وبلاگ

/

/

کارمزد انتقال پول به خارج از کشور | روش های انتقال پول

کارمزد انتقال پول به خارج از کشور | روش های انتقال پول

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

انتقال پول به خارح از کشور همیشه با مشکلات بسیاری همراه بوده است. این مشکلات، هم به دلیل محدودیت های اقتصادی، هم به دلیل کارمزدهای متفاوت و هم به علت کمبود یا نبودِ پلتفرم‌های معتبر و قابل اعتماد وجود داشته‌اند. ورود فناوری اینترنت به عرصه زندگی انسان، تحولات بزرگی را در سیستم بانکی کشورها به وجود آورده است. این امر سبب شده سازوکارهای بانکی و انتقال پول بسیار راحت‌تر صورت بگیرد. انتقال وجه اینترنتی، به واسطه اینترنت و نرم افزارهای مربوطه، که قابل نصب بری گوشی های هوشمند می باشند، در حال حاضر بسیار راحت شده است؛ به نحوی که هر شخصی در کوتاه ترین زمان ممکن، در منزل یا هر مکان دیگری می تواند مبلغ مورد نظرش را به شماره کارت مقصد انتقال بدهد. البته نا گفته نماند که برای استفاده بهینه از نرم افزارهای قابل استفاده برای انتقال پول، باید در انتخاب آنها دقت کرده و نرم افزارهای معتبری را که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند را انتخاب کرد.

کافه ارز با فراهم کردن بستر مناسبی برای پرداخت های ارزی و نقل‌وانتقالات پولی، تمامی مشکلات و موانع مالی را از میان برداشته است. مجموعه کافه ارز با پشتیبانی پرداخت از درگاه‌های بین‌المللی مثل PayPal و Perfect Money امکان تبادلات ارزی را فراهم کرده است. بعد از ثبت نام در سایت کافه ارز انتقال هر پولی ممکن خواهد بود.

انتقال وجه بین‌المللی

تعریف از انتقال وجه بین‌المللی

انتقال پول به خارج از کشور امروزه نسبت به گذشته بسیار متنوع شده است. همین باعث شده سرعت نقل و انتقالات بانکی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شود. افراد در کمترین زمان ممکن با استفاده از شیوه های نوین و متنوع انتقال پول عملیات انتقال را انجام داده و در کنار آن فعالیت های اقتصادی خود را مدیریت کرده و به آنها نظم می بخشند. ارزهای دیجیتال الگوی جدیدی برای پول هستند و علت به وجود آمدن ارز دیجیتال این است که معماری مالی موجود را ساده‌سازی کنند تا معاملات، سریع‌تر و ارزان‌تر شود. فناوری و معماری این ارزها، سیستم‌های پولی را غیرمتمرکز می‌کند و امکان مبادله ارزش و پول را بدون نیاز به موسسات واسطه‌ای مانند بانک‌ها، به طور مستقیم برای طرفین معامله فراهم می‌کند.حال اگر بخواهیم بدانیم که چگونه به خارج از کشور پول واریز کنیم که کارمزد کمتری بپردازیم در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که انتقال ارز به خارج از کشور چگونه صورت می گیرد و چه کارهایی برای انجام آن لازم است.

برای فرستادن پول به خارج از کشور صراف ها پول را برای صراف مورد نظر خود در کشور مقصد ارسال می کنند. اگر بخواهیم یک تعریف کلی برای انتقال پول بین‌المللی ارائه دهیم، باید بگوییم که انتقال پول بین‌المللی به معنای انتقال الکترونیکی وجوه درخواستی از طرف فرستنده به‌سوی گیرنده‌ی معین است که به‌واسطه‌ی یکی از ارائه‌دهندگان انتقال پول بین‌المللی ارسال می‌گردد. اگر به دنبال ارسال پول به یکی از دوستان یا خویشاوندان خود در خارج از کشور هستید، باید یکی از روش‌های انتقال پول بین‌المللی را انتخاب و اجرا کنید.

محدودیت های انتقال پول به خارج از کشور

محدودیت های انتقال پول به خارج از کشور

همان‌طور که می‌دانید محدودیت های سختی علیه ایران اعمال شده است و این تحریم‌ها موجب توقف یا کند شدن نقل‌ و انتقال مالی در حوزه‌های مختلف اقتصادی شده است. خدمات مالی بین‌المللی مورداستفاده در دنیا، عموماً به دو دسته‌ی پرداخت ارزی و نقل‌وانتقال ارزی تقسیم می‌شود. متأسفانه ایرانی‌ها به علت محدودیت های بین‌المللی امکان پرداخت یا نقل‌وانتقال ارزی را به شیوه‌هایی که در دنیا مرسوم است، ندارند. بنابراین باید برای انجام تراکنش‌‌های خود به واسطه‌هایی مثل صرافی‌ها یا پلتفرم‌های آنلاین پرداخت ارزی مراجعه کنند و خدمات موردنظر خود را از کارگزاری‌ها دریافت نمایند. در ادامه با معرفی راه‌های جدید برای انتقال پول با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: انتقال پول با پایونیر

چه کسانی نیازمند انتقال وجه بین‌المللی هستند؟

با توجه به کار ها و شغل های بین المللی که ایجاد شده و افراد با کشور های مختلف از سراسر دنیا با هم در ارتباط هستند و نیازمند انتقال پول به یکدیگر هستند. در ادامه افرادی را معرفی میکنیم که به نقل‌ و انتقال پول به‌صورت بین‌المللی نیاز دارند:

  1. شرکت‌هایی که به صورت دولتی یا غیر دولتی مشغول به کار واردات و صادرات هستند . این شرکت‌ها برای خرید یا فروش محصولات و تولیدات به انتقال پول در سطح بین المللی نیاز دارند.
  2. دانشجوهایی که برای ادامه‌ی تحصیل به دانشگاه‌های خارج از کشور خودشان می‌روند. برخی از دانشجوها علاوه بر تحصیل، کار هم می‌کنند و ممکن است بخشی از درآمد خود را برای خانواده‌هایشان بفرستند. بنابراین باید از روش‌های انتقال بین‌المللی پول استفاده کنند.
  3. کسانی که برای زندگی و کار به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. بعضی از آن‌ها به‌طور موقت و برخی نیز به‌صورت دائم در کشور جدید زندگی می‌کنند. این اشخاص نیز ممکن است برای پول به کشورهای دیگر بفرستند یا از کشور خودشان پول دریافت کنند.
  4. فریلنسرها که در سایت‌های معتبری در سراسر جهان فعالیت می‌کنند. هر کس با توجه به تخصص و مهارتی که دارد می‌تواند در این سایت‌ها ثبت‌نام کند و درآمد دلاری کسب کند. بنابراین فریلنسرها با استفاده از روش‌های انتقال بین‌المللی می‌توانند دستمزد خود را دریافت کنند.

روش‌های انتقال پول به خارج از کشور

خوشبختانه با استفاده از پیشرفت هایی که در فناوری و تکنولوژی وجود دارد، انتقال وجه خارج از کشور از طریق ارزهای دیجیتال در کمترین زمان و با کمترین کارمزد امکان پذیر است. روش های مختلفی برای انتقال پول به خارج ایران وجود دارد. ممکن است خود شما نیز با گشتن در اینترنت و دیدن سایت های خارجی نیز متوجه شده باشید، که روش های مختلفی برای خرید از سایت های خارجی وجود دارد.اینکه چگونه از خارج پول دریافت کنیم هم مانند ارسال آن است و فقط کافیست یک کیف پول دیجیتال برای خود بسازید و نحوه انتقال پول از خارج به ایران توسط صرافی کافه ارز را تجربه کنید.

اینکه کدام روش برای انتقال پول مناسب است به عوامل بسیاری بستگی دارد مانند قیمت ارز، مبلغ پولی که قرار است حواله شود، کشور فرستنده و… همگی رو کارمزد تاثیر دارد. کارمزدی که برای انتقال پول به خارج کشور پرداخت می کنید، به نوع سرویس انتخابی شما بستگی دارد. پس بهتر است که قبل از انتخاب نهایی، روش های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. علاوه بر کارمزدی که برای انتقال پرداخت می کنید، در صورتی که ارز مبدا و مقصد متفاوت باشد، هزینه ای جداگانه باید پرداخت نمایید. استفاده از این روش ها می توانید یکی از راحت‌ترین روش ها باشد، چرا که واسطی این کار را برای شما انجام می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شرکت معتبری را برای آنجام این کار پیدا کنید و با پرداخت معادل ریال به همراه مبلغ اضافی به عنوان کارمزد شرکت انتقال پول به خارج کشور انجام دهید. بسته به شرکتی که انتخاب می کنید این کارمزد و زمان انجام این تراکنش متفاوت است.

پی پال

انتقال پول به خارج با پی پال (pay pal)

پی پال مشهورترین سیستم پرداخت آنلاین، نقل و انتقال پول بین المللی است که با تسهیل ارائه خدمات مختلف، اعتبار بسیار بالایی به دست آورده است تا جایی که بیشتر سایت‌های خارجی درگاه پرداخت پی پال دارند. با استفاده از پی پال می‌توانید در عرض چند دقیقه مبلغی را دریافت و یا یه خارج از کشور ارسال نمایید. افراد می‌توانند در سراسر جهان با افتتاح حساب پی پال از سایت‌های فروشگاهی بزرگی نظیر ای بی، اپل و… خرید کنند و یا حتی برای دوستان و آشنایان خود در تمام نقاط جهان پول واریز نمایید.

این کیف پول الکترونیک، جایگزین بسیار مناسبی برای روش سنتی جابه‌جایی مالی و نقد وجه است و به ‌صورت آنلاین و با اتصال به اینترنت پرداخت وجه و تراکنش‌های مالی را انجام می‌دهد. پی پال به دلیل بر خورداری از روش‌های دسترسی بهتر، کارمزد کمتر و سرعت بیشتر از سایر رقبای خود پیشی گرفته است. یکی از مزایای پی پال این است که اگر کاربر مایل به اتصال حساب بانکی خود به این پلتفرم نباشد، می‌توانید مستقیما از موجودی خود در پی پال استفاده کند.

پی پال به دلیل قابلیت‌های فراوانی که دارد، در ۷۵ درصد از کسب‌وکارهای تجارت آنلاین به عنوان درگاهی برای پرداخت هزینه‌ها پذیرفته شده است. محدودیت تراکنش‌های شخصی توسط پی پال، نهایتا به ۱۰ هزار دلار ختم می‌شود. شما برای انتقال با پی پال در ابتدا 30 سنت ثابت در سیستم مالی پی پال باید پرداخت کنید و 4.5 الی 5 درصد از مبلغ به عنوان کارمزد از مبلغ کسر می شود و ارسال پول از طریق حساب‌های پی پال در داخل ایالات متحده رایگان است. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت های بین المللی متنوع‌ترین خدمات پی پل شامل افتتاح حساب پی پل، شارژ حساب پی پال، خرید با paypal و همچنین نقد کردن پی پال و خرید و فروش پی پال را ارائه می‌دهد.

انتقال پول به خارج با مستر کارت (Mastercard)

مسترکارت (Master Card) یک شبکه بزرگ پرداخت، در صنعت پرداخت جهانی به شمار می‌آید. مسترکارت‌ها با موسسات مختلف در سراسر جهان برای ارائه خدمات پرداخت در شبکه بین‌المللی همکاری می‌کنند. کارت‌های مستر به طور انحصاری از همین شبکه برای پردازش تمام تراکنش‌ها استفاده می‌شود. مسترکارت‌ها به سه شکل اعتباری، نقدی، یا کارت‌‌های پیش‌پرداخت صادر می‌شوند. در دنیای امروز به‌کارگیری سرویس‌های پرداخت ارزی مختلف بیش از هر زمان دیگری گسترش پیدا کرده است. برای اینکه شما بتوانید تراکنش‌های مالی خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید، چاره‌ای جز استفاده از این سرویس‌ها نخواهید داشت. ویزا کارت و مستر کارت از مهم‌ترین راه‌هایی هستند که با آن‌ها امکان انتقال مالی به‌صورت اینترنتی فراهم است. میزان امنیت این روش بسیار بالا است و امنیت خاطر لازم را برای شما فراهم خواهد کرد.

ویزا کارت در واقع یک شرکت است که خدمات مالی گسترده‌ای را در سراسر جهان ارائه می‌دهد. طی بررسی‌هایی که در این راستا صورت گرفته است،‌ ویزا کارت در بیش از ۲۰۰ کشور در دنیا پشتیبانی می‌شود. این دسترسی بالا در کشورهای مختلف، نشان ‌دهنده قدرت فوق‌العاده ویزا کارت است که افراد بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. هر روزه میلیون‌ها تراکنش از این طریق صورت می‌پذیرد که می‌توان اهمیت و ارزش ویزا کارت را از این لحاظ به خوبی درک کرد.

شما نیز می‌توانید یک ویزاکارت مجازی به مقدار اعتبار دلخواه خود خریداری کنید. در صورت خرید ویزاکارت مجازی ، امکان خرید از سایت‌های مطرح خارجی برای شما فراهم خواهد شد. اگر قصد تهیه یک کارت اعتباری ویزا دارید می‌توانید از خدمات خرید ویزا کارت مجازی در کافه ارز به صورت آنی و اتوماتیک اقدام کنید. مستر کارت فیزیکی این است که شما می‌توانید آن را برای دفعات متعدد شارژ کنید اما مستر کارت مجازی قابلیت شارژ ندارد. البته برای اینکه کارمزد شما کمتر شود، بهتر است که شارژهای خود را در حجم بیشتری انجام دهید. کافه ارز انواع خدمات خرید مستر کارت Master Card و خرید ویزا کارت Visa Card را برای کاربران فراهم کرده است.

پرفکت مانی

انتقال پول به خارج با پرفکت مانی (perfect money)

در ادامه سری مقالات معرفی شبکه‌های پرداخت بین‌المللی، با معرفی شبکه پرفکت مانی همراه شما هستیم. به طور کلی پرفکت مانی جزء پرکاربردترین سیستم‌های پرداخت در میان ایرانیان به شمار می‌روند و طرفداران بسیاری دارند؛ که دلیل آن می‌تواند سهولت استفاده از این شبکه‌ها در شرایط تحریمی سال‌های اخیر کشور باشد. پرفکت مانی یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که در سال 2007 میلادی شروع به کار کرده است. این شبکه پرداخت متعلق به Perfect Money Finance Corp است که در پاناما ثبت شده است و پس از حدوداً 13 سال فعالیت در صنعت خدمات پرداخت، بیش از 10 میلیون کاربر، 50 هزار کسب‌وکار دریافت کننده سرویس پرداخت و 250 صرافی معتبر در سطح جهان، به نظر می‌رسد پرفکت مانی کارنامه قابل قبولی از خود ارائه داده است.یکی از مواردی که این سیستم پرداخت الکترونیک را از سایر شبکه‌های پرداخت بین‌المللی متمایز می‌کند، این است که کاربران می‌توانند با استفاده از موجودی کیف پول خود دلار، یورو، طلا یا …. بخرند. کارمزد پرفکت مانی به مقدار 0.5 % از کل مبلغ به عنوان کارمزد کم می شود.

کاربران این شبکه می‌توانند ارزهای مختلف را به صورت الکترونیکی درون این شبکه به یکدیگر تبدیل نمایند، برای خریدهای اینترنتی از موجودی کیف پول‌های خود استفاده کنند یا موجودی خود را به کارت‌های ویزا و مستر منتقل کنند. پرفکت مانی علاوه بر ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان خرد، در چهارچوب‌های مشخصی با کسب‌وکارها نیز در راستای ارائه سرویس‌های پرداخت همکاری می‌کند.

انتقال پول به خارج با پایر(Payyer)

با استفاده از کیف پول پاییر می‌توانید پرداخت های خود را در زمینه های خدمات تلفن همراه ، دسترسی به بازی ، اینترنت ، تلویزیون ، تجارت الکترونیکی و … انجام دهید ، برای دوستان و آشنایان خود در همه جای دنیا پول ارسال کنید. سیستم مالی آن به گونه‌ای است که هم افراد مبتدی و هم افراد پیشرفته، می‌توانند از آن استفاده کنند .ساخت اکانت آن و ایجاد حساب کاربری، برای کاربران ایرانی محدودیتی ندارد و نیاز به استفاده از آی پی غیر ایرانی نمی‌باشد. کیف پول پاییر یک ابزار پرداختی چند منظوره و برای انجام چندین نوع پرداخت ، هم از نوع الکترونیکی و هم از نوع کریپتو کارنسی به کار می‌رود. جالب است بدانید که در سیستم پرداختی پایر در ابتدا کارمزد انتقال بین کاربران صفر بود ولی بعد از مدتی این کارمزد به نیم درصد از مبلغ تراکنش رسید که در مقایسه با سیستم های پرداختی دیگر بسیار کارمزد مناسبی دارد و نیم درصد کارمزد کم می کند.

انتقال پول با ارز دیجیتال

مزایای انتقال پول به خارج به کمک ارزهای دیجیتال

این روزها ارزهای دیجیتال بیش‌ازپیش مورد استقبال مردم جهان قرار می‌گیرد و تعداد کاربران این صنعت همواره در حال افزایش است. در این بخش قصد داریم شما را با مزایای تراکنش‌ها به کمک ارزهای دیجیتال آشنا سازیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، شفاف و امن بودن تراکنش‌ها در آن است زیرا ارزهای دیجیتال برای تراکنش به تائید تمام بلوک‌های بلاکچینی که دارند، نیازمند هستند. بنابراین با خیال آسوده از این طریق انتقال وجه انجام دهید و مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال را خیلی سریع به هر نقطه‌ای از جهان ارسال کنید. با فعالیت در این حوزه می‌توانید به‌راحتی نسبت به نقد کردن درآمد دلاری خود اقدام کنید. فراموش نکنید که این انتقال، نیاز به پرداخت مقدار کمی کارمزد نیز دارد.

  • شفافیت و امنیت تراکنش‌ها در ارزهای دیجیتال
  • آسان بودن فرآیند انتقال ارزهای دیجیتال
  • ارز دیجیتال و موانع بانکی
  • دسترسی جهانی به ارزهای دیجیتال

نتیجه

پروسه فرستادن پول به خارج از کشور ایران یا بالعکس همیشه با مشکلات بسیاری همراه بوده است. این مشکلات، هم به دلیل تحریم‌های اقتصادی، هم به دلیل کارمزدهای بسیار بالای صرافی‌ها و هم به علت کمبود یا نبودِ پلتفرم‌های معتبر و قابل اعتماد وجود داشته‌اند. کافه ارز با فراهم کردن بستر مناسبی برای مبادلات ارزی و نقل‌وانتقالات پولی، تمامی مشکلات و موانع مالی را از میان برداشته است. مجموعه کافه ارز با پشتیبانی پرداخت از درگاه‌های بین‌المللی مثل PayPal و Perfect Money امکان مبادلات ارزی را فراهم کرده است. بعد از ثبت نام در سایت انتقال هر پولی ممکن خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *