وبلاگ

/

/

کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست و چه مزایایی دارد؟

کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست و چه مزایایی دارد؟

کاربرد مدرک آیلتس در ایران: بیشتر افرادی که به یادگیری زبان مشغول هستند می‌خواهند به‌صورت کاربردی از این مهارت خود استفاده کنند. البته، این موضوع که شما چقدر در مهارت زبان توانایی دارید در ظاهر به‌راحتی قابل‌اندازه‌گیری و اثبات نیست؛ بنابراین، شما برای پذیرش در زمینه‌های شغلی و تحصیلی که به زبان انگلیسی نیاز دارند باید ثبت نام آزمون های بین المللی رسمی و خاصی را بگذرانید. یکی از این آزمون‌ها که اعتبار زیادی نیز دارند آزمون آیلتس است. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید بدانید Ielts چیست و با کاربرد مدرک آیلتس در ایران نیز آشنا شوید این مقاله برای شما نوشته شده است. پس تا انتها با ما همراه باشید.

کاربرد مدرک آیلتس در ایران

مدرک آزمون آیلتس کاربردهای زیادی دارد. برای مثال، شما با این مدرک می‌توانید برای مهاجرت، تحصیل و پیداکردن شغل در کشورهای خارجی اقدام کنید. یکی از مزایای کاربردی مدرک آیلتس در ایران این است که به علت بالابردن سطح زبان انگلیسی، امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع، داشتن مدرک IELTS یک امتیاز ویژه برای دانشجویان مقطع دکترا به شمار می‌رود.

آزمون آیلتس در ایران

افرادی که قصد مهاجرت و مشغول به کار شدن در خارج از کشور را دارند نیز برای آزمون اصلی آیلتس اقدام می‌کنند. علاوه بر این، شما با داشتن مدرک آیلتس می‌توانید دوره‌های آموزشی و آماده‌سازی برای آزمون آیلتس را در ایران برگزار کنید. شما همچنین در صورت تسلط بالا به زبان انگلیسی می‌توانید از سایت‌های فریلنسری خارج از کشور کسب درآمد دلاری داشته باشید.

اگر تحصیلات خود در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد را با موفقیت گذرانده‌اید، با مدرک آیلتس می‌توانید در کشورهای خارجی نیز مشغول به کار شوید. این آزمون چهار مهارت اصلی زبان یعنی مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن را در متقاضیان به چالش می‌کشد. مدت‌زمان این آزمون 3 ساعت است و نمره نهایی این آزمون بین 0 تا 9 ارزیابی می‌شود. اکثر کشورهایی خارجی که می‌توان به آن‌ها مهارجت کرد معمولاً نمره 7 به بالا را قابل قبول می‌دانند.

مزایای داشتن مدرک آیلتس برای اشتغال

کاربرد مدرک آیلتس در ایران: شما برای خروج از ایران و مشغول به مشغول به کار شدن در کشورهایی نظیر استرالیا و کانادا باید حتماً مدرک آیلتس داشته باشید. در حقیقت، پذیرفته‌شدن در آزمون آیلتس و دریافت مدرک آن شرط اساسی برای ورود به کشورهای خارجی به‌منظور اشتغال است. اگرچه باید توجه داشت که نمره موردنیاز در آزمون آیلتس برای هر کشور و حتی برای شغل‌های مختلف متفاوت است.

برای مثال، در استرالیا، برای پذیرش در یک شغل معمولاً نیاز به حداقل نمره 8 در آزمون آیلتس وجود دارد، در حالی که در نیوزلند حداقل نمره قبولی 4 است. همچنین، نمره مورد نیاز برای شغل‌های مختلف نیز متغیر است. به عنوان مثال، برای تدریس، حداقل نمره آیلتس ممکن است 7 باشد، در حالی که برای بسیاری از شغل‌ها، نمره 6 کافی است.
موفقیت در آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس می‌تواند به دست‌یابی به یک آینده موفق کمک کند. در حال حاضر، با وجود فراوانی پلتفرم‌های آنلاین، ما چهار منبع مهم برای دستیابی به موفقیت در آزمون آیلتس را بررسی نموده‌ایم

کاربرد آیلتس برای مهاجرت

کاربرد مدرک آیلتس در ایران: بیشترین میزان استفاده از مدرک آیلتس در ایران برای مهارجت به کشورهای خارجی مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند و انگلستان است. در واقع، متقاضیان برای اخد اقامت در این کشورها باید حتما مدرک آیلتس به اداره مهارجت ارائه دهند. این آزمون در اصل یک ابزار رسمی برای سنجش دانش زبان متقاضیان مهاجرت است و برای کنترل تعداد مهاجران نیز کمک کمک می‌کند. لازم به ذکر است که حداقل نمره قبولی در آزمون آیلتس برای ورود به کشورهای مختلف متفاوت است. بنابراین، اگر می‌خواهید دارید به یک کشور خاص مهاجرت کنید، حتماً به وب‌سایت رسمی و دولتی آن کشور مراجعه کرده و اطلاعات لازم را درباره الزامات مدرک زبان و نمره مورد نیاز به دست آورید. برای شناخت بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی با همراه باشید.

شرکت در ielts در ایران

کاربرد مدرک آیلتس برای ادامه تحصیل

زمانی که برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی درخواست می‌دهید، یکی از شروط اساسی پذیرش درخواست شما دارابودن مدرک آیلتس است. درصورتی‌که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان دارید، شرط اساسی این است که مدرک آیلتس با نمره مناسب را ارائه نمایید؛ بنابراین، اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های اروپایی، کانادا، استرالیا یا سایر دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان را دارید، توصیه می‌شود که در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت کنید. می‌توانید با مرور این مقاله، با آزمون ماک آیلتس رایگان آشنا شوید.

حتی اگر شما تابه‌حال چندین مقاله معتبر ISI منتشر کرده و ترجمه چندین کتاب به زبان انگلیسی را نیز انجام داده باشید، برخی از دانشگاه‌ها ممکن است همچنان از شما مدرک آزمون آیلتس را درخواست کنند. این موضوع حتی برای ادامه تحصیل در برخی از دانشگاه‌های ایران در مقطع دکترا نیز الزامی است و شما برای ادامه تحصیل باید مدرک آیلتس با نمره بالا داشته باشید.

برای قبول‌شدن در آزمون آیلتس چه‌کارهایی باید انجام دهیم؟

ازآنجایی‌که شرکت در آزمون آیلتس هزینه زیادی دارید بهتر است قبل از شرکت در آزمون اصلی در آزمون‌های ماک آیلتس رایگان شرکت کنید تا با شکل کلی سوالات و جو آزمون آیلتس بیشتر آشنا شوید. به‌طورکلی، برای قبول‌شدن در آزمون آیلتس بهتر است مراحلی که در ادامه معرفی می‌کنیم را به‌دقت دنبال کنید.

  • تقویت زبان عمومی: ابتدا با تمرکز بر تقویت زبان عمومی خود، لغات و اصطلاحات را یاد بگیرید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا در قسمت‌های مختلف آزمون بهتر عمل کنید.
  • تقویت مهارت گرامری: مفاهیم گرامری را بهتر یاد بگیرید و به تمرینات گرامری بپردازید تا بتوانید به‌درستی ساختارهای جملات انگلیسی را درک کنید.
  • گذراندن دوره‌های آموزشی آیلتس: شرکت در دوره‌های آموزشی می‌تواند شانس قبولی در آزمون آیلتس را افزایش دهد. این دوره‌ها شامل تمرینات و مطالبی است که به تقویت مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتاری، و مکالمه کمک می‌کند. فراموش نکنید که هیچ دوره و شخصی نمی‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی شما را برای آزمون آیلتس آماده کند؛ بنابراین اگر سطح مهارت زبان انگلیسی شما پیشرفته نیست باید برای یادگیری زبان بیشتر تلاش کنید.
  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی ماک آیلتس: پیش از آزمون اصلی، شرکت در آزمون‌های ماک آیلتس می‌تواند تجربه مفیدی باشد و به شما کمک کند تا با ساختار آزمون بهتر آشنا شوید.
  • ثبت‌نام و شرکت در آزمون آیلتس: پس از آمادگی کافی، ثبت‌نام در آزمون آیلتس را انجام دهید. این مرحله شامل پرداخت هزینه ثبت‌نام و انتخاب تاریخ و مکان آزمون است. لازم به ذکر است که برای 7 پرداخت هزینه آزمون آیلتس می‌توانید از سرویس‌های پرداختی کافه ارز استفاده کنید.
  • پیگیری نمره آیلتس و دریافت کارنامه: پس از انجام آزمون، می‌توانید نمره‌های خود را از وب‌سایت رسمی آیلتس پیگیری کنید. پس از اعلام نتایج، کارنامه آزمون به شما ارائه می‌شود که می‌توانید این کارنامه را به نهادهای مربوطه نظیر اداره مهاجرت و دانشگاه‌های خارجی ارائه نمایید. اگر به دنبال راهنمایی برای تبدیل نمره Duolingo به نمره آیلتس هستید، حتماً این مطلب را مطالعه کنید.

مزایای داشتن مدرک آیلتس

نکات مهم در روز آزمون آیلتس

روز آزمون آیلتس (ielts) زمانی است که شما باید نتیجه تمام تلاش‌ها برای یادگیری زبان را مشاهده خواهید کرد. حال عمومی و نحوه عملکرد شما در این روز بسیار مهم است و تاثیر بسزایی در قبولی شما در این آزمون دارد. در ادامه مطالبی را با یکدیگر مرور می‌کنیم که دانستن آن‌ها باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما خواهد شد و در روز آزمون بسیار به کارتان خواهد آمد.

  • موبایل ممنوع است: حتماً موبایل خود را خاموش کنید و به جایگاه مخصوص آن را تحویل دهید. استفاده از موبایل در طول آزمون ممنوع است.
  • فکر تقلب را از ذهن خود بیرون کنید: در طول آزمون، هرگونه تلاش برای تقلب یا استفاده از مطالب غیرمجاز ممکن است به شما ضرر برساند و برای همیشه شما را از شرکت در این آزمون محروم کند. پس قبل از آزمون هرگز به این موضوع فکر نکنید.
  • مراحل ورود به جلسه را طی کنید: دستورالعمل‌های ورود به جلسه را به‌دقت مطالعه کرده و مراحل را به ترتیب انجام دهید تا به مشکلی برنخورید.
  • زمان‌بندی آزمون آیلتس را به‌خاطر بسپارید: زمان‌بندی آزمون را از قبل به‌خاطر بسپارید و مطمئن شوید که به‌موقع در محل آزمون حاضر می‌شوید.
  • به دستورالعمل‌ها گوش دهید: در هنگام آزمون، به دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های موجود دقت کنید و به آنها عمل کنید.
  • در صورت نیاز کمک بگیرید: اگر در هر مرحله با مشکل مواجه شدید، به کارشناسان مربوطه مراجعه کرده و سوالات خود را مطرح کنید. اطمینان حاصل کنید که هر گونه مشکلی را به‌ طور کامل برطرف می‌کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست و برای دریافت مدرک آن باید چه مراحلی را طی کنید. به‌طورکلی، دریافت مدرک آزمون آیلتس باعث می‌شود که موقعیت شغلی و تحصیلی بهتری چه در داخل ایران و چه در خارج از کشور داشته باشید. البته، فراموش نکنید که برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس باید پرداخت ارزی انجام دهید که با کارت‌های بانکی داخل کشور امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید با استفاده از سرویس پرداخت‌ آزمون‌های بین‌المللی کافه ارز با خیال راحت در این آزمون‌ها شرکت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *