وبلاگ

/

/

کورسرا چیست؟ |چگونه از کورسرا مدرک بگیریم؟

کورسرا چیست؟ |چگونه از کورسرا مدرک بگیریم؟

کورسرا : اگر به دنبال یک وب‌سایت معتبر آموزشی هستید کورسرا بهترین گزینة پیش روی شماست. از زمان پیدایش اینترنت تا به امروز ما با پیشرفت‌های گسترده‌ای در این حوزه مواجه بوده‌ایم چرا که اینترنت دنیایی نامحدود بوده و به‌خوبی می‌تواند نیازمندی‌های ما را برآورده سازد. شما باقابلیت‌های بی‌نظیر اینترنت می‌توانید فارغ از اینکه در کجای دنیا زندگی می‌کنید، از خدمات سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات آموزشی و … در سراسر دنیا بهره‌مند شوید. خرید از سایت های خارجی در ایران اکثرا با مشکلاتپرداخت ارزی همراه بوده اما از محبوبیت زیادی برخوردار است. برای خريد از سايت هاي خارجي مانند دوره های کورسرا ، نیاز به خرید اشتراک سایت های خارجی یا حساب بین المللی همچون پی پال و … دارید در سایت کافه ارز به راحتی میتوانید خدمات خود را انجام دهید.

این موضوع برای وب‌سایت coursera نیز صدق می‌کند. این وب‌سایت با ارائه خدمات و ابزارهای متنوع آموزشی، در حال حاضر محبوبیت قابل‌توجهی در سراسر دنیا دارد. شما به‌واسطه سایت آموزشی کورسرا، قادر خواهید بود تا دوره‌های آموزشی موردنیاز خود را با بالاترین کیفیت دنبال نموده و از خدمات بی‌نظیر این مجموعه نهایت لذت را ببرید. پرسشی که مطرح می‌گردد این است که چه عامل‌هایی موجب شده‌اند تا کورسرا با این حجم از محبوبیت مواجه گردد؟ چگونه می‌توان در دوره‌های آموزشی این سایت شرکت نمود؟

کورسرا 

کورسرا چیست؟

همان گونه که در بخش ابتدایی نوشتار نیز بیان نمودیم، کورسرا یک وب‌سایت آموزشی است که خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌نماید. در سال 2012 بود که این وب‌سایت آموزشی توسط دو استاد دانشگاه‌های استنفورد ایجاد شد. این وب‌سایت آموزشی توسط یک شرکت فناوری آموزشی اداره می‌گردد که در کالیفرنیا واقع گردیده است. ساختار courseraبه‌گونه‌ای است که دانشگاه‌های سراسر دنیا ارتباط برقرار نموده، استادان این دانشگاه‌ها دوره‌های آموزشی مختلفی را در بستر اینترنت ارائه می‌نمایند.

نکته‌ای که لازم است درباره سایت آموزشی کورسرا بدانید، این است که در حال حاضر دانشگاه‌های مطرح و بزرگی در سراسر دنیا در این مجموعه فعالیت دارند. دوره‌های آموزشی این وب‌سایت از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود در آن‌ها شرکت کنید. این مجموعه در حوزه‌های مختلفی همچون آموزش مباحث علوم اجتماعی، دارو، زیست‌شناسی، فیزیک، مهندسی، ریاضیات، بازرگانی، علوم رایانه و… فعالیت دارد. شما با اطمینان خاطر می‌توانید در دوره کورسرا شرکت کنید چرا که این دوره‌ها توسط استادان بزرگ دنیا برگزار می‌شوند.

سایت کورسرا

سایت کورسرا از جمله سایت‌هایی به شمار می‌رود که تعامل ویژه‌ای با کاربران خود دارد. این موضوع را می‌توان یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این سایت با دیگر سایت‌ها دانست. ساختار آموزشی این سایت به این شکل است که ویدئوهایی برای شما ارسال می‌شوند که این ویدئوها آموزشی هستند. طی دوره‌ها نیز شما بایستی آزمون‌های ویژه‌ای را پشت سر بگذارید تا روند پیشرفت شما مورد بررسی قرار گیرد.

اگر قصد تحصیل در دوره‌هایی همچون برنامه‌نویسی را دارید، بایستی تمریناتی را نیز جدا از این آزمون‌ها انجام داده و در قالب فایل برای اساتید خود ارسال کنید. نکته بسیار مهمی که بایستی درباره سایت آموزشی coursera بدانید این است که تمامی دوره‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. باتوجه‌به این موضوع شما لازم است بر این زبان تسلط داشته باشید تا به این طریق بتوانید دوره‌های موردنظر خود را پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید: خرید اکانت Scribd

کورسرا 

برای ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های courseraبایستی مبلغی را پرداخت نمایید؛ اما نگران نباشید، هزینه‌های شرکت در این دوره‌ها خیلی بالا نیست. همان گونه که می‌دانید بانک‌های داخلی به بانک‌های بین‌المللی متصل نیستند و کشور ما در این زمینه با تحریم‌های قابل‌توجهی مواجه است. حال ممکن است بپرسید، چگونه می‌توان هزینه‌های مربوط به دوره‌های کورسرا را پرداخت نمود؟

سایت آموزشی کورسرا در این راستا تمهیداتی را اندیشیده است و شما می‌توانید به سه شکل هزینه‌های دوره را پرداخت نمایید. این سه‌راه به شرح زیر هستند.

  • دریافت مسترکارت
  • دریافت ویزاکارت
  • پرداخت هزینه دوره‌ها با پی پال

نکته‌ای که لازم است بدانید این است که سایت courseraبرخی از دوره‌های خود را به‌صورت رایگان برگزار می‌نماید؛ اما در این دوره‌ها مدرکی دریافت نخواهید نمود. براین‌اساس شما می‌توانید در دوره‌های بدون مدرک به‌صورت رایگان شرکت نموده و از محتواهای آموزشی این وب‌سایت نهایت لذت را ببرید.

دوره های کورسرا

به‌طورکلی شما می‌توانید در سه نوع از دوره‌های سایت آموزشی کورسرا ثبت‌نام کنید. این سه دوره به‌صورت زیر هستند.

  • گروه اول

این گروه شامل دوره‌های آموزشی دانشگاهی می‌شوند. شما می‌توانید طی 4 الی 6 هفته این دوره‌ها را پشت سر گذاشته و آن‌ها را تکمیل نمایید.

  • گروم دوم

گروه دوم دوره coursera شامل دوره‌های تخصصی می‌شود. شما به‌واسطه دوره‌های این گروه می‌توانید به مهارت‌های شغلی قابل‌توجهی دست یابید. توجه داشته باشید، این دسته از دوره‌ها طی 4 تا 6 ماه به پایان می‌رسند.

  • گروه سوم

اگر به دنبال دوره‌های تحصیلی خاصی هستید تا بتوانید پس از پایان دوره، بمدرکه مدرک فوق‌لیسانس دست یابید، این دسته از دوره‌های coursera بهترین گزینه برای شما به شمار می‌روند. طول چنین دوره‌هایی متغیر بوده و بین 1 تا 3 سال طول می‌کشد.

کورسرا 

مدرک کورسرا

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شرکت در دوره‌های آموزشی کورسرا دریافت از این سایت می‌باشد. دریافت مدرک از این وب‌سایت را براین‌اساس مزیت می‌دانیم که مدارک دریافتی اعتبار جهانی دارند. شما با استفاده از این مدارک قادر خواهید بود تا درخواست اپلای برای دانشگاه‌های سراسر دنیا نمایید. علاوه بر این مدارک courseraمی‌توانند به شما در یافتن یک موقعیت شغلی مناسب نیز کمک‌های قابل‌توجهی نمایند.

اعتبار مدرک کورسرا

همان گونه که در بخش قبل نیز بیان نمودیم گرفتن مدرک کورسرا موجب می‌شود تا شما مدرکی را در اختیار داشته باشید که اعتباری جهانی دارد. این مدارک می‌توانند برای شما در پذیرش دانشگاه‌ها یا عناوین شغلی راهگشا باشند.

چگونه از کورسرا مدرک بگیریم؟

برای گرفتن مدرک از کورسرا بایستی بتوانید در تمام آزمون‌های برگزار شده برای هر درس موفق شوید. زمانی که توانستید دوره‌های آموزشی و آزمون‌های مربوط به آن‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید می‌توانید برای دریافت مدرک نیز اقدام نمایید. برای گرفتن مدرک از کورسرا در گام اول باید پاسپورت ایرانی خود را برای احراز هویت ارسال نمایید.

بیشتر بخوانید: خرید اکانت کدکدمی

کورسرا 

ثبت نام در کورسرا

برای ثبت‌نام در سایت کورسرا ابتدا بایستی وارد سایت مربوطه شوید. توجه داشته باشید برای ورود به این سایت بایستی از ipهای غیرایرانی استفاده نمایید چرا که ipهای ایرانی تحریم هستند. پس از ورود به سایت صفحه‌ای به‌صورت زیر پیش روی شما قرار می‌گیرد که باید در این صفحه گزینه Join For Free را انتخاب کنید.

کورسرا-رایگان

با انتخاب این گزینه، صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که در این صفحه باید اطلاعات لازم را وارد نمایید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، رمز عبور و ایمیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: خرید از سایت Kenhub |دوره‌های آموزش پزشکی

کورسرا-فارسی

پس از وارد نمودن اطلاعات درخواست شده می‌توانید قوانین مربوط به سایت courseraرا ببینید. با انتخاب تیک‌های موجود در صفحه و انتخاب گزینه Continue می‌توانید قوانین این سایت را پذیرفته و از این صفحه عبور نمایید.

کورسرا-ایران

در گام بعدی بایستی اطلاعات دیگری از خودتان را وارد نمایید تا باتوجه‌به این اطلاعات بتوانید به دوره‌های آموزشی موردنظرتان دست یابید.

کورسرا-سایت

پس از وارد نمودن این اطلاعات، می‌توانید دوره آموزشی خود را انتخاب کنید و حساب خود را ایجاد نمایید.

کورسرا-ثبت-نام

سایت کورسرا دسته‌بندی‌های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوان به دوره‌های آموزشی موردعلاقه خود دست یابید. ما در مجموعه کافه ارز شرایطی را پیشروی شما قرار داده‌ایم تا بتوانید پرداخت‌های ارزی از جمله پرداخت هزینه‌های مربوط به دوره‌های coursera را در محیطی امن انجام دهید.

نتیجه :

در این مقاله به بحث کورسرا پرداختیم امید است، این مطلب برای کاربران مفید واقع شده باشد. همتنطور که بالا گفته خرید از سایت های خارجی در ایران با مشکلات همراه بوده اما هنوز هم از محبوبیت زیادی برخوردار است. برای خريد از سايت هاي خارجي مانند دوره های coursera میتوانید از طریق سایت کافه ارز اقدام کنید .

5/5 - (28 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *