وبلاگ

/

/

💯از سیر تا پیاز راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی بین المللی

💯از سیر تا پیاز راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی بین المللی

۶ آذر ۱۴۰۲

کسب و کار اینترنتی: اگر در فضای مجازی فعالیت داشته باشید، محال است که اسم کسب و کارهای اینترنتی و کسب درآمد آنلاین به گوشتان نخورده باشد. در این روزها، شغل‌های اینترنتی خیلی ترند شده‌اند به گونه‌ای که افراد زیادی برای کسب درآمد به صورت آنلاین به این گونه مشاغل جذب شده‌اند. اگر به این حوزه علاقه‌‌مند هستید احتمالاً با سوالات زیادی در ذهن خود روبرو خواهید شد. برای مثال، شاید از خود بپرسید که;

آیا می‌توان تمام کارها را به صورت آنلاین انجام داد؟

یا این که برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی چقدر پول باید هزینه کرد؟

اگر به دنبال پاسخ به این دسته سوالات هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، چون می‌خواهیم از سیر تا پیاز کسب و کارهای بین المللی و برای خدمات آن که نیاز به پرداخت بین المللی دارید; را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

کسب و کارهای آنلاین

بیشتربخوانید : 5 روش کسب درآمد در منزل بدون نیاز به سرمایه

کسب و کار اینترنتی چیست؟

فهرست مطالب

معنی کسب و کارهای آنلاین در نگاه اول خیلی پیچیده به نظر نمی‌رسد اما نمی‌توان به سادگی آن را تعریف کرد. در حقیقت، مفهوم کسب و کارهای اینترنتی مانند یک اقیانوس بزرگ است و ما هر چقدر درباره آن اطلاعات کسب کنیم، باز هم به طور کامل تمام ابعاد آن را درک نخواهیم کرد. یکی از سوالاتی که تقریباً برای تمام افراد تازه‌کار در این زمینه پیش می‌آید این است که کسب و کار اینترنتی چیستو راه‌اندازی یک منبع درآمد آنلاین چه مزیت و ضرورتی برای ما دارد.

ما در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که کسب و کار آنلاین چیست. کسب و کار اینترنتی به این معنی است که تمام مراحل آن در فضای اینترنت و وب انجام می‌شود. در حقیقت، شما خدمات، سرویس‌ها و محصولات خود را در بستر اینترنت به کاربران و مخاطبان هدف خود عرضه می‌کنید. علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی نیز به عنوان بخشی از فضای وب برای راه‌اندازی کسب و کارهای آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی، فضاهایی مانند وب‌سایت، سرویس ایمیل، تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و لینکدین به عنوان بهترین بسترهای اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت کسب و کار اینترنتی با کسب درآمد از اینترنت

به طور خلاصه اگر بخواهیم توضیح دهیم، کاربران و مخاطبان هدف با مراجعه به وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی با سرویس‌ها و محصولات شما آشنا شده و پس از بررسی اقدام به خرید می‌کنند. یک نکته مهم را فراموش نکنید. کسب و کار اینترنتی با کسب درآمد از اینترنت تفاوت دارد. برای مثال، شاید جزو افرادی باشید که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارند. در این حالت اگر سود کنید، در واقع به کسب درآمد اینترنتی رسیده‌اید. در حالی‌که منظور از کسب و درآمد اینترنتی این است که شما خود مالکیت آن را بر عهده دارید و زیر نظر فرد یا شرکت خاصی کار نمی‌کنید. اگر شما به دنبال این هستید که از طریق دیجیتال مارکتینک به کسب درامد دلاری برسید پیشنهاد می‎‌شود به مقاله ای کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید.

نکات مهم در ایجاد کسب و کار اینترنتی

بیشتر بخوانید:شغل های فریلنسری پردرآمد در ایران

دلیل محبوبیت کسب و کارهای اینترنتی

اوج محبوبیت کسب و کارهای اینترنتی در زمان شیوع ویروس کرونا شکل گرفت. در واقع، پیشرفت تکنولوژی در کنار شرایط قرنطینه باعث شد که نیاز به کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش احساس شود. کسب و کارهای اینترنتی در مانند مشاغل سنتی در زمینه‌های مختلف شروع به رشد کردند. برای مثال، فروشگاه‌های مختلفی در بستر اینترنت شکل گرفت و شبکه‌هایی نظیر اینستاگرام و تلگرام به این مشاغل کمک بسیار زیادی کردند. وب‌سایت‌‌ها و صفحات آموزشی در یوتیوب و اینستاگرام نیز در دوران کرونا به اوج محبوبیت خود رسیدند. اما دلیل ایجاد و رشد این همه شغل اینترنتی چه بود و چرا بیشتر کسب و کارهای فیزیکی بخش زیادی از سرمایه و بازاریابی خود را به فضای آنلاین منتقل کرده‌اند؟

مزایای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

حالا که با مفهوم کسب و کار اینترنتی آشنا شده‌اید، شاید برایتان سوال باشد که دلیل محوبیت بیش از حد این مشاغل چیست و چرا بیشتر افرادی که می‌شناسید به این نوع کسب و کار روی آورده‌اند. البته، کسب و کار آنلاین مانند هر پدیده دیگری دارای مزایا و معایبی است که در ادامه آن را با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سرعت بیشتر در مقایسه با کسب و کارهای سنتی

مهم‌ترین مزیت کسب و کارهای آنلاین سریع‌تر بودن آن در مقایسه با مشاغل سنتی است. در حقیقت، کارهای اینترنتی از وجود تکنولوژی‌های جدید بهره‌مند هستند و همین موضوع باعث شتاب و سرعت بیش‌تر آن‌ها در مقایسه با بیزینس‌های قدیمی می‌شود. استفاده از استراتژی‌های اتوماسیون باعث می‌شود که خیلی از کارها به صورت خودکار انجام شوند، به همین دلیل، سرویس‌ها، محصولات و خدمات کسب و کار با سرعت بیشتری به مخاطب ارائه می‌شود.

درامد میلیونی رایگان
درامد میلیونی رایگان

بیشتر بخوانید:کسب درآمد از 99Designs

عدم وابستگی به محدوده جغرافیایی و مکانی

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای کسب و کار آنلاین این است که به هیچ محدوده جغرافیایی خاصی محدود نیست. در حقیقت، شما می‌توانید بدون هزینه اضافی، محصولات و خدمات خود را به کاربرانی از سراسر جهان عرضه کنید. کسب و کارهای سنتی این گونه نیستند و شما برای عرضه هر چه بیشتر محصولات یا سرویس‌های خود باید در هر شهر یک شعبه راه‌اندازی می‌کردید.

عدم وابستگی به زمان

شغل‌های سنتی محدودیت زمانی دارند، به این معنی که در ساعات مشخصی از روز امکان سرویس‌دهی به مشتریان را دارند. اما کسب و کار اینترنتی به این شکل نیست چون اینترنت در همه ساعات روز در دسترس است و شما می‌توانید در تمام ساعات روز و در تمام روزهای سال از خدمات و محصولات کسب و کارهای آنلاین استفاده کنید.

امکان فعالیت در حوزه‌های مختلف

تقریباً اکثر کسب و کارها قابلیت انجام در بستر اینترنت را دارند. به این ترتیب اشخاص می‌توانند ایده‌های خلاقانه‌ای که امکان انجام آن‌ها به صورت سنتی نیست را به یک کسب و کار اینترنتی تبدیل کنند. در حقیقت، این مزیت باعث شده است که هر روز شاهد ایده‌‌های جذاب و مدرن در این زمینه باشیم.

کسب و کار انلاین

بیشتر بخوانید:معرفی سایت Behance

عدم نیاز به سرمایه اولیه زیاد

برخلاف مشاغل سنتی، راه‌اندازی یک کسب و کار در بستر اینترنت به سرمایه آنچنانی نیاز دارد. البته، که برای بحث بازاریابی، طراحی و تولید محتوا باید هزینه‌‌هایی را در نظر گرفت اما در مقایسه با بیزینس‌های سنتی به تجهیزات کمتری نیاز دارند. در حقیقت، کسب و کار اینترنتی را می‌توان با یک صفحه اینستاگرام، یک وب‌سایت ساده یا کانال تلگرام آغاز کرد اما مشاغل سنتی هزینه‌هایی برای تهیه دفتر، لوازم اداری، پرسنل و انبار برای دپو کردن محصولات باید در نظر گرفته شود که پول کمی نیست.

عدم زیردست بودن

اگر کسب و کار دیجیتالی خود را راه‌اندازی کنید دیگر مجبور نیستید هر روز صبح زود به سرکار بروید و در عین حال درآمد خوبی نیز خواهید داشت. همه ما دوست داریم، شغلی که داریم را با شور و اشتیاق کامل انجام دهیم. کسب و کارهای آنلاین این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند.

انعطاف‌پذیری بالا در کسب و کار اینترنتی

یکی از مزیت‌های کسب و کار اینترنتی این است که انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد. برای مثال، شما ممکن است به مسافرت یا تعطیلات بروید اما درآمد خود را داشته باشید. علاوه بر این، در ساعاتی که خواب هستید نیز کسب و کار به صورت خودکار به کسب درآمد ادامه خواهد داد.

مقیاس‌پذیری بالای کسب و کارهای آنلاین

یکی از مشکلات عمده کسب و کارهای سنتی عدم مقیاس‌پذیری بالا است یعنی نمی‌توان به راحتی آن‌ها را گسترده‌تر کرد. سرعت بالا، عدم وابستگی به زمان و مکان کسب و کارهای اینترنتی باعث شده است که گسترش‌دادن آن آسان‌تر باشد. علاوه بر این، پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی به نسبت مشاغل سنتی مشمول هزینه بسیار کمتری است.

مواردی که در بالا به آن اشاره شد تنها برخی از مزایای کسب و کار اینترنتی است. به طور کلی، ویژگی‌های دیگری از قبیل دسترسی بهتر به اطلاعات آماری، ارزیابی آسان‌تر وضعیت کسب و کار، دسترسی راحت‌تر کاربران به تمام محصولات و سرویس‌های کسب و کار و حذف واسطه‌ها را نیز می‌توان به عنوان مزایای کسب و کارهای اینترنتی در نظر گرفت.

معایب کسب و کارهای آنلاین

حالا که با مزایای کسب و کارهای اینترنتی آشنا شدید، بد نیست معایبی که ممکن است در زمان راه‌اندازی چنین مشاغلی با آن روبرو شوید را نیز مرور کنیم. در حقیقت، خیلی از افراد تصور می‌کنند که کسب و کار انلاین بی‌عیب است و به راحتی می‌توانند از آن پول دربیاورند. خیر چنین نیست و این گونه بیزینس‌ها مانند هر شغل دیگری چالش‌ها و سختی‌های خود را دارند.

نیاز مبرم به افراد متخصص

افرادی که می‌خواهند یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنند باید دانش فنی بسیار خوبی داشته باشند. اگر دانش بالایی ندارید باید با صرف هزینه متخصصان هر بخش را استخدام کنید. با این‌حال باز هم هزینه کسب و کارهای آنلاین در مقایسه با مشاغل سنتی کم‌تر است. البته، متخصصان مرتبط با کسب و کارهای اینترنتی در برخی از شهرها محدود هستند و ممکن است برای پیدا‌کردن آن‌ها به مشکل بخورید.

عدم اعتماد مشتری به کسب و کار اینترنتی

بیشتر بخوانید: معرفی 8 شغل دورکاری که نیاز به مدرک ندارند

عدم اعتماد مشتریان به کسب و کار اینترنتی

یکی از معایب اصلی کسب و کارهای آنلاین نبود اعتماد در مخاطبان است. خیلی از افراد علاقه دارند برای خرید یک محصول به صورت حضوری به فروشگاه یا مغازه مورد نظر خود مراجعه کنند و چون معاملات به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، ممکن است به شما اعتماد نکنند. یکی از کارهایی که می‌توانید برای مقابله با این مشکل انجام دهید این است که تا جایی که می‌شود برند و اسم فروشگاه‌ خود را فضای مجازی تبلیغ کنید. برخی از مخاطبین نیز شاید تجربه خوبی از خرید اینترنتی نداشته باشند بنابراین جذب مجدد آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

عدم تست کالا قبل از خرید

یکی دیگر از معایب اصلی فروشگاه‌های اینترنتی این است که خرید برخی از کالاها مثل کفش و مبلمان از آن‌ها بسیار سخت است. خیلی از کاربران درباره کیفیت و اندازه کالاهایی که به صورت غیرحضوری خریداری می‌کنند بسیار وسواسی هستند بنابراین شاید از خرید اینترنتی منصرف شوند. البته، بیشتر کسب و کارهای اینترنتی سعی می‌کند با عکس‌ و فیلم با کیفیت تمام ابعاد محصول را به کاربر نمایش دهند اما بازهم خیلی از مردم به چنین خریدی اعتماد نمی‌کنند.

رقابت زیاد در کسب و کارهای انلاین

رقابت زیاد

امروزه خیلی از بیزینس‌های بزرگ در فضای آنلاین حضور بسیار فعالی دارند. در حقیقت، راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی آسان است اما این که بتوان در چنین بازار پررقابتی به یک جایگاه مطمئن و استوار رسید اصلاً آسان نیست. صاحبان کسب و کارهای آنلاین معمولاً هزینه‌های جانبی برای تشکیل تیم بازاریابی و تبلیغات خرج می‌کنند تا در این فضای پرهیاهو بیشتر دیده شوند.

کمبود دانش فنی مخاطبان

امروزه بیشتر افراد نحوه کار با اینترنت و فضای مجازی را بلد هستند. با این‌حال خیلی از مردم هنوز اطلاعات شفاف و صحیحی درباره استفاده از اینترنت ندارند. چه بسا مخاطبان هدف شما نیز در این دسته‌بندی قرار داشته باشند و شما نتوانید آن‌ها را به خوبی جذب کنید.

تهدید سرقت آنلاین

خیلی از کاربران اینترنت از طریق هکرها مورد سواستفاده و سرقت قرار می‌گیرند. در حقیقت، هکرها می‌توانند اطلاعات شخصی کاربران را از دیتابیس‌ وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها سرقت کرده و از آن‌ها سواستفاده کنند. برای مقابله با این مشکل باید پروتکل‌]ای امنیتی را به طور کامل در کسب و کار خود رعایت کنید که خود مشمول هزینه‌های جانبی می‌شود.

مشکل اینترنت در کسب و کارهای دیجیتالی

بیشتر بخوانید: سرویس استریم بازی برای کسب درآمد

مشکلات اینترنت

کسب و کارهای آنلاین وابستگی زیادی به اینترنت دارند. در حقیقت، اگر زیرساخت‌های اینترنتی و وب‌سایتی که از آن برای درآمدزایی استفاده می‌کنید دچار مشکلات مرتبط با اینترنت شود باید هزینه‌های زیادی برای رفع مشکل آن خرج کنید. اگر مشکلات زیر ساختی زیاد باشد، مشتریان هنگام ورود به وب‌سایت با خطا روبرو می‌شوند و همین موضوع تجربه‌ بدی برای آن‌ها رقم زده و جذب مجدد آن‌ها را غیرممکن می‌سازد.

معرفی بهترین کسب و کارهای اینترنتی

شغل‌های اینترنتی اگر درست و اصولی انجام شوند درآمد بسیار بالای نصیب افراد می‌کنند. بیشتر مشاغل اینترنتی درامد ثابت مثل حقوق ماهیانه ندارند. در ادامه بهترین کسب و کارهای اینترنتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یکی از مشاغل نوظهور است که با پیشرفت تکنولوژی به یک عنوان یک از نیازهای اصلی کسب و کارهای آنلاین مطرح شده است. شما می‌توانید یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده و سرویس‌های مرتبط با بازاریابی دیجیتالی این گونه کسب و کارها را ارائه دهید. برای مثال، شما می‌توانید خدماتی از قبیل تولید محتوای سئو شده، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی نظیر Google Ads و مدیریت شبکه‌های اجتماعی متعلق به بیزینس‌های آنلاین را ارائه کنید. درآمد چنین شغلی بالا است و اگر حرفه‌ای باشید می‌توانید با مشتریان خارجی نیز ارتباط برقرار کرده و از این طریق درآمد دلاری کسب کنید. البته، راه‌اندازی چنین شغلی نیازمند دانش فنی و تخصصی است که اگر نداشته باشید باید افرادی را برای انجام پروژه‌ها استخدام کنید.

شغل اینترنتی طراحی وبسایت

تیم طراحی وب‌سایت

از آنجایی که تکنولوژی به یکی از ارکان اصلی زندگی مردم تبدیل شده است و بیشتر خدمات از طریق اپلیکیشن‌ها در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، داشتن یک وب‌سایت جذاب و کاربرپسند به یکی از نیازهای اصلی کسب و کارها تبدیل شده است. بنابراین، اگر کدنویسی بلد هستید می‌توانید پروژه‌های مرتبط با طراحی وب‌سایت را انجام داده و درآمد خوبی کسب کنید. شما حتی می‌توانید مسئولیت طراحی وب‌سایت پروژه‌های خارجی را قبول کنید و درآمد دلاری بالایی از این طریق بدست آورید.

آموزش آنلاین

فرآیند آموزش در گذشته به این شکل بود که افراد تخصص خود را در قالب کلاس‌های حضوری تدریس می‌کردند. این روش، معایبی زیادی داشت. برای مثال، شما فقط می‌توانستید به افرادی که در شهر خودتان هستند این سرویس را ارائه دهید. تدریس در فضای آنلاین یکی از کسب و کارهای اینترنتی با کمترین سرمایه اولیه است که فرد می‌توانید به افرادی از سراسر دنیا خدمات ارائه دهد. این کلاس‌ها می‌تواند به صورت تصویری، ارائه فایل‌ها یا پکیج‌های آموزشی باشد.

بیشتر بخوانید:کسب درآمد از Shopify

سئوی سایت به عنوان یک شغل اینترنتی

پروژه‌های سئو

بیشتر کسب و کارهایی که وب‌سایت دارند در تلاش هستند تا رتبه وب‌سایت خود در موتورهای جستجو نظیر گوگل را ارتقا دهند. در واقع، آن‌ها می‌دانند که ارتقای رتبه در گوگل به معنی افزایش بازدید کاربران و افزایش سود کسب و کار است. در این جا است که متخصص سئو (SEO) وارد عمل می‌شود. این متخصصان با دانش و تجربه‌ای که دارند می‌توانند تاثیر زیادی در بهتر دیده‌شدن سایت و افزایش فروش آن داشته باشند. شما می‌توانید سایتی راه‌اندازی کنید و در آن ضمن آموزش موارد مقدماتی سئو، سفارش‌های بزرگ نیز دریافت کنید. اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید می‌توانید با راه‌اندازی نسخه انگلیسی وب‌سایت نیز از کارفرمای خارجی سفارش کار بگیرید.

نقد درآمد ارزی

تاسیس فروشگاه‌ اینترنتی

تاسیس فروشگاه اینترنتی نیز یکی دیگر از کسب و کارهای انلاین است که محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران دارد. گستردگی این بیزینس خیلی زیاد است و شما می‌توانید انواع محصولات را در آن به فروش برسانید. برای مثال، شما می‌توانید محصولات آرایشی و بهداشتی در آن به فروش برسانید یا انواع لوازم دیجیتالی را به مشتریان خود عرضه کنید. شما همچنین می‌توانید این کار را به صورت همکاری در فروش انجام دهید، به این ترتیب که محصولات را از کاربران سفارش گرفته و سپس آن را از عمده‌فروشان خریداری و به آدرس مشتری ارسال کنید.

نکاتی مهم در رابطه با راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی مانند هر شغل دیگری مستلزم رعایت یکسری نکات اصولی و ویژه است که اگر آن‌ها را رعایت نکنید به سرعت با شکست روبرو خواهید شد. به طور کلی، اگرچه ایجاد یک شغل اینترنتی با درآمد بالا در نگاه اول شاید ساده‌ به نظر برسد اما باید با دقت بالا تمام جوانب مختلف آن را در نظر بگیرید. به طور کلی، توجه به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت تا حدود زیادی موفقیت شما را تضمین خواهد کرد. اگر تصمیم دارید صاحب یک کسب و کار اینترنتی شوید ما در وبلاگ کافه ارز مدیریت کسب‌و‌کار‌های آنلاین با سایت Paddle برای شما شرح داده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر حتما به مطالعه این مطلب بپردازید.

اهداف کسب و کار انلاین

ایده خوب و داشتن هدف مشخص

همه ما در زندگی خود رویا و آرزویی داریم که دوست داریم در واقعیت به آن دست یابیم. کسب و کارها نیز همین شکلی هستند. در حقیقت، هر کسب و کار معروفی که الان می‌بینید در ابتدای مسیر فقط یک ایده ذهنی بوده است. ایده‌پردازان معمولاً در راستای رسیدن به یک یا چند هدف خاص، کسب و کار خود را تولید می‌کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که برای رسیدن به یک هدف بزرگ باید یک چرای بزرگ نیز وجود داشته باشد.

اگرچه هدف اولیه هر فرد برای ایجاد یک کسب و کار کسب درآمد است اما اهداف دیگری می‌توانند مد نظر ما برای ایجاد یک بیزینس باشند. برای مثال، شناخته‌شدن و سرآمد بودن در یک حوزه فعالیت می‌تواند از اهداف دیگر برای راه‌آندازی یک کسب و کار اینترنتی باشد.

جمع‌آوری و آنالیز هزینه‌های مورد نیاز

حالا که هدف خود را مشخص کرده‌اید باید به یکی دیگر از نکات خیلی مهم در زمینه راه‌اندازی شغل اینترنتی توجه ویژه‌ای داشته باشید. قبل از ایجاد کسب و کار اینترنتی معمولاً بحث سرمایه اولیه مورد نیاز مطرح می‌شود و اهمیت آن به قدری زیاد است که بیشتر کسب و کارهای اینترنتی که به خوبی آن را مشخص نکرده‌اند را ورشکست کرده است. در برخی از موارد کسب و کارهای اینترنتی حتی پس از ورشکستگی تا چند سال بدهی‌های مالی خود را پرداخت کرده‌اند.

جمع‌آوری اطلاعات درباره سرمایه مورد نیاز

شما باید با توجه به کسب و کار خود، سرمایه مورد نیاز را محاسبه کنید. به طور کلی، اگر می‌خواهید فعالیت کنید، اولین چیزی که نیاز دارید یک وب‌سایت است. اگر خودتان وب‌سایت را طراحی کنید که خیلی خوب است اما اگر می‌خواهید این کار را به یک متخصص بسپارید باید هزینه‌‌های مربوط به آن را در نظر بگیرید.

سپس به هاست و دامنه نیاز پیدا می‌کنید که هزینه جداگانه‌ای دارد. پس از خرید هاست و دامنه باید فکری به حال ارائه محصولات یا سرویس‌های خود کنید. این مرحله نیز مشمول هزینه جداگانه است. در آخر هم باید تعمیر و نگهداری از وب‌سایت به خوبی انجام شود تا کاربران در استفاده از آن با مشکل روبرو نشوند.

انتخاب نام مناسب و شروع به برندسازی

زمانی که می‌خواهید یک دامنه خریداری کنید باید به نام برند خود خیلی دقت داشته باشید. در حقیقت، نام دامنه هر سایت در نهایت تبدیل به برند آن می‌شود. یک لحظه به کسب و کارهای اینترنتی معروف فکر کنید. تمام این بیزینس‌ها در ابتدای مسیر فقط یک نام معمولی بوده‌اند اما به تدریج جایگاه باثباتی در بازار پیدا کرده‌اند. پس سعی کنید یک دامنه مرتبط با کسب و کار خود خریداری کرده و پس از راه‌اندازی وب‌سایت آن را به برند خود تبدیل کنید. به طور کلی، بهتر است اوج خلاقیت خود را برای انتخاب نام دامنه به کار بگیرید.

تولید محتوای با کیفیت و منحصربفرد

وب‌سایت‌هایی که رتبه بهتری در گوگل کسب می‌کنند معمولاً دارای محتوای دسته اول و جدید هستند. منظور از محتوا فقط محتوای متنی نیست بلکه تصاویر، ویدیو، فایل‌های صوتی و اینفوگرافیک جزو فرمت‌های محتوای غنی هستند و باید به تمام آن‌ها توجه داشته باشید. به طور کلی، بهتر است انواع مختلف محتوا را در دسترس کاربران قرار دهید. برای مثال، اگر مقاله طولانی در وب‌سایت خود منتشر کرده‌اید، بهتر است یک فایل ویدیویی از خلاصه مقاله نیز در وب‌سایت بارگذاری کنید.

نکات مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

بهینه‌سازی سایت

موفقیت یک کسب و کار اینترنتی به عوامل مختلفی نظیر استفاده از روش بازاریابی موثر و طراحی مناسب سایت بستگی دارد. اما یکی از مهم‌ترین عوامل در بهتر دیده‌شدن هر سایت توجه ویژه به سئوی آن است. به طور کلی، سئو به معنی انجام راهکارهایی برای بهتر دیده‌شدن سایت است. برای این که بهتر متوجه شوید به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید دو فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش دوره‌های آموزشی وجود دارند اما زمانی که کاربر کلمه خرید دوره آموزشی را جستجو می‌کند یکی از این دو وبسایت با رتبه بهتری به کاربر نمایش داده می‌شود. تفاوت رتبه این دو وب‌سایت به سئو برمی‌گردد. در واقع، سایتی که رتبه بهتری دارد به احتمال خیلی زیاد از سئوی بهتری برخوردار است.

نتیجه‌گیری

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در این روزها به محوببیت بسیار زیادی دست پیدا کرده است. در این مقاله به توضیح مزایا و معایب کسب و کارهای آنلاین و معرفی انواع آن پرداختیم. علاوه بر این، نکات مهم در زمینه راه‌اندازی کسب و کارهای آنلاین را نیز مرور کردیم. امیدواریم این مطلب پاسخگوی سوالات شما بوده باشد. اگر کسب و کار اینترنتی شما دارای مشتریان خارجی است و شما با مشکل نقد درآمد ارزی خود روبرو شده‌اید می‌توانید با ثبت نام در سایت کافه ارز به راحتی درآمد خود را نقد کرده و در حساب بانکی خود تحویل بگیرید.اگر شما هم نکاتی در زمینه راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی دارید خوشحال می‌شویم که آن را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *