وبلاگ

/

/

تبدیل نمره تافل به آیلتس چگونه است؟|جدول تبدیل نمره آزمون

تبدیل نمره تافل به آیلتس چگونه است؟|جدول تبدیل نمره آزمون

تبدیل نمره تافل به آیلتس

تبدیل نمره تافل به آیلتس: آزمون‌های زبان همواره از اهمیت بالایی برخوردار هستند که باید به آن‌ها دقت کافی را داشته باشید. در حال حاضر آزمون‌های تافل و آیلتس از مهم‌ترین مواردی هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. با توجه به این‌که ساختار نمره‌دهی این دو آزمون با یکدیگر تفاوت دارد، باید هر کدام از آن‌ها را به‌صورت مجزا بررسی کنید. چنانچه قصد دارید نحوه تبدیل نمره آیلتس به تافل و برعکس را بدانید، حتما این مطلب مهم از سایت کافه ارز را تا انتها مطالعه کنید. همچنین

اگر قصد شرکت در آزمون بین‌المللی دارید، هزینه آن را نیز باید به‌صورت پرداخت ارزی انجام دهید. کافه ارز خدمات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی را ارائه می‌دهد که شما می‌توانید با کمک آن به آسانی پرداخت هزینه آزمون تافل و یا پرداخت هزینه آزمون آیلتس را انجام دهید.

تبدیل-نمره-آزمون-تافل-به-ایلس-

تفاوت نمره‌دهی در آیلتس و تافل

قبل از اینکه شما بخواهید فرایند تبدیل نمره تافل به آیلتس را انجام دهید،‌ باید در ابتدا تفاوت تافل یا آیلتس را بدانید سپس تفاوت نوع نمره‌دهی در‌ آن‌ها را مشاهده کنید. در آزمون آیلتس نمره‌دهی به‌ شکل یک عدد از ۰ تا ۹ صورت می‌گیرد. هر چقدر که نمره به دست آمده توسط شما به ۹ نزدیک‌تر باشد، بدون شک مدرک شما نیز ارزش بیشتری خواهد داشت. این در حالی است که در تافل نمره‌دهی از ۰ تا ۱۲۰ صورت می‌گیرد. همان‌طور که می‌بینید بازه نمره تافل بسیار بیشتر از IELTS است. زمانی که شما در هر کدام از این آزمون‌ها شرکت می‌کنید، به شما یک نمره مشخص تعلق می‌گیرد. این نمره‌ها بر اساس چهار مهارت اصلی ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ بنا شده است. در واقع میانگین نمره شما در این چهار مهارت باعث می‌شود که نمره کلی شما در آزمون مشخص شود.

یکی از مزایای سیستم نمره‌دهی TOEFL این است که نمره شما را با جزئیات بیشتری به شما نشان خواهد داد. به همین جهت شما قادر خواهید بود که نمره خود را با معیار دقیق‌تری بسنجید و اطلاع دقیق‌تری از آن پیدا کنید. اگر شما بخواهید تبدیل نمره آیلتس به تافل و برعکس را انجام دهید، حتما باید به معیارهای ویژه‌ای که در آن وجود دارد دقت کافی را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه آزمون تافل

تبدیل نمره آیلتس به تافل

تبدیل نمره تافل به آیلتس در مهارت ریدینگ

همان‌طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، نمره‌دهی در آیلتس و تافل بر اساس مهارت‌های مهم زبانی صورت می‌گیرد. یکی از این مهارت‌های مهم ریدینگ یا همان خواندن است. خوانایی درست انگلیسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شما حتما باید در این بخش نمره خوبی کسب کنید. نمره کامل آیلتس در مهارت ریدینگ برابر با ۹ است. همچنین نمره کامل ریدینگ در تافل نیز عدد ۳۰ را نشان می‌دهد؛ یعنی اگر شما بخواهید تبدیل نمره تافل به آیلتس را انجام دهید، ۳۰ تافل برابر با ۹ آیلتس خواهد بود. به‌طور مثال اگر شما در TOEFL نمره ۳ را به دست بیاورید، برابر با نمره ۴.۵ در آیلتس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ووچر تافل

نمره ۲۵ تافل در بخش ریدینگ نیز یک نمره خوب به حساب می‌آید که برابر با عدد ۷ در آیلتس خواهد بود. همان‌طور که می‌بینید سیستم تبدیل نمره‌ها به‌صورت پلکانی ایجاد شده تا به بهترین حالت خود دست پیدا کند. از همین رو شما باید تلاش کنید تا نمره بالایی در TOEFL بگیرید که پس از تبدیل نیز نتیجه خوبی در آیلتس داشته باشید. با توجه به اینکه تبدیل‌ها باید به‌صورت منطقی صورت بگیرد، حتما بر اساس یک بازه مشخص این اتفاق خواهد افتاد.

ایلس

تبدیل نمره تافل به آیلتس در رایتینگ

به‌طور قطع تسلط بالا به رایتینگ برای کسی که می‌خواهد تافل بگیرد یک امر الزامی است. به همین جهت شما باید راهی را پیدا کنید که این مهارت در وجود شما نهادینه شود. در حال حاضر شما با داشتن نمره ۳۰ تافل در این مهارت، نمره ۹ را در آیلتس به دست خواهید آورد. این در حالی است که اگر شما در TOEFL نمره ۲۹ را به دست بیاورید، با انجام تبدیل به نمره ۷.۵ آیلتس خواهید رسید. همچنین شما با گرفتن نمره ۱۳ در تافل، به نمره ۴.۵ در آیلتس دست پیدا می‌کنید.

بیشتر بخوانید: آزمون تافل چیست

با توجه به شرایط خاصی که تبدیل نمره آیلتس به تافل دارد، حتما باید آن را از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار دهید. این نکته را فراموش نکنید که ساختار تبدیل نمره در هر مهارت مجزا است و از این نظر دارای اندکی تفاوت با یکدیگر هستند. با این حال شما با تبدیل این نمره می‌توانید لول خود را از نظر نمره آیلتس نیز به خوبی بسنجید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. معمولا اکثر دانشگاه‌ها نمره‌های بالای ۶.۵ آیلتس را می‌پذیرند که شما هم می‌توانید با به دست آوردن این نمره بهترین عملکرد ممکن را برای خود ثبت کنید. همچنین، اگر به دنبال آزمون ماک تافل هستید ما کامل آن را در وبلاگ کافه ارز شرح داده‌ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر حتما آن را مطالعه کنید.

جدول تبدیل نمره تافل به آیلتس

تبدیل نمره تافل به آیلتس در لیسنینگ

یکی دیگر از مهارت‌های مهمی که شما باید برای دریافت مدرک تافل در آن ماهر شوید لیسنینگ (Listening) است. بر همین اساس آزمون لیسنینگ نیز در آزمون‌های تافل و آیلتس به‌صورت جداگانه مشخص شده است که شما باید آن‌ها را پشت سر بگذارید. برای تبدیل نمره تافل به آیلتس باید به معیارهایی که برای این موضوع مشخص شده توجه داشته باشید.

چنانچه شما در این آزمون تافل نمره ۳۰ را کسب کنید،‌ برابر با نمره ۹ تافل است که بیشترین نمره ممکن در هر دو آزمون به حساب می‌آیند. نمره ۲۹ تافل برابر با ۸.۵ در IELTS است که حتما باید در هنگام تبدیل به این امر نیز دقت کافی صورت گیرد.

همچنین نمره ۲۸ هم از نظر عددی برابر با ۸ خواهد بود که این تبدیل‌ها برای ارائه به موسسات یا دانشگاه‌ها استفاده می‌شوند. همان‌طور که می‌بینید شرایط تبدیل نمره در لیسنینگ با سایر مهارت‌ها متفاوت است که شما حتما باید این تفاوت‌ها را در نظر داشته باشید.

چنانچه شما قصد ثبت‌نام در آزمون‌های تافل یا آیلتس را دارید،‌ باید حتما هزینه آن‌ها را به شکل ارزی پرداخت کنید. به همین دلیل سایت کافه ارز در این مورد مشغول به کار شده است و امکان پرداخت ارزی را با مناسب‌ترین قیمت ممکن برای شما فراهم نموده است.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا

تبدیل-نمره-تافل-به-آیلتس

تبدیل نمره اصلی تافل به آیلتس

برای اینکه نمره کلی شما در آزمون تافل مشخص شود، نتیجه به دست آمده از چهار مهارت با یکدیگر جمع بسته می‌شود. به همین جهت تبدیل نمره تافل به آیلتس نیز باید به‌طور کلی صورت بگیرد. در صورتی که شما بتوانید در تافل نمرات ۱۱۸ تا ۱۲۰ را به دست بیاورید، این نمره در آیلتس برابر با ۹ خواهد بود. نمره ۱۱۵ در تافل نیز با نمره ۸.۵ آیلتس برابری خواهد کرد. چنانچه شما نمره ۷۹ تا ۹۳ را TOEFL کسب کنید، بعد از تبدیل برابر با نمره ۶.۵ آزمون IELTS می‌شود.

این نمره یک نمره متوسط به حساب می‌آید که معمولا توسط موسسات به عنوان حداقل نمره قبولی در نظر گرفته می‌شود. همچنین با داشتن نمره ۳۲ تا ۳۴ تافل نیز بعد از تبدیل نمره ۴.۵ برای شما به دست خواهد آمد.

همه این شرایط نشان می‌دهد که تبدیل نمره آیلتس به تافل دارای ساختار منظمی است که حتما باید بر اساس آن جلو رفت. چنانچه شما هم قصد تبدیل نمره را دارید حتما از اطلاعات ارزشمندی که برای شما نام برده شده برای شرکت در تافل‌یا آیلتس استفاده کنید.

مقایسه نمره آیلتس و تافل

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب آزمون تافل

نتیجه :

امروزه مدارک تافل و آیلتس از برترین مدارک زبان هستند که شما حتما باید به آن‌ها دقت داشته باشید. به همین جهت شما می‌توانید که برای تبدیل نمره تافل به آیلتس از ساده‌ترین راه‌ها استفاده کنید. خوشبختانه نحوه تبدیل نمره آیلتس به تافل را در این مطلب ویژه از سایت کافه ارز به شکل کامل توضیح دادیم. چنانچه شما می‌خواهید هزینه مربوط به این آزمون‌ها را پرداخت کنید، باید یک روش عالی برای پرداخت ارزی بیابید. در حال حاضر سایت کافه ارز برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی دست به کار شده است و نیاز شما جهت پرداخت هزینه آزمون تافل و همچنین پرداخت هزینه آزمون آیلتس را به نحو احسن برآورده خواهد کرد.

 

5/5 - (35 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *