وبلاگ

/

/

همه چیز درباره آزمون ماک تافل (Mock TOEFL) و نحوه ثبت‌نام در آن

همه چیز درباره آزمون ماک تافل (Mock TOEFL) و نحوه ثبت‌نام در آن

آزمون ماک تافل: آزمون ماک تافل یک آزمون شبیه‌سازی شده است که توانایی و مهارت زبان داوطلبان را به صورت آزمایشی ارزیابی می‌کند. قیمت این آزمون به سایت یا مؤسسه برگزارکننده آن بستگی دارد. بهترین تست‌های آزمایشی تافل، نمونه سوالاتی هستند که به طور کاملاً واقعی در نرم‌افزارهای مشابه با آزمون اصلی برگزار می‌شوند. این آزمون های بین المللی، که به نام TPO تافل مشهورند در برخی اوقات توسط خود سازمان نیز برگزار می‌شوند. خیلی از داوطلبان آزمون تافل برای این که بتوانند سطح مهارت و اعتماد بنفس خود را قبل از آزمون اصلی افزایش دهند در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید بیشتر با آزمون ماک تافل آشنا شوید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

شرکت در آزمون ماک تافل

آزمون ماک تافل چیست؟

اصطلاح “MOCK” در لغت به معنای تقلید است و برای آزمون‌های شبیه‌سازی شده و مشابه به آزمون اصلی استفاده می‌شود. به عنوان مثال آزمون‌های “ماک آیلتس”، “ماک تافل”و “ماک PTE” همگی به عنوان یک نمونه مشابه با آزمون اصلی برگزار می‌شوند. آزمون‌های ماک در بیشتر اوقات توسط موسسات آموزش زبان برگزار می‌شود. سوالات این آزمون‌ها مشابه آزمون اصلی هستند و توسط طراحان آزمون اصلی یا مدرسان باتجربه و آشنا به سوالات آزمون اصلی تهیه شده است. خیلی فرق ندارد که کدام دسته سوالات آزمون را طراحی کنند. در هر دو حالت، شرکت در آزمون‌های ماک که به شبیه‌سازی آزمون‌های اصلی می‌پردازند، بسیار مفید واقع خواهد شد.

آزمون ماک تافل عمدتاً در مراکز آموزش زبان یا به صورت آنلاین برگزار می‌شود و می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید برای آمادگی برای آزمون تافل مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که نتیجه آزمون Mock TOEFL به عنوان نمره رسمی تافل شما تأیید نمی‌شود و تنها به عنوان یک ابزار تمرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرایط شرکت در آزمون ماک‌تافل ممکن است بسته به مرکز آموزشی یا وب‌سایتی که این آزمون را برگزار می‌کند، متغیر باشد. اما به‌طور‌کلی، شرایط شرکت در آزمون ماک تافل بسیار ساده‌تر از شرکت در آزمون تافل واقعی است، زیرا آزمون ماک‌تافل به عنوان یک ابزار تمرینی برای آمادگی در تافل ارائه می‌شود و نمره رسمی ندارد. همچنین، اگر علاقه‌مند هستید بیشتر درباره تبدیل نمره تافل بدانید ما مقاله آن را در وبلاگ منتشر کرده‌ایم و شما می‌توانید آن را مطالعه کنید.

علاوه بر این، شرکت سازنده آزمون تافل که ETS نام دارد، یک منبع آموزشی به نام TPO که مخفف TOEFL Practice Online است را به علاقه‌مندان شرکت در این آزمون پیشنهاد می‌کند. آزمون‌های تمرینی TPO مجموعه‌ای از امتحانات آزمایشی هستند که در سال‌های قبل به صورت واقعی برگزار شده‌اند. هر سال 4 آزمون جدید به وب‌سایت ETS اضافه می‌شوند. البته، شرکت در این آزمون رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کرد.

هزینه ثبت‌نام برای هر مرتبه آزمون TPO در سایت ETS 45 دلار است. برای پرداخت هزینه این آزمون باید حساب بین‌المللی داشته باشید. از آنجایی که دسترسی به این نوع حساب‌های ارزی برای کاربران ایرانی دشوار است، شما می‌توانید با استفاده از سرویس‌های پرداختی کافه ارز به راحتی هزینه شرکت در این آزمون را پرداخت کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های آزمون Mock TOEFL

آزمون ماک تافل (Mock TOEFL) رایگان نیست اما پرداخت هزینه و شرکت در آن مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

  • ساختار مشابه تافل و تمرین با سوالات مشابه: آزمون Mock TOEFL ساختار و نوع سوالاتی که در آزمون تافل واقعی وجود دارد را شبیه‌سازی می‌کند. این به شما این امکان را می‌دهد تا با ساختار کلی آزمون تافل و انواع سوالات آن آشنا شوید.
  • تجربه در شرایط مشابه آزمون واقعی: با انجام آزمون ماک‌تافل، شما جو آزمون واقعی و شرایط مشابه با آزمون تافل را تجربه خواهید کرد. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا عملکرد خود را در زمان و شرایط واقعی ارزیابی کنید.
  • ارزیابی نقاط ضعف: انجام آزمون ماک تافل به شما این اجازه را می‌دهد که نقاط ضعف خود در مهارت‌های لیستنینگ، ریدینگ، رایتیتگ و اسپیکینگ را شناسایی کنید و بر روی آن‌ها کار کنید.
  • افزایش اعتماد به نفس: شرکت در آزمون‌های ماک تافل می‌تواند اعتماد به نفس شما را برای شرکت در آزمون تافل ارتقا دهد و از این طریق بتوانید مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

ثبت نام در تافل ماک

چرا شرکت در آزمون‌ ماک تافل ضروری است؟

بیشتر شرکت‌کنندگان آزمون تافل به دلیل استرس زیاد، عدم شناخت کافی از سوالات، عدم آشنایی و تجربه شرایط مشابه با آزمون تافل، بی‌تجربگی در بخش رایتینگ و اسپیکینگ و عدم دسترسی به مدرسان با تجربه موفق به قبولی در این آزمون نمی‌شوند. همان‌طور که مشاهده کردید برای اینکه شانس خود را برای قبولی در آزمون تافل افزایش دهید، بهتر است در آزمون ماک تافل شرکت کنید. در حقیقت، شما با شرکت در این آزمون تجربه‌ای بدست می‌آورید که در روز آزمون اصلی بسیار به کمکتان خواهد آمد.

چه کسانی متقاضی ثبت‌نام آزمون ماک تافل هستند؟

تقریباً تمامی افراد می‌توانند برای ثبت‌نام در آزمون ماک تافل اقدام کنند و در این آزمون شرکت کرده و میزان دانش و مهارت خود را محک بزنند اما بیشترین متقاضیان آن از دسته‌های زیر هستند.

داوطلبین آزمون تافل اصلی

اشخاصی که قصد شرکت در آزمون تافل واقعی را دارند و به همین دلیل به تمرین بیشتر نیاز دارند، می‌توانند از آزمون mock toefl به عنوان یک ابزار مفید برای افزایش آمادگی خود استفاده کنند. با انجام این آزمون، شما می‌توانید با ساختار و نوع سوالات متداول تافل آشنا شده و عملکرد خود را به‌راحتی ارزیابی نمایید.

ارزیابی مهارت زبان در آزمون ماک تافل

برخی از افراد قصد شرکت در آزمون تافل اصلی را ندارند اما می‌خواهند مهارت‌های زبان انگلیسی خود را بهبود دهند. این نوع افراد نیز ممکن است از آزمون تمرینی ماک تافل به عنوان یک ابزار برای ارتقای مهارت‌های زبان انگلیسی خود بهره‌مند شوند. این آزمون به شما فرصت می‌دهد تا مهارت‌های لیستنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ خود را در یک آزمون شبیه‌سازی شده به آزمون اصلی محک بزنید.

لازم به ذکر است که آزمون تمرینی تافل به عنوان یک ابزار تمرینی طراحی شده و نتیجه آن به عنوان نمره رسمی تافل شما قبول نمی‌شود. اگر قصد شرکت در آزمون تافل را دارید باید برای ثبت‌نام آن اقدام کنید. به هر حال، اگر نیاز به تمرین و ارزیابی مهارت‌های زبانی خود دارید، آزمون ماک تافل می‌تواند به شما کمک کند تا مدیریت زمان و استرس روز آزمون را بهتر فرابگیرید. اگر علاقه‌مند هستید که مزایا و معایب آزمون تافل را بدانید می‌توانید مقاله آن را در وبلاگ کافه ارز مطالعه کنید.

پرداخت هزینه آزمون تافل در ایران

نحوه ثبت‌نام در آزمون ماک تافل

شرایط و مقررات ثبت‌نام در آزمون ماک تافل با توجه به موسسه‌ای که آن را برگزار می‌کند ممکن است متفاوت باشد. اما، به طور کلی، ثبت‌نام در آزمون ماک‌تافل خیلی ساده‌تر از آزمون تافل واقعی است. به عنوان مثال، برخی از شرایط ثبت‌نام در آزمون Mock TOEFL به شرح زیر است.

  • پرداخت هزینه ثبت‌نام:آزموم ماک تافل رایگان نیست و برای شرکت در آن باید هزینه پرداخت کنید. البته، لازم به ذکر است که هزینه شرکت در آزمون Mock TOEFL به نسبت پرداخت هزینه آزمون تافل اصلی بسیار پایین‌تر است.
  • احراز هویت: در برخی اوقات برای جلوگیری از تقلب، ممکن است آموزشگاه برگزارکننده از شما مدارک شناسایی بخواهد.
  • تایید ثبت‌نام:در برخی از مواقع، بعد از ثبت‌نام یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود که جزییات مربوط به زمان و مکان آزمون را به شما نمایش می‌دهد.

نتیجه‌گیری

متقاضیان آزمون تافل برای این که شرایط روز آزمون را تجربه کرده و مهارت‌ زبان خود را محک بزنند، در آزمون ماک تافل شرکت می‌کنند. ماک تافل یک آزمون شبیه‌سازی شده آزمون اصلی است که سوالات آن توسط اساتید باتجربه طراحی می‌شود. شما با شرکت در آزمون mock toefl می‌توانید خود را برای روز آزمون اصلی آماده کنید. لازم به ذکر است که برای شرکت در آزمون تافل و پرداخت هزینه آن می‌توانید از سرویس‌های پرداختی کافه ارز استفاده نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *