وبلاگ

/

/

پراپ تریدینگ چیست؟ ترید با چند برابر سرمایه

پراپ تریدینگ چیست؟ ترید با چند برابر سرمایه

۲۷ خرداد ۱۴۰۲

آیا میدانید که بازار رمزارزها می‌تواند با سود زیادی همراه باشد؟ این مسئله باعث شده تا طیف گسترده‌ای از افراد به دنیای کریپتو جذب شوند. برای بهره‌مندی از نوسانات رمزارزها، بسیاری از افراد به یادگیری تریدینگ می‌پردازند تا همواره سود قابل‌توجهی کسب کنند. با این حال، در این حوزه نکته‌ای مهم وجود دارد که آن هم “سرمایه اولیه” است. برای شروع تریدینگ در بازار کریپتوکارنسی، باید دارای مقداری سرمایه اضافی برای ورود به بازار باشید. در غیر اینصورت، با پولی که برای زندگی‌تان ضروری است، ترید کردن توصیه نمی‌شود. با این حال، اگر قصد درآمدزایی از تریدینگ را دارید و در این زمینه حرفه‌ای هستید، باید با مفهوم پراپ تریدینگ آشنا شوید. برای پرداخت های ارزی خود میتوانید از سایت کافه ارز استفاده کنید، همچنین شما میتوانید خرید و فروش ارز دیجیتال را از پنل کاربری خود انجام دهید بنابراین، اگر به دنبال کسب سود از نوسانات بازار رمزارزها هستید، با توجه به مسئله سرمایه اولیه، پراپ تریدینگ می‌تواند برای شما یک راه حل جذاب باشد. در ادامه، با مفاهیم و نکات مهم پراپ فرم آشنا خواهید شد.

پراپ فرم چیست؟

پراپ فرم چیست؟ (پراپ تریدینگ)

پراپ فرم یا معامله‌گری اختصاصی، نوعی سرمایه‌گذاری است که در سال‌های اخیر، به شدت مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه پراپ فرم، در بازارهای مالی آمریکا از سال 2008 شناخته شده بود، اما این نوع سرمایه‌گذاری روز به روز در سایر بازارهای مالی نیز شناخته و پذیرفته می‌شود. در بازار خرید و فروش رمزارزها هم، این مفهوم به کار می‌رود. شرکت های ایرانی و خارجی وجود دارند که دارای سرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری هستند، در حالی که برخی دیگر دارای دانش و تجربه کافی هستند اما به سرمایه کافی برای ورود به بازار ندارند. در چنین شرایطی، پراپ فرم می‌تواند به عنوان یک راه حل جذاب برای مشارکت در بازار رمزارزها برای هر دو طرف مفید باشد.

شرکت‌هایی وجود دارند که کار آنها فقط پراپ تردینگ است که بخشی از سرمایه خود را در اختیار تریدرهای حرفه‌ای قرار می‌دهند تا با استفاده از آن‌ها در معاملاتی در زمینه‌های مختلف که شامل بازار کریپتو، فارکس و… فعالیت کنند. تریدر های حرفه ای بعد از گذراندن آزمون های مختلف، طبق نمره ای که گرفتن سرمایه ای در اختیار آنها قرار داده می شود که با آن معامله میکند و سود حاصل از آن معامله را طبق درصدی که از قبل مشخص کردند به طرفین تعلق می گیرد. پراپ فرم را می‌توان به عنوان یک راه کم‌ریسک و کم‌خطر برای تریدر های حرفه ای برای کسب درآمد دانست، اما باید توجه داشت که همیشه معاملات سودآوری نیستند و احتمال ضرر و خسارت نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: کال مارجین چیست (Call Margin)

نحوه کار پراپ تریدینگ

نحوه کار پراپ تریدینگ چگونه است؟

پراپ فرم معمولا به این شکل کار می‌کند که یک شرکت بخشی از سرمایه خود را در اختیار تریدرهای حرفه‌ای قرار می‌دهد تا با استفاده از آن، در بازارهای مالی مختلف معاملاتی را انجام دهند و سود حاصله را بین شرکت و تریدر با درصدی مشخص شده تقسیم کنند. ( مثال زیر فقط از اعداد فرضی و درصد های فرضی استفاده شده و شرکت های مختلف هر کدام یک نوع سودی به تریدر ها پرداخت میکنند، پس حتما قبل از ثبت نام در این سایت ها حتما قوانین آنها را مطالعه کنید) برای مثال، فرض کنید یک شرکت به نام ABC، بخشی از سرمایه خود را در اختیار یک تریدر حرفه‌ای با نام بابک قرار می‌دهد. بابک با استفاده از این سرمایه، در بازارهای مالی مختلف مانند بازار فارکس، بازار سهام و بازار کریپتو معاملاتی را انجام می‌دهد. سود حاصل از این معاملات، مطابق درصدی که در ابتدا با بابک توافق شده، بین شرکت ABC و بابک تقسیم می‌شود.

به طور مثال، فرض کنید شرکت ABC، یک میلیون دلار از سرمایه خود را در اختیار بابک قرار داده باشد و با بابک توافق کرده باشند که درصد سود حاصله از معاملات، 70 درصد به شرکت ABC و 30 درصد به بابک تعلق می‌گیرد. اگر بابک در یک ماه، با این یک میلیون دلار سرمایه، دو میلیون دلار سود حاصل کند، یک میلیون و چهارصد هزار دلار از آن به شرکت ABC و 600 هزار دلار دیگر به بابک تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: کاربرد ربات فارکس

مزایا و معایب پراپ فرم

مزایا و معایب پراپ فرم چیست؟

      1. یکی از بزرگ‌ترین مزایای پراپ تریدینگ (prop trading)، قابلیت دسترسی به مقدار زیادی سرمایه با هزینه کم است. این روش برای تریدرهایی که با تجربه و دانش کافی در زمینه تریدینگ دارند، بسیار کارآمد است. در صورتی که شما تریدینگ را به خوبی انجام می‌دهید اما سرمایه کافی برای معامله را ندارید، پراپ فرم می‌تواند راه حلی کاربردی برای شما باشد.
      2. یکی از مزایای بزرگ دیگر پراپ تریدینگ، متحمل نشدن هیچ گونه مسئولیتی از طرف شما در قبال ضرر وارده است. در صورتی که نمی‌خواهید سرمایه خود را در معاملات تریدینگ وارد کنید، می‌توانید از این روش استفاده کنید تا از هیچ گونه ضرری متحمل نشوید.
      3. در پراپ تریدینگ، حتی هزینه ثبت نام هم برای شما بازگردانده می‌شود. هرچه بهتر کار کنید، سرمایه در اختیار شما افزایش خواهد یافت و به حداکثر مبلغ مورد نظر شما خواهید رسید.
      4. همچنین، در پراپ فرم ها می‌توانید تا 90 درصد از سود معاملات خود را برای خودتان بردارید. البته باید توجه داشت که شرکت‌های پراپ معمولاً حدود 50-70 درصد از سود را به تریدرها پرداخت می‌کنند.

با این حال، محرومیت ایران از دسترسی به برخی از سایت‌های پراپ تریدینگ ارز دیجیتال، یکی از مسائلی است که با آن مواجهیم. اما همواره جایگزین‌هایی برای این سایت‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای دسترسی به این جایگزین‌ها، می‌توانید از راهکارهایی مانند استفاده از نرم افزار های تغییر آی پی (VPN) و یا vps استفاده کنید.

سایت‌های برای تریدر ها

یکی از سایت‌های پراپ برای تریدر ها

پلتفرم پراپ FTMO

پراپ FTMO یکی از سایت‌های معروف پلتفرم پراپ (Proprietary Trading) است که به تریدرهای حرفه‌ای کمک می‌کند تا سرمایه خود را در معاملات بیشتر کنند. این سایت با هدف ارائه محیطی امن و مطمئن برای تریدینگ و ارائه سرمایه برای تریدرها، شروع به کار کرده است. در FTMO، تریدرها می‌توانند با مدیریت حساب خود، در معاملات موفق شوند و سرمایه خود را افزایش دهند. تریدرها پس از پیش‌بینی درست در مورد بازارهای مالی، سود خود را به ارزشگذاری شده در قرارداد با FTMO افزایش می‌دهند. در صورت موفقیت، تریدرها می‌توانند تا 70 درصد از سود خود را دریافت کنند.

FTMO برای تریدرهایی که قصد دارند در پراپ تریدینگ شرکت کنند، یک سری قوانین و محدودیت‌ها فراهم می‌کند. برای مثال، تریدرها باید تجربه کافی در تریدینگ داشته باشند و باید به محدودیت‌های مالی و ریسک‌های مربوط به تریدینگ پایبند باشند. همچنین، تریدرها باید در مورد استراتژی‌های خود به FTMO گزارش دهند و با قوانین FTMO در مورد معاملاتی که انجام می‌دهند، مطابقت داشته باشند.

همچنین باید توجه داشت که FTMO تنها در برخی از کشورها فعالیت می‌کند و این سرویس برای تریدرهای ایرانی در دسترس نیست. شما میتوانید از نرم افزار های تغییر آی پی VPN و یا VPS استفاده کنید. تا بتوانید از این سایت ها به راحت یاستفاده کنید، البته یعضی از سایت ها نیاز به احراز هویت دارند که ممکن است دسترسی شما را به این سایت ها خیلی محدود تر کند ولی میتوانید از سایت های استفاده کنید که نیازی به احراز هویت نداشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی پراپ فرم (prop trading)، قوانین و مزایا و معایب آن پرداختیم. با این حال، بهتر است به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای موفقیت در این حوزه، داشتن دانش و تجربه کافی است. بدون این موارد، احتمال از دست دادن پول بسیار بالاست. بسیاری از پراپ فرم‌ها، چالش‌های آزمایشی دارند که شما را با شرایط پراپ فرم آشنا می‌کنند. این چالش‌ها، شرایط و قوانین پراپ فرم را برای شما شبیه‌سازی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهد که پیش از خرید اکانت، با این شرایط آشنا شوید و تمرین کنید. این اقدام، علاوه بر کاهش خطر از دست دادن پول، به شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را در پراپ فرم داشته باشید.

1.7/5 - (3 امتیاز)

نویسنده

sepide نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(2)
  1. نیما پناهی گفت:

    سلام ممنون از مقاله خوبتون، ببخشید من یه مطلبی توی مجله افق اقتصادی خونده بودم، نوشته بود پراپ تردینگ توی کوتاه مدت سود خوبی داره ولی توی بلند مدت ریسکش خیلی بالاست، خواستم بدونم درسته؟

    1. مهران رباطی گفت:

      سلام دوست عزیز. سرمایه‌گذاری به هر روشی در بازارهای مالی دارای ریسک است. بنابراین سعی کنید مدیریت سرمایه را در اولویت آموزش قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *