وبلاگ

/

/

تفاوت حساب پی پال بیزینس و شخصی چیست؟

تفاوت حساب پی پال بیزینس و شخصی چیست؟

۲ شهریور ۱۴۰۱

تفاوت حساب پی پال بیزینس و شخصی:یکی از بزرگ‌ترین خدمات پرداخت ارزی آنلاین در جهان خدمات پی پال است که دارای دو حساب شخصی (Personal account) و بیزینس (Business account) است. حساب‌های شخصی پی پال برای کسانی که به صورت آنلاین خرید می‌کنند و دریافت‌های پولی بین‌المللی دارند مناسب است. در مقابل حساب‌های بیزینس یا تجاری برای بازرگانان یا مشاغل ایده‌آل هستند و مزایای ویژ‌ه‌ای را برای آن‌ها ارائه می‌دهد. در واقع تفاوت در نوع افرادی که از این حساب‌ها استفاده می‌کنند، مهم‌ترین تفاوت حساب پی پال شخصی و بیزینس است. برای آشنایی بیشتر با تفاوت پی پال بیزینس و شخصی با ما در این مطلب همراه باشید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با خدمات افتتاح حساب پی پال در کافه ارز می‌توانید هر یک از این حساب‌ها را برای خود ایجاد کنید.

تفاوت حساب پی پال بیزینس و شخصی

حساب پی پال متعلق به یک شرکت فناوری مالی آمریکایی است که یک سیستم آنلاین پرداخت را در بیشتر کشورهایی که از این سیستم انتقال آنلاین استفاده می‌کنند، به اجرا در می‌آورد. این روش به عنوان جایگزینی برای روش‌های قدیمی مثل چک و حواله‌های بانکی شناخته می‌شود و امروزه بسیار رواج یافته است. این حساب پرداخت‌های بین‌المللی را بسیار سهولت بخشیده‌ است و یکی از روش‌های خرید آنلاین از سایت‌های خارجی و پرداخت هزینه و همچنین دریافت هزینه محصولات و خدمات برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است.

اما آنچه کاربران و متقاضیان افتتاح حساب پی پال در قدم اول با آن مواجه می‌شوند، وجود دو نوع حساب پی پال است، یکی حساب شخصی و دیگری حساب بیزینس. با بررسی این دو حساب و تفاوت حساب پی پال بیزینس و شخصی شما به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید کدام نوع حساب برای شما بهترین است. تفاوت‌های این حساب با اکانت پریمر به وضعیت مالیاتی، پرداخت‌های دسته جمعی و هزینه پرداخت‌های اضافی برمی‌گردد.

حساب پی پال بیزینس

حساب پی پال شخصی (Personal PayPal accounts)

حساب‌های شخصی پی پال یا حساب پرسونال پی پال برای کسانی که از خدمات شرکت PayPal برای ارسال پول به دوستان و افراد خانواده خود یا خرید آنلاین استفاده می‌کنند، یک حساب عالی است. علاوه بر دریافت پول از دوستان خود و برای پرداخت هزینه خریدهای آنلاین، می‌توانید از یک حساب شخصی برای فروش کالا و خدمات نیز استفاده کنید. اگر فریلنسر هستید برای نقدکردن درآمد خود و یا اگر هنرمند هستید برای دریافت هزینه محصولات و کارهای هنری‌تان، این گزینه بسیار ایده‌آ‌ل است.همچنین با کمک آن می‌توانید برای خرید فروشگاه‌های آنلاین مانند علی بابا، آمازون و ebay و سایر خریدها استفاده کنید.

اما به یاد داشته‌باشید، حساب‌های شخصی PayPal به شما اجازه نمی‌دهند انواع مختلفی از گزینه‌های پرداخت را در مقایسه با حساب PayPal Business بپذیرید، مثلا نمی‌توانید به خریداران اجازه دهید از طریق صورت ‌حساب هزینه‌ها را پرداخت کنند.باز کردن حساب پی پال در کافه ارز بسیار آسان است و در زمان کمی انجام می‌شود. به طور خلاصه، یک حساب شخصی پی پال برای فروشندگانی ایده‌آل است که قصد دارند فقط به صورت گهگاهی یا غیررسمی کالاها و خدمات خود را به فروش برسانند.

حساب پی پال بیزینس (Business PayPal accounts)

حساب پی پال بیزینس تمام مشخصات یک حساب شخصی را دارد و علاوه بر آن، ویژگی‌های بیشتری را برای صاحبان مشاغل کوچک تا متوسط ​​ارائه می‌دهد و این مهم‌ترین تفاوت حساب پی پال بیزینس و شخصی است. حال اگر فروش اجناس به صورت گروهی یا تحت نام سازمان و شرکتی باشد، باید اکانت بیزینس خریداری شود.

حساب تجاری یا بیزینسی بهترین گزینه برای گرفتن درگاه پرداخت پی پال برای مشتری از میان حساب‌های مختلف پی پال است. این حساب برای گروه‌ها و شرکت‌های تجاری که تجارت آنلاین دارند بسیار توصیه می‌شود .به عنوان مثال، حساب‌های تجاری پی پال امکان ارسال و دریافت صورت‌ حساب و همچنین راه‌اندازی خدمات اشتراک را برای شما فراهم کرده‌ است.

از طریق این خدمات، مشتریان شما می‌توانند تنها در یک تراکنش بزرگ برای محموله‌های مکرر ثبت‌نام کنند. همچنین می‌توانید با استفاده از رابط PayPal فاکتور تهیه کنید. اگر شما یک فریلنسر هستید و نیاز به ارسال فاکتور برای مشتری دارید، اما در تهیه فاکتور تجربه‌ای ندارید، حساب بیزینس این کار را برای شما آسان کرده‌است.

در صورتی که قصد تبدیل این حساب به یک حساب شخصی را داشته‌ باشید، این کار را تنها از طریق تماس با خدمات مشتری در پی پال می‌توانید انجام دهید، در نتیجه فرآیندی زمانبر و مشکل خواهد بود. در این حساب برای تبدیل ارز، کارمزدی 4 درصدی وجود دارد و نیز 1.5 درصد برای پرداخت‌های بین‌المللی به آن افزوده می‌شود.

تفاوت حساب پی پال شخصی و بیزینس

مزایا و معایب حساب پی پال شخصی و بیزینس

تفاوت حساب پی پال بیزینس و شخصی تنها به ویژگی‌های اضافی حساب بیزینس برمی‌گردد و در سایر موارد به هم شبیه هستند. اما این دو حساب مزایا و معایب متفاوتی دارند که بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در مورد بازکردن هر کدام و استفاده از آن‌ها، از این موارد اطلاع داشته‌باشید.

در مورد حساب پرسونال پی پال هزینه‌های جانبی زیادی تحت عنوان هزینه‌های ماهانه یا هزینه‌های پایان سال و هزینه انتقال وجود ندارد. همچنین شما می‌توانید پول حاصل از فروش را به یک حساب بانکی شخصی متصل، به صورت رایگان انتقال دهید. این نوع حساب برای پذیرش کارت‌های نقدی و اعتباری به صورت آنلاین (Debit and Credit Cards Online) هزینه‌هایی در نظر گرفته‌ است. همچنین دسترسی محدود به خدمات تجاری برای کسانی که می‌خواهند کالا یا خدمات بفروشند، از دیگر معایب حساب شخصی پی پال است. یکی از اشکالات دیگر حساب شخصی این است که خریدار در هر خرید نام کامل شما را می‌بیند.

مزایای حساب پی پال بیزینس

وجود چند روش برای پذیرش پرداخت و به‌علاوه ابزارهای ردیابی پرداخت اضافی از جمله مزایای حساب پی پال بیزینس است. در این حساب تجاری، امکان دریافت و ارسال فاکتور (Invoice) برای مشتریان فراهم شده‌ است. برای کسب‌وکارهای دارای کارمند، مزیت دیگر حساب بیزینس PayPal این است که اجازه ورود به سیستم را برای حداکثر 200 کارمند می‌دهد و به آن‌ها امکان دسترسی به ویژگی‌های PayPal مانند امکان تنظیم روش‌ها و هزینه‌های حمل‌ونقل، موجودی و محاسبه سود را می‌دهد.

از ویژگی‌های دیگر این حساب، آسان‌کردن خرید آنلاین برای مشتریان شما، با امکان تبدیل سایت کاری شما به یک پورتال تجارت الکترونیک است. یکی از بهترین مزیت‌ها برای دارندگان حساب‌های بیزینس و صاحبان مشاغل پیشنهاد اعطای وام و اعتبار از جانب پی پال است و می‌توانید از آن برای سرمایه‌گذاری مجدد در کسب‌وکار خود استفاده کنید.

 

مزایای حساب پی پال بیزینس

اطلاعات موردنیاز حساب پی پال شخصی

شما برای برای اففتاححساب شخصی PayPal به موارد زیر نیاز دارید:

  • نام و نام خانوادگی دارنده حساب
  • نشانی
  • ملیت (ایران جزو کشورهای دارای محدودیت است، نام ایران را ذکر نکنید)
  • شماره تلفن
  • آدرس ایمیل
  • اطلاعات کارت دبیت یا اعتباری (اختیاری)
  • بررسی شماره حساب و شماره مسیریابی (اختیاری)

پرداخت ارزی

اطلاعات موردنیاز حساب پی پال بیزینس

برای بازکردن حساب بیزینس PayPal به موارد زیر نیاز دارید:

  • نام و آدرس مالک حساب پی پال
  • آدرس ایمیل مالک حساب
  • نام و آدرس کسب‌وکار
  • اطلاعات تماس خدمات مشتریان تجاری
  • اطلاعات عمومی کسب‌وکار (به عنوان مثال، نوع کسب‌وکار، کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما، و غیره)
  • نام بانک
  • شماره حساب بانکی تجاری یا شخصی
  • شماره مسیریابی بانک

انتخاب بین حساب پی پال بیزینس یا شخصی

انتخاب بین حساب پی پال بیزینس یا شخصی

دتصمیم‌گیری در مورد این‌که کدام یک از این دو حساب برای شما مناسب است، با دانستن تفاوت حساب پی پال بیزینس و شخصی و اینکه در واقع هدفتان از بازکردن حساب پی پال چیست، بسیار آسان است. اگر قصد شما تنها خرید آنلاین و یا تقسیم صورتحساب با دوستان و خانواده است، پس مطمئنا نیازی به بازکردن یک حساب بیزینس ندارید، زیرا در این صورت شما به هیچ یک از گزینه‌های اضافی این حساب احتیاج پیدا نمی‌کنید. بازکردن حساب پرسونال پی پال یک راه سریع و آسان برای خرید آنلاین یا ارسال پول به دوستان و خانواده را به شما ارائه می‌دهد.

اما در صورتی که یک کسب‌وکار کوچک یا متوسط دارید و نیازمند بررسی پرداخت‌های آنلاین مشتریان خود و تهیه صورتحساب برای آن‌ها هستید، یا برای توسعه کسب‌وکار خود به اعتبارات و وام‌های پیشنهادی پی پال نیاز دارید، حساب بیزینس انتخاب بهتری خواهد بود. د

اشتن ویژگی‌های اضافی مانند اجازه دسترسی محدود به 200 کارمند به حساب شما، استفاده از نام مستعار و داشتن ایمیل خدمات مشتری که مشتری بتواند مشکلات خود را به شما اعلام کند. شما نیز در مقابل پیگیری کنید، موجب ایجاد تفاوت حساب پی پال بیزینس و شخصی می‌شود.

نتیجه گیری

دانستن تفاوت حساب پی پال بیزینس و شخصی، در نهایت برای انتخاب مناسب بین این دو نوع حساب دارای اهمیت بسیاری است. امید است که پس از مطالعه تفاوت پی پال شخصی و بیزینس شما به راحتی بتوانید تصمیم بگیرید کدام نوع حساب برای شما مناسب است. در صورتی که پس از خواندن مطالب فوق، باز هم سوالی در خصوص بازکردن حساب پی پال بیزینس و شخصی برایتان پیش آمد، برای دریافت مشاوره و افتتاح حساب پی پال و سایر خدمات مرتبط با حساب پی پال و پرداخت ارزی می‌توانید به سایت معتبر کافه ارز مراجعه کنید و با مشاوران ما در ارتباط باشید.

4.8/5 - (16 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *