وبلاگ

/

/

بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا

بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا

۸ اسفند ۱۴۰۱

همه شما ممکن است درباره‌ی ایده تحصیل در خارج از کشور فکر ‌کنید، اگر به این موضوع فکر می‌کنید قطعا باید تحصیل در اروپا را در نظر بگیرید. دانشگاه ها و کالج های اروپا به خاطر برتری در زیرساخت ها و به روزترین دوره ها شناخته شده اند و اگر به دنبال بهترین کیفیت آموزش عالی ، زیرساخت های تحقیقاتی ، روش تدریس ، تحصیل کم هزینه و برتری شغلی هستید ، پس انتخاب تحصیل در اروپا تصمیم صحیحی برای شماست. در بعضی از دانشگاه های اروپا امکان تحصیل رایگان وجود دارد و خیلی از دانشگاه ها نیز بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی ارائه می دهند و همین امر تحصیل در اروپا را جذاب می سازد. از نظر مزایای آموزشی، بسیاری از کشورها در اروپا میزبان برخی از دانشگاه‌های برتر در سراسر جهان هستند. دانشجویان از یک محیط آکادمیک بسیار حمایت‌کننده و چندفرهنگی بهره می‌برند و می‌توانید برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی فراوانی پیدا کنید.

تحصیل در آلمان

چه بخواهید در برلین، مونیخ، کلن، فرانکفورت یا هر شهر آلمانی دیگر تحصیل کنید، تضمین می‌شود که استاندارد بالایی از آموزش همراه با تحقیقات در سطح جهانی دریافت کنید. دانشگاه‌های آلمان به دلیل عملکرد تحصیلی، امکانات مدرن دانشجویی و نرخ بالای اشتغال فارغ التحصیلان مشهور هستند. آلمان از نظر آموزش عالی و همچنین رضایت دانشجویان دارای برخی از بالاترین رتبه بندی دانشگاه‌ها در سراسر جهان است که آن را به مقصدی عالی برای تحصیل در اروپا تبدیل کرده است. علاوه بر این، عامل مهمی که بر محبوبیت آلمان در بین دانشجویان بین‌المللی می‌افزاید این است که اکثر دانشگاه‌های دولتی شهریه دریافت نمی‌کنند. دانشگاه‌هایی که در آلمان توصیه می‌شود :

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ
  • دانشگاه هومبولت برلین
بیشتر بخوانید: آزمون تافل چیست

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های این کشور، در تمامی ایالت ها به جز یک ایالت رایگان است. علاوه بر این، 8 دانشگاه از 150 دانشگاه برتر جهان در این کشور قرار دارد. برترین و معتبرترین دانشگاه آلمان، دانشگاه فنی مونیخ است. این دانشگاه در انجمن TU9 عضویت دارد که شامل معتبرترین دانشگاه های فنی کشور آلمان می شود. علاوه بر این، دانشگاه فنی مونیخ دارای 15 بخش دانشگاهی است. در حال حاضر نیز 40000 دانشجوی مشغول به تحصیل در اروپا دارد که تقریبا 30 درصد از آن ها را دانشجویان بین الملل تشکیل می دهند.در صورتی که آلمان را برای تحصیل در اروپا انتخاب کنید، هزینه زندگی شما می تواند 850 یورو در ماه باشد. البته این هزینه مانند دیگر کشورهای اروپایی متناسب با شهر محل تحصیل متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه تحصیل و زندگی در مونیخ در مقایسه با شهرهای کوچک تر گران تر است.

تحصیل در هلند

هلند یکی از کشورهای اروپایی است که متعهد به استقبال از تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی است. در هلند، مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی بیشتر از برنامه‌های تحصیلی است و بسیاری از دانشگاه‌ها از سیستم نمره‌دهی مشابه کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکایی استفاده می‌کنند. آموزش عالی در هلند مبتنی بر نوآوری، خلاقیت و مدارک تحصیلی است که برنامه درسی را ۱۰۰٪ با رویدادها، مسائل و اکتشافات فعلی در این زمینه تطبیق داده است. بنابراین مطمئنا آموزش مناسبی دریافت کرده که شما را در زمینه انتخابی خود متخصص خواهد کرد. دانشگاه‌هایی که در هلند توصیه می‌شود :

  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه ماستریخت
  • دانشگاه توئنته (UT)

تحصیل در اتریش

اگر می‌خواهید در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان زندگی و تحصیل کنید، از هزینه‌های کم یا حتی بدون شهریه استفاده کنید، ترکیبی بی‌نظیر از فرهنگ‌های آلمانی، ایتالیایی و مجارستانی را ببینید، اتریش پاسخگوی شما و یکی از بهترین مقصدهای تحصیل در اروپا است. در اتریش، تجربه تحصیلی شما در برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان با سطح کیفی بالا و محیط زیبا غنی می‌شود. میانگین هزینه های زندگی در اتریش تقریبا 950 یورو در ماه است که شامل هزینه های مرتبط با تامین غذا، خرید کتاب و نیازهای شخصی می شود. دانشگاه وین، قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه اتریش برای تحصیل در اروپا است و در بخش آلمانی زبان این قاره قرار دارد. دانشگاه‌هایی که در اتریش توصیه می‌شود :

  • دانشگاه اروپای مرکزی (CEU)
  • دانشگاه اقتصاد و تجارت وین (WU)
  • دانشگاه علوم کاربردی اتریش علیا

تحصیل در ایتالیا

یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تحصیل در اروپا، ایتالیا است که پذیرای هزاران دانشجو و گردشگر خارجی در هر زمانی از سال است. اگر به هنر، معماری یا تاریخ جهان علاقه‌مند هستید ایتالیا قطعا نقطه ایده‌آلی برای شما خواهد بود. دلایل زیادی برای انتخاب ایتالیا برای ادامه تحصیل در خارج از کشور وجود دارد، مانند تدریس عالی، شهرهای زیبا، غذاهای فوق العاده، هزینه‌های پایین زندگی، و جاذبه‌های متعدد و قابل توجه. دانشگاه‌هایی که در ایتالیا توصیه می‌شود :

  • پلی تکنیک تورینو
  • دانشگاه Siena
  • دانشگاه پاویا

تحصیل در بلژیک

کشور بلژیک را می توان یکی از منحصر به فرد ترین مکان ها برای تحصیل در اروپا دانست. این کشور بیشتر به خاطر داشتن شکلات و آب جو به شهرت رسیده است. اما 8 دانشگاه برتر اروپا، درون آن قرار دارد که نام دو عدد از آن ها در بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. البته فرصت های عالی برای شبکه سازی و موقعیت های شغلی بی نظیر در این کشور برای دانشجویان؛ دلیل اصلی تبدیل شدن بلژیک به یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین الملل برای تحصیل در اروپا است. به عنوان مثال، شهر بروکسل، پایتخت بلژیک یک مرکز بین المللی برای سیاست به حساب می آید. لذا در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته های مرتبط با سیاست هستید، بروکسل بلژیک می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

هزینه زندگی در بلژیک برای دانشجویان خارجی تقریبا 700 الی 950 یورو در ماه خواهد بود. البته این موضوع تا حدود زیادی بستگی به محل و شهر انتخابی برای تحصیل در بلژیک دارد. به عنوان مثال، هزینه زندگی و تحصیل در شهر آنتورپ بین 780 الی 1230 یورو در ماه خواهد بود. در حالی که هزینه تحصیل در لوون حدود 800 تا 13000 یورو در ماه است.
از برترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل در اروپا نیز می توان موارد زیر را نام برد:

  • دانشگاه خنت (Ghent University)
  • دانشگاه کاتولیک لوون (UCL)
  • دانشگاه وریج بروکسل ((Vrije Universiteit Brussel
  • دانشگاه آنتورپ University of Antwerp) )

تحصیل در فرانسه

فرانسه نیز از دیگر کشورهای برتر برایتحصیل در اروپابه حساب می آید. این کشور به دلیل داشتن مدارس بازرگانی معتبر، Grande école و دانشگاه های مشهور خود، محبوب است. بیش از 43 دانشگاه این کشور نیز در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. همین امر باعث شده تا فرانسه به مقصد تحصیلی ایده آل دانشجویان بین الملل به ویژه برای تحصیل در رشته های مدیریت بازرگانی، روابط بین الملل، هنرهای آشپزی، زبان های خارجی، مد، هنرهای زیبا و هنرهای نمایشی تبدیل شود.

البته کشور فرانسه به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد اروپایی، معماری زیبا، بناهای تاریخی مشهور، کافه های زیبا و منحصر به فرد و خانه های مد متعددی دارد که برای دانشجویان خارجی بسیار جذاب است.

از دانشگاه های معتبر این کشور که هر ساله دانشجویان زیادی برایتحصیل در اروپاجذب می کنند؛ عبارت اند از:

    • دانشگاه PSL (Paris Sciences et Lettres Research University)
    • دانشگاه اکول پلی‌تکنیک فرانسه (École Polytechnique)
    • دانشگاه سوربن
    • دانشگاه ساینس پو پاریس (Sciences Po Paris)

تحصیل در اروپا بدون مدرک آیلتس و تافل

داشتن یک مدرک معتبر زبان انگلیسی نظیر آیلتس و تافل و … شرط اصلی پذیرش در اکثر دانشگاه های اروپایی است. زیرا به صورت معمول، تمامی دروس آموزشی در دانشگاه های اروپایی برای دانشجویان بین الملل به زبان انگلیسی تدریس می شود.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب آزمون تافل

با این حال، برخی از دانشگاه های اروپایی هستند که بدون داشتن مدرک تافل و آیلتس می توان در آن ها پذیرش شد و تحصیل کرد. از این دانشگاه ها عبارت اند از:

  • دانشگاه صنعتی براونشوایگ (TU Braunschweig)
  • دانشگاه آزاد برلین
  • مدرسه بازرگانی آمریکایی، پاریس
  • EBS پاریس
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه پزشکی ورشو
  • دانشگاه بیالیستوک
  • دانشگاه گنت
بیشتر بخوانید: تبدیل نمره تافل به آیلتس

این لیست از بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا ممکن است ادامه یابد زیرا بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها تجربه تحصیل در خارج از کشور از نظر فکری و فرهنگی غنی داشته باشید. شما همچنین می‌توانید اسلوونی، استونی، جمهوری چک، یونان، رومانی و … را در نظر بگیرید. اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید یا دانشجوی یکی از دانشگاه های اروپا هستید، می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت‌های بین‌المللی کافه ارز از طریق خرید با پی پال و خرید با ویزا و مستر کارت در کمترین زمان پرداخت‌های بین‌المللی خود را انجام دهید. همچنین با استفاده از کافه ارز می‌توانید پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی را به آسانی انجام دهید.

1/5 - (7 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *