وبلاگ

/

/

فریلنسینگ چیست و مزایای فریلنسری در سال 2024 کدام است؟

فریلنسینگ چیست و مزایای فریلنسری در سال 2024 کدام است؟

۱۵ فروردین ۱۴۰۲

مزایای فریلنسری در سال‌های اخیر به دلیل گسترش و توسعه بیش از حد اینترنت و فضای وب خیلی مورد استقبال قرار گرفته و بستر مناسبی برای افراد زیادی پدید آمده است تا بتوانند به راحتی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در شرکت‌ها و مجموعه‌ها، کسب درآمد داشته باشند. هر فردی خیلی راحت می‌تواند در هر نقطه‌ای که باشد و فقط با دسترسی به اینترنت با افراد مختلفی که نیاز به همکاری با نیرویی به صورت دورکاری دارند، ارتباط داشته باشد و پروژه‌های مختلفی را بر اساس نیاز آن‌ها و مهارت خود انجام دهد که به آن آزادکاری یا فریلنسرینگ می‌گویند.

امروزه اکثر افراد که تصمیم دارند در دنیای فریلنسری فعالیت کنند به این باورند که پرداخت ارزی در ایران بسیار مشکل است . امروز در این مقاله قصد داریم، مزایای فریلنسری و نقد درآمد دلاری را با یکدیگر مرور کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فریلنسری

فرینلسر کیست؟

فریلنسر به فردی گفته می‌شود که خود اشتغال باشد و در ضمن دارای تعهدی بلند مدت به مجموعه خاصی نباشد. فریلنسر، قرارداد‌‌های مجزایی با شرکت‌ها یا افراد می‌بندد و برحسب تخصص خود در زمان‌های معینی روی آن قرارداد‌ها کارمی‌کند و کارها را به صورت پروژه ای و کوتاه مدت از کارفرمایان و یا شرکت ها دریافت می کنند و انجام می دهند. فریلنسرها خدمات تخصصی را به مشتریان یا کارفرمایان، بدون داشتن قرارداد بلند مدت ارائه می‌کند.

فریلنسری در کنار تمام مزایایی که دارد با توجه به شخصیت افراد یک سری ریسک ها و معایبی هم دارد که باید با آن توجه کنید و این موارد رو بررسی کنید. بدون شک یکی از بزرگ‌ترین معایب فریلنسری نداشتن درآمد ثابت در هر ماه است. این امر باعث می‌شود پیش‌بینی سود ماهانه و سالانه سخت شود. ممکن است یک ماه درآمد یک فریلنسر عالی و ماه دیگر، میزان درآمد مورد قبول نباشد. متأسفانه مزایای شغل‌های ثابت مثل بیمه، پاداش، حقوق بازنشستگی و … برای فریلنسرها وجود ندارد. داشتن تعادل بین زندگی و کار برای یک فریلنسر خیلی مهم است. کار کردن در خانه و داشتن ساعات کاری منعطف در عین حال که باعث آزادی عمل می‌شود، ممکن است باعث وقفه در کار نیز شود. بهتر است فریلنسرها هر روز رأس ساعت معین، دست به کار شوند و طوری برای کار برنامه‌ریزی کنند تا در زمان تعیین شده برای تحویل پروژه، آن را به کارفرما تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن کاربردی برای فریلنسرها

فرینلسرینگ چیست؟

فریلنسینگ که به آن فریلنسرینگ هم می گویند، معمولاً به معنای آزاد کاری به کار می رود. در فریلنسینگ، شخص پروژه‌ای را تحویل می‌گیرد و طبق توافق قبلی، پروژه را در زمان معین به کارفرما تحویل می‌دهد و مبلغ تعیین‌شده‌ای را دریافت می‌کند.

اصطلاح فریلنسر اولین‌بار در قرن هجدهم به کار برده شد و اشاره به سربازهایی داشت که در جنگ‌های قرون وسطایی به صورت مزدور و البته بدون التزام و تعهد به اربابی خاص، می‌جنگیدند یا اصطلاحاً نیزه می‌زدند. بعدها واژه فریلنسر شکل‌های دیگری هم به خود گرفت و کم‌کم به اصطلاحی رایج تبدیل شد. امروز به معنای کسی است که با گرفتن مزد، به صورت پاره‌وقت یا ساعتی پروژه‌ای را انجام می‌دهد.

برای اینکه بدانید شرایط استخدام در کارهای فریلنسری چیست، باید اشاره کنیم هیچ شرایط و محدودیتی برای فعالیت به عنوان فریلنسر وجود ندارد. مدرک دانشگاهی، سابقه کار، کارت پایان خدمت، هیچ یک از آن‌ها برای ورود به حوزه فریلنسینگ اهمیتی ندارند. بلکه صرفا توانایی‌ها و تخصص فریلنسر است که می‌تواند او را در یافتن شغل مناسب و درآمدزایی کمک کند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم قبل از فریلنسر شدن

مزایای فریلنسری

مزایای فریلنسری

رئیس خود بودن یکی از دلایلی است که باعث می‌شود افراد شروع به کار آزاد کنند. فریلنسینگ، مزیتی را برای افراد، در دستیابی به بازار هدف تخصصی شان فراهم می‌کند. برخی از فرصت‌های شغلی آنلاین شامل طراحی گرافیک، بازاریابی دیجیتال، تایپ و ترجمه، برنامه نویسی و تست، دستیار مجازی، تولید موزیک ویدیو و غیره است. در ادامه با تعدادی از مزایای فریلنسری می‌پردازیم:

  • زمان و محل کار منعطف

اگر از فریلنسرها سوال شود که مهم‌ترین مزیت کارهای فریلنسری چیست، بدون شک به منعطف بودن زمان و مکان کار اشاره می‌کنند. برخلاف کارمندان که موظف هستند هر روز صبح سر ساعت مشخص در محل کار خود حاضر شوند، فریلنسرها زمان کار را طوری تنظیم می‌کنند که در آن زمان بازدهی آن‌ها بیشتر باشد. امکان کار در کافی‌شاپ، کتابخانه، رستوران، کنار دریا، پارک، در سفر و غیره می‌تواند برای فریلنسرها بسیار جذاب باشد. به این ترتیب هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای انجام پروژه‌ها وجود ندارد. بلکه فریلنسرها می‌توانند در هر جایی که آرامش دارند، مشغول به کار شوند.

بیشتر بخوانید: خرید اکانت prowritingaid
  • نداشتن مدیر یا رئیس

به منظور اینکه بدانیم مهم‌ترین مشخصه کارهای فریلنسری چیست، می‌توان به عدم حضور رئیس یا مدیر در کنار فریلنسر اشاره کرد. بنابراین فریلنسر از آزادی عمل بالایی در کار خود برخوردار است و درآمد حاصل از پروژه‌ها تماما به او تعلق می‌گیرد.

فریلنسر می‌تواند کنترل امور را در دست بگیرد و مدیریت پروژه‌ها را با سلیقه و خواست خود انجام دهد. به این ترتیب چنانچه از شرایط کاری مشتری یا کارفرمایی رضایت نداشته باشد، به راحتی تصمیم به رد آن می‌گیرد. همچنین هیچ نگرانی بابت اخراج شدن توسط مدیر و بیکاری نیز ندارد.

  • نداشتن کاغذبازی‌های اداری

یکی از مزیت‌های مهم که بسیار مورد استقبال فریلنسرها قرار می‌گیرد، عدم وجود کاغذبازی اداری در آن است. نبودن کمیته ارزیابی، عدم وجود نامه ارزیابی برای زیردستان و تعیین تکلیف کردن برای آن‌ها، نبودن محدودیت در شرایط آزادکاری یا فریلنسینگ همگی می‌توانند به عنوان مزایای مهم این حرفه محسوب شوند.

  • انتخاب فریلنسری به عنوان شغل دوم

از آنجا که کارهای فریلنسری به صورت دورکاری انجام می‌شوند، انتخاب مناسبی برای شغل دوم هستند. افرادی که یک کار ثابت دارند و به دنبال افزایش درآمد خود هستند، غالبا به فریلنسری روی می‌آورند.

بیشتر بخوانید: شغل های فریلنسری پردرآمد در ایران

مزایای فریلنسریتگ

  • امکان فعالیت در زمینه مورد علاقه و تخصصی آزادکار

فریلنسر با انتخاب این شغل می‌تواند حوزه تخصص و مهارت خود را انتخاب کند و در همان زمینه مشغول به فعالیت شود. در این صورت امکان پیشرفت و رشد برای فریلنسر فراهم شده و به علائق خود احترام زیادی قائل می‌شود.

  • امکان یادگیری مهارت‌های جدید حین کار

برای اینکه بدانیم مهم‌ترین راه موفقیت در کارهای فریلنسری چیست، می‌توان امکان یادگیری مهارت‌های جدید را بیان کرد. فریلنسرها اغلب مواقع در حین فعالیت ناچار به یادگیری مهارت‌ها و تخصص جدید هستند تا بتوانند پروژه‌ای را به اتمام برسانند. این مزیت برای افرادی مناسب است که علاوه بر درآمدزایی، به پیشرفت در کسب و کار و ارتقا تخصص خود اهمیت می‌دهند. اما این شرایط برای افرادی که در مشاغل ثابت و کارمندی مشغول به فعالیت هستند، به ندرت اتفاق می‌افتد.

  • افزایش روز افزون نیاز به آزادکارها

از آنجا که طی سالیان اخیر همه مشاغل به سمت آنلاین شدن پیش می‌روند، نیاز به فریلنسرها در بازار کار بیش از پیش احساس می‌شود. از این رو، فریلنسینگ آینده روشنی دارد و می‌تواند کارها را از روش سنتی خارج کند.

  • امکان فعالیت آزادکار در حوزه بین‌المللی

یکی از مزایای مهم آزادکاری، امکان فعالیت فریلنسر (Freelancer) برای کارفرمایان خارج از کشور است. فریلنسرها می‌توانند علاوه بر قبول پروژه‌های داخلی، پروژه‌های خارجی را نیز انجام دهند. این شیوه باعث می‌شود درآمد آن‌ها افزایش چشمگیری پیدا کند. چرا که حقوق آن‌ها براساس دلار پرداخت می‌شود. به همین منظور آزادکارها می‌توانند با تقویت زبان انگلیسی و ارائه نمونه کارهای برتر، با کارفرمایان خارجی ارتباط برقرار کرده و وارد تعامل و گفتگو شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی سایت Carbonmade
معایب فریلنسری

معایب فریلنسری

چنانچه در انجام پروژه ها دقت نداشته باشید و یا در تحویل پروژه ها خوش قول نباشید، مشتریان به راحتی با شما قطع همکاری می کنند. همیشه باید برای روزهایی از سال که کار زیاد است برنامه ریزی داشته باشید و همچنین برای روزهایی از سال که کار کم است نیز برنامه ریزی مالی درستی داشته باشید. در فریلنسری خبری از بازنشستگی نیست مگر اینکه خودتان را به طور مستقل بیمه کنید. عدم مدیریت صحیح پروژه ها ممکن است در زندگیتان تداخل ایجاد کند. در شروع کار با کارفرمایان ممکن است مقدار دریافتی تان کم تر از حد انتظارتان باشد و نیاز است که توانایی هایتان را نشان دهید تا افزایش حقوق داشته باشید. مدیریت چندین پروژه به طور همزمان می تواند چالش برانگیز باشد و برای تحویل پروژه ها گاهی نیاز دارید زمان بیشتری بگذارید.
بیشتر بخوانید: کسب درآمد دلاری از نئوباکس

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

کار کردن به‌عنوان فریلنسر محبوبیت زیادی دارد؛ چراکه بدون وابستگی به سازمان خاصی فعالیت کرده و فرد دورکار انتخاب می‌کند تا به چه صورتی کار کند و چه پروژه‌ای را انتخاب کند. اما آیا همیشه فریلنسری پردرآمد است؟ یا در کدام مشاغل بهتر است راه فریلنسری را انتخاب کنید؟ شناخت این مشاغل کمک زیادی به گسترش دایره شغلی و رشد مهارت‌ها و توانمندی‌های شما می‌کند. شما می‌توانید پس از مطالعه این مشاغل، با توجه به مهارت‌ها و دانسته‌های خود یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل دورکاری را برگزیده و پروژه‌های کاری مختلف را برگزینید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سایت های فریلنسری
  • ادیتوری عکس و ویدئو
  • مدیریت پروژه
  • برنامه‌نویسی
  • طراحی و ساخت وب‌سایت
  • طراحی UI/UX
  • طراحی گرافیکی
  • تولید محتوا و انیمیشن سازی
  • مدیر شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریاب دیجیتال
  • متخصص امنیت مجازی

شروع کار به عنوان یک فریلنسر

شروع کار به عنوان یک فریلنسر

برای اینکه کسی بتواند به عنوان یک فریلنسر کار کند، باید توانمندی‌ها و مهارت‌هایی جهت ارائه به مشتریان احتمالی خود، داشته باشد. بعد از اینکه مهارت و شغل خود را انتخاب کرد، باید از طریق یک برنامه مربوط به کسب و کار، سایت‌های اینترنتی و یا حتی از طریق صفحات مجازی، کارش را معرفی کند.

وب‌سایت‌هایی وجود دارند که به افراد این فرصت را می‌دهند تا خود و مهارت‌هایشان را معرفی کنند و نمونه کارهایشان را در آنجا ثبت کنند تا کارفرمایان بتوانند آن‌ها را بر اساس نیازهای مجموعه خود انتخاب نمایند. آن‌ها می‌توانند در همه شبکه‌های اجتماعی کارشان را معرفی کنند.

باید به این نکته توجه داشت که کارفرمایان حرفه‌ای از لینکداین استفاده می‌کنند، چون منبع خوبی برای پیدا کردن کارهای انجام شده توسط یک فریلنسر می‌باشد. هر فریلنسر نیازمند یک شماره موبایل یا شماره تلفنی است که مختص به کارش باشد و بتواند در اختیار کارفرمایان قرار دهد. یک کارت ویزیت با طراحی مناسب نیز می‌تواند در دریافت پروژه‌های متعدد برای آن‌ها مفید باشد. با مطالعه و فراهم کردن موارد گفته شده و کشف مهارت‌های شخصی، هر کسی می‌تواند یک فریلنسر موفق باشد.

جمع بندی مطالب

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *