وبلاگ

/

/

شرکت‌ های فعال در متاورس کدامند؟

شرکت‌ های فعال در متاورس کدامند؟

۲۸ فروردین ۱۴۰۲

معرفی برترین شرکت های فعال در متاورس

شرکت های فعال در متاورس: حوزه پرداخت ارزی به خصوص بازار ارز دیجیتال بین مردم سراسر جهان فراگیر شده است. متاورس یکی از جدیدترین پدیده‌های تکنولوژیک این حوزه به شمار می‌رود که تحولات بسیار عظیمی در این بازار رقم زده است. به همین دلیل شرکت‌های زیادی به صورت جدی در متاورس فعالیت خود را آغاز کرده‌ و با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند. شرکت های فعال در متاورس در حال افزایش هستند و همین موضوع باعث گسترده شدن دنیای متاورس شده است. دنیای متاورس روزبه‌روز در حال رشد و توسعه است و فعالیت‌های زیادی در آن در حال انجام است که در این‌ بین می‌توان به پروژه‌های مبتنی بر ارز دیجیتال، ساختمان‌سازی و بازی اشاره کرد که همراه با شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و متا (فیسبوک سابق) در حال فعالیت و تولید محتوا هستند.

امروز در وبلاگ کافه ارز قصد داریم بهترین شرکت های فعال در متاورس را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم و پروژه‌های متاورسی آن‌ها را نیز مرور کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی دنیای متاورس

با رشد و توسعه متاورس، شرکت‌های مختلف در عرصه فناوری، پلتفرم‌های خود را در متاورس گسترش می‌دهند و پیشرفت می‌کنند. مثلا شرکت گوگل ایده‌ای برای استفاده از واقعیت افزوده (AR) دارد که می‌تواند دنیای مجازی را به دنیای واقعی متصل کند. یکی از شرکت های فعال در متاورس یعنی متا یا همان فیسبوک سابق، قبلا با دنیای متاورس موافق نبود، اما حالا ادعا کرده که دنیای متاورس مزایای زیادی دارد و به مردم در جهت یادگیری و کسب‌وکار کمک‌های زیادی می‌کند. این شرکت در همین راستا نام خود را به متا تغییر داده است. شرکت متا تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) دارد و همچنین در حال تکمیل پروژه ارز دیجیتال اختصاصی خود به نام Libra است.

شرکت های فعال در متاورس

یکی دیگر از شرکت­های فعال در متاورس شرکت مایکروسافت است که در حال حاضر تمرکز خود را بر گسترش دفاتر کاری خود در دنیای متاورس گذاشته است. بسیاری از شرکت‌ها، فضاهای مجازی اما همیشگی را برای کارمندان خود می‌سازند که راحت‌تر بتوانند با یکدیگر همکاری کنند و نیازی به برقراری تماس تصویری نداشته باشند.

همه شرکت­‌هایی که به عنوان شرکت فعال در حوزه متاورس شناخته شده‌اند لزوما در این دنیای مجازی پروژه ارائه نمی‌دهند. مثلا صرافی بایننس فعالیت زیادی در دنیای متاورس ندارد و به دنبال رشد و پیشرفت در این دنیای مجازی نیست اما این شرکت به گسترش بازارهای مالی در متاورس کمک می‌کند. مثلا در بازار NFT که توکن­‌های غیرقابل‌معاوضه ارائه می‌دهد، بایننس خریداران و فروشندگان را به سمت این بازار هدایت می‌کند. همچنین این شرکت معاملاتی را ارائه می‌دهد که فعال هستند و کارمزد کمی هم از تریدرها دریافت می‌کنند.

 

یکی دیگر از شرکت­های فعال در متاورس اپیک گیمز (Epic Games) نام دارد. این شرکت در دنیای متاورس دو هدف اصلی دارد. اولین هدف ایجاد تجربه کاربری خوب و جدید است که باعث می‌شود کاربران بیشتری به سمت آن جذب شوند. دومین هدف این شرکت این است که به کارآفرینان و سازندگان کمک کند تا بتوانند ایده‌های خود را پیاده‌سازی کرده و سازه‌هایی سه‌بعدی در متاورس بسازند.

شرکت تنسنت (Tencent) یک شرکت چینی است که در زمینه ساخت و انتشار بازی‌های ویدیویی، اپلیکیشن­‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد. این شرکت به‌عنوان یک شرکت بازی‌ساز و سرگرمی به دنیای متاورس وارد شده و تمرکز آن‌ها بر پیشرفت در همین زمینه است.

برای ساختن یک دنیای جدید مانند متاورس، زمان و انرژی زیادی لازم است. متاورس چیزی نیست که توسط یک یا چند نفر ساخته شود. در این دنیای مجازی فعالیت‌های مختلفی مانند کسب‌وکار، ارتباطات و بازی در حال انجام است. شرکت های کوچک و بزرگ باید در ساخت متاورس همکاری کنند. شرکت­های فعال در متاورس باید در جهت پیشرفت این دنیای مجازی تلاش کنند. مثلاً شرکت بایننس چند پروژه کوچک درزمینه کریپتو و ارز دیجیتال طراحی کرده و ارائه داده است، حالا ما می‌خواهیم با مهم­ترین شرکت های فعال در متاورس آشنا شویم.

متاورس چگونه به وجود می‌آید؟

متاورس یک فضای کاملاً مجازی است که به شما اجازه می دهد تا با اشخاص و افراد دیگر در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، برنامه ها و بازی ها را به اشتراک بگذارید، در گروه های گفتگو و تجمعات کاربرانی شرکت کنید و به طور مشترک در یک محیط که از فضای مجازی تشکیل شده است، فعالیت های مختلفی انجام دهید. این فضا به شما امکان می دهد تا ابزارهای جدیدی را برای بهبود تجربه کاربران بسازید، برنامه های خود را بهبود بخشیده و از آن به عنوان یک راهکار بهینه سازی استفاده کنید. هر شرکت می‌تواند در ساخت متاورس نقش داشته باشد، اما قبل از این‌که نقش هر شرکت در گسترش متاورس را بیان کنیم، باید بدانیم که متاورس چگونه به وجود می‌آید.

شرکت های فعال در متاورس

اصلا یادتان می‌آید که اینترنت چگونه به وجود آمد؟ چشممان را باز کردیم و دیدیم به اینترنت وصل هستیم و می‌توانیم با سراسر دنیا ارتباط داشته باشیم. ساختن دنیای متاورس هم چیزی شبیه به ساختن اینترنت است. در روند ساخت متاورس، تکنولوژی و محتوا حرف اول را می‌زنند. در متاورس می‌توان با فروش کالاهای مجازی، بازی کردن و یا ساخت پلتفرم‌های مختلف درآمد کسب کرد. دنیای متاورس پر از امکانات است که اگر به آن‌ها علاقه داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از طریق آن‌ها به درآمد برسید.

چرا شرکت های مختلف طرفدار متاورس هستند؟

شرکت های بزرگ به سمت حوزه متاورس علاقه مند شده اند زیرا این فضای مجازی به شما اجازه می دهد تا ابزارهای جدیدی را برای بهبود تجربه کاربران بسازید، برنامه های خود را بهبود بخشیده و از آن به عنوان یک راهکار بهینه سازی استفاده کنید. متاورس همچنین امکان ایجاد کسب و کار های جدید و ارائه خدمات و برنامه های متنوع را به کاربران ارائه می دهد. این کار به شرکت های بزرگ امکان می دهد تا به صورت بهتر و بهینه تر از فضای مجازی استفاده کنند و به طور همزمان به نقطه های قوت خود دسترسی پیدا کنند.

شرکت های فعال در متاورس از قبل پلتفرم‌های خود را در مناطق اصلی این دنیای مجازی راه‌اندازی کرده‌اند. مثلا شرکت تنسنت چین پلتفرم ارتباطی وی چت را راه‌اندازی کرده یا شرکت متا دو اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام را ارائه داده است. اپیک گیمز هم بازی Fortnite (فورتنایت) را راه‌اندازی کرده است. توسعه متاورس به نفع این شرکت‌ها خواهد بود، بنابراین خود این شرکت‌ها باید به دنبال رشد و گسترش متاورس باشند.

دنیای متاورس به موفقیت‌های زیادی در حوزه ارز دیجیتال دست‌ یافته است. پروژه‌های ارز دیجیتال همگی خلاقانه و پربازده بوده‌اند. توسعه‌دهندگان و شرکت‌های بزرگ و مشهور در دنیا از پروژه‌هایی مانند بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یا دسنترالند (Decentraland) و روبلاکس Roblox الهام گرفته‌اند. شرکت‌های کوچک و بزرگ در دنیا که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند، از تکنولوژی روز برای ارائه خدمات استفاده می‌کنند تا در بازار رقابت از سایر رقیبان شکست نخورند. در اینجا می‌خواهیم چند شرکت بزرگ را بررسی کنیم و ببینیم آن‌ها کدام انتظارات ما را برآورده می‌کنند.

شرکت های فعال در متاورس

تعداد شرکت­های فعال در متاورس خیلی زیاد است، اما در این مطلب از کافه ارز فقط به بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت های فعال در حوزه متاورس اشاره خواهیم کرد.

گوگل

گوگل در متاورس فعالیت های مختلفی انجام می دهد. برخی از فعالیت های گوگل در متاورس شامل استفاده از برنامه های ویرایشگر متن و محتوای خود، استفاده از متاورس به عنوان یک فضای مجازی برای برنامه های خود، همکاری برای ارائه خدمات اینترنت اشیا و تکنولوژی های بالایی برای کاربران، ارائه کمک فنی و فناوری برای بهبود برنامه های متاورسی و توسعه کسب و کار های جدید در این حوزه است.

گوگل بزرگترین شرکت های فعال در متاورس

ساندار پیچای (Sundar Pichai) که مدیرعامل شرکت گوگل است، در مصاحبه‌ای که با بلومبرگ داشته، عنوان کرده است که متاورس با تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) در حال‌ توسعه است. شرکت گوگل که یکی از شرکت های فعال در متاورس است، با ارائه پروژه‌ای به نام گوگل گلس یا عینک گوگل نشان داد که از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده می­‌کند.

گوگل همچنین در ماه نوامبر 2021 از پروژه‌ای به نام Starline رونمایی کرد. این پروژه که با استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کار می‌کند، امکان برقراری تماس ویدیویی را به افراد می‌دهد. در حین استفاده از فناوری Starline، نمایشگر موجود در مقابل هر فرد که از یک سیستم نمایش میدان نوری استفاده می‌کند، فضایی سه‌بعدی به وجود می‌آورد که انگار افراد در کنار یکدیگر هستند.

هم‌اکنون شرکت گوگل بر روی حضور افراد از طریق آواتارهای سه‌بعدی در دنیای مجازی تمرکز دارد؛ یعنی هر فرد می‌تواند با یک تصویر سه‌بعدی در متاورس فعالیت کند. درست است که گوگل پروژه‌ای برای فعالیت در متاورس ارائه نداده است، اما در آینده‌ای نه‌چندان دور این کار را نیز انجام خواهد داد.

متا (فیسبوک سابق)

شرکت Meta به عنوان یکی از بزرگترین توسعه دهندگان متاورس بیش از یک دهه از این فضای مجازی استفاده می کند. این شرکت ابزارهای بزرگی را برای توسعه و بهبود تجربه کاربران متاورس ارائه می کند. این ابزارها شامل یک مرورگر متاورس، یک سیستم توسعه دهنده، یک سیستم توسعه وب، یک سیستم توسعه موبایل، یک سیستم ابزار های پیشرفته و یک سیستم مدیریت محتوا می باشد. همچنین شرکت Meta همکاری های مختلفی با شرکت های دیگر در حوزه متاورس انجام می دهد. این شرکت که قبلا با نام فیسبوک فعالیت می‌کرد، اسم خود را به متا تغییر داد تا ثابت کند که یکی از طرفداران دنیای متاورس است. این شرکت پروژه‌های Facebook، Instagram و Oculus VR را ارائه داده است.

meta و پروژه های متاورسی

متا مالک بسیاری از عناصر اصلی و مهم در دنیای متاورس است. برخی از تحولاتی که متا در دنیای متاورس ایجاد کرده است را برای شما آورده‌ایم تا اهمیت این شرکت را درک کنید.

  1. پیام‌رسانی از طریق واقعیت مجازی (VR): این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا به‌صورت سه‌بعدی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
  2. Project Cambria: این پروژه بر روی ساخت هدست واقعیت مجازی تمرکز دارد.
  3. بازار Horizon: در این بازار تولیدکنندگان و افراد مختلف می‌توانند به خریدوفروش کالاهای دیجیتال خود بپردازند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، دنیای متاورس را فراتر از فضای مجازی می‌داند. او می‌گوید که NFT یا توکن­‌های غیرقابل تعویض، ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک­چین اهمیت زیادی در دنیای متاورس دارند. متا همچنین پروژه‌ای به نام Libra دارد که مربوط به ارز دیجیتال اختصاصی این شرکت است.

مایکروسافت

مایکروسافت در زمینه تحقیقات متاورس فعالیت دارد. این شرکت از متاورس استفاده می‌کند تا ابزارهای قدرتمندی را برای بهبود برنامه های متاورسی موجود ارائه می دهد. همچنین مایکروسافت همکاری‌های مختلفی با شرکت های دیگر در حوزه متاورس انجام می‌دهد و به طور منظم تحقیقاتی را در حوزه متاورس انجام می‌دهد تا طرح بهبود برنامه‌های متاورسی و توسعه کسب و کارهای جدید در این حوزه را ارائه دهد. پروژه شرکت مایکروسافت در متاورس Mesh for Teams نام دارد. این پروژه پلتفرمی تعاملی برای تجربیات مجازی در داخل مایکروسافت تیمز خواهد بود.

مایکروسافت و متاورس

با همه‌گیری ویروس کرونا و هم‌زمان با دور کار شدن بسیاری از کارمندان، طرح این پروژه ارائه شد. این پروژه نشان از اهمیت متاورس دارد. این پلتفرم بر روی اکثر دستگاه‌ها ازجمله هدست‌های واقعیت مجازی (VR) قابل‌استفاده است و افراد می‌توانند با استفاده از آن، تجربیات جذابی را در دنیای واقعی و مجازی ایجاد کنند. هدف اصلی پروژه Mesh for Teams این است که برای هر فرد یک آواتار اختصاصی ایجاد کند تا به‌راحتی بتوانند در متاورس فعالیت کنند و به مکان‌­های مختلف این دنیای مجازی بروند. داشتن آواتار یکی از ویژگی‌های مهمی است که هر متاورس باید داشته باشد.

صرافی بایننس؛ پیشرو در شرکت های فعال در متاورس

صرافی بایننس یکی از شرکت های فعال در متاورس است. این شرکت یک صرافی ارز دیجیتال به شمار می‌رود. ازآنجایی‌که کریپتو و بلاک­چین نقاط مشترک بایننس و متاورس هستند، این شرکت نقش مهمی در متاورس ایفا می‌کند. در متاورس کسب‌وکارهای جدیدی بر پایه ارز دیجیتال ایجاد می‌شوند و بایننس بستری را برای معامله‌گری با ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند.

خرید و فروش ارزهای متاورسی در بایننس

مثلا کاربران در بازار NFT بایننس می‌توانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از توکن‌­های غیرقابل‌معاوضه NFT بپردازند. این فعالیت‌ها درنهایت باعث توسعه متاورس می‌شود. در صرافی بایننس می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را انتخاب کنید و از آن‌ها برای معاملات استفاده کنید. در متاورس می‌توان بازارهای مختلفی ایجاد کرد که به گسترش این دنیای مجازی کمک می‌کنند.

اپیک گیمز

کمپانی اپیک گیمز هم یکی از شرکت های فعال در متاورس است که یک پلتفرم حرفه‌ای به نام فورتنایت دارد. این پلتفرم در ابتدا فقط بازی ارائه می‌داد، اما رفته‌رفته به یک شبکه اجتماعی تبدیل شد که بالغ‌بر 350 میلیون کاربر در آن مشغول بازی و تعامل هستند. در این پلتفرم رویدادهای مختلفی مانند کنسرت هم برگزار می‌شود که افراد معروف و برندهای مختلف هم در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

کمپانی اپیک گیمز در متاورس فعالیت دارد و دو برنامه ویژه برای این دنیای مجازی طراحی کرده است. اول این‌که می‌خواهد به‌طور منظم و ماهیانه 60 میلیون کاربر فعال جذب کند. دوم این‌که قصد دارد به‌طور هم‌زمان از تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده کند و محتوای سه‌بعدی تولید کند. همه این اتفاقات باهم منجر به رشد و گسترش متاورس خواهند شد.

تنسنت

 

یکی دیگر از شرکت های فعال در متاورس، تنسنت (Tencent) است که بازی‌های ویدیویی تولید می‌کند. دو پلتفرم این شرکت وی چت و تنسنت کیو کیو هستند که هر دو به‌عنوان پلتفرم‌های پیام‌رسان فعالیت می‌کنند. در پلتفرم تنسنت کیو کیو علاوه بر پیام‌رسانی، می‌توانید بازی کنید، به تجارت بپردازید، فیلم تماشا کنید و به موسیقی موردعلاقه‌تان گوش دهید. این پلتفرم همچنین از امکان چت صوتی برخوردار است. در پلتفرم وی چت هم می‌توانید کارهای بانکی خود را انجام دهید.

عینک واقعیت در دنیای مچازی تنسنت

شرکت تنسنت به دنبال ایجاد پلتفرم‌های بازی در دنیای متاورس است و قصد دارد با ارائه بازی‌های متنوع، متاورس را رشد و گسترش دهد. این شرکت اعتقادی به استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی VR در بازی‌های خود ندارد. این موضوع نشان می‌دهد که این شرکت مخالف سرسخت بازی‌هایی مانند Fortnite و بازی League of Legends است. شرکت تنسنت برای طراحی بازی از نرم‌افزارهای مختلف استفاده می‌کند و بیشتر هم بر روی تولید بازی‌های ویدیویی در متاورس تأکید دارد.

کلام پایانی

شرکت های فعال در متاورس برای توسعه و گسترش این دنیای مجازی در حال رقابت هستند. متاورس مکانی است که در آن افراد خلاق می‌توانند به‌صورت نامحدود ایده بدهند و آن‌ها را عملی کنند. شرکت های بزرگی مانند گوگل و متا (فیس‌بوک سابق) در حال طراحی ایده‌هایی هستند که می‌خواهند در متاورس اجرایی کنند. در متاورس شرکت های بزرگ و کوچک، بدون در نظر گرفتن قدرت، با یکدیگر در حال رقابت هستند. آن‌ها به دنبال برنده شدن نیستند، بلکه می‌خواهند با پیشرفت در حوزه مربوط به خودشان، به توسعه متاورس هم کمک کنند.

نظر شما درباره شرکت های فعال در متاورس چیست؟ اگر قصد خرید توکن های متاورس همچون خرید ارز دسنترالند، یا خرید ارز سندباکس و یا خرید ارز اکسی اینفینیتی را دارید، می‌توانید با مراجعه به قسمت خرید توکن های متاورس در وب‌سایت کافه ارز، به راحتی و طی چند مرحله ساده، خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید. همچنین اگر هم قصد ورود به دنیای متاورس دارید، می‌توانید با استفاده از خدمات خرید زمین مجازی در متاورس کافه ارز نسبت به خرید زمین در دسنترالند، سندباکس، اکسی اینفینیتی، خرید زمین در Upland و دنیاهای دیگر اقدام کنید.

4.6/5 - (15 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *