وبلاگ

/

/

معرفی 8 پلتفرم رقیب برای صرافی اوپن سی (OpenSea)

معرفی 8 پلتفرم رقیب برای صرافی اوپن سی (OpenSea)

۲۹ خرداد ۱۴۰۲

بهترین جایگزین اوپی سی : در سال‌های اخیر، بازار توکن‌های غیرمثلی یا NFT، بسیار پرطرفدار شده است. هنرمندان، کلکسیونرها، و حتی کاربران عادی، به ایجاد و جمع‌آوری این دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد علاقه زیادی پیدا کرده‌اند. به همین منظور، بازارهایی مانند اوپن سی (OpenSea) به وجود آمده‌اند تا علاقه‌مندان به NFT، آثار خود را به نمایش بگذارند یا در آن خرید و فروش انجام دهند. با این حال، به دلیل برخی مشکلات پلتفرم اوپن سی، برخی افراد به دنبال بازارهای جایگزین آن هستند. برای پرداخت های ارزی خود میتوانید از سایت کافه ارز استفاده کنید همچنین برای خرید و فروش ارز دیجیتال میتوانید پس از ثبت نام در سایت از طریق پنل کاربری خود اقدام نمایید. در این مطلب، مزایا و معایب اوپن سی و 8 جایگزین قوی برای این پلتفرم را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا از این موضوعات به طرز جذابی بیشتر بدانیم.

معرفی پتلفرم اوپن سی (OpenSea)

معرفی کوتاه پتلفرم اوپن سی (OpenSea)

در این بخش به بررسی بازار اوپن سی از جنبه‌های مختلف و مزایا و معایب آن می‌پردازیم تا بفهمیم چرا برخی افراد به دنبال جایگزینی برای این بازار هستند. بازار معاملات توکن‌های غیرمثلی یا NFT اوپن سی در دسامبر سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و برای علاقمندان به ضرب و معامله NFT یک محیط مناسب فراهم کرد. در حال حاضر، حداقل ۸ نفر از هر ۱۰ معامله‌گر NFT، حداقل یک بار در اوپن سی خرید یا فروش انجام داده‌اند یا حداقل نام این پلتفرم را شنیده‌اند. در ژانویه سال ۲۰۲۳، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ارزش NFT در این بازار معامله شد و میانگین حجم معاملات روزانه آن ۱۵ میلیون دلار بود.

دوین فینزر، مدیرعامل اوپن سی، چشم‌انداز این پلتفرم را دسترس‌پذیری برای همه معرفی می‌کند و این دیدگاه تا به امروز پابرجا مانده است. اوپن سی به دارندگان NFT امکان می‌دهد که از بین مجموعه‌ای از گزینه‌ها، نحوه معامله NFT خود را انتخاب کنند.

اوپن سی در ابتدا یک بازار اتریوم محور بود، اما در طول سال‌ها به رشد خود ادامه داده و حالا از NFTهای مختلف از شبکه‌های بلاک چین اتریوم، بایننس اسمارت چین، پالیگان، کلایتن، سولانا، آربیتروم، آپتیمیزم و اولنچ پشتیبانی می‌کند. ویژگی ضرب NFT در اوپن سی به سازندگان NFT کمک می‌کند تا بدون مشکل، قرارداد ضرب توکن‌های غیرمثلی خود را بنویسند. به عبارت دیگر، اوپن سی یک بازار پویا و منعطف برای معاملات NFT است که می‌تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در این حوزه محسوب شود.

بیشتر بخوانید: صرافی OpenSea چیست

بهترین جایگزین اوپی سی

با توجه به افزایش بیش از ۹۰ درصدی حجم معاملات NFT در بازه زمانی ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳، مشخص شده است که اوپن سی دیگر تسلط خود را بر بازار حفظ نمی کند. به همین دلیل، جایگزین های بسیار جذاب و فوق العاده برای این بازار برای معامله گرانی که تمایل ندارند با اوپن سی کار کنند، ارائه شده است. در ادامه این مطلب چند تا جایگزین فوق العاده برای سایت opensea معرفی خواهیم کرد:

معرفی پتلفرم بلر (Blur)

1- بلر (Blur)

بلر، با انتشار توکن بومی خود و ایردراپ آن، موفق به کسب جایگاه اول در فهرست بازارهای NFT شده است. این پلتفرم معاملاتی جذاب و کاربرپسندی است که در اکتبر ۲۰۲۲ به‌عنوان بازار NFT و تجمیع‌کننده بازارها راه‌اندازی شد. با ویژگی‌هایی از جمله بدون کارمزد بودن و سرعت بالای آن برای علاقه‌مندان به NFT، این پلتفرم انواع NFTهایی را پشتیبانی می‌کند که شامل آثار هنری، بازی، عکاسی و موشن‌گرافیک می‌شود. برای علاقه‌مندان به معاملات NFT، ویژگی تجمیعی بلر به معامله‌گران امکان می‌دهد تا به قیمت NFT در بازارهای دیگر دسترسی داشته باشند و قیمت‌ها را قبل از خرید آن مقایسه کنند. با این وجود، بلر فقط از NFTهای بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌کند.

با سیستم کارمزد و کارایی بلر، این پلتفرم موفق به قرار گرفتن در رتبه بالاتر از رقبای اوپن سی و بهترین جایگزین اوپی سی شده است. بیش از ۱۴۰٬۰۰۰ معامله‌گر NFT از این پلتفرم استفاده می‌کنند و سرعت فراگیر آن، حدود ده برابر سریع‌تر از سایر بازارهای مشابه است. آمارهای گزارش‌شده نشان می‌دهد این پلتفرم شاهد افزایش در کل معاملات روزانه NFT بوده است که به‌طرز چشمگیری در حجم معاملات روزانه از اوپن سی در ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ پیشی گرفته است. توکن اصلی بلر در حال حاضر در یونی‌سواپ، کوکوین و اوککس فهرست شده است و برای ارسال و رأی‌دهی برای طرح‌های پیشنهادی بهبود شبکه به کار خواهد رفت. به‌طور کلی، با ویژگی‌های جذاب و کاربرپسند، بلر از یک پلتفرم NFT برتر است که علاقه‌مندان به معاملات NFT را مجذوب خود می‌کند.

معرفی پتلفرم X2Y2

2- X2Y2

این پلتفرم NFT، به نام X2Y2، با ویژگی‌های جذاب و کاربرپسند به عنوان بهترین جایگزین اوپی سی برای معاملات NFTهای بلاک چین اتریوم شناخته می‌شود. در این پلتفرم کارمزد معاملات برابر با صفر است و امکاناتی نظیر فهرست‌گذاری، خرید و تحلیل‌های روزانه برای علاقه‌مندان به NFT ارائه می‌شود. این پلتفرم قابلیت فهرست شدن NFTهای هنری و عکاسی را دارد و دارای یک سیستم معاملات انبوه است که به معامله‌گران امکان می‌دهد NFTها را به‌صورت دسته‌ای خرید و فروش کنند.

گرچه ادعا شده است که کارمزد این پلتفرم صفر است، اما ۰.۵ درصد از قیمت فروش به عنوان کارمزد پلتفرم دریافت می‌شود و بین اعضای جامعه توزیع می‌شود. X2Y2 بر این باور است که سریع‌تر و کارآمدتر از اوپن سی است و خدمات وام NFT هم به کاربران ارائه می‌دهد. دارندگان این آثار می‌توانند در ازای اثر خود وام‌هایی به‌صورت اتر دریافت کنند یا از اتر خود به‌عنوان وثیقه برای استقراض NFT استفاده کنند. ۱۲ درصد از کل عرضه توکن‌های X2Y2 ابتدا بین کاربران اوپن سی توزیع شد و در حال حاضر، درآمد حاصل از پلتفرم بین سهام‌داران تقسیم می‌شود. در حال حاضر، توکن X2Y2 در پلتفرم‌های معاملاتی یونی‌سواپ، پولونیکس و البنک (Elbank) قابل‌معامله است. به‌طور کلی، این پلتفرم با ویژگی‌های جذاب و کاربرپسند به‌عنوان یک پلتفرم NFT برتر محسوب می‌شود.

معرفی پتلفرم لوکس‌ریر (LooksRare)

3- لوکس‌ریر (LooksRare)

لوکس‌ریر یک پلتفرم جذاب و کاربرپسند در فضای NFT است که به‌عنوان بهترین جایگزین اوپی سی شناخته می‌شود. این پلتفرم با ایردراپ توکن برای معامله‌گرانی که از اوپن سی استفاده می‌کنند، به‌خوبی کارش را آغاز کرد و بیش از ۱۲۰ میلیون توکن LOOKS به‌عنوان بخشی از برنامه ایردراپ توزیع شد. لوکس‌ریر یک پلتفرم معاملاتی برای دارندگان NFT است و خدمات دیگری مانند ضرب NFT را نیز ارائه می‌دهد. این پلتفرم فقط در بلاک چین اتریوم در دسترس است و فقط اتریوم و رپد اتریوم را برای پرداخت می‌پذیرد.

برای هر NFT فروخته‌شده، لوکس‌ریر ۲ درصد کارمزد دریافت می‌کند؛ ولی ظاهراً این هزینه را از طریق برنامه پاداش‌دهی به جامعه برمی‌گرداند. این مشوق‌ها عمدتاً برای سهام‌داران توکن بومی پلتفرم و نیز کاربرانی که NFTهای خود را در آن فهرست می‌کنند در دسترس است. کاربران برای دریافت جوایز خود، حداقل باید ۱۰ دقیقه از فهرست‌شدن NFTها بگذرانند و مشوق‌ها را در قالب اتر و LOOKS دریافت می‌کنند. این پلتفرم از دائو استفاده نمی‌کند و صرافی‌هایی که می‌توان توکن LOOKS را از آن‌ها خریداری کرد شامل یونی‌سواپ، اوککس و گیت اکسچنج هستند. به‌طور کلی، لوکس‌ریر با ویژگی‌های جذاب و کاربرپسند به‌عنوان یک پلتفرم NFT برتر محسوب می‌شود.

معرفی پتلفرم مجیک ایدن (Magic Eden)

4- مجیک ایدن (Magic Eden)

مجیک ایدن یک بازار NFT جذاب و کاربرپسند در بلاک چین سولانا است که در سپتامبر ۲۰۲۱ با برنامه‌هایی برای خدمت به جامعه NFT سولانا تأسیس شد. این بازار علاوه بر NFTهایی که روی بلاک چین‌های پالیگان و اتریوم ساخته شده است، هم پشتیبانی می‌کند. ابتدا کارمزد این بازار ۲ درصد بوده است که برای برنامه «درآمدزایی از حق امتیاز» لغو شد. به‌لطف ساختار کارمزد در بلاک چین سولانا، کارمزدهای فهرست‌بندی و ضرب NFT در مجیک ایدن نسبتاً کمتر است.

حجم معاملات روزانه SOL در مجیک ایدن به‌طور متوسط ۱۲۰٬۰۰۰ واحد است. یکی از ویژگی‌های متمایز این پلتفرم، لانچ پد برای سازندگان NFT است. این لانچ پد نوعی برنامه تدوین برای پروژه‌های مشتاق به تولید NFT به حساب می‌آید. پروژه‌هایی که در لانچ پد پذیرفته می‌شوند، ابتدا از سوی پلتفرم آماده و پشتیبانی می‌شوند تا NFT خود را به جامعه سولانا ارائه کنند. این پلتفرم همچنین به‌عنوان یک بازار NFT برتر، کاربران خود را با کمترین کارمزد به معاملات NFT دعوت می‌کند. مجیک ایدن هیچ توکن بومی ندارد و هیچ برنامه‌ای برای معرفی توکن آن در نظر گرفته نشده است.

معرفی پتلفرم سوپرریر (SuperRare)

5- سوپرریر (SuperRare)

سوپرریر، یک بازار NFT جذاب و کاربرپسند محور هنر است که می‌تواند بهترین جایگزین اوپی سی باشد. این بازار از سال ۲۰۱۷ تاکنون فعالیت خود را ادامه داده و آثار هنری منحصربه‌فردی را به نمایش گذاشته است. خدمات این بازار به بلاک چین اتریوم محدود شده است. کارمزد سوپرریر شامل ۱۵درصد هزینه برای قیمت فروش و ۳درصد هزینه برای خرید است؛ به این معنا که دارنده NFT برای هر اثری که می‌فروشد ۱۵درصد پرداخت می‌کند، در حالی که خریدار ۳درصد به پلتفرم پرداخت می‌کند. سرویس پرداختی این پلتفرم به معامله‌گران امکان می‌دهد مستقیماً از حساب ارز فیات خود با استفاده از کارت‌های اعتباری یا حساب پی‌پل خرید کنند.

این بازار از دائو برای مدیریت پلتفرم استفاده می‌کند و توکن آن RARE نام دارد. هر دارنده این توکن یک شرکت‌کننده به شمار می‌رود. اعضای دائو درصدی از حقوق حاکمیتی پروژه را رزرو می‌کنند و میزان آن بسته به تعداد توکن‌های RARE است که در اختیار آن‌هاست. این اعضا درباره طرح‌های پیشنهادی بهبود پلتفرم رأی می‌دهند. دائوی سوپرریر با یک شورای حاکمیت ۷ نفره کنترل می‌شود. توکن RARE در کوین بیس، گیت اکسچنج، بایننس و تعدادی صرافی دیگر فهرست شده است.

معرفی پتلفرم فاندیشن (Foundation)

6- فاندیشن (Foundation)

فاندیشن یکی از بازارهای NFT جذاب و کاربرپسند است که می‌تواند جایگزین اوپن سی باشد. این پلتفرم در فوریه ۲۰۲۱ تأسیس شده و مانند اوپن سی، محلی برای ضرب، خرید و فروش NFT است. پلتفرم معاملاتی آن عمدتاً بر هنر دیجیتال متمرکز است و فقط در بلاک چین اتریوم در دسترس است. کارمزد فاندیشن ۵درصد از قیمت فروش است و NFTها را فقط با استفاده از اتر می‌توان خرید. همچنین، حق امتیاز ۱۰درصد از قیمت فروش برای فروش مجدد NFTها اعمال می‌شود.

فروشندگان می‌توانند روش فروش خود را خودشان انتخاب کنند؛ برای مثال می‌توانند آثار خود را به حراج بگذارند یا قیمت ثابت برای فروش آن‌ها تعیین کنند تا زمانی که برای قیمت تعیین‌شده خریدار پیدا شد، آن را بفروشند. فاندیشن توکن بومی ندارد و برای اداره خود از دائو استفاده نمی‌کند. با توجه به این ویژگی‌ها، فاندیشن یک بازار NFT جذاب و کاربرپسند است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای اوپن سی باشد.

معرفی پتلفرم رریبل (Rarible)

7- رریبل (Rarible)

رریبل یک پلتفرم معاملاتی چندزنجیره‌ای جذاب و کاربرپسند است که می‌تواند بهترین جایگزین اوپی سی باشد. این پلتفرم از NFTهای ساخته‌شده در شبکه‌های بلاک چین سولانا، اتریوم، پالیگان و تزوس پشتیبانی می‌کند و به پلتفرم‌های لایه دوم ازجمله ایمیوچبل اکس و NFTهای آن هم گسترش می‌یابد. بنیان‌گذار رریبل الکس سالنیکوف است که این پلتفرم را در سال ۲۰۲۰ برای علاقه‌مندان به NFT ایجاد کرد تا بتوانند در آن آثار خود را ایجاد کنند، به نمایش بگذارند و معامله انجام دهند.

رریبل از هر دو طرف معامله یک‌درصد کارمزد دریافت می‌کند و به سازندگان NFT این امکان را می‌دهد که بازار شخصی خود را روی اکوسیستم رریبل ایجاد کنند. بازارهای سفارشی از نقدشوندگی اکوسیستم رریبل بهره‌مند می‌شوند و صاحبان آن‌ها می‌توانند شرایط معامله در بازار را به دلخواه خود تعیین کنند. توکن اصلی این پلتفرم RARI است که برای حاکمیت و تقویت سیستم پاداش به کار می‌رود. دارندگان RARI برای مشارکت در مدیریت پروژه، آن‌ها را قفل می‌کنند و در ازای آن، VeRARI دریافت می‌کنند که از آن برای رأی‌دادن به طرح‌های پیشنهادی برای بهبود پلتفرم استفاده می‌شود.

برنامه پاداش به خریداران و فروشندگان NFT انگیزه می‌دهد. فروشندگان برای فهرست‌کردن آثار خود در این پلتفرم توکن بومی آن را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند، درحالی‌که خریداران برای خرید NFT مشوق دریافت می‌کنند. البته پاداش‌ها فقط برای NFTهای مجموعه پاداش محفوظ است و هر ۲۴ ساعت یک‌بار می‌توان آن‌ها را دریافت کرد.

RARI در کوین بیس، کراکن و یونی‌سواپ فهرست شده است و با این ویژگی‌ها، رریبل یک پلتفرم معاملاتی چندزنجیره‌ای جذاب و کاربرپسند است که می‌تواند جایگاهی اوپن سی را در بازار NFT جایگزین کند. با امکان پشتیبانی از NFTهای ساخته‌شده در چندین شبکه بلاک چین، پلتفرم‌های لایه دوم و بازارهای سفارشی، رریبل برای سازندگان و خریداران NFT انگیزه‌ها و امکاناتی فراهم می‌کند. به علاوه، پاداش‌های روزانه برای خریداران و فروشندگان NFT ارائه می‌شود که باعث افزایش بازدید و معاملات در پلتفرم می‌شود. RARI به عنوان توکن اصلی این پلتفرم، برای حاکمیت و تقویت سیستم پاداش به کار می‌رود و در صرفه‌جویی و مشارکت در مدیریت پروژه نقش مهمی دارد. با فهرست شدن در کوین بیس، کراکن و یونی‌سواپ، رریبل به عنوان یک پلتفرم معاملاتی چندزنجیره‌ای جذاب و کاربرپسند در بازار NFT شناخته می‌شود.

معرفی پتلفرم المنت (Element)

8- المنت (Element)

با توجه به گزارش دون آنالیتیکس، المنت یک پلتفرم جذاب و کاربرپسند در بازار NFT است. در حال حاضر بیش از ۱۵۲ میلیون دلار NFT در این پلتفرم معامله شده است و بیش از ۹۸٬۰۰۰ نفر از علاقه‌مندان به NFT از این پلتفرم استفاده می‌کنند. با بیش از ۱۸۰٬۰۰۰ معامله، المنت یک بازار NFT چند زنجیره‌ای است که از زنجیره‌های بایننس اسمارت چین، اولنچ و اتریوم پشتیبانی می‌کند.

با ادعای المنت در کاهش تا ۵۰درصد کارمزد گس هنگام فهرست‌کردن یا خرید NFT در پلتفرم، می‌تواند به‌خوبی جایگزین اوپن سی باشد. همچنین، این پلتفرم دارای امکاناتی نظیر ضرب و معامله NFT و لانچ پد برای پروژه‌های NFT جدید است و حداقل ۰.۵ درصد از قیمت فروش را به‌عنوان کارمزد برمی‌دارد. حق امتیاز اثر هم برای خالق NFT محفوظ است.

بهترین جایگزین اوپی سی

بیشتر بخوانید: مقایسه پنکیک سواپ و یونی سواپ

سخن پایانی

در حالی که فناوری NFT به رشد خود ادامه می‌دهد، بازارها ملزم خواهند بود که زیرساخت‌های خود را برای پشتیبانی از این ویژگی‌های جدید تنظیم کنند. با ادغام سریع با تسهیلات پشتیبانی، بازارها فرصتی برای پیشرفت و پشت‌سرگذاشتن رقبا خواهند داشت. در این مقاله، چند جایگزین اوپن سی ارائه شد؛ با این وجود، تعداد بیشتری از آن‌ها وجود دارد. به عنوان یک معامله‌گر NFT، ممکن است از قبل با برخی از این جایگزین‌ها آشنا باشید. اگر می‌خواهید از بازار جایگزین اوپن سی استفاده کنید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که بازار انتخابی شما معتبر است. همچنین، هنگام خرید NFT، مراقب پلتفرم‌های مخرب فیشینگ باشید که ممکن است دارایی‌های شما را در معرض خطر قرار دهند.

سلب مسئولیت : توصیه می‌شود که قبل از سرمایه‌گذاری در NFTها و ارزهای دیجیتال، تحقیقات خود را انجام دهید. همچنین لازم به ذکر است که این مقاله صرفاً اطلاعاتی و آموزشی است و مشاوره مالی نمی‌دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

sepide نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *