وبلاگ

/

/

آزمون ماک آیلتس رایگان (IELTS MOCK) چیست و چه مزایایی دارد؟

آزمون ماک آیلتس رایگان (IELTS MOCK) چیست و چه مزایایی دارد؟

آزمون ماک آیلتس رایگان: اولین پیش نیاز مهاجرت و زندگی در یک کشور خارجی، تسلط به زبان به خصوص زبان انگلیسی است. تسلط به زبان انگلیسی کافی نیست و شما باید رتبه بالایی در ثبت نام آزمون های بین المللی نظیر آیلتس کسب کنید تا اداره مهاجرت کشور مقصد از این توانایی شما مطمئن شود. همان‌طور که می‌دانید هزینه آزمون آیلتس به صورت دلاری است و شما برای شرکت در آن باید این هزینه را از طریق پرداخت ارزی پرداخت کنید. به همین دلیل برای افزایش آمادگی و آشنایی با نحوه سوالات می‌توانید در آزمون رایگان ماک آیلتس شرکت کنید. در واقع، شما با این کار هم با فرمت سوالات آیلتس آشنا می‌شوید و هم میزان آمادگی خود را محک می‌زنید. اگر شما هم با آزمون ماک آیلتس رایگان آشنا نیستید و می‌خواهید با نحوه شرکت در آن آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آزمون ماک آیلتس رایگان

آزمون ماک آیلتس رایگان چیست؟

ماک (Mock) یک واژه انگلیسی به معنی کار تقلیدی است. در واقع، نسخه ماک هر چیز در واقع یک تقلید از ورژن اصلی آن است. آزمون ماک آیلتس نیز یک نسخه شبیه‌سازی شده از امتحان IELTS اصلی است. البته، فراموش نکنید که با کسب نمره قبولی در آزمون ماک آیلتس نمی‌توانید شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور را بدست آورید. در واقع، تنها کاربرد آزمون ماک آیلتس این است که دانش خود را محک بزنید.

سوالات آزمون ماک آیلتس همانند نسخه اصلی آیلتس به صورت استاندارد است و از بخش‌های Listening، Writing، Reading و Speaking تشکیل می‌شود. این آزمون هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار می‌شود اما برای این که جو روز آزمون اصلی آیلتس را تجربه کنید، بهتر است به صورت حضوری در این آزمون شرکت کنید. در مورد نحوه تصحیح سوالات آزمون هم باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که به این آزمون تسلط دارند، نتایج شرکت‌کنندگان را ارزیابی می‌کنند.

انواع آزمون ماک آیلتس رایگان

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، ماک آیلتس دقیقاً یک شبیه‌سازی از آزمون IELTS اصلی است. برگزارکنندگان این آزمون سعی کرده‌اند تا جایی که امکان داشته، به صورت مشابه با آزمون اصلی آن را برگزار کنند. به طور کلی، امتحان ماک IELTS در 2 نوع General و Academic است. بعد از شرکت در آزمون و ارزیابی، نمرات به همان شکل آزمون اصلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. موفقیت در آزمون های بین المللی همچونآزمون آیلتس می‌تواند به شما در رسیدن به آینده‌ای موفق کمک کند که حال حاضر پلتفرم‌های آنلاین زیادی وجود دارند ما در اینجا 4 پلتفرم برای موفقعیت در آزمون آیلتس را مورد بررسی قرار دادیم.

هزینه آزمون ماک آیلتس

شرکت در آزمون ماک آیلتس معمولاً به صورت رایگان انجام می‌شود. اما برخی از مراکز برگزارکننده آزمون ماک آیلتس هزینه جزئی دریافت می‌کند که نسبت به هزینه آزمون اصلی بسیار معقولانه است.

محل برگزاری آزمون ماک آیلتس

تمام آموزشگاه‌هایی که کلاس‌های آمادگی برای آیلتس را ارائه می‌دهند معمولاً آزمون ماک آیلتس را نیز به صورت رایگان یا با دریافت هزینه جزئی برگزار می‌کنند. مدت زمان برگزاری آزمون ماک نیز همانند نسخه اصلی 3 ساعت است و هر بخش حدود 45 الی 60 دقیقه طول می‌کشد.

ساختار آزمون ielts

ساختار آزمون ماک آیلتس چگونه است؟

بدنه آزمون ماک آیلتس دقیقاً شبیه به آزمون اصلی است و در دو دسته جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. هر دو آزمون از چهار بخش اسپیکینگ، لیستنینگ، رایتینگ و ریدینگ تشکیل شده است و شما برای پاسخ‌دادن به هر بهش حدود 45 دقیقه وقت دارید. بنابراین، شما با شرکت در آزمون ماک می‌توانید مدیریت زمان برای آزمون اصلی را به راحتی یاد بگیرید.

مزایای آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس (IELTS MOCK)، جدا از اینکه شما را با محیط و شرایط برگزاری آزمون آیلتس آشنا می‌کند، دارای مزایای متعددی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • این آزمون کاملاً رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه برای شرکت در آن ندارید. شما با شرکت در این آزمون شبیه‌سازی شده می‌توانید به راحتی خود را قبل از آزمون اصلی محک بزنید. این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی خود را قبل از برگزاری آزمون اصلی محک زده و با جو سوالات آشنا شوید.
  • سوالات آزمون ماک کاملاً با استانداردهای آزمون اصلی مطابقت دارد.
  • سیستم نمره‌دهی این آزمون مشابه آزمون آیلتس اصلی است و به راحتی در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • زمان‌بندی بخش‌های مختلف آزمون همانند امتحان اصلی است.
  • سوالات آزمون ماک با آخرین سوالات سال برگزاری آزمون هماهنگ است.
  • هر دو نسخه جنرال و آکادمیک آیلتس در ورژن ماک نیز برگزار می‌شود.

سایت‌هایی که آزمون ماک آیلتس برگزار می‌کنند

سایت‌های برگزارکننده آزمون ماک آیلتس

در کنار مراکز آموزشی که آزمون ماک آیلتس را به صورت حضوری برگزار می‌کنند، سایت‌هایی در فضای اینترنت وجود دارند که می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید. اگر به دنبال این هستید که چگونه تبدیل نمره دولینگو به آیلتس انجام بدهید حتما این مطلب را مطالعه کنید. در ادامه 3 وب‌سایت معتبر در این زمینه را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

سایت ielts.org

در سایت ielts.org، شما می‌توانید هر چهار مهارت خود در آزمون آیلتس یعنی Speaking، Writing، Reading و Listening را ارزیابی کنید. برای استفاده از این سایت، به آدرس ielts.org مراجعه کرده و از سرویس‌های رایگانی که در اختیار شما قرار دارند به راحتی بهره‌مند شوید.

ieltsonlinetests.com

در سایت ieltsonlinetests.com نیز شما می‌توانید هر چهار مهارت زبان انگلیسی (Speaking، Writing، Reading و Listening) را مورد ارزیابی قرار دهید. برای استفاده از آزمون‌های رایگان این سایت، به آدرس ieltsonlinetests.com مراجعه کرده و روی Take FREE Practice کلیک کنید. سپس در بخش Tests IELTS Exam Library به راحتی در آزمون‌های رایگان شرکت کنید.

ieltsessentials.com

سایت ieltsessentials.com هر چهار مهارت زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و دو بخش IELTS General Training Practice Tests و IELTS Academic Practice Test را برای برگزاری آزمون‌های جنرال و آکادمیک آیلتس در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این سایت، به آدرس ieltsessentials.com رفته و به راحتی در آزمون‌های رایگان شرکت کنید.

مقایسه آزمون ماک و آیلتس اصلی

مقایسه آزمون ماک آیلتس رایگان در وبسایت‌های مختلف

آزمون ماک آیلتس رایگان در مراکز مختلف و وبسایت‌های مختلف برگزار می‌شود که هر کدام ویژگی‌های به خصوص خود را دارند. به طور کلی، هدف اصلی تمام این مراکز آموزشی این است که متقاضیان را برای حضور و قبولی در آزمون آیلتس آماده کنند. آزمون ماک آیلتس مانند سنخه اصلی، هر چهار مهارت Writing، Reading، Listening و Speaking را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. یکی از بهترین سایت‌هایی که می‌توان با استفاده از آن در آزمون ماک آیلتس رایگان شرکت کرد، سایت ielts.org است. شما که قصد یادگیری زبان رو دارید تافل یا آیلتس؛ کدام آزمون برای شما مناسب است؟

وبسایت ielts.org برای هر دو فرمت آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال بخش‌های جداگانه دارد و شما می‌توانید با رفتن به قسمت منو گزینه”IELTS Exam Library” را انتخاب کنید. سپس بین دو گزینه آزمون آکادمیک و جنرال، یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. با استفاده از وبسایت takeielts.britishcouncil.org نیز می‌توانید تجربه شرکت در آزمون اصلی آیلتس را داشته باشید. در این وبسایت نیز 4 مهارت زبان انگلیسی شما سنجیده شده و سپس با نکات آموزشی، با آزمون آیلتس آشنا خواهید شد.

در وبسایت idpielts.me نیز می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در آزمون ماک آیلتس شرکت کرده و حدود نمره خود را حدس بزنید. با شرکت در آزمون ماک آیلتس این سایت می‌توانید به نقاط ضعف خود نیز پی برده و با مواردی مثل نکات تست‌زنی و مقایسه آزمون آیلتس حضوری و آنلاین آشنا شوید.اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری را کسب کنید می‌توانید مطلب کاربرد مدرک آیلتس در ایران را مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب مفهوم آزمون ماک آیلتس را به صورت مختصر توضیح دادیم و موارد مهم درباره مکان، زمان و نحوه برگزاری این آزمون را نیز مورد بررسی قرار دادیم. برای شرکت در آزمون آیلتس باید هزینه دلاری پرداخت کرد، بنابراین بهتر است که برای بار اول در آن قبول شوید تا در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود. اگر می‌خواهید با نمونه سوالات آزمون آیلتس و نحوه برگزاری آن آشنا شوید بهتر است در آزمون ماک آیلتس رایگان شرکت کنید. بیشتر موسسات آموزشی که در زمینه ارائه محتوای آموزشی آیلتس فعالیت دارند، آزمون‌ ماک آیلتس را نیز برگزار می‌کنند. لازم به ذکر است که برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس می‌توانید از سرویس‌های کافه ارز استفاده کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *