وبلاگ

/

/

بهترین شهر جهان برای مسافرت؛ معرفی 10 شهر برتر توریستی

بهترین شهر جهان برای مسافرت؛ معرفی 10 شهر برتر توریستی

۱۸ فروردین ۱۴۰۳

بهترین شهر جهان برای مسافرت:بعضی از شهرهای دنیا خیلی حس و حال عجیبی دارند و وقتی در خیابان‌ها و کوچه‌ها قدم می‌گذارید، جوی عجیب سرشار از هیجان و آرامش را تجربه می‌کنید. این شهرها فقط با موقعیت جغرافی و آب‌وهوایشان شناخته شده نیستند، بلکه سفر به آن‌ها شبیه سفر به شهر قصه‌ها است. ماجراجویی در بهترین شهرهای جهان، فرصت بزرگی برای علاقه‌مندان به سفرهای خارجی است و گردشگران بعد از بازگشت از سفر، کلی خاطره و داستان جذاب برای تعریف‌کردن به همراه خود دارند؛ انگار که سال‌ها در آن شهر زندگی می‌کرده‌اند. طبیعتاً برای سفر به بهترین شهرهای جهان، باید هزینه‌هایی نظیر رزرو هتل، بلیط هواپیما، هزینه سفارت‌ها و ویزا را پرداخت کنید. برای پرداخت این نوع هزینه‌ها نیاز به کارت‌های اعتباری خارجی نظیر ویزاکارت یا مسترکارت و یا حساب‌های بین‌المللی مثل پی‌پال دارید. نگران نباشید؛ اگر به هر دلیل به این نوع از روش‌های پررداختی دسترسی ندارید، کافه ارز با انواع سیستم‌های پرداختی در این مسیر در کنار شما خواهد بود. در این مقاله قصد داریم 10 شهر معروف توریستی جهان را به شما معرفی کنیم، پس اگر شما هم عاشق سفر هستید، حتماً این مقاله را دنبال کنید.

پرداخت هزینه سفارت و ویزا

بهترین شهرهای جهان برای سفر کدام است؟

اگر شما هم قصد دارید یک مسافرت خارجی را تجربه کنید، اما برای انتخاب شهر مورد نظر سردرگم هستید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله 10 شهر محبوب و زیبای جهان را با یکدیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم. این شهرهای دیدنی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی خود را دارند و اگر با آن‌ها آشنا باشید می‌توانید بر اساس سلیقه و روحیه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.همچنین، اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور دارید و میخواهید از قبل هتل خود را رزرو کنید می‌توانید از طریق خدمات ارزی پرداخت هزینه رزرو هتل کافه ارز اقدام کنید.

زیباترین شهر دنیا برای مسافرت

پراگ؛ معماری و فرهنگ غنی با روح اروپایی

پراگ، پایتخت جمهوری چک، جایی است که فرهنگ اروپایی در هر گوشه‌ای از آن به طرز جذابی جریان دارد. این شهر، قلب اقتصادی کشور چک به شمار می‌رود. و معماری‌اش با سیاق اروپاییان عجین شده است. پراگ، از لحاظ زیبایی رقیب پاریس است و سازه‌های قدیمی و کوچه‌های دلربای آن، چشمان هر گردشگری را افسون می‌کند. اگر عاشق کافه‌گردی هستید، پراگ برایتان مثل بهشت خواهد بود. خانه‌های رنگی و خیابان‌ها و معابر سنگ‌فرش‌شده پراگ به شکلی است که فکر می‌کنید در حال قدم‌زدن در یک فیلم‌ سینمایی دهه 60-70 اروپا هستید. اگر اهل هنر هستید، گالری‌های هنری این شهر روحتان را جلا می‌دهد و دلتان می‌خواهد از جلوی تک‌تک خانه‌های ا

ین شهر عبور کنید. این‌ها فقط گوشه‌ای از جذابیت‌های دیدنی شهر پراگ هستند و اگر به آن سفر کنید، رویا را زندگی خواهید کرد.

مدرن‌ترین شهر در دنیا

بانکوک؛ پربازدیدترین شهر دنیا

بله. بانکوک، پایتخت تایلند، یکی از پربازدیترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. بانکوک اصلاً یک شهر معمولی نیست و ویژگی‌هایی دارد که هر نوع گردشگری را میخ‌کوب می‌کند. برای مثال، زندگی پرجنب‌وجوش همیشه در خیابان‌های بانکوک در جریان است؛ غذاها و خوراکی‌‌های خیابانی خوشمزه و عجیب و غریب و مکان‌های تاریخی و فرهنگی مثل معبد وات آرون از جذاب‌ترین ویژگی‌های بانکوک به شمار می‌روند. بازارهای خیابانی ارزان‌قیمت یا مراکز خرید لاکچری از دیگر خاصیت‌های هیجان‌انگیز بانکوک به شمار می‌روند که می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان از خرید در آن‌ها لذت ببرید. همچنین، شما می‌توانید برای پرداخت هزینه خرید بلیط هواپیما خارجی از طریق کافه ارز اقدام کنید کافیست که فقط لینک خرید را برای کارشناسان ما ارسال کنید.

بهترین شهرهای جهان برای مسافرت

شفشاون؛ فیروزه‌ای در شمال آفریقا

این‌جا همه چیز آبی فیروزه‌ای است. دریا، آسمان، سقف خانه‌ها، خیابان‌ها و بازارها همه آبی فیروزه‌ای است. شفشاون شهری در آفریقای شمالی و در دامنه رشته کوه‌های کشور مراکش است. مراکش کشور خیلی خاصی است، چون از یک طرف با اقیانوس اطلس و از یک طرف با دریای مدیترانه مجاورت دارد. مراکش از شمال نیز با فرهنگ پرشور و تاریخی اروپا عجین شده است. مجاورت با کشورهایی نظیر اسپانیا، پرتغال، فرانسه باعث شده است که شهری در شمال غربی این کشور با فرهنگ دوگانه‌ای از جلال اروپایی و اصالت عربی شکل بگیرد که می‌توان آن را فیروزه آفریقا دانست.

فضای شفشاون به گونه‌ای است که انگار رنگ آبی اقیانوس اطلس بر روی در و دیوار و سقف خانه‌ها پاشیده است. زمانی که در کوچه‌های این شهر رویایی قدم می‌زنید، چند ساعتی از شلوغی و استرس شهرهای بزرگ دور می‌شوید و حسی بهتان دست می‌دهد که انگار دارید بر روی موج‌های اقیانوس راه می‌روید. اگر عاشق آب و هوای استوایی و کوچه‌های رنگارنگ هستید، شفشاون بهترین شهر جهان برای مسافرت به شمار می‌رود.

شهر پاریس برای مسافرت

پاریس؛ نگین اروپا

مردم دنیا از سال‌ها پیش، پاریس، پایتخت فرانسه را زیباترین شهر دنیا می‌پنداشتند و لقب نگین اروپا نیز برگرفته از همین موضوع است. هنر و شکوه رهبران تاریخی از قرن‌ها پیش در این شهر جریان داشته است. پاریس از لحاظ اقتصادی نیز جزو برترین شهرهای جهان به شمار می‌رود اما معروفیتش را مدیون هنر، مد و فرهنگ خود است. بناهای تاریخی نیز یکی دیگر از دلایل جذابیت این شهر است که معروف‌ترین آن‌ها یعنی برج ایفل سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند.

خیابان شانزلیزه پاریس، یکی از نمادهای صنعت مد در فرانسه است که از قدیم خاستگاه البسه جدید و روز دنیا بوده است. این خیابان، یکی از زیباترین مناطق پاریس است و با درختان بلند و خوش قامت خود معروف است. مردم فرانسه و اکثر گردشگرانی که در این خیابان قدم زده‌اند، آن را زیباترین خیابان دنیا توصیف می‌کنند. در این خیابان می‌توان کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، مراکز خرید پوشاک و جواهرات و سایر فروشگاه‌های معروف را پیدا کرد. «میدان کنکورد» و «طاق نصرت تریومف» ابتدا و انتهای این خیابان قرار دارند و به زیبایی دوچندان بخشیده‌اند. همچنین، اگر قصد مسافرت به خارج کشور دارید و علاقه‌مند هستید برای خرید بلیط کنسرت های خارجی اقدام کنید می‌توانید از قبل از طریق سایت کافه ارز خرید را انجام دهید.

کافه‌نشین‌ها پاریس را برای داشتن کافه‌های دنج و پرهیاهو می‌پرستند. در پاریس خیلی از کافه‌های مجلل خبری نیست و بیشتر کافه‌ها به صورت خیابانی هستند، به همین دلیل عطر خوش قهوه در هر جای این شهر به مشام‌تان می‌خورد. برخی از کافه‌های پاریس خیلی قدیمی هستند و پاتوق افراد مشهوری نظیر پیکاسو، ارنست همینگوی و امیل زولا بوده‌اند.

سینما و تئاتر نیز در شهر پاریس از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی، فرانسه با هنر زنده است و پاریس شریان اصلی هنر فرانسه به ویژه در زمینه سینما به شمار می‌رود. موزه لوور، کلیسا‌های بزرگ نظیر نوتردام و هتل‌های معروف نظیر هتل جرج وی و دیگر جاذبه‌های این شهر باعث شده تا بیشتر گردشگران پاریس را یکی از بهترین شهرها برای سفر توصیف کنند.

آمستردام برای مسافرت

آمستردام؛ شهری که در رویا دیده‌اید

آمستردام Amsterdam، پایتخت هلند، کشور گل‌ها، یکی از زیباترین شهرهای جهان است. برای این که زیبایی این شهر را درک کنید باید در خیابان‌ها و کوچه‌های رنگارنگ آن قدم بزنید. یکی از آداب مردم شهر آمستردام دوچرخه‌سواری است و همین موضوع باعث شده تا این شهر در کنار هوای پاکیزه از ترافیک کم‌تری نیز برخوردار باشد.

آمستردام، میراث تاریخی قرن هفدهم و دوران قرون وسطی را در خود جای داده است و بافت قدیمی در بسیاری از نقاط این شهر حفظ شده است. این شهر به خاطر کانال‌های آبی خود و قایق‌سواری در این کانال‌ها یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر محسوب می‌شود. باغچه‌های پر از گل و خانه‌های رنگارنگ که در اطراف این کانال‌ها قرار دارند، شما را به یاد داستان‌های انیمیشنی قدیمی مثل دیو و دلبر می‌اندازد. این شهر پر از رنگ و لعاب است و بدون شک یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های گردشگری در اروپا به شمار می‌رود. آمستردام علاوه بر زیبایی‌های معماری و جاذبه‌های طبیعی، برای علاقمندان به موزه‌ها و گالری‌های هنری نیز بسیار جذاب است و در این موزه‌ها آثار هنرمندان بزرگی همچون ون‌گوگ به نمایش گذاشته شده است.

بهترین شهر برای مسافرت خارجی

توکیو؛ خاستگاه سامورایی‌های مدرن

ژاپن، سرزمینی خاص و جذاب است که طبیعیت زیبا و بناهای تاریخی مرموز و پر رمز و راز دارد. علاوه بر این، فرهنگ مفاوت مردم ژاپن، این کشور را جذاب‌تر می‌کند. مردمان ژاپن بیشترین احترام را به حقوق انسانی می‌گذراند و کمتر جایی مشاهده می‌کنید که در این کشور قانون‌شکنی انجام بگیرد. توکیو، نماینده زیبایی‌ها و رنگ‌های ژاپن است و به‌عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود. همچنین، این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان و قاره آسیا شناخته می‌شود. با ترکیب پیشرفت دانش تکنولوژی و طبیعت بکری که دارد، ژاپن برای بسیاری از گردشگران یکی از مقاصد اصلی در بین شهرهای آسیایی و حتی جهان است. همچنین، اگر علاقه‌مند هستید با کشتی سفر کنید نگران خرید یا رزرو بلیط کشتی برای سفر خود هستید باید بگم که اصلا جایی نگرانی نیست شما به‌راحتی می‌توانید از طریق صرافی کافه ارز برای پرداخت هزینه خرید بلیط کشتی خود اقدام کنید.

توکیو، شهر شکوفه‌های گیلاس یا همان ساکورا است که در فصل بهار، گوشه‌های شهر را به رنگ صورتی درآورده و جذابیت ویژه‌ای به آن می‌بخشد. ساکورا به تنهایی یکی از دلایل برجسته رونق گردشگری توکیو است و علاوه بر لذت از طبیعت زیبای این شهر، بسیاری از گردشگران عاشق فرهنگ غنی ژاپنی و رفتار انسانی ساکنان این شهر پرهیاهو می‌شوند. ژاپن دارای معابد فراوانی است که فرهنگ پرشور این کشور را به گردشگران نشان می‌دهند و معبد سنسوجی به عنوان یکی از معروف‌ترین آنها در شهر توکیو قرار دارد. کاخ امپراتوری توکیو،مراکز خرید مدرن، انواع موزه‌های جذاب، پارک خوش‌رنگ شینجوکو گیوئن، پارک ساحلی اودابیا، فستیوال‌های مختلف و کلی جاذبه گردشگری دیگر، توکیو را به یکی از بهترین شهر برای سفر تبدیل کرده‌اند.

مادرید برای مسافرت خارجی

مادرید؛ شهر شکوه و عظمت

مادرید، شهری است که به موسیقی، شب‌نشین‌های پرهیاهو، فوتبال و موزه‌ها معروف است و به عنوان پایتخت اسپانیا، یکی از قشنگ‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود. مادرید، مرکز فرهنگ، تجارت و توسعه اجتماعی اسپانیا محسوب می‌شود. این شهر، در مرکز اسپانیا و در همسایگی شهر زاراگوزا قرار دارد. مادرید، شهری پر جنب و جوش و زنده است که هم استانداردهای اروپای غربی را دنبال می‌کند و هم دارای فرهنگ غنی، هنر معماری و زندگی شبانه‌ای فوق‌العاده کولی‌ها است.

مردم مادرید به موسیقی و رقص علاقه‌مندند. برای تجربه آداب و رسوم اصیل مادرید، می‌توانید در جشنواره‌های سان ایسیدرو در ماه می یا لاپالوما در ماه آگوست شرکت کنید. یکی از ویژگی‌های مهم مردم مادرید، اجتماعی بودن آنهاست. در هر روز از هفته و هر ساعتی از شبانه‌روز، می‌توانید مردم را در خیابان‌ها ببینید. این مردم بسیار خون‌گرم و پرانرژی هستند و حضور در شهر مادرید این احساس را به شما القا خواهد کرد. به ویژه در روزهایی که تیم فوتبال رئال مادرید مسابقه دارد؛ علاوه بر استادیوم سانتیاگو برنابئو، کافه‌ها و رستوران‌های شهر پر از طرفداران فوتبال است. همچنین شما دیگر نگران پرداخت هزینه رزرو تاکسی خارجی خود نباشید ما قبل از رسیدن شما به مقصد برای شما تاکسی را رزرو می‌کنیم کافیست لینک خرید را برای ارسال کنید.

بهتر شهر دنیا برای سفر

سئول؛ شهری خوش آب و رنگ

سئول، پایتخت کره جنوبی، یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. سئول در کنار ساختمان‌های بلند و مدرن، بناهای تاریخی بسیار چشم‌نوازی دارد. برای مثال، معابد جادویی، موزه‌های فراوان و کاخ‌های متعلق به امپراطوری‌های گذشته از جاذبه‌های دیدنی سئول به شمار می‌روند. سئول، علاوه بر بافت مدرن و شهری، طبیعتی دلچسب نیز دارد و می‌توان در این شهر مناظر زیبایی از گل‌ها و درختان را مشاهده کرد. رودخانه “هان” یکی از اصلی‌ترین دلایل زیبایی این شهر است و در کنار کوه‌های بلند منظره بسیار جذابی را برای گردشگران ساخته است. همچنین، اگر دوست دارید با قطار سفر کنید نگران رزرو و خرید بلیط قطار برای سفر خود هستید دیگر جایی نگرانی نیست شما بدون دغدغه می‌توانید از طریق صرافی کافه ارز برای پرداخت هزینه رزرو و خرید بلیط قطار خارجی خود اقدام کنید.

سئول، بدون شک یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می‌رود که در کنار مکان‌های تاریخی و طبیعی، دارای جاذبه‌های هنری نیز است. هر ساله فستیوال‌های هنری بسیاری در این شهر برگزار می‌شود و گالری‌های هنری که در گوشه‌گوشه این شهر قرار دارند، جلوه‌ای هنری به آن بخشیده است.

سن پترزبورگ؛ عظمت امپراتوری روسیه

در لیست بهترین شهر جهان برای سفر، به روسیه می‌رویم و شهر زیبای سن پترزبورگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سن پترزبورگ یکی از شهرهای بزرگ روسیه است که تاریخ پر فراز و نشیبی داشته و از این تاریخ پرماجرا، جاذبه‌های زیبا و دیدنی بسیاری به جا مانده است. این شهر خوش‌رنگ‌ و لعاب به دستوری «پتر کبیر»، یکی از تزارهای روسیه تأسیس شده است و هنوز هم یکی از زیباترین شهرهای جهان محسوب می‌شود.

سن پترزبورگ از نظر موقعیت جغرافیایی نیز بسیار جذاب است و در حاشیه رودخانه «نوا» که در شمال غرب روسیه جریان دارد، واقع شده است. از دیگر جذابیت‌های جغرافیایی این شهر که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است، پدیده‌ای تابستانی است که به «شب‌های روشن» در سن پترزبورگ مشهور شده است. این شهر که در نقطه شمالی کره زمین واقع شده، با شروع تابستان و طولانی شدن روز، تاریکی مطلق شب را به خود نمی‌بیند و در تمام مدت شب، آسمان حالت گرگ‌ومیش دارد. شب‌های روشن یکی از دلایل زیبایی این شهر پر مز و راز در اوایل تابستان است.

استانبول؛ عروس ترکیه

به استانبول روی نقشه نگاه کنید. دریای مدیترانه و دریای سیاه، شبه‌جزیره بالکان و آناتولی را در نزدیکی آن می‌بینید؛ بنابراین باید انتظار آب‌وهوای مدیترانه‌ای را در این شهر داشته باشید. این یعنی گرم‌ترین روزهای سال را در ماه‌های اول تابستان تجربه می‌کنید و زمستان‌هایش سردترین روزهای سال را به خود می‌بینند. ناگفته نماند باران‌های ناگهانی بهار و پاییزش شما را شگفت‌زده می‌کند.

استانبول اوراسیایی در جایگاه نهمین شهر پربازدید جهان قرار گرفته است. این شهر به خاطر مکان های دیدنی تاریخی مانند مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی شهرت جهانی دارد. استانبول دارای فرهنگ غنی، بازارهای پر جنب و جوش و رنگارنگ محلی از جمله بازار بزرگ و بازار ادویه است. موقعیت استانبول به عنوان یک پل بین دو قاره، ترکیب فرهنگی متمایزی را ارائه می‌کند.

نتیجه‌گیری

مسافرت‌کردن پرهزینه است و هر شهری در دنیا ارزش این هزینه زیاد را ندارد. در این مطلب سعی کردیم، بهترین شهر جهان برای مسافرت را به شما معرفی کنیم و جاذبه‌های گردشگری هر یک را برای علاقه‌مندان به سفر توضیح دادیم. شهرهایی مثل، مادرید، استانبول، پراگ و پاریس هر ساله میلیون‌ها نفر گردشگر را به خود جذب می‌کنند. برای پرداخت‌ هزینه‌‌های مربوط به مسافرت نظیر رزور هتل، بلیط هواپیما، هزینه‌‌های مربوط به ویزا و سفارت را از طریق سرویس‌های پرداختی کافه ارز پرداخت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *