وبلاگ

/

/

کیف پول بیت کوین چیست و چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم؟

کیف پول بیت کوین چیست و چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم؟

۸ تیر ۱۴۰۲

کیف پول بیت کوین: اگر به دنبال یک روش امن و مطمئن برای نگهداری و استفاده از بیت کوین هستید، کیف پول بیت کوین می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. کیف پول بیت کوین، به عنوان یک نرم افزار یا دستگاه فیزیکی، امکان نگهداری بیت کوین‌های شما را فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی از آن‌ها برای خرید و فروش استفاده کنید. با رشد روزافزون بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر، کیف پول بیت کوین به عنوان یکی از ابزارهای ضروری برای هر فردی که در این بازار فعالیت می‌کند، شناخته شده است. در این مقاله، مفهوم کیف پول بیت کوین را مورد بررسی قرار داده و نحوه استفاده از این ابزار برای نگهداری بیت کوین نیز آموزش داده خواهد شد. با ما همراه باشید تا با مفهوم کیف پول بیت کوین آشنا شوید و بتوانید به راحتی از آن برای نگهداری و استفاده از بیت کوین استفاده کنید. اگر قصد انجام پرداخت ارزی و خرید و فروش ارز دیجیتال را دارید با کارشناسان کافه ارز تماس بگیرید.

کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین چیست؟

همانگونه که افراد در استفاده از ارزهای فیات کاغذی مانند ریال یا دلار از کیف پول برای نگهداری پول خود استفاده می‌کنند، برای ارزهای دیجیتال که در دنیای دیجیتال وجود دارند و به صورت فیزیکی در دسترس نیستند، نیز کیف پولی وجود دارد. کیف پول ارز دیجیتال یا همان “کیف پول دیجیتالی”، در واقع یک کیف پول دیجیتالی است که افراد ارزهای دیجیتال خود شامل بیت‌کوین، اتریوم، بایننس کوین، ترون و سایر ارزهای دیجیتال را در آن نگهداری می‌کنند.

کیف پول Bitcoin، به عنوان یکی از انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال، برای نگهداری ارز دیجیتال بیت کوین طراحی شده است و در واقع یک کیف پول دیجیتال و غیر فیزیکی است که امکان نگهداری بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال مشابه را در خود دارد. در حال حاضر، تقریباً همه کیف پول‌های ارز دیجیتال، از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند و تنها کیف پول‌هایی وجود دارند که به صورت اختصاصی برای یک نوع خاص از رمزارزها طراحی شده‌اند.
خرید بیت کوین

در حال حاضر، تقریباً تمامی کیف پول‌های ارز دیجیتالی که از چند رمزارز به طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کنند، قطعاً از بیت کوین نیز پشتیبانی می‌کنند. هدف از این مطلب، معرفی و بررسی کیف پول بیت کوین یا همان کیف پول‌های ارز دیجیتالی است که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند. با این حال، باید در نظر داشت که بیشتر مباحثی که در ادامه و تحت عنوان کیف پول بیت کوین مطرح می‌شوند، به صورت عمومی برای کیف پول‌های ارز دیجیتال قابل استفاده هستند و از این جهت، با کیف پول‌های ارز دیجیتالی از جمله بیت کوین نیز سازگار هستند.
بیشتر بخوانید: معرفی امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

آدرس بیت کوین چیست؟

آدرس بیت کوین یا در واقع آدرس کیف پول بیت کوین را می‌توان چیزی شبیه به شماره حساب بانکی یا شماره شبا دانست. از این آدرس برای ارسال و دریافت وجه می‌توان استفاده کرد و در واقع، کاربر این آدرس را در اختیار سایرین قرار می‌دهد تا برای واریز وجه به حساب او از آن استفاده کنند. به بیان دقیق‌تر، آدرس بیت کوین منبع یا مقصد یک پرداخت بیت کوین را نشان می‌دهد. به طور مشابه با ارسال ایمیل، در صورتی که فرد بخواهد بیت کوین به دوست خود یا هر شخص دیگری ارسال کند، باید بیت کوین را از آدرس بیت کوین خود به آدرس بیت کوین او ارسال کند.

آدرس کیف پول بیت کوین

چگونه آدرس کیف پول بیت کوین بسازم؟

برای ساخت آدرس بیت کوین، کاربر نیاز به یک کیف پول بیت کوین دارد. از این کیف پول برای ارسال، دریافت و ذخیره‌سازی بیت کوین‌های خود استفاده می‌کند. همچنین، کیف پول بیت کوین حاوی کلیدهای خصوصی است که به کاربر اجازه می‌دهد به بیت کوین‌های خود دسترسی داشته باشد. هر بار که کاربر یک تراکنش بیت کوین انجام می‌دهد، یک آدرس جدید برای او ساخته می‌شود تا بتواند از آن برای انجام تراکنش بعدی استفاده کند. به طور خلاصه، ولت BTC به کاربران این امکان را می‌دهد که با آن بیت کوین‌های خود را مدیریت کنند و تراکنش‌های مختلفی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های NFT

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین و کار با آن

برای ذخیره، نگهداری، ارسال و دریافت بیت کوین، نیاز به کیف پول بیت کوین دارید. انواع مختلفی از این کیف پول‌ها وجود دارند که کاربران بر اساس میزان سرمایه و سایر عوامل، از میان گزینه‌های موجود کیف پول مورد نیاز خود را انتخاب می‌کنند. یکی از شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین کیف پول‌ها، کیف پول بیت کوین رایگان موجود در وب‌سایت بیت کوین است. روش استفاده از این کیف پول بیت کوین در ادامه ذکر شده است. با این حال، باید توجه داشت که سایر کیف پول‌ها نیز به طریق مشابهی عمل می‌کنند و اختلافات اصلی بین آن‌ها در رابط کاربری و ویژگی‌های اختصاصی آن‌ها است.

نحوه ساخت کیف پول بیت کوین

در این بخش، راهنمایی برای نصب، راه‌اندازی و ساخت ولت بیت کوین در نسخه موبایل موجود در وب‌سایت بیت کوین، به همراه آموزش ارسال و دریافت رمزارز، ارائه شده است. کیف پول بیت کوین موجود در وب‌سایت بیت کوین را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید. این کیف پول از دو نسخه مختلف بیت کوین به همراه تعدادی از دیگر رمزارزها پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که تفاوت‌هایی در هزینه تراکنش و قابلیت اعتماد نسخه‌های مختلف بیت کوین وجود دارد. با این حال، پردازش کلی برای ارسال و دریافت بیت کوین در هر دو نسخه مشابه است. در ادامه، روش دانلود، نصب و ساخت ولت بیت کوین نسخه موبایل و نیز آموزش ارسال و دریافت بیت کوین در آن، شرح داده شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کیف پول چند امضایی
  1. برای شروع، به آدرس کیف پول مراجعه کرده و سپس بسته به سیستم‌عامل دستگاهتان (اندروید یا iOS)، روی دکمه مربوط به دانلود برنامه در فروشگاه برنامه‌های کاربردی مربوطه کلیک کنید. سپس در فروشگاه برنامه‌های موبایل، بر روی گزینه Download and Install (دانلود و نصب) یا Install کلیک کنید. بعد از دانلود و نصب، صفحه پایان نصب به کاربر نمایش داده می‌شود و در این مرحله، کاربر باید دکمه Open را فشار دهد.
  2. در این مرحله، پیام خوش‌آمدگویی به کاربر نمایش داده می‌شود و کاربر باید گزینه Next را انتخاب کند. البته، کاربر می‌تواند با فشردن دکمه Skip، از این مراحل مقدماتی عبور کند. با این حال، توصیه می‌شود که کاربران تازه‌وارد این مراحل را انجام دهند. پس از فشردن دکمه Next، توضیحاتی پیرامون کیف پول و ویژگی‌های آن به کاربر نمایش داده می‌شود. در این مرحله، باید دکمه Next را مجدداً انتخاب کنید. در این مرحله، مجدداً توضیحاتی پیرامون کیف پول به کاربر ارائه می‌شود و باید دکمه Next را فشار دهید.
  3. در مرحله بعد نیز، توضیحاتی درباره کیف پول بیت کوین به کاربر ارائه می‌شود و باید گزینه Next را انتخاب کنید. در این مرحله، صفحه ساخت حساب کاربری به کاربر نمایش داده می‌شود. کاربر می‌تواند با ورود اطلاعات جیمیل خود به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کند یا بدون ارتباط با حساب جیمیل، به صورت ناشناس حساب کاربری بسازد. در صورتی که از جیمیل خود استفاده کند، اطلاعات حساب جیمیلی که روی گوشی او نصب است، برای طی کردن مراحل نصب استفاده می‌شود. اما در صورتی که گزینه Anonymously انتخاب شود، یک کیف پول ناشناس برای کاربر ساخته می‌شود. با توجه به اینکه این انتخاب به عهده کاربر است، در اینجا، کیف پول با استفاده از گزینه Anonymously به صورت ناشناس ساخته شده است.
بیشتر بخوانید: معرفی کیف پول بلو ولت

نحوه ساخت کیف پول بیت کوین

  1. در این مرحله، صفحه ساخت حساب کاربری به کاربر نمایش داده می‌شود. کاربر می‌تواند با ورود اطلاعات جیمیل خود به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کند یا بدون ارتباط با حساب جیمیل، به صورت ناشناس حساب کاربری بسازد. در صورتی که از جیمیل خود استفاده کند، اطلاعات حساب جیمیلی که روی گوشی او نصب است، برای طی کردن مراحل نصب استفاده می‌شود. اما در صورتی که گزینه Anonymously انتخاب شود، یک کیف پول ناشناس برای کاربر ساخته می‌شود. با توجه به اینکه این انتخاب به عهده کاربر است، در اینجا، کیف پول با استفاده از گزینه Anonymously به صورت ناشناس ساخته شده است.
  2. برای دریافت پول، کاربر باید روی رمزارز مورد نظر خود کلیک کند، بسته به اینکه قصد دارد چه نوع رمزارزی را دریافت کند.
  3. در صفحه باز شده در مرحله پیشین، با انتخاب گزینه Receive، آدرس کیف پول فرد نمایش داده می‌شود که او می‌تواند آن را اسکن کند یا QR Code را به فردی که قصد دارد پول را به حساب کاربری او بریزد، ارائه دهد. در این بخش، Recieving Wallet از نوع BTC است. در صورتی که کاربر برای دریافت یک رمزارز، به اشتباه آدرس کیف پول رمزارز دیگری را به فرد مقابل ارائه دهد، پول‌های او از دست می‌روند. بعد از اینکه فرد آدرس کیف پول خود را به فرد مقابل ارائه داد، تنها باید صبر کند تا پول به حساب کاربری او واریز شود.
  4. برای ارسال پول، کاربر باید گزینه Send را در صفحه نمایش داده شده در مرحله ۱۰ انتخاب کند. اگر کاربر هیچ دارایی در کیف پول خود نداشته باشد، صفحه‌ای مانند زیر به او نمایش داده می‌شود و اعلام می‌شود که هیچ دارایی یافت نشد (No Assets Found). اما اگر کاربر رمزارزی داشته باشد، در صفحه مقدار دارایی او نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند بخشی یا کل آن را به کیف پول دیگری منتقل کند.
بیشتر بخوانید: کیف پول تراست ولت

چطور کیف پول بیت گکوین بسازم

  • با کلیک بر روی سه نقطه بالایی در کیف پول، کاربر به تنظیماتی پیرامون کیف پول خود دسترسی خواهد داشت. این تنظیمات شامل بخش‌هایی از جمله تجربه کاربری و رابط کاربری و همچنین امنیت کیف پول می‌شوند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این تنظیمات، گزینه Show My Recovery Phrase است.
  • توصیه می‌شود که در این مرحله، کاربر روی گزینه Show My Recovery Phrase کلیک کند. این کلمات بازیابی در واقع عباراتی هستند که برای بازیابی کیف پول در صورت بروز مشکل برای سخت‌افزار یا نرم‌افزار کاربر، مورد استفاده قرار می‌گیرند و حفظ و نگهداری آن‌ها برای کاربر بسیار مهم است. به همه افراد توصیه می‌شود در بدو ساخت کیف پول و ورود به آن، حتما به این قسمت مراجعه کرده و کدهای بازیابی خود را به دقت ذخیره کنند.
  • در صفحه کیف پول خود (با مراجعه به مرحله 4)، کاربر می‌تواند جزئیات مربوط به دارایی‌های خود و تراز حساب خود را در بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کند.
  • با کلیک بر روی چرخ‌دنده در پایین صفحه برنامه کیف پول، کاربر به صفحه تنظیمات منتقل می‌شود. این صفحه به کاربر اجازه می‌دهد تا تنظیمات حساب کاربری خود را تغییر دهد.
  • در صورتی که کاربر در صفحه نمایش داده شده در مرحله قبل، بر روی گزینه Secure your Funds کلیک کند، به صفحه‌ای منتقل می‌شود که در آن می‌تواند آدرس جیمیل خود را به کیف پول خود مرتبط کند.
  • اگر کاربر در صفحه‌ای که در مرحله قبل نمایش داده شده است، بر روی گزینه Secure your Funds کلیک کند، به صفحه‌ای هدایت می‌شود که در آن می‌تواند آدرس جیمیل خود را با کیف پول خود مرتبط کند.
بیشتر بخوانید: مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری

نتیجه گیری

کیف پول بیت کوین، یک برنامه کامپیوتری است که به کاربر اجازه می‌دهد تا بیت کوینهای خود را ذخیره و مدیریت کند. با استفاده از کیف پول بیت کوین، کاربران می‌توانند تراکنش‌های خود را انجام دهند، دارایی‌های خود را بررسی کنند و به روزرسانی‌های جدید درباره بیت کوین دسترسی پیدا کنند.

برای ساخت کیف پول بیت کوین، می‌توانید به صفحه رسمی بیت کوین بروید و بر روی دکمه “دریافت کیف پول” کلیک کنید. سپس برنامه را دانلود کرده و نصب کنید. پس از نصب برنامه، می‌توانید با استفاده از آن یک کیف پول جدید برای خود ایجاد کنید. در این مرحله، به شما یک کد بازیابی ۱۲ واژه‌ای ارائه می‌شود که باید آن را به دقت نگهداری کنید. سپس می‌توانید آدرس کیف پول خود را دریافت کنید و با شروع به نگهداری بیت کوین‌های خود، از امنیت کیف پول خود اطمینان حاصل کنید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *