وبلاگ

/

/

پرداخت هزینه آزمون PTE | همه چیز درباره آزمون PTE

پرداخت هزینه آزمون PTE | همه چیز درباره آزمون PTE

۲۰ فروردین ۱۴۰۲

آزمون PTE که مخفف Pearson Test of English (تست مهارت‌های انگلیسی پیرسون) است از جمله آزمون های بین المللی مشهور در دنیا است که بسیاری از کشورها و دانشگاه‌ها نمره آن را معتبر می‌دانند و یکی از پیش‌نیازهای تحصیل یا اقامت در خارج از کشور برای کشور های آمریکا، کانادا، نیوزلند، کشورهای اروپایی و … است. شرکت در ازمون PTE نیاز به پرداخت ارزی دارد و برای پرداخت ارزی از ایران باید یکی از کارت‌های بین‌المللی مثل ویزاکارت یا مسترکارت و یا حساب بین‌المللی پی پال داشته‌باشید. از آنجا که داشتن این حساب‌ها برای همه ایرانیان امکان‌پذیر نیست ما در صرافی کافه ارز امکان پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی همچون پرداخت هزینه ازمون pte را به آسانی فراهم کرده‌ایم. در ادامه با معرفی ازمون pte با کافه ارز همراه باشید.

آزمون PTE چیست؟

ازمون PTE یکی از انواع آزمون‌های زبان انگلیسی برای تحصیل، کار و گرفتن اقامت در کشورهای خارجی انگلیسی زبان است، این آزمون بیشتر از 10 سال است که توسط موسسه معتبر پیرسون برگزار می‌شود. اعتبار ازمون PTE دو سال و برای کشور استرالیا ۳ سال است. نمره ازمون PTE نیز از ۹۰ است. بیشتر از 3000 کالج، موسسه و نهاد حرفه‌ای برای تایید مهارت‌های انگلیسی دانش‌آموزان خود به این آزمون اعتماد دارند و توسط دولت‌های استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا به عنوان مدرک زبان انگلیسی برای تمامی سطوح ویزا پذیرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: آزمون PTE چیست

انواع آزمون pte

انواع ازمون PTE

این آزمون دارای سه نوع عمومی (General)، آکادمیک (Academic) و کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۲ سال (Young Learners) است که تفاوت آن مربوط به هدف شما از شرکت در آزمون است که ادامه تحصیل و یا سایر موارد مهاجرت باشد. این آزمون سه ساعته با یک کامپیوتر و معمولا در یک کابین کوچک به صورت آنلاین برگزار می‌شود و داوطلبان که معمولا بین 4 تا 10 نفر هستند در کابین‌هایی در کنار یکدیگر آزمون می‌دهند. پیش از پرداخت هزینه ازمون PTE باید با انواع این آزمون آشنا شوید.

در این آزمون 20 قالب سؤال مختلف از انتخاب از میان گزینه‌ها تا مقاله نویسی و تفسیر اطلاعات وجود دارد. قسمت Speaking یا مصاحبه آزمون نیز با رایانه انجام می‎شود. صدای شما ضبط شده و برای نمره‎ دهی ارسال می‌شود و در نهایت نمره کلی آزمون بین 10_90 نمره ارزیابی می‌شود.

آزمون آکادمیک (Academic)

شرایط این آزمون مانند آزمون PTE آکادمیک است با این تفاوت که PTE عمومی مبتنی بر موضوع است. این آزمون برای ارزیابی سطح زبان آموز هنگام ارتباط برقرار کردن در موقعیت‌های معتبر و واقع گرایانه است و به‌جای سوال موشکافانه از قواعد از اتفاقات زندگی واقعی سوال می‌شود.
نتیجه‌ی آزمون در شش سطح اعلام می‌شود و این آزمون را می توان در طول سال و در تاریخ های موجود انجام داد. مهارت های خواندن، نوشتن، گفتار و شنیدن داوطلب در این فرمت آزمون آزمایش می‌شود. آزمون کامپیوتری و در یک مرکز مورد تایید پیرسون ارائه می شود و اعتبار نمرات آن ۲ سال است.

عمومی (General)

آزمون عمومی PTE را می توان ۳ بار در سال در ماه‌های می، ژوئن و دسامبر انجام داد. می توانید تاریخ های موجود را از وب‌سایت رسمی PTE بررسی کنید. این آزمون از دو بخش تشکیل شده است: یک مقاله نوشتاری و یک آزمون گفتاری مانند مصاحبه که در هر دو بخش مهارت‌های خواندن، نوشتن، گفتار و شنیداری داوطلب با رویکرد واقعی‌تری ارزیابی می شود. فرمت آزمون شامل شش سطح مهارت مختلف است که برای آزمایش و تأیید توانایی‌های عمومی زبان انگلیسی داوطلب طراحی شده است. نمره آزمون عمومی PTE برای مادام‌العمر معتبر است.
بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام ماک آزمون PTE

کودکان و نوجوانان (Young Learners)

این ازمون PTE برای کودکان 7 تا 12سال طراحی شده و شامل داستان نویسی، تطبیق تصویر، بخش صحبت گروهی و بازی و … است. در واقع این آزمون برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی کودکان به روشی بدون استرس بوده و نمره آن هم برای مادام العمر معتبر است.
در این نوع از ازمون PTE نیز چهار مهارت Listening، Reading، Speaking و Writing ارزیابی می‌شود و نتیجه آزمون در چهار سطح اعلام می‌شود. آزمون مبتنی بر موضوع است و به صورت سرگرم‌کننده و جالب طراحی شده‌اند. هدف اولیه این آزمون بررسی توانایی کودکان در استفاده از ساختارهای زبانی و هدف اصلی نیز ارزیابی این است که کودکان چقدر خوب می‌توانند از زبان برای ارتباط برقرار کردن با سایر افراد استفاده می‌کنند.
پرداخت هزینه ثبت نام PTE

هزینه آزمون PTE

هزینه ازمون PTE با توجه به کشورهای مختلف و محل‌های برگزاری آن متفاوت و از ۱۵۰ تا ۲۲۰ دلار متغیر است. مبلغ هزینه ثبت نام ازمون PTE در کشورهای همسایه به شرح زیر است:
  • هزینه PTE ترکیه 880 لیر و هزینه ثبت نام با تاخیر ۱۱۰۰ لیر ترکیه
  • هزینه PTE آذربایجان ۱7۰ دلار و هزینه ثبت نام با تاخیر ۲۱۲٫۵ دلار
  • هزینه PTE عراق ۲۱۷ دلار و هزینه ثبت نام با تاخیر ۲۷۱٫۲۵ دلار
  • هزینه PTE کشور امارات متحده عربی ۹۹۹ درهم و هزینه ثبت نام با تاخیر ۱۲۴۸٫۷۵ درهم
  • هزینه PTE گرجستان ۱۸۰ دلار
  • هزینه PTE قطر ۲۶۵ دلار
بیشتر بخوانید: ویزای الکترونیکی آذربایجان

پرداخت هزینه ثبت نام PTE

برای ثبت نام در ازمون PTE ابتدا یک حساب کاربری در سایت پیرسون به آدرس pearsonpte.com ایجاد کنید. درخواست پرداخت هزینه ازمون PTE را در سایت کافه ارز ثبت و فیلدهای مربوطه همچون تاریخ و مکان مورد نظر برای انجام آزمون را به طور دقیق وارد کرده و سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان کافه ارز در کمترین زمان ممکن پرداخت هزینه PTE را برای شما انجام خواهند داد.

همانطور که حتما می‌دانید ازمون pte در ایران برگزار نمی‌شود و برای شرکت در آن باید به یکی از کشورهای همسایه ایران سفر کنید. برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی pte پس از ثبت‌نام در سایت رسمی این آزمون که آدرس آن pearsonpte.com است، باید با انتخاب زمان آزمون و کشور محل شرکت در آزمون خود، اقدام به پرداخت هزینه آزمون pte کنید. شما برای پرداخت آنلاین هزینه ثبت نام آزمون PTE می‌توانید از خدمات ثبت نام آزمون های بین المللی کافه ارز استفاده کنید.

برای پرداخت ارزی در ایران شما نیاز دارید تا یک کارت بین‌المللی مثل مسترکارت یا ویزاکارت و یا حساب پی پال داشته‌‌باشید تا بتوانید پرداخت هزینه آزمون پی تی ای را انجام دهید. اما کافه ارز پرداخت هزینه ازمون pte را برایتان آسان کرده ‌است و پرداخت ارزی شما را به آسانی از طریق خدمات پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی در سایت خود انجام می‌دهد.

خرید ووچر PTE

خرید ووچر آزمون PTE یکی از راه‌های آسان برای پرداخت هزینه آزمون پی تی ای است. برای خرید ازمون PTE نیاز به پرداخت ارزی بین المللی دارید. شما یا می‌توانید پرداخت هزینه ازمون PTE را به کافه ارز بسپارید و یا با خرید ووچر پی تی ای خودتان نسبت به پرداخت هزینه ازمون PTE اقدام کنید. این روش به عنوان روشی مقرون به صرفه برای ایرانیان محسوب می‌شود و با ووچر هزینه شرکت در ازمون PTEرا به حداقل خواهید رساند. ووچر PTE در واقع یک کد است که در قسمت اطلاعات پرداخت سایت پیرسون به جای اطلاعات بانکی وارد کرده در ازمون PTE به اسانی ثبت‌نام خواهید کرد.
ثبت نام ماک ازمون PTE

ثبت نام ماک آزمون PTE

ماک PTE همان آزمون آزمایشی PTE است که داوطلبان برای آمادگی بیشتر و تعیین سطح زبان خود پیش از آزمون اصلی در آن شرکت می‌کنند. ماک PTE توسط موسسه پیرسون ارائه می‌شود و در واقع شبیه سازی ازمون Pte بوده که به داوطلبان به سنجش مهارت‌هایشان کمک می‌کند. برای خرید ماک PTE در سایت پیرسون به پرداخت ارزی نیاز دارید که این کار با استفاده از خدمات ثبت نام ماک ازمون PTE کافه ارز بسیار است. کافی است پس از بررسی انواع ماک PTE ، پلن مورد نظر خود را انتخاب کرده و خرید آن را به ما بسپارید.

بیشتر بخوانید: ووچر آزمون PTE

انصراف از ثبت‌نام و شرکت در ازمون PTE

اگر داوطلب آزمون به هر دلیلی قصد انصراف داشته‌باشد، تنها اگر تا 14 روز قبل از زمان برگزاری ازمون PTE اعلام کند، می‌تواند کل هزینه پرداختی را پس بگیرد. اما اگر انصراف خود را تا 7 روز قبل از زمان برگزاری آزمون اعلام کند، تنها نیمی از هزینه پرداختی مسترد خواهد شد. با این حال، در صورت انصراف از آزمون کمتر از هفت روز تقویمی قبل از آزمون، هیچگونه بازپرداختی به داوطلبان ارائه نمی‌شود.

همچنین انجام تغییرات بر روی مکان و زمان آزمون، تا 14 روز قبل از زمان برگزاری آزمون، نیازی به پرداخت هزینه‌ای اضافی ندارد، اما اگر تا 7 روز قبل از زمان برگزاری آزمون نیاز به اعمال تغییرات در اطلاعات ثبت نام خود داشته‌باشید، باید مجددا 50% از کل هزینه ثبت‌نام را پرداخت کنید.

انصراف از ثبت‌نام و شرکت در ازمون PTE

جمع بندی

یکی از مدارک لازم برای مهاجرت به کشورهای خارجی انگلیسی زبان، داشتن سطح زبان موردنیاز برای آن کشور است که با ارائه مدرک زبان معتبر انجام می‌شود. برای گرفتن این مدرک باید در یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی معتبر مثل تافل، آیتلس و pte شرکت کنید و نمره لازم برای پذیرش در کشور موردنظر را کسب کنید. برای پرداخت هزینه ازمون pte به کارت اعتباری بین المللی نیاز دارید که با خدمات کافه ارز به آسانی می‌توانید نسبت به پرداخت پرداخت هزینه ازمون pte اقدام کنید. جهت اطلاعات بیشتر از طریق سایت و پشتیبان ها با کافه ارز در ارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط