزهای در زندان بودن آسانژ را نمایش می‌دهد.

  • اولین 5000 روز (The First 5000 Days)

گران ترین nft دنیا قبلاً ان اف تی The First 5000 Days بود یکی دیگر از پروژه‌های گران‌قیمت طراحی شده توسط بیپل است. این اثر هنری تصویری است از 5000 nft مختلف که توسط خود بیپل ساخته شده‌اند. این ان اف تی در حراجی سال 2021 با قیمتی معادل 69 میلیون دلار (42.329 ETH) فروخته شد.

گران ترین nft جهان؛ The Merge

گران ترین nft های فروخته شده

شماره یک گران ترین nft های جهان، اثر هنری The Merge است که توسط Pak طراحی گردیده است. قیمت این nft 91.8 میلیون دلار است و آن را تبدیل به گران‌ترین اثر هنری تبدیل کرده که خالقش هنوز در قید حیات است. The Merge یک اثر هنری واحد و ثابت نیست بلکه می‌توان آن را یک اثر هنری تکه تکه نامید. در واقع، صاحبان اصلی آن 28.983 نفر هستند که هر کدام قطعه‌هایی موسوم به «Mass» را خریداری می‌کنند. هر Mass در زمان عرضه 575 دلار قیمت داشت که هر 6 ساعت یکبار 25 دلار به ان اضافه می‌شد.

آینده NFTها

جدول گران قیمت ترین NFT های دنیا به طور قطع در آینده دچار تغییر می‌شوند. راه پیدا کردن nft به دنیای بازی و متاورس باعث محبوبیت بیشتر این حوزه شده است. حجم بازار nftها در بدترین حالت به زیر 10 میلیارد دلار و در خوشبینانه‌ترین حالت به بالای 70 میلیارد دلار خواهد رسید. اکثر تحلیل‌گران بازار کریپتو عقیده دارند که علیرغم نوسانی بودن بازار، اتفاقاتی که در حوزه NFT اتفاق افتاده است در نهایت موجب رشد و افزایش قیمت توکن‌های غیر مثلی خواهد شد.

کاربران ایرانی زیادی در حوزه بازار nft فعالیت دارند و به طور جدی این حوزه را دنبال می‌کنند. علاوه بر این، خیلی از کاربران ایرانی خلاقیت بسیار زیادی در تولید NFT دارند و به عنوان طراح در این زمینه کار می‌کنند. در ادامه قصد داریم، محبوب‌ترین NFTهای ایرانی را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین nft های ایرانی

کاربران ایرانی در حوزه nft بیشتر به عنوان تریدر فعالیت دارند. در حقیقت، خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی در بین ایرانیان در مقایسه با طراحی nft از محبوبیت بالاتری برخوردار است. با این حال، دو مجموعه nft فرش المپیک و نیمانی توسط توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی شده‌اند. این دو ان اف تی هیچگاه برای فروش گذاشته نشده‌اند. در حقیقت، هنوز قیمتی بر روی این دو nft گذاشته نشده است. در ادامه مرور مختصری بر هر دو ان اف تی ایرانی خواهیم داشت.

nft ایرانی

  • ان اف تی نیمانی:برند نیمانی (Nimany) که متعلق به طراح مد و لباس ایرانی به نام نیما بهنود است، لوگوی خود (ه دو چشم) را به nft تبدیل کرده است. این ان اف تی یک انیمشن کوتاه از حرف فارسی “ه” دو چشم است. نیمانی یک کمپانی تولید کننده عطر، اکسسوری، جواهرات و البسه است که با الهام گرفتن از حروف و اعداد فارسی محصولات خود را طراحی می‌کند. این کمپانی سابقه همکاری با افراد سرشناسی مانند کانی وست را در کارنامه خود دارد. ان اف تی نیمانی در واقع سایت مچی دیجیتال است که با خرید آن به نوعی صاحب امتیاز یک ساعت منحصربفرد خواهید شد.

فرش ایرانی nft

  • ان اف تی فرش المپیک توکیو 2020: ان اف تی فرش المپیک یکی دیگر از nftهای ایرانی است که با هدف معرفی ورزشکاران و نقش‌های تمام دوره‌های رویداد ورزشی المپیک طراحی شده است. در روی این فرش یک کد QR وجود دارد که با اسکن کردن آن می‌توانید اطلاعات دوره‌های قبلی المپیک نظیر اسامی مدال‌آوران را مشاهده کنید.

کلام آخر

NFT ها توکن‌های غیر قابل تعویض یا فروش هستند که در قالب نقاشی یا عکس دیجیتالی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. در حقیقت، ارزش یک NFT به این است که فقط یک عدد از آن در جهان وجود دارد و شخص دیگری به جز صاحب اصلی نمی‌تواند از آن استفاده کند. گران ترین nft های جهان با قیمت‌های میلیون دلاری نشان‌‌دهنده خاص بودن این حوزه از بازار کریپتوکارنسی است که آینده آن را نیز بسیار درخشان می‌کند. از گران ترین NFTهای فروخته شده در جهان می‌توان به The Merge با قیمت 98 میلیون دلار و اولین 5000 روز با قیمت 69 دلار اشاره کرد.

3.6/5 - (14 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *