وبلاگ

/

/

لیست توکن های ERC20 | توکن ERC20 چیست؟

لیست توکن های ERC20 | توکن ERC20 چیست؟

۳ اسفند ۱۴۰۰

توکن های ERC20 از طرفداران زیادی از میان رمز ارزها و توکن‌های موجود در بازار برخوردار هستند. در حال حاضر اتریوم یکی از بزرگ‌ترین توکن‌ها در دنیای رمز ارزها به شمار می‌رود. استاندارد قرارداد هوشمند و شبکه بلاکچین غیرمتمرکز در اتریوم، شگفتی‌آفرینی بزرگی در صنعت ارزهای دیجیتال مانند خرید و فروش ارز دیجیتال ایجاد کرده است. هنگامی‌که این شبکه راه‌اندازی شد، بسیاری از ICOها در سال ۲۰۱۵ شروع به فعالیت کردند و توانستند توکن‌های زیادی که با استانداردهای اتریوم همخوانی دارند را وارد بازار کنند. در این مطلب با هم می‌خوانیم که توکن ERC20 چیست و همچنین نگاهی می‌کنیم به لیست توکن های ERC20 و در آخر کیف پول‌هایی که از این توکن‌ها پشتیبانی می‌کنند را مرور می‌کنیم.

توکن ERC20 چیست؟

استاندارد ERC20 یک پروتکل بلاکچین اتریوم است که یک سری قوانین خاصی که مبتنی بر اتریوم هستند را روی یک توکن اعمال می‌کند. این استانداردها معمولا شامل تائید تراکنش‌ها، نوع دسترسی کاربر به توکن‌ها و روش انتقال توکن است. به وسیله استانداردهای ERC20، کاربران می‌توانند توکن‌ها و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر را معامله کنند و به جای این‌که هر تراکنش روی یک شبکه بلاکچین جداگانه بررسی شود، مستقیما در شبکه بلاکچین اتریوم پردازش می‌شود؛ بنابراین توکن‌ها می‌توانند با آدرس‌های اتریوم مدیریت شوند و تراکنش اتریوم هر توکن را به صورت جداگانه جابجا می‌کند.

لیست توکن‌ های ERC20

لیست توکن‌ های ERC20

سوالی که ممکن است هم ‌اکنون برای شما پیش بیاید این است که بهترین توکن‌ های ERC20 کدام هستند؟ لیستی که در ادامه برای شما آماده کرده‌ایم توکن‌هایی هستند که همگی استانداردهای ERC20 را در شبکه بلاکچین اتریوم دارند:

  • چین لینک (Chainlink)
  • تتر
  • رپد بیت کوین (WBTC)
  • OmiseGO (OMG)
  • زیرو ایکس (ZRX)
  • پاپیلوس (PPT)
  • میکر (MKR)
  • آگور (REP)
  • گولم (GNT)
  • IOStoken (IOST)
  • استاتوس (SNT)
  • DigixDAO (DGX , DGD)
  • Loopring (LRC)
  • Basic Attention Token (BAT)

این نکته مهم را به یاد داشته باشید که اگر یک توکن بر اساس استاندارد ERC20 ساخته‌شده باشد و بخواهد به یک شبکه‌ بلاکچین خصوصی انتقال پیدا کند، باید تمام توکن‌ها به آدرس جدید در شبکه بلاکچین منتقل شوند. برای این کار شما باید طی یک فرآیند کلی، تمام توکن‌هایی که قبلا در کیف پول اتریوم خود داشتید را به کیف پول بلاکچین جدید خود انتقال دهید، اما به یاد داشته باشید که قبل از انجام انتقال، توکن شما به چه بلاکچینی منتقل‌ شده است و آدرس این بلاکچین را به طور دقیق به یاد داشته باشید زیرا اگر آدرس را اشتباه وارد کنید کل توکن‌های خود را از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید: قرارداد های هوشمند چیست

نکات مهم در مورد ERC-20

  • بلاک چین اتریوم یک بستر تبادل ارزهای دیجیتال و توکن‌های قابل معاوضه است.
  • ERC-20 یکی از مهم‌ترین استانداردهایی است که از سال ۲۰۱۹ تاکنون در حین انجام معاملات و معاوضه توکن یا قردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم آن را اعمال می‌شود.
  • برای انجام معاملات با بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند «میکر» (MKR)، «اتر»، «بت» (BAT)، «آگر» (Augur) و «امیسی گو» (OmiseGO) از استاندارد ERC-20 استفاده می‌شود.

ERC-20 چیست ؟

همان‌طور که اشاره شد، ERC-20 یکی از مهم‌ترین استانداردهای بلاک چین اتریوم است. این استاندارد فنی در واقع فهرستی از قوانینی است که باید روی یک توکن انجام شده تا بتواند در بلاک چین اتریوم معتبر شناخته شود. این استاندارد به صورت خودکار در تمامی قراردادهای هوشمند انجام شده در بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود.

استاندارد ERC-20

نحوه عملکرد استاندارد ERC-20 در معاملات از جهاتی شبیه به بیت کوین و لایت کوین و سایر رمز ارزها است. توکن‌های ERC-20 که بر پایه بلاک چین اتریوم طراحی شده و دارای ارزش مالی بوده و می‌توان برای انجام معاملات از آ‌ن‌ها استفاده کرد. تنها تفاوت توکن‌های ERC-20 با سایر توکن‌ها، در آن است که توکن‌های ERC-20 تنها در بستر اتریوم قابل معامله هستند. به بیان بسیار ساده می‌توان گفت این استاندارد در واقع مجموعه‌ای قواعد و مقرراتی است که به افراد کمک می‌کند برای معامله توکن‌های خود در بلاک چین اتریوم، از قرارداد هوشمند استفاده کنند؟

مزایای استاندارد ERC-20

از اکتبر ۲۰۱۹ (مهرماه ۱۳۹۸) تا کنون بیش از ۲۰ هزار توکن بر حسب استانداردهای ERC-20 وارد شبکه اتریوم شده است. این قوانین و استانداردها فهرستی از پروتکل‌های معتبر برای توکن‌ها در بلاک چین اتریوم بوده که شامل مواردی مانند نحوه انتقال توکن‌ها، تایید معاملات، دسترسی کاربران به داده‌ها و تامین امنیت کل سیستم بلاک چین اتریوم می‌شود. اضافه شدن این استاندارد به بلاک چین اتریوم به سرمایه‌گذاران و به‌ خصوص توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا دقیق‌تر نحوه عملکرد و آینده یک توکن جدید و خاص در بلاک چین اتریوم را بررسی کنند. بنابراین ERC-20، تاثیر چشمگیری بر کاهش هزینه‌های شرکت‌های توسعه دهنده خواهد داشت؛ چرا که با وجود این استاندارد دیگر نیازی نیست برای خرید و فروش هر توکن جدیدی که بازار عرضه می‌شود، تمامی مراحل را از اول طی کنند.

شبکه اتریوم نیز به‌ گونه‌ای طراحی شده است که با توکن‌های جدید سازگار باشد. از سویی دیگر همان‌طور که اشاره شد این توکن‌ها تنها در بستر اتریوم قابل معامله هستند و باید به پروتکل‌ها و قوانین این بلاک چین متعهد باشند.

بیشتر بخوانید: سم بنکمن فراید کیست

کیف پول هایی که از توکن‌ های ERC20 پشتیبانی می‌کنند

کیف پول‌هایی که از توکن‌ های ERC20 پشتیبانی می‌کنند

بسیاری از کیف پول‌ها مانند کیف پول‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، کیف پول‌های اتریوم و… می‌توانند از توکن‌ های ERC20 پشتیبانی کنند. لیست زیر کیف پول‌هایی هستند که می‌توانند این از این توکن‌ها پشتیبانی کنند:

  • کیف پول Ledger Nano S
  • کیف پول TREZOR مدل T
  • کیف پول TREZOR One
  • کیف پول Sugi
  • کیف پول سخت‌افزاری بیت باکس
  • متامسک
  • تراست والت

چه آینده‌ای پیش روی استاندارد ERC-20 است؟

ERC-20 را می‌توان یک استاندارد نوپا دانست که برای پیش‌بینی آینده آن باید مدت زمان بیشتری بگذرد. در کنار تمام مزایای اشاره شده در مورد این استاندارد، نمی‌توان بزرگ‌ترین مشکل آن را نادیده گرفت.

استاندارد ERC-20

بزرگ‌ترین چالش پیش روی موفقیت ERC-20 نقص آن در حین انجام معاملات مستقیم با اتریوم است که احتمال دارد فرد سرمایه خود را از دست بدهد. چنین خطایی در این پروتکل به معنای آن است که یک قرارداد هوشمند برای معاوضه توکن ایجاد نمی‌شود و در نتیجه باعث از دست رفتن سرمایه فرد حین انتقال ارز دیجیتال می‌شود. براساس گزارش «کوین دسک» (CoinDesk) اخیرا در بلاک چین اتریوم بیش از ۷۰ هزار دلار در حین معاملات از بین رفته است. بسیاری وضع قانون جدید ERC-20 را دلیل این موضوع می‌دانند، بنابراین اگر این استاندارد بتواند مشکل پیش‌‌نویسی خود را حل کند، با سرعت همه‌گیری و محبوبیت اتریوم تبدیل به یک قانون جدید در تمامی معاملات خواهد شد.

سخن پایانی

در دنیای امروزه، بلاکچین اتریوم می‌تواند تحول شگفت‌انگیزی در دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد کند. به ‌طور کلی در چندین سال گذشته بیشتر از ۱۰۰ توکن بر اساس استانداردهای ERC20 در بلاکچین اتریوم ساخته شدند که هر کدام از این توکن‌ها کاربرد خاصی دارند. تعداد توکن‌هایی که ساخته‌شده‌اند بسیار زیاد هستند، اما ما در این مقاله تعدادی از بهترین توکن‌ های ERC20 را به شما معرفی کردیم.

نظر شما درباره توکن های ERC20 چیست؟ اگر می‌خواهید از قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال اطلاع داشته و همچنین از خرید و فروش ارزهای دیجیتال آگاه باشید ما را در کافه ارز دنبال کنید.

4.7/5 - (14 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *