وبلاگ

/

/

چگونه وارد متاورس شویم؟

چگونه وارد متاورس شویم؟

۳۰ تیر ۱۴۰۲

چگونه وارد متاورس شویم، اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، حتما تاکنون با این واژه آشنا شده‌اید و برای بسیاری از افراد این سوال مهم به وجود می‌آید چرا که در صورت داشتن اطلاعات کافی در مورد متاورس و نحوه فعالیت در آن امکان سرمایه گذاری‌های بزرگ و پول ساز برای همه افراد فراهم می‌آید. چرا که این یک تکنولوژی نوپا بوده و در آینده رشد و پیشرفت چشمگیری دارد. اگر برای ورود به این دنیای مجازی نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه کافه ارز مشورت کرده و به آسان‌ترین شکل ممکن در این دنیا با تبدیل پول خود به دلار و ارزهای دیگر سرمایه گذاری کنید. همچنین شما می‌توانید، پرداخت ارزی در کافه ارز به آسانی نسبت به خرید زمین متاورس و ارز دیجیتال اقدام کنید.

قبل از اینکه به این سوال مهم که چگونه وارد متاورس شویم؟ پاسخ دهیم، باید به مفهوم متاورس بپردازیم. متاورس یک فضای مجازی مشترک است که مانند دنیای طبیعی در آن تعامل وجود دارد و هر فرد می‌تواند دارایی‌های دیجیتال در یک بلاک چین ثبت کند. در واقع متاورس نقش بسیار مهمی در رشد اقتصاد دیجیتال داشته و بسیاری از کارشناسان اقتصاد دیجیتال معتقدند که متاورس اقتصاد جهانی را هم متحول خواهد کرد. متاورس را بسیاری از افراد، دنیای مجازی اما موازی با دنیای فیزیکی می‌دانند، در حال حاضر اغلب از متاورس برای سرگرمی، دنیای مد، بازی و حتی مهمانی استفاده می‌کنند؛ اما این دنیای مجازی بیشتر از این گسترش پیدا خواهد کرد.

اهمیت ورود افراد به متاورس

چگونه وارد متاورس شویم؟

شرایط فعالیت در متاورس به بسیاری از افراد که در دنیای واقعی نمی‌توانند فعالیت‌های مالی داشته باشند فرصت می‌دهد تا بتوانند در این فضا کار یا خرید انجام داده و حتی با انجام بازی هم به درآمد برسند. از آنجایی که بشر روز به روز در حال دیجیتال شدن است، متاورس می‌تواند آینده بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار بدهد. چرا که کمپانی‌های بزرگ مانند فیسبوک و مایکروسافت در این تکنولوژی سرمایه گذاری کرده‌اند. اهمیت ورود افراد به متاورس برای جوان ماندن از فناوری‌های رمزنگاری بلاک چین و بسیاری از موارد دیگر می‌باشد که در ادامه به چند مورد مهم به دلایل ورود هر فرد به متاورس می‌پردازیم:

بیشتر بخوانید: متاورس به زبان ساده

آینده اینترنت در متاورس

از آنجا که مفهوم وب ۳ مورد توجه زیادی قرار گرفته و آینده آن بر روی بلاکچین و شبکه‌های غیرمتمرکز است، ورود به متاورس برای افراد لازم می‌باشد چرا که در نهایت به وب جهانی تبدیل خواهد شد.

فرصت‌های سرمایه گذاری بیشتر و هیجان انگیز

متاورس به عنوان یک منبع درآمد برای بسیاری از افراد مانند سازندگان محتوا، توسعه دهندگان بازی و همچنین از طریق هنر دیجیتال امکان برگزاری گیم و تجارت الکترونیک و رویدادهای موسیقی و ورزشی نیز در این پلتفرم فراهم می‌گردد.

آشنایی با افراد بیشتر و حرفه ای

افرادی که به دنبال یک محیط آرام و ترکیبی هستند، به متاورس نقل مکان می‌کنند، زیرا در این محیط می‌توانید با کارمندان بیشتری تعامل داشته باشید.

آسان کردن قابلیت همکاری در محیط‌های مجازی

متاورس به عنوان یک صرافی غیر متمرکز شرایطی را فراهم می‌کند که بازی‌های ان اف تی و بازی‌های غیر متمرکز در این محیط با یکدیگر ادغام شوند و کاربران دارایی‌های دیجیتال، توکن و بسیاری از موارد دیگر را در آواتار متاورس خود ذخیره می‌کنند، حتی امکان شرایط مزایده، وام و موارد دیگر در آن فراهم می‌گردد.

بیشتر بخوانید: خرید زمین مجازی در متاورس

تجهیزات مورد نیاز برای وارد شدن به متاورس

تجهیزات مورد نیاز برای وارد شدن به متاورس

با شنیدن واژه متاورس تصور کنید باید تجهیزات فنی زیادی داشته باشید تا بتوانید به این محیط وارد شوید زیرا مسئله مهم این است که فقط باید تکنیک‌های خاصی را بدانید و با کمترین تجهیزات هم می‌توانید به این دنیا وارد شوید. پس بهتر است در هنگام پاسخ دادن به این سوال که چگونه وارد متاورس شویم، بیشتر به دنبال راه‌های عملی باشید، چرا که ابزار زیادی نیاز نیست. از مهمترین مسایل لازم برای ورود به متاورس می‌توان به لوازم زیر اشاره کرد:

کامپیوتر یا گوشی هوشمند

گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر با گرافیک و حافظه خوب تجربه شما را از ورود به دنیای متاورس بهتر می‌کند.

هدست‌ها و عینک‌های متاورس

داشتن هدست و عینک تجربه بهتری از متاورس را برای شما به وجود می‌آورد.

اینترنت با سرعت مناسب

اینترنت با سرعت مناسب کمک می‌کند تا بدون دغدغه و مشکل به راحتی به پلتفرم‌هایی که در این فضا ایجاد کرده‌اید، مراجعه کرده و در حین سرمایه گذاری یا بازی کردن با مشکل مواجه نشوید.

کیف پول مجازی

برای افرادی که در این فضا فعالیت مالی دارند، داشتن یک کیف پول برای نگهداری و جابجایی ارزهای دیجیتال لازم است.

بیشتر بخوانید: شرکت‌ های فعال در متاورس

چگونه وارد متاورس شویم؟ 

چگونه وارد متاورس شویم با گوشی؟

تا اینجا دریافتیم که ورود به متاورس مزایای زیادی برای افرادی که اطلاعات کامل در مورد آن بدست آورده‌اند داشته باشد. اما چگونه وارد متاورس شویم؟ یافتن پاسخ مناسب برای این سوال به بسیاری از افراد جویای فضاهای جدید و تعامل بیشتر مهم است. در ابتدا به تنها چیزی که نیاز است اتصال به اینترنت با سرعت مناسب می‌باشد تا قدم به قدم وارد این فضا شوید که بدون خطر بتوانید تمام مراحل آن را طی کنید. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم:

انتخاب پلتفرم متاورس

اولین مرحله برای ورود به متاورس انتخاب یک پلتفرم مناسب است که با انتخاب پلتفرم‌هایی مانند کسب درآمد از طریق متاورس، خرید و فروش آیتم‌ها و دارایی‌های دیجیتال، تعامل با دیگران و بسیاری از از کارهای دیگر را انجام دهید. از محبوب‌ترین پلتفرم‌های متاورس می‌توان به سند باکس (Sand Box) و دیسنترالایزد (Decentralized) اشاره کرد. در ادامه به نحوه ورود به پلتفرم سندباد می‌پردازیم:

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره زمین مجازی NFT در متاورس

وارد سایت سندباکس شده با کلیک بر روی گزینه Sign In نیاز است که کیف پول ارز دیجیتال که از قبل تهیه کرده‌اید را وارد آن شوید. سپس رمز عبور و ایمیل خود را وارد کرده و بر روی گزینه Create در پنل سمت چپ کلیک کنید، تا حساب کاربری ایجاد شود. با دانلود اپلیکیشن Game Maker و نصب آن بر روی کامپیوتر می‌توانید در هر زمان وارد اکانت خود شوید، فقط کافیست نام کاربری و رمز عبور را درست وارد کنید. یکی از مراحل مهم در حین ساخت حساب کاربری در پلتفرم متاورس خواندن قوانین و پذیرفتن آنها است. البته اغلب افراد بدون خواندن، این قوانین و شرایط را تأیید می‌کنند. اما اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، بهترین مطالب را با دقت بیشتری بخوانید؛ چرا که تسلط به این قوانین به شما کمک می‌کند، تا در این محیط بدون دردسر فعالیت کنید.

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال متاورس

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

تمام کاربران حاضر در پلتفرم متاورس برای خرید زمین بازی یا هر آیتم دیجیتالی دیگری باید از ارزهای دیجیتال استفاده کنند همچنین در صورت فروش هر محصول در متاورس هزینه‌های آن برای شما با ارز دیجیتال به کیف پول پرداخت می‌شود، پس داشتن یک کیف پول ضروری است. کیف پول ارز دیجیتال به دو صورت کیف پول‌های سخت افزاری و کیف پول‌های نرم افزاری ایجاد می‌شود که متناسب با شرایط خود می‌توانید هر کدام از آنها را داشته باشید. کیف پول سخت افزاری امنیت بالاتری دارد؛ اما در هنگام استفاده از آن باید برای مبالغ سنگین استفاده شود. چرا که هزینه‌های نگهداری این کیف پول‌ها بیشتر بوده، اما بهتر است از مراکز معتبر مانند مجموعه کافه ارز کمک بگیرید، تا کیف پول دیجیتال با امنیت بالایی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های متاورس

متصل کردن کیف پول به پلتفرم انتخاب شده در متاورس

برای اینکه بتوانید از کیف پول ساخته شده استفاده کنید، نیازمندید که کیف پول را به پلتفرم مورد نظر در متاورس اتصال بدهید که می‌توانید طی چند مرحله این کار را انجام دهید:

  • پس از ورود به متاورس یک پلتفرم برای خود ایجاد کنید.
  • در این مرحله باید گزینه Metamask را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Next را از پنجره‌ی نمایش داده شده کلیک نمایید.
  • در مرحله بعدی با کلیک بر روی گزینه Next اتصال کیف پول به پلتفرم مورد نظر آغاز می‌شود.
  • در مرحله بعدی باید آدرس ایمیل و نام مستعار خود را وارد کنید و با فشردن گزینه Continue کار را ادامه دهید.
  • در مرحله بعد با انتخاب گزینه Sign روند اتصال کیف پول به پلتفرم تکمیل می‌شود.
  • با طی کردن تمام این مراحل، اتصال کیف پول به پلتفرم متاورس انجام شده و به راحتی می‌توانید برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال از این کیف پول استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: مفهوم تله پورت در متاورس

خرید ارز و انتقال آن به کیف پول

خرید ارز و انتقال آن به کیف پول

پس از اینکه کیف پول را به پلتفرم مدنظر اتصال را دادید نیاز به خرید ارز دیجیتال است برای این کار ابتدا باید به آدرس صرافی‌های آنلاین معتبر ارزهای دیجیتال مراجعه کنید و با ایجاد حساب کاربری و احراز هویت مراحل خاصی دارد. می‌توانید اعتبار خود را به صورت ریالی از طریق این صرافی‌ها تبدیل به ارز تتر کرده و در نهایت ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.

مهمترین مرحله انتقال ارز به کیف پول برای انجام کارهای مختلف در متاورس است که با طی کردن چندین مرحله به صورت مرتب و پشت سر هم این کار هم صورت می‌گیرد. فقط باید در هنگام انتقال ارز دیجیتال به کیف پول، شبکه انتقال مبدا و مقصد کاملاً یکسان باشد و هر صرافی کیف پول دیجیتالی خود را به کاربران پیشنهاد می‌دهد که در صورت تمایل می‌توانید از همان کیف پول‌ها هم استفاده کنید.

ساخت آواتار

آواتار در واقع شرایطی را ایجاد می‌کند که کاربران در دنیای مجازی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به طور کلی به تمام ساکنین دنیای مجازی متاورس، آواتار گفته می‌شود. برای ساخت آواتار باید متناسب با نوع پلتفرمی که قرار است در آن فعالیت داشته باشید، اقدام نمایید. اما به طور کلی استفاده از وب سایتspatial که در زمینه ساخت آواتار سه بعدی کمک می‌کند. در این وب سایت می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و با گرفتن عکس با کیفیت از خود در محیطی با نور مناسب، آواتار با کیفیت تری را ایجاد نمایید.

هرچقدر عکس واضح تر باشد جزئیات دقیق تر از آواتار پیاده سازی می‌شود. سپس هوش مصنوعی وبسایت به این آواتار جان می‌دهد و به صورت نسخه مجازی از شما خلق می‌گردد. برای استفاده از این وب سایت و امکانات آن می‌توانید از اپلیکیشن آن هم استفاده کنید. امکان ساخت آواتار مطابق تمایلات شخصی مانند داشتن لباس دلخواه و رنگ پوست دلخواه وجود دارد. این سایت به کاربران اجازه می‌دهد تا واقعیت مجازی خودشان را با استفاده از هدست تجسم کنند و زبان بدن خود را شبیه سازی نمایند. مسئله مهم این است که در هر زمان با ورود به حساب کاربری و از بخش پروفایل می‌‌توانید تغییرات مورد نظر را در آواتار خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: خرید زمین در Upland

ورود به متاورس

پس از طی کردن تمامی این مراحل به راحتی می‌توانید وارد متاورس شوید و در ابتدای ورود به لابی متاورس که توسط سازندگان ایجاد شده مواجه می‌شوید. در این محیط آموزش‌های اولیه به شما ارائه می‌گردد تا درون متاورس بدون مشکل حرکت کنید.

چگونه وارد متاورس شویم؟

سخن آخر

چگونه وارد متاورس شویم؟ این یک سوال ساده اما پاسخ بسیار طولانی دارد؛ چرا که باید مراحل مختلفی را برای ورود به متاورس و فعالیت‌های حرفه‌ای در آن طی کنید. مهمترین مرحله برای ورود به متاورس ساخت کیف پول دیجیتال است که در تمام مراحل آن می‌توانید از مجموعه کافه ارز و کارشناسان و متخصصان کمک بگیرید. همچنین در زمینه تبدیل ریال به واحدهای پولی مختلف برای خرید ارز دیجیتال هم این مجموعه خدمات بی نظیر ارائه می‌دهد. پس برای بررسی خلاقیت‌های خود و فعالیت‌های مالی بهتر، کافیست با این مجموعه ارتباط بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

ghazal hamzeh نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *