وبلاگ

/

/

بهترین سرویس های کلود گیمینگ کدامند؟

بهترین سرویس های کلود گیمینگ کدامند؟

۲۱ آذر ۱۴۰۰

کلود گیمینگ یک فناوری نسبتا جدید برای انجام انواع بازی از سرورهای راه دور است. شرکت های مختلفی این فناوری را ارائه می‌کنند که ما در این مطلب از وبلاگ کافه ارز ، بهترین سرویس های کلود گیمینگ را معرفی می‌کنیم.

بهترین سرویس های کلود گیمینگ

فناوری کلود گیمینگ مدتی است که وجود داشته است، اما چند سرویس وجود دارد که به وضوح در رقابت پیشرو هستند. در اینجا با بهترین سرویس های کلود گیمینگ آشنا می‌شویم:

۱. گوگل استادیا (Stadia)

Stadia شاید در حال حاضر بزرگ‌ترین و بهترین سرویس های کلود گیمینگ باشد، اگرچه هنوز پیشرفت آن در حال افزایش است تا نسخه کامل آن منتشر شود. گوگل استادیا در اواخر سال ۲۰۱‍۹ با ظرفیت محدود عرضه شد، اگرچه برای بازی، امروزه باید نسخه ۱۳۰ دلاری Premiere Edition را خریداری کنید که با یک کنترلر Stadia، یک Chromecast Ultra، سه ماه Stadia Pro و دو پاس رفاقت برای سه ماه ارائه به یک دوست می‌شود.

بهترین سرویس های کلود گیمینگ

Stadia Pro ماهیانه ۹.۹۹ دلار هزینه دارد و یک یا دو بازی در ماه را تا زمانی که اشتراک دارید باز می‌کند. در حال حاضر بیش از ۳۰ عنوان برای خرید در پلتفرم موجود است که بیش از ۱۰۰ عنوان دیگر برای عرضه در سال جاری برنامه‌ریزی شده است. گوگل استادیا برای رایانه شخصی، مک، لینوکس، کروم بوک و دستگاه‌های منتخب اندروید در دسترس است. پشتیبانی گسترده اندروید و iOS برای اواخر امسال برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: کلود گیمینگ چیست

۲. PlayStation Now

PlayStation Now یکی دیگر از بهترین سرویس های کلود گیمینگ است که مجموعه نسبتا گسترده‌ای از بازی‌های Playstation2، 3 و 4 را برای پخش یا دانلود بر روی کنسول پلی استیشن یا رایانه شخصی ویندوزی ارائه می‌دهد. هزینه این سرویس ۹.۹۹ دلار در ماه است که در صورت خرید سه یا ۱۲ ماهه تخفیف قابل توجهی دارد. در حال حاضر، بیش از ۸۰۰ عنوان عرضه شده است، از جمله برخی از عناوین پرفروش مانند Metal Gear Solid V، Bloodborne، Fallout 4 و Ni No Kuni.

۳. Nvidia GeForce Now

GeForce Now سرانجام پس از گذشت یک دهه، در اواخر سال ۲۰۱۹ نسخه بتا را ترک کرد. این یکی از بهترین سرویس های کلود گیمینگ است که به شما امکان می‌دهد بازی‌های خود را از استیم یا سایر بازارها از جمله عناوین رایگان بازی مانند بازی Fortnite، از طریق سرورهای ابری پخش کنید. عناوین پشتیبانی شده حتی می‌توانند به جدیدترین و بهترین فناوری ردیابی پرتو دسترسی داشته باشند، اگرچه این فناوری فقط برای مشترکین ممتاز در دسترس است. خبر خوب این است که GeForce Now می‌تواند توسط هر کسی به صورت رایگان امتحان شود، اگرچه زمانی که به شما داده می‌شود محدود است و فقط یک ساعت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: نقد کردن درآمد گیمرها

بهترین سرویس های کلود گیمینگ

حق بیمه فقط ۵ دلار در ماه است که باعث می‌شود محدودیت زمانی کاهش یابد و طول جلسه را به ۶ ساعت افزایش می‌دهد. خبر بد این است که بسیاری از ناشران بازی‌های خود را از این پلتفرم خارج می‌کنند، بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری زیاد، مطمئن شوید که بازی مورد علاقه‌تان پشتیبانی می‌شود. Geforce Now از طریق Nvidia Shield در رایانه شخصی، مک، اندروید و تلویزیون در دسترس است.

۴. Vortex

سرویس پخش بازی Vortex رویکرد متفاوتی به ایده نتفلیکس برای بازی‌های ویدیویی دارد. این یکی از بهترین سرویس های کلود گیمینگ است که زیرساخت آن ساده است: از میان یک کتابخانه بزرگ از بازی‌های رایانه‌ای، می‌توانید بازی دلخواه خود را انتخاب کنید و آن‌ها را تقریباً به هر دستگاه متصل به اینترنت با حداقل هزینه ۹.۹۹ دلار در ماه پخش کنید. اما در عمل، کمی پیچیده‌تر است.

مطمئناً، شما می‌توانید بازی‌هایی مانند لیگ آو لجندز (Witcher 3، )League of Legends و Fallout 4 را در اندروید بازی کنید، اما طبق برنامه اولیه به ۵۰ ساعت گیم‌پلی در ماه محدود شده‌اید. شما می‌توانید ۲۸ دلار در ماه برای طرح اولترا بپردازید، که به ۱۴۰ ساعت در ماه محدود می‌شود. Vortex برنامه‌هایی را برای اندروید و ویندوز ارائه می‌دهد و همچنین از پخش جریانی از طریق مرورگرهای کروم پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: سایت CDKeys خرید بازی اورجینال

۵. Shadow Tech

Shadow کمی متفاوت از سایر سرویس های کلود گیمینگ عمل می‌کند. Shadow به جای ارائه یک رابط مبتنی بر برنامه، که سپس آن را با یک حساب Epic Store یا Steam پیوند می‌دهد، یک رابط رایانه شخصی ویندوز مجازی ارائه می‌دهد. با این قابلیت شما نه تنها می‌توانید روی آن بازی کنید، بلکه می‌توانید برنامه‌های سخت‌تری مانند فتوشاپ (Photoshop) یا Premiere Pro را اجرا کنید. این سرویس طیف وسیع‌تری از قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد، اما کمی گران است. هزینه اشتراک سالانه ۲۴.۹۹ دلار در ماه و برنامه ماهانه ۳۴.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد. با این حال، این تنها گزینه‌ای است که می‌تواند کاملا جایگزین رایانه شخصی شما شود.

بهترین سرویس های کلود گیمینگ

۶. پروژه xCloud

اطلاعات زیادی در مورد سرویس استریم بازی Project xCloud مایکروسافت در دسترس نیست، اما پتانسیل تسلط بر رقابت را دارد. این پروژه هنوز در مرحله بتا است و در حال حاضر فقط روی تلفن‌های همراه کار می‌کند، اما به نظر می‌رسد یک رقیب قدرتمند باشد. مایکروسافت بیان می‌کند که این سرویس نه تنها برای ویندوز و دستگاه‌های تلفن همراه کار می‌کند، بلکه عنصر اصلی کنسول‌های Xbox Series X آینده آن نیز خواهد بود.

4.7/5 - (15 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *