وبلاگ

/

/

📚 کسب درآمد از یودمی (Udemy) با فروش دوره‌های آموزشی

📚 کسب درآمد از یودمی (Udemy) با فروش دوره‌های آموزشی

۲۸ آذر ۱۴۰۲

کسب درآمد از یودمی: تدریس آنلاین به یکی از شغل‌های پردرآمد این روزها تبدیل شده است. دسترسی بیشتر به اینترنت و محبوبیت مفهوم فریلنسری باعث شده تا خیلی از مدرسان به سمت تدریس در فضای آنلاین جذب شوند. در این میان، سایت‌های زیادی نیز به عنوان یک واسطه بین مدرس و محصل وجود دارند که کار را آسان‌تر نیز کرده‌اند. سایت یودمی (Udemy) یکی از بهترین سایت‌های آموزش آنلاین در سراسر جهان است. در این مطلب از وبلاگ کافه ارز قصد داریم، نحوه کسب درآمد از یودمی و روش نقد درآمد ارزی آن در کافه ارز را مورد بررسی قرار دهیم؛ تا انتها ما را همراهی کنید.

معرفی سایت یودمی

یودمی یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که بیش از 100 هزار دوره اموزشی رایگان و پولی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. در حقیقت، این سایت به اساتید اجازه می‌دهد تا دوره‌های آموزشی را به صورت ویدیویی در این سایت قرار داده و کاربران در سنین مختلف با مشاهده آن‌‌ها سطح اکادمیک خود را ارتقا دهند.

 

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین سایت فریلنسری

درآمد دلاری از تدریس در یودمی

افرادی که به دنبال کسب درامد دلاری در کنار شغل اصلی خود هستند می‌توانند ویدیوهای آموزشی خود را در این سایت بارگذاری کرده و از آن کسب درآمد دلاری داشته باشند. برای مثال، اگر در زمینه ابزارهای گوگل مثل گوگل آنالتیکس تخصص دارید می‌توانید یک دوره آموزشی برای آن تهیه کرده و از طریق فروش در یودمی درآمد دلاری کسب کنید. شما حتی بدون تجربه قبلی هم می‌توانید در سایت یودمی دوره‌های اموزشی تولید کنید. در حقیقت، زمانی که به عنوان مدرس ثبت نام می‌کنید، یودمی چند سوال از شما می‌پرسد و با توجه به پاسخ شما بهترین منابع آموزشی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نقد درامد از سایت یودمی


بیشتر بخوانید:اپلیکیشن کاربردی برای فریلنسرها

دوره‌هایی که می‌توانید با آن‌ها به کسب درآمد برسید

سایت یودمی در مقایسه با سایر رقبا تعداد دوره‌های آموزشی بیشتری دارد. در این سایت می‌توانید انواع دوره‌های آموزشی که در دسته‌بندی‌های متنوع قرار دارند را به صورت یکجا مشاهده کنید. بنابراین، افراد فارق از تخصصی که دارند می‌توانند در چند دسته‌بندی دوره آموزشی داشته باشند و درآمد دلاری خود را افزایش دهند.

دوره‌های آموزشی در زمینه بازاریابی دیجیتال، برنامه‌نویسی، توسعه نرم‌افزار، حسابداری، توسعه شخصی و انواع رشته‌های مهندسی در سایت یودمی وجود دارند. به طور کلی، فراموش نکنید که هر کدام از این دسته‌بندی‌ها به زیردسته‌های کوچکتر تقسیم می‌شوند. بنابراین تقریباً امکان تهیه دوره‌های آموزشی در تمام رشته‌ها در سودمی امکان‌پذیر است. به عبارتی دیگر شما با فروش فیلم آموزشی در یودمی می‌توانید درامد دلاری قابل توجهی کسب کنید.

تدریس در سایت udemy
بیشتر بخوانید:معرفی سایت Behance

چقدر می‌توان از یودمی پول درآورد؟

میزان درآمد از یودمی می‌تواند نامحدود باشد و به قیمت دوره آموزشی و میزان تقاضای دانش‌آموزان بستگی دارد. البته، برخی از دوره‌‌ها به صورت رایگان یا با قیمت بسیار پایین در یودمی موجود هستند اما موارد چند صد دلاری نیز در این پلتفرم آموزشی وجود دارد.

یکی از مزایای فروش پکیج آموزشی در یودمی این است که با یکبار تولید محتوا، آن به عنوان یک منبع درآمد غیرفعال برای شما باقی خواهد ماند. علاوه بر این، تنوع دوره‌های آموزشی در یودمی بسیار بالا است. برای مثال، دوره‌های آموزشی نحوه نگهداری از حیوانات خانگی، طراحی گرافیکی و برنامه‌نویسی همگی در یودمی وجود دارند. در واقع، شما با تدریس در هر موضوعی که در آن توانایی دارید می‌توانید درآمد دلاری خوبی کسب کنید.

نکات طلایی کسب درآمد از یودمی

اگرچه کسب درامد در یودمی در نگاه اول شاید آسان به نظر برسد اما برای این که میزان درآمد شما قابل توجه باشد، باید کاری فراتر از ضبط چند دوره آموزشی ساده انجام دهید. در ادامه، نکات مهم در زمینه کسب درآمد از یودمی را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

از منابع آموزشی Udemy استفاده کنید

یودمی منابع اموزشی رایگان بسیاری را در اختیار مدرسان و دانش‌آموزان قرار می‌دهد. این منابع اطلاعات بسیار خوبی در زمینه ایجاد محتوای آموزشی، جذب مخاطب و استفاده از ویدوهای سایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما همچنین می‌توانید پس از ثبت نام در یودمی، یک ویدیوی آموزشی آزمایشی را ضبط کرده و برای کارشناسان یودمی ارسال کرده و نظرشان درباره کیفیت ویدیو را از آن‌ها بپرسید. علاوه بر این، مدرسین می‌توانند تجربیات و آموخته‌های خود در زمینه آموزش یودمی را در بخش تالار مدرسان با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا بتوانند دوره‌های آموزشی بهتری تولید نمایند.

 

بیشتر بخوانید:روش کسب درآمد در منزل بدون نیاز به سرمایه

خرید تجهیزات برای تدریس در یودمی

ابزار و تجهیزات مناسب خریداری کنید

به طور کلی، برای تولید محتوای اموزشی در یودمی خیلی به ابزارهای حرفه‌ای نیاز ندارید و داشتن یک لپتاپ و میکروفون ساده کار شما را راه می‌اندازد. البته، بهتر است بخشی از درآمدی که از یودمی به دست می‌آورید را به خرید تجهیزات مناسب اختصاص دهید. برای مثال، می‌توانید بخشی از درآمد خود را به خرید یک میکروفون خوب اختصاص دهید و از این طریق کیفیت کار خود را بهبود بخشید. علاوه بر این، سعی کنید از برنامه‌هایی استفاده کنید که کیفیت تصویربرداری از صفحه نمایشگر بهتری داشته باشند.

مهارت‌های پرطرفدار را شناسایی کنید

خیلی از افرادی که تجربه و مهارت خوبی در زمینه تدریس و آموزش دارند وقتی در سایت یودمی کار خود را آغاز می‌کنند با سردرگرمی مواجه شده و معمولاً بازخورد خوبی از آموزش‌های خود نمی‌گیرند. برای حل این مشکل باید به این موضوع فکر کنید که آیا مهارتی که می‌خواهید آن را تدریس کنید، از استقبال خوبی در بین کاربران برخوردار است یا خیر.

برای این کار می‌توانید به دوره‌های پرطرفدار این پلتفرم مراجعه کنید و از مهارت‌هایی که تقاضای زیادی دارند مطلع شوید. البته، این موضوع را در نظر بگیرید که شما در تمام زمینه‌ها تخصص ندارید و ممکن است برای تدریس مهارتی با تقاضای بالاتر، خودتان نیاز به آموزش دیدن داشته باشید. کسب درآمد از یودمی در برخی اوقات باعث می‌شود که خود مدرسان تخصص و سواد آکادمیک خود را ارتقا دهند.

تقلید نکنید

خیلی از افرادی که در یودمی به تدریس مشغول هستند از روی دوره‌هایی که از قبل در این پلتفرم وجود داشته است تقلید می‌کنند. این کار اصلاً درست نیست و کاربران انتظار یک دوره آموزشی حرفه‌ای و جدید را دارند. به خاطر داشته باشید که کاربران یودمی مثل یوتیوب نیستند و در ازای هزینه‌ای که برای دوره شما پرداخت کرده‌اند می‌خواهند مطالب آموزشی جدید یاد بگیرند.

هر دوره آموزشی که قصد تولید آن را دارید باید با توجه به محتوا و ماهیت خود دارای یک روند منظم و خاص باشد. اگر قبل از شروع دوره، یک نقشه راه دقیق تنظیم کنید، در میان راه دچار سردرگمی نشده و یک دوره آموزشی فوق‌العاده با کیفیت به کاربران تحویل خواهید داد.

بیشتر بخوانید:نکات مهم قبل از فریلنسر شدن

چطور می توان در سایت یودمی کار کرد

بی پروا اطلاعات دهید

خیلی از مدرسین در سایت یودمی به اشتباه از دادن اطلاعات بیش از حد می‌ترسند. در واقع، آن‌ها به این فکر می‌کنند که اگر تمام دانش خود را در دوره‌ها به کاربران دهند، برای خود رقیب درست خواهند کرد. در صورتی که اگر عوامل موفقیت و جزییات تخصصی زمینه کاری خود را با کاربران به اشتراک بگذارید، دوره‌های آموزشی شما بسیار ارزشمند خواهند شد.

نقد درآمد ارزی

درآمد دلاری یودمی را چطور نقد کنیم؟

مشاهده کردید که با تخصص در یک زمینه کاری به علاوه تسلط بر زبان انگلیسی می‌توانید در سایت یودمی به کسب درآمد بنویسید. در واقع، شما می‌توانید به مخاطبین خارجی درس داده و از این طریق درآمد دلاری قابل توجهی کسب کنید. شاید از خود بپرسید که این درآمد را چطور می‌توان به ریال تبدیل کرد؟ سایت کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه نقد درآمد ارزی می‌تواند در زمینه نقد دآمد یودمی به شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید وجه موجود در حساب یودمی خود را برای ما واریز کرده و معادل ریالی آن را در حساب بانکی خود در داخل کشور تحویل بگیرید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب نحوه کسب درآمد از یودمی (udemy)و نکات مهم مربوط به آن را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. اگر بر زبان انگلیسی تسلط دارید و دارای تخصص قابل توجهی هستید می‌توانید به راحتی دوره‌های آموزشی خود را در سایت یودمی به کاربران خارجی فروخته و درآمد دلاری کسب کنید. برای نقد درآمد دلاری نیز می‌توانید از سرویس نقد درآمد ارزی کافه ارز استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *