وبلاگ

/

/

ووچر تافل چیست؟

ووچر تافل چیست؟

ووچر تافل: یکی از آزمون­‌های زبان انگلیسی که در دنیا بسیار معتبر است و افراد بسیار زیادی سالانه آن را برای ورود و گرفتن پذیرش از دانشگاه­‌های معتبر انجام می­‌دهند، تافل (TOEFL) است. این آزمون به صورت اینترنتی یا IBT در بیشتر کشورهای دنیا از جمله ایران برگزار می­­‌شود و شما می­‌توانید در آن ثبت نام کرده و آزمون را انجام دهید. اما وچر تافل یکی از چیزهایی است که برای ثبت نام این آزمون احتیاج داریم. برای خرید این ووچر به پرداخت ارزی نیاز است اما با خدمات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی در کافه ارز شما هم می‌توانید پرداخت هزینه آزمون تافل را انجام دهید و یا نسبت به خرید ووچر تافل اقدام کرده و خود ثبت‌نام را انجام دهید. در ادامه این مطلب با کافه ارز همراه باشید تا با این ووچر آشنا شوید و درباره نحوه خرید و استفاده از آن بدانید.

ووچر تافل چیست؟

ووچر تافل چیست ؟

اگر شما هم به تازگی دوره­‌های تافل (TOEFL) خود را سپری کرده­‌اید و آماده این آزمون هستید، حتما نام ووچر تافل به گوش شما خورده است و شاید اطلاعاتی از آن نداشته باشید. به همین دلیل در این قسمت از مقاله قبل از این‌که سراغ خرید ووچر تافل برویم قصد داریم تا آن را برای شما توضیح دهیم. همان­طور که در بالا بیان کردیم آزمون تافل امروزه به صورت اینترنتی و یا IBT برگزار می­‌شود. در گذشته این آزمون به صورت کتبی و یا کامپیوتری انجام می­‌شد که شرایط ثبت نام متفاوت بود. اما امروزه این آزمون به صورت اینترنتی و توسط موسسه ETS انجام می­‌شود.

این موسسه نمی‌­تواند به دلیل محدودیت‌ها برای ایران، مبالغ و کارمزد شرکت در آزمون را به موسسات ایرانی پرداخت کند. لذا ووچر یا کوپن‌­هایی طراحی شده‌­اند که به این موسسات فروخته شده و آن­‌ها نیز می­‌توانند ووچر را به زبان آموزان ایرانی بفروشند. متقاضیان می­‌توانند این ووچرها را خریداری کرده و برای ثبت نام در آزمون اقدام کنند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید بدون ووچر آزمون تافل هم با خدمات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی در کافه ارز نسبت به پرداخت هزینه آزمون تافل اقدام کنید و یا اگر می‌خواهید به صورت مستقیم ثبت‌نام کنید می‌توانید در کافه ارز نسبت به خرید ووچر برای تافل اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه آزمون تافل

مراحل ثبت‌نام و استفاده از ووچر تافل

مراحل ثبت‌نام و استفاده از ووچر تافل

1. خرید ووچر: در ابتدا باید ووچر تافل را خریداری کنید.

2. ثبت‌نام: برای ثبت‌نام در آزمون تافل، به وب‌سایت رسمی آزمون تافل به آدرس www.ets.org/toefl مراجعه کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در مرحله پرداخت، ووچر کد را وارد کنید تا هزینه‌های ثبت‌نام شما کاهش یابد.

3. تایید ووچر: پس از وارد کردن کد ووچر، سیستم آن را بررسی می‌کند و اگر کد صحیح باشد، هزینه‌های ثبت‌نام شما کاهش خواهد یافت.

4. پرداخت: پس از تایید ووچر، می‌توانید هزینه‌های باقی مانده را پرداخت کنید و ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

5. استفاده از ووچر: با استفاده از کد ووچر، می‌توانید در آزمون تافل شرکت کنید. در مرحله پرداخت هزینه آزمون، کد ووچر را وارد کنید تا هزینه‌های شما کاهش یابد.

خرید ووچر برای تافل از چه طریق امکان پذیر است؟

تمامی متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند می­‌توانند وچر آزمون تافل را خریداری کنند و خودشان در آزمون تافل ثبت نام کنند. این یک کد 16 رقمی است که به آزمون دهنده ارائه شده و کسانی که کارت اعتباری خارجی و حساب بین المللی برای ثبت‌نام ندارند می‌­توانند این کد را به جای اطلاعات کارت اعتباری در سایت بزنند و آزمون را خریداری کنند.

برای اینکه بتوان کد ووچر را خریداری کرد باید یا به صورت حضوری به موسسات یا آموزشگاه‌­هایی که این آزمون را برگزار می­‌کنند مراجعه کرد و یا این‌که خرید ووچر را از طریق صرافی کافه ارز به صورت اتوماتیک انجام دهید.

این مورد را نیز باید به خاطر داشته باشید که فقط می­‌توان از سایت‌­های معتبر در این زمینه ووچر آزمون تافل را خریداری کرد که از بهترین این سایت‌­ها می­‌توان به صرافی کافه ارز اشاره کرد. حال که دانستیم ووچر آزمون تافل چیست اگر شما هم قصد شرکت در این آزمون و پرداخت هزینه آزمون تافل دارید می‌توانید با خرید ووچر تافل این کار را به آسانی انجام دهید.

بیشتر بخوانید:تافل یا آیلتس؛ کدام آزمون برای شما مناسب است؟

قیمت ووچر تافل چقدر است؟

قیمت ووچر تافل چقدر است؟

برای این‌که هزینه ووچر تافل را به صورت به روز بدانیم، بهتر است تا به سایت­‌هایی مراجعه کنیم که این کد را به فروش می‌رسانند. معمولا قیمت ووچر چیزی حدود 215 تا 255 دلار است که البته این قیمت قابل تغییر بوده و باید در همان زمان خودش استعلام شود. البته شما باید یک هفته قبل از آزمون تافل ووچر را خریداری کنید. اگر سه روز قبل از آزمون این کار را انجام دهید باید 35 دلار بیشتر پرداخت کرده و این باعث ضرر شما خواهد شد.

خرید ووچر تافل چه مزایا و معایبی دارد؟

عده‌­ای از افراد تصور می­‌کنند که خرید کد تافل و ثبت نام از این طریق بسیار مقرون به صرفه‌تر است. ممکن است این نظریه درست باشد زیرا شما می­­‌توانید هنگامی که ووچر را خریداری کردید تا یک سال بعد هر زمان که خواستید ثبت نام را انجام دهید.

این برای کسانی که هنوز در حال گذراندن کلاس‌­های تافل هستند خوب است. اما اگر از انجام آزمون پشیمان شوید، نمی‌­توانید پول ووچر را پس بگیرید. هم­چنین اگر از تاریخ آزمون نیز بگذرد شما باید مبلغ بیشتری را به همراه ووچر پرداخت کنید. پس به نظر نمی‌­رسد که خرید ووچر مقرون به صرفه باشد.

بیشتر بخوانید:آزمون تافل چیست و چه کسانی باید در آن شرکت کنند؟

آموزش خرید ووچر تافل و ثبت نام با آن را از کجا ببینیم؟

برای اینکه بتوانیم به‌صورت دقیق و اصولی خرید ووچر تافل و ثبت‌نام آن را آموزش ببینیم، سایت­‌هایی در اینترنت وجود دارند که فرم ثبت‌نام این آزمون را با استفاده از ووچر کامل کرده‌­اند و افراد می‌توانند از روی این فرم برای خود نیز ثبت‌نام را انجام دهند و موفق عمل کنند. فقط این فرم باید به‌روز باشد و از روی آن اطلاعات را تکمیل کنید. در بعضی از سایت‌ها نیز اطلاعات ثبت‌نام وجود دارد که می­‌توانید آن­‌ها را بخوانید و از روی آموزش تصویری مراحل را طی کرده و ثبت‌نام را انجام دهید.

ثبت نام آزمون تافل بدون ووچر به چه صورت است؟

بهتر است بدانید که ثبت نام آزمون TOEFL بدون ووچر نیز امکان پذیر است. سایت­‌هایی مانند کافه ارز این امکان را برای شما فراهم کرده‌­اند که شما بدون نیاز به ووچر و با خدمات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی، این کار را انجام دهید. برای این کار در سایت کافه ارز ثبت نام کرده و وارد پنل کاربری خود شوید. سپس به بخش ثبت نام آزمون­ های خارجی رفته و خدمات پرداخت هزینه آزمون تافل را انتخاب می­‌کنید. شما در آن باید هزینه آزمون را به ریال پرداخت کنید و دیگر نیازی به ارز ندارید. ثبت نام بدون ووچر معایب آن را ندارد و شما هر زمان که آمادگی انجام آزمون را داشتید می­‌توانید این کار را انجام دهید و هزینه‌های را اضافی پرداخت نکنید. کافه ارز نیز در این راه کنار شما است و هرکجا که سوالی داشتید می‌­توانید ازکارشناسان کافه ارز بپرسید و مشکلات خود را حین ثبت نام حل کنید.

خرید ووچر تافل

نتیجه گیری:

خرید ووچر تافل یکی از راه­‌های ثبت نام آزمون تافل به صورت اینترنتی است که از طریق پرداخت ارزی انجام می­‌شود. اما اگر کارت اعتباری و حساب بین المللی ندارید، پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی از طریق کافه ارز بدون ووچر انجام خواهد شد که مقرون به صرفه‌­تر و بهتر است. اما اگر نیاز به خرید ووچر برای آزمون تافل دارید نیز می‌توانید این کار را به آسانی با صرافی کافه ارز انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *