وبلاگ

/

/

آموزش استیکینگ ترون در تراست ولت | محاسبه سود استیک TRXدر TrustWallet

آموزش استیکینگ ترون در تراست ولت | محاسبه سود استیک TRXدر TrustWallet

۲۲ مرداد ۱۴۰۲

استیک ترون در تراست ولت:شبکه ترون با هدف استقلال مالی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محتوای رسانه خلق شد و توکن بومی آن یعنی TRX است که در مرکز تمام اهداف و برنامه‌های این پلفترم قرار دارد. افرادی که این توکن را خریداری کرده‌اند می‌توانند بدون واسطه از توسعه‌دهندگان و سازندگان محتوا پشتیبانی کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند به صورت مستقیم به برنامه های غیرمتمرکز (DeFi) وضل شوند یا از طریق استیکینگ ترون (سپرده‌گذاری) کسب درآمد کنند.

امروز می‌خواهیم درباره استیک کردن ترون و کسب درآمد از آن و ارز دیجیتال صحبت کنیم. بهترین روش برای این کار، استیک کردن ترون در تراست ولت (Trustwallet) است چون علاوه بر سادگی فرایند استیکینگ، سود دهی خوبی نیز دارد. در ادامه این مطلب از وبلاگ کافه ارز، نحوه استیکینگ ترون در کیف پول تراست را آموزش خواهیم داد. برای محاسبه سود این کار نیز در ادامه با ما همراه باشید.

استیک ترون در تراست ولت

کیف پول تراست ولت بهترین گزینه برای سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال است. این ولت الگوریتمی طراحی کرده است که با استیک کردن ترون می‌توانید سالیانه 5% سود بدست آورید. استیک ترون در تراست ولت ساده است و معمولاً بیشتر از 10 دقیقه وقت نمی‌گیرد. پروتکل ترون از الگوریتم اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند بنابراین استیکرها (افرادی که ترون در شبکه استیک کنند) با دریافت حق نمایندگی و تایید تراکنش‌ها از شبکه بلاکچین پاداش دریافت می‌کنند. در حقیقت، با استیک کردن ترون در تراست ولت دیگر نیاز به استرس نیست و بدون دردسر می‌توانید کسب درامد غیرفعال داشته باشید.

استیکینگ TRON این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مقدار توکن‌های خود را فریز کردن یا مسدود کردن افزایش دهید. در اصل، این فرایند به سخت افزارهای قدرتمند موسوم به ماینر نیازی نست و تنها با قفل کردن دارایی در تامین امنیت شبکه و تایید بلوک‌ها شرکت می‌کنید و در ازای آن پاداش دریافن خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ارز ترون

آموزش استیک ترون در تراست ولت

اگرچه استیکینگ ترون در کیف پول Trsutwallet بسیار ساده است اما شاید برای افراد مبتدی پیچیده به نظر بیاید. در ادامه این مطلب به صورت گام به گام آموزش می‌دهیم که چطور ارز دیجیتال TRX را به کیف پول تراست اضافه کرده یا در آن استیک کنیم. وقتی توکن‌های TRX را در این کیف پول استیک کنید دیگر قادر به برداشت یا استفاده از آنها نیستید. در حقیقت شما بعد از پایان دوره استیک می‌توانید به دارایی خود دست پیدا کنید یا این که برای افزایش سود به استیک ادامه دهید.

مرحله اول ؛ آماده سازی ترون های خود

ابتدا باید از یک صرافی معتبر توکن TRX خریداری کنید. بعد به کیف پول تراست ولت مراجعه کرده و عبارت TRX را در آن جستجو کنید و سپس بر روی دکمه Recieve کلیک کنید. یک آدرس به شما نشان داده می‌شود، آن را کپی کرده و به صرافی که در آن ترون خریداری کرده‌اید رجوع کنید. سپس در کیف پول صرافی گزینه برداشت ترون را بزنید و به دارایی خود را به آدرس کیف پول تراست ولت منتقل کنید. البته شما می‌توانید در کافه ارز و به صورت آنی ترون خریداری و به آدرس کیف پول خود انتقال دهید. از آنجایی که کافه ارز کیف پول ندارد، امنیت ارزهای دیجیتالی که خریداری می‌کنید بیشتر است.

استیک ترون در تراست ولت

مرحله دوم ؛ ورود به منوی استیکینگ

برای دسترسی به منوی استیک در تراست ولت بر روی گزینه More کلیک کنید؛ سپس چند گزینه در ادامه مشاهده خواهید کرد:

  • Stake Details : اطلاعات تکمیلی درباره شرایط استیک کردن ترون و وضعیت فعلی آن
  • Stake : هدایت به صفحه اصلی استیک کردن ترون در تراست ولت
  • Unstake : انصراف از ادامه استیکینگ و خارج کردن توکن ها از این وضعیت
  • Claim Rewards : دسترسی به سود استیک ترون و انتقال آن به کیف پول

منوی استیکینگ ترون در trustwallet

مرحله سوم ؛ انتخاب ولیدیتور

با کلیک بر روی گزینه STAKE می‌توانید هر مقدار ترون که می‌خواهید را در تراست ولت سپرده‌گذاری کنید. با انتخاب گزینه MAX تمام موجودیتان در شبکه استیک خواهد شد. البته این کار را انجام ندهید و حداقل 1 ترون در ته حساب خود نگه دارید. اگرچه برای استیک ترون در تراست ولت نیاز به پرداخت هزینه گزاف نیست اما برای پرداخت برخی هزینه نیاز به ترون دارید. ولیدیتور ترون که مد نظر دارید را انتخاب کنید و سپس روی گزینه NEXT کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش استیکینگ ترون در تراست ولت

قبل از رفتن به مرحله بعدی باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • ترون ها به مدت 3 روز در کیف پول فریز می‌شوند و شما نمی‌توانید آن ها را جابجا کنید.
  • پس از گذشت 3 روز می‌توانید توکن‌های خود را از حالت فریز خارج کنید یا آنها را برای کسب سود همچنان در حالت فریز نگه دارید.
  • اگر بخواهید مجددا توکن های خود را استیک کنید این زمان 3 روزه از اول آغاز خواهد شد.

validators in tron staking in trustwallet

مرحله چهارم ؛ ارسال و تایید تراکنش

با بررسی جزییات برای ارسال توکن ها به شبکه اصلی آماده شوید. اگر همه چیز بدون مشکل است بر روی گزینه Send کلیک کنید. با این کار صفحه به صورت خودکار به کیف پول ترون برمی‌گردد و اگر شبکه این تراکنش را تایید کند یک پیام در انتظار ظاهر می‌شود. پس از اتمام این فرایند، به صورت خودکار ترون‌های استیک‌شده یا فریزشده به شما نمایش داده می شود. شما همچنین با کلیک بر روی گزینه More و انتخاب Stake Details تمام جزییات مربوطه را بررسی کنید.

تایید تراکنش در استیکینگ ترون

بررسی Tron Blockchain Explorer در کیف پول تراست ولت

در کیف پول تراست می توانید بر روی جزییات تراکنشی که برچسب Stake دارد کلیک کرده و سپس بر روی More Details ضربه بزنید. در صفحه Tronscan که باز شده است می‌توانید اطلاعات مربوط به دستور Staking را مشاهده کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید آدرس ترون خود را جستجو کرده و تمام ریز اطلعات مربوط به حساب کاربری خود را مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید با تایپ آدرس https://tronscan.org در مرورگر خود به صفحه ترون اسکن رفته و با وارد کردن آدرس ترون تمام سهام‌های استیک شده را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: ترون اسکن

رهگیری استیک از طریق tron explorer

محاسبه سود استیک ترون در تراست ولت ؛ آیا صرفه دارد؟

کیف پول تراست والت علاوه بر امکان استیک کردن ترون برای کاربران، این امکان را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا با ابزاری ویژه به نام ماشین حساب استیکینگ تراست ولت، سود حاصل از سپرده‌گذاری خود را محاسبه کنند. برای استفاده از این ابزار باید به آدرس Trustwallet.com/staking رجوع کرده و در بخش Staking Calculator با انتخاب ارز ترون و مقدار ارز دیجتالی که قصد استیک کردن آن را دارید، سودش را محاسبه کنید. این ماشین حساب تعداد کوین‌هایی که بعد از استیک کردن بدست خواهید آورد را به صورت روزانه، ماهانه و سالانه به شما نمایش خواهد داد.

ماشین حساب سود استیک کردن ترون در تراست ولت

با توجه به تصویر بالا، فرض کنید شما قصد استیکینگ 200 عدد ترون را دارید. با در نظر گرفتن بازده سالانه 4.1 درصد برای ترون، می‌توانید روزانه 0.0285، ماهانه 0.6833 و سالانه 8.20 عدد ترون به حساب خود افزوده کنید.

بیشتر بخوانید: بنیانگذار ترون

نتیجه گیری

یکی از روش‌های کسب درآمد غیرفعال از ترون، استیکینگ این ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت است. با سپردن توکن‌های خود به یک اعتبارسنج، می‌توانید سالیانه تا ۵ درصد سود کسب کنید. برای محاسبه میزان سودی که با نگهداری یا سهام‌گذاری در این ارز به دست می‌آورید، می‌توانید از ماشین‌حساب استیکینگ تراست والت استفاده کنید. با سادگی می‌توانید استیک ترون در تراست والت را انجام داده و یک منبع درآمد غیرفعال برای خود ایجاد کنید. اگر شما تجربه‌ای در این زمینه دارید یا نکته‌ای راجع به آن می‌دانید، خوشحال می‌شویم آن را با ما دی میان بگذارید. علاوه بر این شما می‌توانید با خرید ارز دیجیتال ترون از نوسانات قیمتی آن نیز سود کسب کنید.

4.8/5 - (22 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *