وبلاگ

/

/

آزمون LSAT | همه چیز درباره آزمون وکالت مدرسه های حقوق

آزمون LSAT | همه چیز درباره آزمون وکالت مدرسه های حقوق

آزمون LSAT (کوتاه شده عبارت Law School Admission Test) یکی از آزمون‌های مهم برای ورود به مدارس حقوق در کشورهای مختلف همچون آمریکا و کانادااست. این آزمون، یکی از اصلی‌ترین عوامل انتخاب ورودی دانشگاه‌های حقوق است و در ارزیابی توانایی و استعداد داوطلبان در حل مسائل حقوقی و تحلیل منطقی تأثیر بسزایی دارد. در این مقاله، با LSAT و جزئیات آن آشنا می‌شویم و مهم‌ترین نکاتی را برای شرکت در این آزمون بررسی خواهیم کرد. اگر قصد تحصیل در خارج را دارید و می‌خواهید در مورد انواع آزمون های بین المللی اطلاعات کسب کنید، می‌توانید به وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید. مجموعه ای از آمون‌های مختلف را برای شما جمع آوری کردیم که می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. همچنین اگر در این مسیر برای پرداخت هزینه های تحصیل خود بهپرداخت ارزی نیاز داشتید، می‌توانید از خدمات متنوع کافه ارز استفاده کنید و ثبت نام در آزمون های بین المللی را در کوتاه ترین زمان ممکن را انجام دهید.

آزمون LSAT چیست؟

آزمون LSAT چیست؟

LSAT یا آزمون پذیرش در دانشگاه حقوق، یکی از آزمون‌های ورودی بسیار مهم کشورهای خارجی است. در واقع آزمون LSAT آزمون های بین المللی است که برای پذیرش در کلیه دانشگاه‌های حقوق لازم است. سوالات این آزمون چند گزینه‌ای است که به وسیله شورای پذیرش دانشگاه حقوق، برای متقاضیان در این رشته ارائه می‌شود. دانشکده حقوق نمره قبولی امتحان LSAT افراد را به همراه دیگر درخواست‌ها از جمله Credential Assembly Service، معدل، توصیه نامه و بیانیه افراد را در نظر می‌گیرد. در بیشتر دانشگاه‌های حقوق نمره LSAT بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد. به طوری که هر چه افراد نمره بیشتری در این آزمون کسب کنند شانس قبولی آن‌ها بیشتر خواهد بود. در برخی از دانشکده‌های حقوق نمره آزمون GRE را به جای نمره LSAT قبول می‌کنند.

اهداف آزمون LSAT

هدف اصلی این آزمون، سنجش توانایی‌های تحلیلی و منطقی داوطلبان برای مطالعه حقوق است. این آزمون سهولت آزمون‌های دانشگاهی معمول را ندارد و به منظور تشخیص افراد با استعداد و مناسب برای ورود به مدارس حقوق برگزار می‌شود.

چه زمانی آزمون LSAT برگزار می‌شود؟

چه زمانی آزمون LSAT برگزار می‌شود؟

این آزمون ۷ بار در سال برگزار می‌شود و افراد باید در اسرع وقت آزمون LSAT را بدهند تا نمره قبولی آن‌ها به پذیرششان کمک کند. متقاضیان می‌توانند خط‌مشی‌های دانشکده حقوق را دنبال کنند زیرا این خط‌مشی‌ها شانس قبولی افراد را بیشتر می‌کند. دانشکده حقوق به صورت دوره‌ای دانشجو می‌پذیرد و به همین دلیل متقاضیان باید هر چه زودتر درخواست خود را تکمیل کنند و آن را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:پرداخت هزینه آزمون GRE

آزمون LSAT شامل چه چیزهایی است؟

این آزمون از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که به شرح زیر هستند:

  • استدلال منطقی که از آن با عنوان استدلال نیز نام می‌برند.
  • استدلال تحلیلی که اسم دیگر آن روش‌های منطقی است.
  • یک نگارش بدون نمره که از آن به عنوان مقاله نام برده می‌شود.
  • و یک آزمون آزمایشی بدون نمره.

مدت زمان LSAT چه قدر است؟

این آزمون ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و دارای ۹۹ تا ۱۰۲ سوال چند گزینه‌ای است. این آزمون به گونه‌ای طراحی شده است که شرکت کنندگان معمولی نمی‌توانند در طول ۳۰ دقیقه جواب کل سوالات را بدهند.

نمره آزمون LSAT

LSAT بین نمرات ۱۲۰ تا ۱۸۰ امتیازبندی شده است و چون بیشتر دانشکده‌های حقوق میانگین این نمرات را قبول می‌کنند پس متقاضیان رشته حقوق بهتر است بیشترین امتیاز و نمره را کسب کنند و بهتر است تنها یک بار در این آزمون شرکت کنند و قبل از برگزاری آن، راهنمای آزمون LSAT را به خوبی مطالعه کنند.

نحوه ثبت نام در آزمون

نحوه ثبت نام در آزمون

زمان ثبت نام به طور معمول ۱ ماه قبل از برگزاری آزمون ال ست است. افرادی که می‌خواهند در این آزمون شرکت کنند می‌توانند به صورت آنلاین www.lsac.org ثبت نام کنند.

برای ثبت‌نام ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ورود به سایت رسمی LSAT و ساخت حساب کاربری.
  2. پر کردن فرم ثبت‌نام با اطلاعات شخصی و تحصیلی.
  3. پرداخت هزینه ثبت‌نام و تأیید آن.

هزینه های آزمون

هزینه‌هایی که لازم است پرداخت شوند شامل ۲۰۰ دلار برای جواب آزمون است. علاوه بر این افراد لازم است که در اشتراک Credential Assembly Service که کلیه دانشگاه‌های حقوق را شامل می‌شود، شرکت کنند. هزینه این اشتراک ۱۹۵ دلار است. هزینه‌ای که باید برای گزارش امتیاز بپردازند ۴۵ دلار است و کسانی که تمایل دارند فرم معافیت LSAT و CAS را پر کنند می‌توانند از طریق وب سایت LSAC آن را دریافت کنند.

LSAT شامل چه بخش‌هایی است؟

این آزمون از ۵ بخش تشکیل شده است. یک بخش استدلال منطقی، قسمت دوم که خودش دارای ۲ بخش است متعلق به استدلال تحلیلی است و بخش سوم به درک مطلب و قسمت آخر متعلق به بخش متغیر بدون نمره است. در پایان آزمون یک آزمون رایتینگ برگزار می‌شود، اما این نمونه رایتینگ شامل هیچ امتیازی نیست ولی برای ورود به هر دانشکده حقوقی افراد به آن نیاز خواهند داشت.

جزئیات بخش‌های آزمون last

بیشتر بخوانید:خرید ووچر GRE

جزئیات بخش‌های آزمون

  • استدلال منطقی

۲ بخش را به خود اختصاص می‌دهد و در هر بخش ۲۶ سوال چند گزینه‌ای وجود دارد و ۳۵ دقیقه به هر بخش اختصاص می‌گیرد. در استدلال منطقی افراد باید مطالعه کافی درباره نقاط اصلی استدلال‌ها، عملیات منطقی در مفهوم‌های انتزاعی، ارتباط بین متن و اطلاعات ارزیابی استدلال‌ها را داشته باشند.

  • استدلال تحلیلی

این قسمت دارای ۱ بخش است و ۷ سوال چند گزینه‌ای دارد و افراد برای این بخش ۳۵ دقیقه وقت دارند. شرکت کنندگان باید در درس‌هایی با عنوان: روابط بین مفاهیم متفاوت، تجزیه و تحلیل موقعیت‌های مختلف، درک تصمیمات و نتیجه‌گیری در استدلال‌ها و برخورد منطق در موقعیت‌های پیچیده و سخت خود را تقویت کنند.

  • درک مطلب

درک مطلب از ۱ بخش تشکیل شده است و ۲۷ سوال چند گزینه‌ای دارد و ۳۵ دقیقه وقت، برای آن تعیین شده است. این بخش شامل درس‌هایی چون: توانایی درک متن، تعیین ایده مهم متن، پیدا کردن اطلاعات در ارتباط با متن، درک متون علمی است و شرکت کنندگان باید در این درس‌ها مهارت کامل را کسب کرده باشند.

  • بخش متغیر

این قسمت که دارای ۱ بخش آزمایشی بدون نمره است با استدلال و درک مطلب سروکار دارد و شرکت کنندگان برای این بخش ۳۵ دقیقه زمان دارند.

  • نوشتن نمونه

نوشتن نمونه در LSAT دارای ۱ بخش بدون نمره است و افراد در این قسمت ۳۵ دقیقه زمان خواهند داشت. در این قسمت لازم است که شرکت کنندگان با مهارت‌هایی مانند: استدلال بر طبق حقایق داده‌ها، پشتیبانی کردن از استدلال‌ها، مهارت در نوشتار انگلیسی برای بیان کردن ایده‌های آزمایشی به خوبی آشنایی داشته باشند. افرادی که تمایل دارند درباره نمونه‌های نگارشی دانشکده حقوق اطلاعات بیشتری کسب کنند می‌توانند این اطلاعات را از وب سایت LSAT به دست بیاورند.

نمره آزمون LSAT

نحوه آمادگی برای آزمون LSAT

برای موفقیت در این آزمون، لازم است به طور جدی آماده شوید. در ادامه، راهکارهایی برای آمادگی برای آزمون LSAT را بررسی خواهیم کرد:

1. مطالعه مفاهیم حقوقی

آشنایی با مفاهیم حقوقی اساسی و تمرین در حل مسائل حقوقی می‌تواند به شما در درک سوالات آزمون کمک کند. مطالعه کتب مرجع و منابع آموزشی مربوط به حقوق، اصول و مفاهیم اساسی را به شما آموزش می‌دهد.

2. حل تست‌های آزمون قبلی

حل تست‌های آزمون قبلی به شما کمک می‌کند تا با ساختار و نوع سوالات این آزمون آشنا شوید. با تمرین مداوم، توانایی‌های تحلیلی و منطقی خود را بهبود خواهید بخشید.

3. استفاده از منابع آموزشی

برخی منابع آموزشی به شما کمک می‌کنند تا استراتژی‌ها و روش‌های موثر برای حل سوالات آزمون را فرابگیرید. انتخاب منابع معتبر و مناسب برای آمادگی، اهمیت بسیاری دارد.

4. شرکت در کلاس‌های آمادگی

شرکت در کلاس‌های آمادگی برای آزمون می‌تواند به شما فرصتی برای یادگیری و تمرین فعال داده و با افراد دیگری که قصد شرکت در این آزمون را دارند، در ارتباط باشید.

آزمون LSAT

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت‌نام در سایت edx

سخن نهایی

LSAT یکی از آزمون‌های معتبر در بین کشورهای خارجی استو افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند باید تا حد قابل قبولی در زبان انگلیسی مهارت داشته باشند تا بتوانند به راحتی به سوالات جواب دهند. برای پرداخت هزینه ثبت نام LSAT نیاز به ویزا کارت یا مستر کارت خواهید داشت. برای پرداخت هزینه آزمون ال ست هم می‌توانید نسبت به خرید ویزا و مستر کارت مجازی از کافه ارز اقدام کرده و این پرداخت را مستقیم انجام دهید و یا با استفاده از خدمات پرداخت آزمون های بین المللی کافه ارز ، این کار را به ما بسپارید. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت های بین المللی به شما در پرداخت هزینه انواع آزمون های بین المللی یاری خواهد رساند.

4.4/5 - (20 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *