وبلاگ

/

/

همه چیز درباره آزمون PMP | آموزش کامل ثبت نام در آن

همه چیز درباره آزمون PMP | آموزش کامل ثبت نام در آن

آزمون PMP: مدارک ارزشمند و حرفه‌ای یکی از نقاط قوت هر فرد برای استخدام در یک حرفه جدید است. اگر در شغل خود با پروژه‌ها و مدیریت و نظارت بر آن‌ها سر و کار دارید، مدارک معتبر مدیریت پروژه نظیر PMP یا همان Project Management Professional خیلی به کارتان می‌آید. مدرک PMP یکی از معتبرترین مدارک در حوزه مدیریت پروژه است که توسط انستیتوی PMI به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. شرکت‌کنندگان برای کسب نمره قبولی در این آزمون باید با مفاهیم مالی، حقوقی و نرم‌افزارهای مرتبط آشنایی داشته و تجربه کافی در زمینه مدیریت پروژه را دارا باشند. این آزمون در چند کشور برگزار می‌شود، بنابراین برای ثبت نام در آن باید هزینه ورودی را به صورت دلاری پرداخت کرد. برای ثبت نام آزمون های بین المللی مدیریت پروژه PMP می‌توانید از سرویس‌های پرداخت ارزی کافه ارز استفاده کنید؛ با ما همراه باشید تا با نکات مهم درباره آزمون PMP و نحوه ثبت نام در آن آشنا شوید.

خرید از سایت های خارجی

آزمون PMP چیست؟

آزمون PMP یکی از معتبرترین مدارک مدیریت پروژه در جهان است. این آزمون توسط شرکت Prometric Testing Center به صورت ماهانه در کشورهای مختلف برگزار می‌گردد. متاسفانه این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود و علاقه‌مندان ایرانی باید در یکی از کشورهای همسایه نظیر امارات، ترکیه یا پاکستان در این آزمون شرکت کنند. موسسه Project Management Institute یا همان PMI یک موسسه آموزشی غیرانتفاعی مستقر در ایالت پنسیلوانیای ایالات متحده آمریکا است و گواهینامه قبولی در آزمون PMP را صادر می‌کند. قبولی در این آزمون و گرفتن مدرک آن ثابت می‌کند که شما تخصص لازم برای مدیریت انواع پروژه‌ها را دارا هستید و شرکت‌های استخدامی نیز توجه‌ ویژه‌ای به این وجود این مدرک در رزومه افراد دارند.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره ووچر تافل

 

امتحان pmp

پیش‌نیازهای شرکت در آزمون PMP

شرایط شرکت در آزمون PMP با توجه به سطح تحصیلات متقاضیان متفاوت است. برای مثال، افرادی دارای دیپلم یا فوق دیپلم برای ثبت نام و شرکت در این آزمون باید از شرایط زیر برخوردار باشند.

  • سابقه 7500 ساعت کار مدیریت پروژه در طول 60 ماه (این زمان باید حداقل 8 سال قبل از شرکت در آزمون باشد)
  • سابقه شرکت در حداقل 35 ساعت آموزش مدیریت پروژه یا مدرک CAPM

شرایط شرکت در آزمون PMP برای افرادی که دارای تحصیلات کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند نیز به شرح زیر است.

  • سابقه 4500 ساعت کار مدریت پروژه در طی 36 ماه (این زمان باید حداقل 8 سال قبل از شرکت در آزمون باشد)
  • سابقه شرکت در حداقل 35 ساعت آموزش مدیریت پروژه یا مدرک CAPM

نکته حائز اهمیت این است که چند موسسه آموزشی در ایران دوره‌های آمادگی برای آزمون PMP را برگزار می‌کنند و شما می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها نیز آمادگی خود برای آزمون را ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید:تافل یا آیلتس؛ کدام آزمون برای شما مناسب است؟

نحوه ثبت نام آزمون PMP

ثبت نام آزمون PMP یا آزمون مدیریت پروژه خیلی سخت نیست و با دنبال کردن تصاویر زیر می‌توانید به راحتی آن را در خانه انجام دهید. برای این کار باید ابتدا وارد سایت رسمی موسسه PMI به نشانی اینترنتی https://www.pmi.org شده و از منوی Certifications گزینه Project Management Professional را انتخاب کنید. پس از آن بر روی گزینه Continue کلیک کرده و با اطلاعات کاربری خود در سایت PMI لاگین کنید. اگر قبلاً در این سایت ثبت‌نام نکرده‌اید، می‌توانید از بخش Register و پرداخت هزینه دلاری 139 دلار در این سایت عضو شوید. این عضویت مزایای زیادی از جمله تخفیف 150 دلاری برای آزمون و دسترسی رایگان به منابع مطالعاتی و مجلات علمی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پس از ورود به حساب کاربری بر روی گزینه Applu for PMP Credential کلیک کنید. در مرحله بعدی فیلد مربوط به آدرس ظاهر می‌شود. اگر همان آدرسی که در زمان ثبت‌نام وارد کرده‌اید درست است بر روی گزینه Save & Continue کلیک کنید. شما همچنین می‌توانید آدرس محل کار خود را نیز در این فرم اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:قبولی در آزمون دولینگو

صفحه ثبت نام آزمون pmp

در مرحله بعدی، باید آدرس ایمیلی و شماره تلفن خود را تایید کنید. در صفحه بعد، شما باید اطلاعات تحصیلی خود را تکمیل کنید. در صفحه بعدی که Requirement نام دارد، شما تایید می‌کنید که از شرایط و پیش‌نیازهای شرکت در آزمون PMP برخوردار هستید. در صفحه بعدی از شما خواسته می‌شود که نام دقیق خود که دوست دارید بر روی مدرک شما آروده شود را به زبان انگلیسی بنویسید.

پس از این به صفحه قوانین و مقررات هدایت می‌شوید. در این صفحه تیک گزینه I Agree را بزنید. صفحه بعدی شما تایید می‌کنید که تمامی اطلاعاتی که وارد کرده‌اید را قبول دارید. در مرحله آخر، تاییدیه ثبت نام شما نمایش داده خواهد شد. پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام یک ایمیل از طرف موسسه PMI برای شما ارسال می‌شود و وضعیت بررسی درخواست شما را به اطلاعتان می‌رساند. اگر درخواست شما توسط موسسه PMI تایید شود، در طی چند روز بعد یک ایمیل دیگر حاوی لینک پرداخت هزینه آزمون مدیریت پروژه PMP دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:نحوه ثبت‌نام در سایت edx

پرداخت هزینه آزمون PMI

پس از دریافت این ایمیل، بر روی گزینه Log in and Make Payment که داخل ایمیل وجود دارد، کلیک کنید. در محله بعدی شما به سایت اصلی هدایت می‌شوید و پس از لاگین کردن باید بر روی گزینه You may now submit for your PMP Credential کلیک کنید تا پس از پرداخت هزینه آزمون، ثبت‌نام خود را نهایی کنید.

پرداخت ارزی آزمون بین المللی pmp

در مرحله بعدی نحوه برگزاری آزمون را مشخص خواهید کرد. در این صفحه دو گزینه Center-Based Test و Paper-Based Test را مشاهده خواهید کرد. سپس در صفحه بعدی، اطلاعات شخصی خود را بررسی و تایید کرده و بر روی گزینه Next کلیک کنید. در مرحله بعدی، باید اطلاعات بانکی کارت اعتباری نظیر ویزا کارت یا مستر کارت و بیلینگ آدرس کارتی مورد نظر را وارد نمایید. متاسفانه، پرداخت هزینه آزمون مدیریت پروژه PMP از طریق کارت بانکی داخلی امکان‌پذیر نیست و برای پرداخت هزینه این آزمون باید از خدمات صرافی‌های آنلاینی نظیر کافه ارز استفاده کنید. هزینه این آزمون برای اعضای PMI 405 دلار و برای افرادی که عضو نیستند برابر با 555 دلار است. عضویت در PMI علاوه بر تخفیف هزینه ثبت‌نام در آزمون، امکان دسترسی رایگان به کارگاه‌های آموزشی و کتاب راهنمای PMBOK را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری

شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و کسب مدارک حرفه‌ای همواره از موارد قابل توجه برای متقاضیان شغل‌های پردرآمد است. آزمون PMP یک گزینه بسیار معتبر برای متخصصان مدیریت پروژه به شمار می‌رود که به صورت ماهیانه در چند کشور جهان برگزار می‌شود. این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود و برای شرکت در آن باید به کشورهای همسایه مثل ترکیه یا امارات سفر کنید. پرداخت هزینه شرکت در آزمون PMP نیز به صورت دلاری است و باید از طریق سرویس‌‌های پرداختی سایت‌هایی مثل کافه ارز آن را انجام دهید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *