وبلاگ

/

/

نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه

نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه

۲۵ خرداد ۱۴۰۲

آشنایی با نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه کمک می‌کند تا تمام معاملات پولی خود را بدون توجه به تحریم‌های زیادی که برای ایرانیان در نظر گرفته‌اند انجام بدهید. به طور کلی داشتن یک حساب بانکی در خارج از کشور مزایای زیادی به دنبال دارد. برای انجام امور پرداخت های بین المللی خود میتوانید از کافه ارز استفاده کنید، همچنین برای افتتاح حساب پی پال و پرفکت مانی نیز می‌توانید به پنل کاربری خود مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر با نحوه افتتاح حساب در بانک ترکیه می‌توانید با کارشناسان مجموعه کافه ارز ارتباط بگیرید.

مزایای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مزایای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

در دنیای امروز که همه چیز به صورت دیجیتالی و سریع پیش می‌رود داشتن یک حساب بین المللی ارزی مانند حساب پرفکت مانی، پی پال، وایز و.. بیشتر از گذشته مورد نیاز است. چرا که با یک حساب ارزی در کشورهای دیگر هم می‎توانید مبادلات مالی و تجاری انجام بدهید. با افتتاح حساب در یکی از بانک‌های ترکیه می‌توان معاملات و تراکنش‌های مختلفی را در کشورهای دیگر انجام دهید که از داخل ایران محدودیت‌های زیادی دارید. چرا که ایرانیان تحریم‌های بانکی زیادی دارند و به راحتی نمی‌توانند از خدمات و امتیازات بانک‌های بین المللی استفاده کنند. داشتن یک حساب بانکی در ترکیه تا حد زیادی آزادی‌های مالی برای ایرانیان ایجاد می‌کند. با رعایت تمام نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه، می‌توانید از مزایای زیادی بهره مند شوید که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

گسترش کسب و کار

داشتن یک حساب بین المللی این امکان را به کاربران می‌دهد که فعالیت‌های بانکی خود را فراتر از مرزها انجام بدهند و از راه‌های مختلف مانند یوتیوب، سایت‌های فریلنسری و سایر موارد مشابه دیگر کسب و کار خود را گسترش داده و درآمد بیشتری به دست آورند. چرا که امکان واریز درآمدها به صورت پوند، یورو و لیر وجود دارد.

دریافت خدمات بانکی گسترده

تنها با داشتن یک حساب بین المللی می‌توانید انواع نقل و انتقالات را در سطح جهانی انجام بدهید. چرا که انواع بانک‌های ترکیه شعبه‌های بین المللی داشته و با بانک‌های بین المللی دیگر ارتباط دارند.

انجام خرید از تمام نقاط دنیا بدون محدودیت

با کمک یک حساب بانکی بین المللی می‌تواند از تمام فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون ،سایت زارا، ای بی و پلی استور‌های موبایلی بدون نیاز به واست خریدهای مورد نظر را انجام دهید و همچنین اشتراک بسیاری از اپلیکیشن‌ها را نیز تهیه کنید.

امکان دریافت کردیت کارت معتبر بین المللی

با داشتن یک حساب بین‌المللی آسانتر می‌توانید اقدام به اخذ کردیت کارت معتبر کنید.

دریافت سود سپرده

با افتتاح حساب در هر کدام از بانک‌های ترکیه و سپرده گذاری می‌توانید سالانه یا ماهانه سود پول خود را دریافت کنید.

افتتاح حساب در ترکیه

بهترین بانک‌ها برای افتتاح حساب ایرانیان در ترکیه

در کشور ترکیه بانک‌های بسیار زیادی وجود دارد که اغلب آنها به صورت بین المللی فعالیت می‌کنند. اما اغلب این بانک‌ها به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند پس ایرانیان در انتخاب نوع بانک محدودیت‌هایی دارند.

از ویژگی‌های خاص افتتاح حساب در ترکیه این است که با سپرده گذاری ۵۰۰ هزار دلار می‌توانید ضمن گرفتن اقامت ترکیه پاسپورت این کشور را از آن خود کنید و به راحتی در تمام کشورهای دیگر معاملات مالی آزاد انجام بدهید. اما به دلیل تحریم های زیاد بهتر است در ترکیه از سه بانک معروف برای افتتاح حساب استفاده کنید.

  • بانک زراعت بانک
  • بانک ایش بانک
  • بانک واکیف بانک

در میان این سه بانک معرفی شده، زراعت بانک جزء بهترین‌ها است؛ چرا که به افراد غیر مقیم هم خدمات بانکی ارائه می‌دهد و می‌توانند حساب باز کنند. انتخاب این بانک برای ایرانیان مزیت‌های زیادی به دنبال دارد که از مهمترین آنها می‌توان به امکان مدیریت حساب آنلاین، امکان دریافت وجه از سایر کشورها، فراهم آوردن شرایط دریافت ویزا کارت به نام متقاضی، امکان دریافت مستر کارت، امکان افتتاح حساب سپرده گذاری برای دریافت سود و متصل بودن بانک زراعت به سیستم بانکداری جهانی شرایط خرید اینترنتی را نیز فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: تحصیل در ترکیه

تقریباً نحوه افتتاح حساب در تمام بانک‌های ترکیه یکسان است؛ اما بانک زراعت نرمش بیشتری برای افتتاح حساب کاربران ایرانی دارد که مراحل افتتاح حساب به شرح ذیل است:

  • مشخص کردن آدرس محل سکونت، در صورت نداشتن آدرس می‌توانید آدرس دوستان یا شرکت‌ها و موسسات مهاجرتی را بدهید.
  • رفتن به اداره مالیات و دادن آدرس معتبر به آنها و دریافت کد مالیاتی برای افتتاح حساب ضروری است.
  • داشتن اصل و کپی گذرنامه و همچنین تأیید مهر آخرین ورود شما به ترکیه در پاسپورت لازم است.
  • درنهایت مراجعه حضوری به زراعت بانک ترکیه و اقدام به افتتاح حساب نمایید؛ چرا که این کار به هیچ عنوان از طریق وکیل امکان پذیر نیست و مراجعه حضوری فرد لازم است.
  • به عنوان آخرین مرحله گرفتن سیم کارت جهت استفاده از خدمات بانکی زراعت بانک است.

تمام مواردی که در این بخش ذکر شد از نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه است که توجه کردن به آنها می‌تواند روال انجام کار را ساده‌تر کند.

انواع حساب بانکی در کشور ترکیه

انواع حساب بانکی ترکیه

در زمان تصمیم به افتتاح حساب در ترکیه، با دو نوع حساب شخصی و شرکتی روبرو می‌شوید که هر کدام از این حساب‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و متناسب با شرایط خود می‌توانید با رعایت نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه یک حساب برای خود را افتتاح کنید.

در ادامه برای درک بیشتر نحوه باز کردن حساب به بررسی انواع حساب بانکی ترکیه می‌پردازیم:

افتتاح حساب شخصی

افتتاح حساب شخصی برای افراد معمولی مناسب بوده و در صورتی که اجازه اقامت در ترکیه را دارید، می‌توانید با ارائه مدارک لازم به نزدیکترین شعبه بانک مراجعه کرده و اقدام به افتتاح حساب کنید. اما اگر غیر مقیم بوده و تنها می‌خواهید یک حساب بانکی داشته باشید، بهتر است از بانک زراعت اقدام کنید و البته باید اجازه افتتاح حساب را نیز از این بانک بگیرید. با دریافت شماره مالیاتی و اصل و ترجمه پاسپورت به زبان ترکی باید به یکی از شعبات بانک زراعت مراجعه نمایید. همچنین با قرار دادن وثیقه 30 هزار لیر که به مدت یک ماه در بانک بلوکه می‌شود می‌توانید اقدام به افتتاح حساب شخصی کنید.

افتتاح حساب شرکتی

اگر در ترکیه یک شرکت ثبت کرده‌اید به راحتی می‌توانید افتتاح حساب شرکتی داشته باشید که این حساب دارای مشخصات حساب تجاری بوده و قابلیت تعیین تعداد امضاهای مختلف را برای امکان برداشت توسط افراد شریک را دارد. در این شرایط باید یک شماره مالیاتی و اسناد مربوط به شرکت را در هنگام افتتاح حساب به بانک تسلیم کنید. علاوه بر این باید برای شرکت یک نماینده انتخاب کنید که می‌تواند با حساب شرکت کار کند.

باز کردن حساب و دریافت کارت اعتباری

انواع کارت‌های اعتباری بین المللی

یکی از مزیت‌های مهم افتتاح حساب در ترکیه داشتن کارت‌های اعتباری بین المللی است که با کمک این کارت‌ها، مبادلات مالی به آسانی انجام می‌شود. از مهمترین این کارت‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کارت اعتباری Credit Card

با داشتن کردیت کارت به راحتی می‌توانید از وبسایت‌های بین المللی مانند آمازون خرید کنید. همچنین با کمک این کارت امکان اجاره خودرو یا هتل در کشورهای دیگر را دارید. به طور کلی این کارت شرایط خرید اینترنتی را برای شما میسر می‌سازد. همچنین در صورت نیاز می‌توانید بیشتر از مبلغی که در حساب شما هست خرید کنید و وجه خریداری شده از اعتبار شما کسر می‌شود.

کارت نقدی Debit Card

کارت نقدی یا دبیت کارت به شما برای خرید حضوری کمک می‌کند و از این کارت برای دستگاه پوز استفاده می‌شود. در واقع پس از هر افتتاح حساب این کارت به شکل پیش فرض برای افراد صادر می‌گردد.

کارت پیش پرداخت Pre-Paid

برای داشتن این کارت‌ها نیازی به افتتاح حساب بانکی ندارید و می‌توانید به راحتی آنها را تهیه کنید.

یکی از نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه این است که دریافت کردیت کارت سختی‌های زیادی به دنبال دارد و جزء کارت‌های با اعتبار بالا است. برای این کارت نیاز به سپرده گذاری طولانی مدت بوده و البته با توجه به نوع بانک و شعبه انتخابی، برخی از قوانین آن تغییر پیدا می‌کند.

بررسی نکات مهم باز کردن حساب بانکی در ترکیه

بررسی نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه مزیت‌های بسیار زیادی دارد و برای ایرانیان که دچار تحریم هستند، بسیاری از امکانات را ایجاد می‌کند. به همین جهت توجه کردن به برخی از نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه ضروری است.

در ادامه به بررسی برخی از نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه می‌پردازیم:

شناخت بانک‌های مناسب

بانک‌های زیادی در کشور ترکیه وجود دارند که از بهترین آنها که به ایرانیان خدمات خوبی ارائه می‌دهد زراعت بانک است.

دریافت سود بانکی

بسیاری از افراد به دنبال افتتاح حساب در ترکیه هستند تا با سپرده گذاری در ترکیه بتوانند سرمایه گذاری خوبی داشته باشند. توجه داشته باشید که به سود سپرده بانکی در ترکیه نیز مالیات تعلق می‌گیرد. همچنین در ترکیه سود روز شمار ندارد و همچنین میزان سود با توجه به میزان سپرده تغییر پیدا می‌کند. حتی برای مبالغ بالاتر نظر رئیس شعبه تأثیر مستقیم بر روی میزان سود می‎‌گذارد.

میزان نرخ سود بانکی در ترکیه

با افتتاح حساب در ترکیه می‌توانید از سود بانکی آن استفاده کنید؛ اما به صورت میانگین سود بانکی در ترکیه بین 15 تا 17 درصد است.

سقف واریز و برداشت

با دستگاه‎های خودپرداز و ATM روزانه می‌توانید 1500 تا 2500 لیر برداشت کنید و در صورت حواله‌های بین بانکی 30 هزار لیر می‌توانید انتقال بدهید.

شرایط دریافت کردیت کارت

هیچ افتتاح حساب بانکی در ترکیه تضمین دادن کردیت کارت را نمی‌کند. چرا که شرایط لازم برای دریافت کردیت کارت اعتباری خاص بوده و پس از بررسی کامل شرایط افتتاح کننده حساب ممکن است این کارت به شما تعلق بگیرد. معمولاً مبلغی از سپرده شما در بانک بلوکه می‌شود و به شرط داشتن درآمد منظم، می‌توانید این کارت را دریافت کنید.

سخن آخر

نکات مهم افتتاح حساب بانکی در ترکیه زیاد نیست اما آشنایی کامل با این نکات موجب می‌شود تا از خدمات بانکی بدون مرز و محدودیت به دور از تحریم‌های بین المللی بانکی استفاده کنید. از آنجا که ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد، رفت و آمد به آن برای ایرانیان آسان تر بوده و بهترین انتخاب برای داشتن یک حساب بانکی است. برخی از مراکز تخصصی شرایطی را فراهم می‌کند که مراحل افتتاح حساب بانکی برای شما در ترکیه آسان تر طی شود. مجموعه کافه ارز یکی از این مراکز حرفه‌ای است که می‌توانید برای دریافت هرگونه خدماتی به صورت کاملا قانونی با آنها تماس بگیرید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

نویسنده

sepide نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *