وبلاگ

/

/

قطع همکاری پرفکت مانی با ایران | کاربران باید چکار کنند؟

قطع همکاری پرفکت مانی با ایران | کاربران باید چکار کنند؟

۳ دی ۱۴۰۲

قطع همکاری پرفکت مانی با ایران: پرفکت مانی (PerfectMoney) یکی از محبوب‌ترین روش‌های پرداخت ارزی در دنیا است که در این چند سال خیلی به کمک کاربران ایرانی آمده است. از آنجایی که پرفکتمانی برخلاف روش‌های پرداختی دیگر نظیر پی پال، چالشی برای کاربران ایرانی ایجاد نمی‌کرد، بیشتر ایرانیان برای انجام پرداخت‌های بین المللی خود از این درگاه استفاده می‌کردند. چند روزی است که پرفکت مانی خبر از قطع ارتباط با کاربران ایرانی داده است. آیا این خبر به معنی پایان همکاری دائمی پرفکت‌مانی با ایرانیان است؟ البته که این چنین نیست و می‌توانید با استفاده از تکنیک‌هایی که در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم، همچنان بدون مشکل از پرفکت مانی استفاده کنید. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

افتتاح حساب پرفکت مانی

آیا قطع همکاری پرفکت مانی با ایران واقعی است؟

متاسفانه در تاریخ 23 آذر 1402 (14 دسامبر 2023)، کاربران ایرانی یک ایمیل از پرفکت مانی دریافت کردند که در آن به صورت رسمی اعلام شد که کاربران ایرانی دیگر امکان استفاده از این شبکه مالی را نخواهند داشت. در حال حاضر آن دسته از کاربرانی که برای انتقال پول کیف پول پرفکت مانی به بروکرها استفاده می‌کنند بسیار مضطرب شده و می‌خواهند ببینند که آیا این خبر واقعاً درست است یا خیر؟

در جواب این سوال باید بگوییم که بله. متن اطلاعیه پرفکت مانی در رابطه با قطع همکاری با ایران و یک طرفه کردن حساب ایرانیان به شرح زیر است:

مشتریان عزیز ایرانی

باید به اطلاع شما برسانیم که حساب پرفکت مانی شما از تاریخ 4 ژانویه (14 دی ماه) به بعد فقط به برداشت محدود می‌شود. خواهشمند است پس از این تاریخ برای واریز و سایر معاملات خود از این حساب استفاده نکنید. این یک محدودیت دائمی است و به شکلی نامحدود ادامه خواهد داشت.

ما مشتاق درک شما هستیم

با احترام،

پرفکت مانی

همانطور که مشاهده کردید، پرفکت مانی در این اطلاعیه به شکلی صریح از دائمی بودن این محدودیت صحبت کرده است. این اطلاعیه در وب‌سایت رسمی پرفکت مانی منتشر شده و برای برخی از کاربران ایرانی نیز ارسال شده است. هنوز مشخص نیست، شرکت پرفکت مانی که سال‌ها بدون هیچ‌گونه چالش به ایرانیان سرویس ارائه می‌کرد، در چنین اقدام غیرمنتظره‌ای تصمیم به قطع همکاری و تحریم کاربران ایرانی گرفته است.

بیشتر بخوانید :یوووچر چیست (uvoucher)

افتتاح حساب پرفکت مانی در ایران با هویت خارجی فول وریفای

آیا کاربران ایرانی می‌توانند هنوز از سرویس‌های پرفکت مانی استفاده کنند؟

خیر. همان‌طور که در متن اطلاعیه این شرکت آمده است، حساب کاربران ایرانی از تاریخ 4 ژانویه یک طرفه خواهد شد و فقط امکان برداشت از پرفکت مانی موجودی که در آن دارند امکان‌پذیر خواهد بود. اگرچه برخی از کاربران ایرانی هستند که هنوز حساب خود را احراز هویت نکرده‌اند. به عبارت دیگر، پرفکت مانی از هویت ایرانی آن‌ها با خبر نیست و احتمالاً بتوانند همچنان از حساب خود استفاده کنند. البته، کارمزد نقل و انتقال با حساب وریفای نشده بالاست و باید این نکته را در نظر داشته باشید.

آیا برداشت از حساب بروکرها با روش پرفکت مانی محدود می‌شود؟

بله. پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از تاریخ 4 ژانویه تمام برداشت‌های خود را از حساب پرفکت مانی بزنید. بروکرها معمولاً از قانون مطابقت واریز و برداشت تبعیت می‌کنند. به عبارت دیگر، اگر شما واریز خود را با پرفکت مانی انجام داده باشید، برداشت خود را نیز باید با همان روش انجام دهید. با توجه به محدودیتی که پرفکت مانی قرار است اعمال کند، بهتر است هر چه سریع‌تر موجودی بروکر خود را برداشت بزنید تا بعداً دچار دردسر نشوید.

بیشتر بخوانید:بچ نامبر پرفکت مانی

چه بلایی سر حساب پرفکت مانی ایرانیان خارج از کشور می‌آید؟

این موضوع به بستگی به احراز هویت شما دارد. در واقع، اگر با هویت ایرانی خود احراز هویت کرده باشید، حساب شما یک‌طرفه می‌شود. البته، شما می‌توانید یک مدرک مانند قبض آب که ثابت کند شما خارج از کشور هستید برای پرفکت مانی بفرستید و حساب خود را بروزرسانی کنید. برای ویرایش آدرس خود باید به بخش Setting پنل کاربری حساب خود بروید. پس از آن آدرس جدید خود (دقیقاً مشابه آدرس قبض)، شماره تلفن و کشور را آپدیت کنید. توجه داشته باشید، اعمال هرگونه تغییر در این صفحه، فرآیند احراز هویت شما را ری استارت می‌کند و باید از ابتدا این پروسه را انجام دهید.

بعد از این که تغییران لازم را اعمال کردید باید بر روی گزینه Account Verification کلیک کرده و مدرک جدید آدرس (قبض) را آپلود کنید. پس از این که مدرک جدید شما تایید شد می‌توانید شماره موبایل خارجی خود را نیز تایید کنید.

با چه راهکاری می‌توان همچنان از پرفکت مانی استفاده کرد؟

راه حل استفاده از حساب پرفکت مانی در ایران پکیج افتتاح حساب پرفکت مانی یاقوت در کافه ارز است. پکیج یاقوت صرافی آنلاین کافه ارز این امکان را به شما می‌دهد که همچنان از حساب پرفکت مانی استفاده کنید و واریز و برداشت بروکر از طریق این روش را نیز انجام دهید. شاید بپرسید که چگونه همچنین چیزی ممکن است؟ پکیج افتتاح حساب پرفکت مانی یاقوت با مشخصات فرد خارجی برای شما انجام می‌شود. با این روش، پرفکت مانی مشکلی با فرد صاحب حساب نخواهد داشت و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

پکیج یاقوت افتتاح حساب پرفکت مانی در ایران

کارمزد و قیمت پکیج یاقوت چقدر است؟

کارمزد این نوع حساب بسیار کمتر از حساب وریفای نشده است. خرید و نقد پرفکت مانی با این روش به صورت آنی انجام می‎‌شود و احراز هویت در کمترین زمان ممکن برای شما کاربران ایرانی در صرافی کافه ارز انجام می‌شود. برای خرید این پلن افتتاح حساب کافی است به سایت کافه ارز مراجعه کرده و وارد صفحه اختصاصی افتتاح حساب پرفکت مانی شوید. در میان صفحه دو گزینه پکیج فیروزه و پکیج یاقوت مشاهده می‌شود. پکیج فیروزه افتتاح حساب پرفکت مانی با مبلغ 3 دلار نیز وجود دارد که به صورت وریفای نشده است. شما می‌توانید از این روش استفاده کنید اما کارمزد آن برای انتقال پول به بروکرها بسیار بالا است.

پکیج یاقوت با مبلغ 20 دلار این امکان را به شما می‌دهد تا علی‌رغم تحریم کاربران ایرانی از طرف پرفکت مانی، همچنان از این سیستم مالی برای انجام نقل و اتقالات مالی خود استفاده کنید. شایان ذکر است که اگر می‌خواهید از سایتی با پرفکت مانی خرید کنید می‌توانید بدون نیاز به افتتاح حساب و با خرید ووچر پرفکت مانی نیز این کار را انجام دهید.

خرید ووچر پرفکت مانی

نتیجه‌گیری

پرفکت مانی یکی از محبوب‌ترین روش‌های پرداخت بین المللی در بین ایرانیان است. perfectmoney در طی سال‌ها فعالیت هرگز مشکل یا محدودیتی برای کاربران ایرانی به وجود نیاورده است اما اخیرا در اطلاعیه‌ای از قطع همکاری پرفکت مانی با ایران خبر داد. این خبر باعث شده خیلی از کاربران ایرانی که از پرفکت مانی برای واریز و برداشت پول به بروکرها استفاده می‌کنند دچار استرس و اضطراب شوند. البته، خبر خوش این است که تا تاریخ 4 ژانویه می‌توانید دارایی خود را از حساب خود برداشت کنید. سپس اگر می‌خواهید همچنان از پرفکت مانی استفاده کنید باید پکیج یاقوت افتتاح حساب پرفکت مانی موجود در سایت کافه ارز را خریداری کرده و با خیال راحت نقل و انتقالات مالی خود را انجام دهید.

4.3/5 - (6 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *