وبلاگ

/

/

دلایل مسدودشدن حساب پی‌پال و آموزش برداشت پول از حساب مسدود‌ شده

دلایل مسدودشدن حساب پی‌پال و آموزش برداشت پول از حساب مسدود‌ شده

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پی‌پال (PayPal) یکی از بزرگترین شبکه‌های پرداخت آنلاین در جهان است که امکان انتقال پول از طریق اینترنت را برای کاربرانی از سراسر دنیا فراهم می‌کند. امنیت و سرعت بالای این سرویس از ویژگی‌های برجسته‌اش است که میلیون‌ها نفر را به خود جذب کرده است. با این حال، برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی وجود دارد که بدون کمک شرکت‌های واسطه نظیر کافه ارز، استفاده از این سرویس را مشکل می‌کند. در برخی مواقع، حساب کاربران به دلایل مختلفی مثل زیاده‌روی در انجام تراکنش‌ها یا مشکلات حساب بانکی یا کارت اعتباری متصل، محدود یا مسدود می‌شود. در این شرایط، کافه ارز با تجربه‌ای که در این زمینه دارد، کاربران را در آزادسازی پول مسدودشده در پی‌پال یاری می‌کند.راگر شما هم نیاز به رفع مشکل حساب پی‌‌پال خود دارید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

آزادکردن پول مسدود شده در پی پال

چرا حساب پی‌پال مسدود می‌شود؟

پی‌پال (PayPal) یا پی‌پل یک شرکت آمریکایی است که در صنعت تجارت الکترونیک و پرداخت بین‌المللی وجه فعالیت می‌کند. پی‌پال این امکان را در اختیار مردم سراسر جهان قرار می‌دهد تا با چند کلیک انواع پرداخت ارزی و بین‌المللی را انجام دهند. در حقیقت، پی‌پل بهترین جایگزین برای روش‌های انتقال وجه سنتی مانند حواله است و به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های پرداختی در دنیا شناخته می‌شود. شرکت PayPal در سال 1998 تاسیس شد و سهام آن برای اولین بار در سال 2002 به صورت عمومی به بازار عرضه شد.

پی‌پال پرداخت‌های آنلاین را متحول کرد و امروزه تقریباً تمام سایت‌های فروشگاهی ایالات متحده آمریکا به درگاه پی‌پال مجهز هستند. البته، این سازمان قوانین مالی بسیار سختگیرانه‌ای دارد تا در برابر پولشویی و انتقال درآمدهای غیرقانونی از کاربران خود محافظت کند. علاوه بر این، چون پی‌پل یک کشور آمریکایی است، سرویس‌های خود را به خاطر محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهد.
آزاد سازی پول مسدود شده پی پال

البته، کاربران ایرانی که می‌خواهند ارتباط خود با بازارهای بین‌المللی را حفظ کنند، به یک حساب پی‌پال وریفای‌شده نیاز دارند، بنابراین با کمک شرکت‌های واسطه‌ای که در این زمینه فعالیت دارند نسبت به افتتاح حساب پی‌پال اقدام می‌کنند. به طور کلی، حساب پی‌پال شما ممکن است به دلایلی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم مسدود یا لیمیت شود.

  • فعالیت‌های مشکوک حساب پی‌پال:اگر پی‌پال احساس کند که فردی قصد هک حساب شما را دارد یا این که اطلاعات حساب شما در دست فرد دیگری است، نسبت به لیمیت یا مسدودکردن کامل حساب شما اقدام می‌کند. این موضوع بیشتر برای حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری از حساب کاربران انجام می‌شود. در این حالت می‌توانید با ارائه مدارک معتبر، لیمت حساب خود را برطرف کنید.
  • شناسایی آدرس IP ایران:برای استفاده از حساب پی‌پال نباید از آدرس اینترنتی مربوط به ایران استفاده کنید. در حقیقت، اگر از سرور اختصاصی (VPS) یا ابزار تغییردهنده آدرس آی‌پی استفاده نکنید، پی‌پال هویت ایرانی شما را شناسایی کرده و به سرعت حساب شما را خواهد بست. توجه داشته باشید که اگر از وی‌پی‌ان‌های رایگان استفاده کنید، مکان جغرافیایی شما دائما تغییر می‌کند و در این صورت پی‌پال فکر می‌کند که حساب شما در معرض هک قرار گرفته است و به سرعت دسترسی به آن را مسدود خواهد کرد.
  • استفاده افراد دیگر از کارت متصل به حساب پی‌پال:اگر بانک صادر‌کننده کارت اعتباری شما به پی‌پال اعلام کند که فرد دیگری از کارت شما استفاده می‌کند، حساب پی‌پال شما به صورت آنی مسدود یا لیمیت می‌شود. در این حالت می‌توانید با بانک صادرکننده تماس گرفته و نسبت به رفع مسدودی حساب پی‌پال خود اقدام کنید.
  • افزایش ناگهانی پول ورودی:اگر کسب‌وکاری دارید که درگاه پی‌پال به آن متصل است، باید مراقب حجم پول ورودی آن باشید. برای مثال، ممکن است یک محصول جدید در سایت خود قرار دهید یا یک کمپین تخفیف‌دار اجرا کنید که در این حالت فروش شما بیشتر شده و حجم پولی که به حسابتان واریز می‌شود نیز افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. در این وضعیت، به احتمال خیلی زیاد حساب پی‌پال شما را لیمیت می‌کند تا منبع و اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها را بررسی کند.
  • سفر به کشور دیگر: اگر می‌خواهید یک سفر خارجی داشته باشید، بهتر است از قبل این موضوع را در پنل کاربری خود به پی‌پال اطلاع دهید. در واقع، اگر آدرس و شماره تلفن شما ممکن است برای مدتی تغییر پیدا کند، بهتر است آن را از قبل به پی‌پال اطلاع دهید. موارد دیگری نظیر داشتن دو حساب پی‌پال با مشخصات یکسان، دریافت پول از حساب وریفای‌نشده و معامله با حساب‌هایی که فعالیت مشکوک دارند نیز ممکن است باعث مسدودشدن یا لیمیت‌شدن حساب پی‌پال شوند.

رفع لیمیت حساب پی پال

برای برداشت پول از حساب مسدودشده پی پال باید چکار کرد؟

همان‌طور که می‌دانید کاربران ایرانی نمی‌توانند به صورت مستقیم و با هویت ایرانی از داخل کشور حساب پی‌پال افتتاح کنند، بنابراین، فرآیند افتتاح حساب پی‌پال خود را به سایت‌های واسطه می‌سپارند. برای مثال، سایت کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه سیستم‌های پرداختی در ساخت حساب پی‌پال به کاربران کمک می‌کند. مشکلات استفاده از پی‌پال به همین‌جا ختم نمی‌شود و حساب خیلی از کاربران ایرانی دچار مشکلات مربوط به محدودشدن یا مسدودشدن می‌گردد. زمانی که حساب پی‌پال مسدود یا لیمیت شود، دسترسی به موجودی داخل آن دیگر امکان‌پذیر نیست بنابراین برای آزادسازی پولی که در آن مسدود می‌شود نباید خیلی بی‌گدار به آب زد.

پی‌پال شبکه پرداختی بسیار امن و سختگیری است و از آنجایی که به علت تحریم‌های کشورهای خارجی به کاربران با هویت ایرانی خدمات ارائه نمی‌کند، به محض این‌ که به موضوعی در رابطه با حساب و هویت صاحب حساب مشکوک شود، حساب را محدود یا مسدود می‌کند. در این صورت، بهتر است صاحب حساب به صورت خودسرانه اقدامی انجام ندهد و رفع این مشکل را به شرکت‌های معتبر و با‌تجربه نظیر کافه ارز بسپارد.

باید خیلی از کاربران ایرانی که حساب پی‌پال افتتاح می‌کنند آزادسازی پول مسدود‌شده در پی‌پال معمولا نیازمند ارائه مدارک و اطلاعات مورد نیاز از سوی پی‌پال است. مدارکی مانند آیدی‌کارت، پاسپورت، یا قبض خدمات شهری نظیر برق یا گاز می‌تواند از جمله درخواست‌هایی باشد که پی‌پال از کاربران تقاضا می‌کند. با این حال، ارسال مدارک جعلی یا ارائه اطلاعات نادرست می‌تواند منجر به تعلیق دائمی حساب کاربر شود. کافه ارز با کارشناسان مجرب و تجربه طولانی‌مدت در زمینه خدمات پی‌پال، کاربران را در ارائه مدارک صحیح و رسیدگی به مشکلات مربوط به حسابشان، یاری می‌کند.

فراموش نکنید که رفع تعلیق حساب و آزادسازی پول مسدود‌شده در پی‌پال ممکن است زمان‌بر و پیچیده باشد و در برخی موارد ممکن است حساب کاربر به طور کامل باز نشود. سایت کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه سرویس‌های مربوط به حساب پی‌پال، به زودی سرویس آزادسازی پول مسدود‌شده در پی‌پال را به خدمات خود اضافه خواهد کرد. بنابراین، اگر حساب پی‌پال شما دچار مشکل شده و به موجودی آن دسترسی ندارید، می‌توانید در آینده نه چندان دور آن را برداشت کنید.

نتیجه‌گیری

افرادی که می‌خواهند با بازارهای خارجی تعامل داشته باشند به یک حساب‌ بین‌المللی معتبر نظیر پی‌پال (Paypal) نیاز دارند. استفاده از سرویس پی‌پال برای کاربران ایرانی همواره با چالش روبرو است و به دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌ای که دارد، ممکن است موجودی حساب کاربران ایرانی را مسدود کند. در این صورت باید از طریق مکاتبات و ارسال مدارک درخواست‌شده نسبت به رفع لیمیت یا مسدودشدن پول موجود در حساب اقدام کنید. خوشبختانه، سایت کافه ارز با تجربه بالایی که در زمینه سرویس‌های پرداخت ارزی دارد، در نظر دارد تا سرویس آزادسازی پول مسدودشده در حساب پی‌پال را راه‌اندازی کند، بنابراین شما در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانید نسبت به برداشت پول خود از حساب پی‌پال مسدوشده اقدام کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *