وبلاگ

/

/

مزایا و معایب آزمون تافل برای ورود به دانشگاه های خارجی

مزایا و معایب آزمون تافل برای ورود به دانشگاه های خارجی

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید و می‌خواهید در رشته‌ای که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود درس بخوانید، حتما می‌دانید که باید سطح مهارت و تسلط بالای خود به زبان انگلیسی را اثبات کنید و یکی از راه‌های آن، شرکت در آزمون‌های بین‌المللی است. آزمون تافل یکی از آزمون‌های معتبر برای نشان دادن سطح مهارت شما به زبان انگلیسی است که دانشگاه‌ها و کشورهای زیادی آن را قبول دارند. قبلا به معرفی آزمون تافل پرداخته‌ایم و امروز به مزایا و معایب آزمون تافل برای ورود به دانشگاه‌های خارجی اشاره کرده و بررسی می‌کنیم که چرا می‌توان به جای تافل، از آزمون‌های دیگر انتخاب کرد. اگر قصد ثبت نام در آزمون تافل دارید نیاز به پرداخت ارزی خواهید داشت؛ با خدمات ثبت نام آزمون های بین المللی در سایت کافه ارز شما می‌توانید به آسانی و در کمترین زمان ممکن پرداخت هزینه آزمون تافل را انجام دهید.

نگاهی اجمالی به آزمون تافل

آزمون تافل یک آزمون استاندارد است که مهارت‌های شما در زبان انگلیسی را ارزیابی کرده و بررسی می‌کند که شما چقدر خوب می‌توانید از زبان انگلیسی در چارچوب آکادمیک استفاده کنید. بنابراین امتیاز آزمون تافل اغلب در فرآیند پذیرش دانشگاه‌ها به عنوان ملاک مهمی در نظر گرفته می‌شود. البته نمره این آزمون برای اهدافی مانند رفتن به دبیرستان‌های خارجی، شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت یا حتی ویزای دانشجویی هم کاربرد دارد. دو نوع آزمون تافل iBT (آنلاین) و کاغذی وجود دارد. برای تافل آنلاین مراکز بیشتری در سراسر جهان در نظر گرفته شده است. تافل کاغذی فقط در مناطقی گرفته می‌شود که امکان استفاده از اینترنت امکان‌پذیر نیست. همچنین، اگر به دنبال آزمون ماک تافل هستید ما کامل آن را در وبلاگ کافه ارز شرح داده‌ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر حتما آن را مطالعه کنید.

مزایا و معایب آزمون تافل

همان‌طور که گفته شد در این مقاله به بررسی مزایا و معایب شرکت در آزمون تافل برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های خارجی می‌پردازیم. در هر قسمت به چهار مزیت و چهار مشکل پرداخته شده و علت آن هم گفته خواهد شد. در نهایت پس از اطلاع از مزایا و معایب آزمون تافل تصمیم‌گیری برای شرکت در این آزمون بر عهده فرد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ووچر تافل

مزایای شرکت در آزمون تافل

مزایای شرکت در آزمون تافل

از میان مزایا و معایب آزمون تافل ، ابتدا با مزیت‌های این آزمون شروع می‌کنیم. این آزمون از محبوبیت و اعتبار بالایی برخوردار است و حتما مزیت‌های آن، باعث این اعتبار شده است.

اعتباری بالا در بیشتر دانشگاه های دنیا

حدود ۱۰۰۰۰ دانشگاه‌های در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا شامل کانادا، بریتانیا و استرالیا آزمون تافل را قبول دارند. تمام ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان امتیاز آزمون تافل را می‌پذیرند. این یعنی هر دانشگاهی که برای پذیرش گرفتن انتخاب کنید، نمره این آزمون مورد قبول خواهد بود و جای نگرانی نیست. البته همیشه وب‌سایت دانشگاه را برای تغییر احتمالی قوانین بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا

رزرو آزمون بسیار ساده است

شما می‌توانید هر جا که هستید به صورت آنلاین، آزمون خود را رزرو کنید. علاوه بر این، می‌توانید مراکز آزمون را در هر جای دنیا به راحتی پیدا کنید. در ضمن، نیازی نیست برای شرکت در آزمون، خود را به تاریخ خاصی محدود کنید چون این تست در طول سال ۵۰ بار برگزار خواهد شد و نتایج ۱۵ روز پس از آزمون اعلام می‌شود.

فراوان بودن محتوای آموزشی

به دلیل این که این آزمون بسیار پرطرفدار است، منابع زیادی برای کمک به شما جهت آماده‌سازی برای آزمون وجود دارد که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند. فقط کافی است یک جستجوی کوچک در گوگل انجام دهید تا با انبوهی از تمرین‌ها، کتاب‌ها، ویدیو و دوره‌های آموزشی آنلاین شامل دوره‌های ارائه شده توسط ETS که برگزارکننده آزمون تافل است، رو به رو شوید. همچنین می توانید دوره مگوش تافل برای تضمین نمره قبولی خریداری کنید. (راهنمای نحوه پرداخت سایت مگوش به شما در این راه کمک خواهد کرد).

بیشتر بخوانید: سایت مگوش چیست؟

ارزیابی دقیق آزمون

ارزیابی دقیق یعنی نه تنها درستی و نادرستی پاسخ‌ها بلکه نسخه قابل قبول پاسخ‌ها هم مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای مثال، بخش گفتگوی آزمون بسیار دقیق‌تر ارزیابی می‌شود چون توسط به جای یک مصاحبه‌کننده توسط ۴-۳ استاد، بررسی می‌شود. مثال دیگر این است که شما هنوز هم سوالات چندگزینه‌ای را در این آزمون مشاهده می‌کنید که شانس شما را افزایش می‌دهد که حداقل یکی از جواب‌ها پاسخ صحیح است. در نتیجه آزمون تافل توسط دانشجویان و دانشگاه‌ها، یک آزمون متعادل در نظر گرفته می‌شود.

معایب شرکت در آزمون تافل

معایب شرکت در آزمون تافل

دانستن مزایا و معایب آزمون تافل می‌تواند به شما کمک کند انتخاب و تصمیم‌گیری آگاهانه‌ترین داشته باشید. پس از اطلاع از مزیت‌ها، نوبت به برشمردن معایب این آزمون است.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه آزمون تافل

۱. نوبت‌ های آزمون زود پر می شوند

به دلیل محبوبیت و پرطرف‌دار بودن آزمون، نوبت‌ها و جاهای خالی آن زود پر می‌شوند. بنابراین حتی اگر تست ۵۰ بار در سال هم برگزار شود، با توجه به امکانات کشور ما ممکن است در نوبت فعلی نتوانید شرکت کنید و تا نوبت بعدی آزمون مجبور باشید صبر کنید.

۲. نیاز به تسلط عالی در همه مهارت ها

این مورد یعنی شما نمی‌توانید امتیاز خود را مثلا با استفاده از گرامر بالا ببرید چون در لغت و خواندن ضعیف هستید و از بدشانسی شما، حتی در بخش گرامر هم اشاره‌های به دانش لغت شده است.

۳. طولانی تر بودن زمان آزمون نسبت به بقیه آزمون ها

تافل iBT حدودا ۵ ساعت طول می‌کشد. موفقیت در این آزمون مستلزم این است که شما بتوانید تمرکز خود را برای مدت طولانی حفظ کنید خصوصا چون مجبور هستید بخش‌هایی از بخش شنیداری را به خاطر بسپارید چون باید در بخش مقاله، در مورد آن بنویسید.

بیشتر بخوانید: آزمون تافل چیست

۴. نیاز به دانش و مهارت در کامپیوتر

به دلیل این که تافل iBT منحصرا به صورت آنلاین برگزار می‌شود شما باید مهارت تایپ خوبی داشته باشید. فرض کنید مجبور هستید یک مقاله کامل را در مدت زمان کوتاهی تایپ کنید. هرچه سریع‌تر تایپ کنید، وقت بیشتری صرفه‌جویی کرده و تمرکز بیشتری برای ارائه بهترین پاسخ و دریافت امتیاز بالاتر دارید.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل

افرادی که قصد پرداخت شهریه یا هزینه ثبت نام در آزمون‌های بین المللی همچون پرداخت هزینه ثبت نام آزمون TOEFL را دارند، می‌توانند با استفاده از خدمات ثبت نام ازمون های بین المللی در کافه ارز بدون هیچ مشکل و تاخیری نسبت به پرداخت هزینه آزمون تافل بپردازید.

5/5 - (19 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *