وبلاگ

/

/

دانشگاه های بدون شهریه در کشورهای فنلاند، نروژ و آلمان

دانشگاه های بدون شهریه در کشورهای فنلاند، نروژ و آلمان

۲۳ اسفند ۱۴۰۱

یکی از نگرانی‌های اصلی دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، هزینه شهریه است. با توجه به قیمت روز افزون دلار، این هزینه‌ها برای افرادی که از ایران اقدام به پذیرش در دانشگاه‌های خارجی می‌کنند، سنگین‌تر است. خبر خوش این‌که، تعدادی از دانشگاه های بدون شهریه در دنیا وجود دارند که علاوه بر کاهش هزینه‌های شما، تحصیلاتی باکیفیت جهانی ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با داشتن اطلاعات کافی در خصوص این دانشگاه‌ها از امکان تحصیل در خارج از کشور بهره‌مند شوید و فرصت زندگی در کشورهای دیگر را به دست آورید.

اگر قصد استفاده از این فرصت را دارید احتمالا با موانع و محدودیت‌های نظیر مشکلات پرداخت‌های ارزی و بین المللی که برای ایرانیان وجود دارد، مواجه خواهید شد. البته اگر قصد شما برای مهاجرت تحصیلی جدی است، هیچ محدودیتی نمی‌تواند مانع شما شود. کافه ارز همراه شماست تا بتوانید پرداخت های بین المللی خود همچون هزینه تعیین وقت سفارت که برای دریافت ویزا الزامی است، انجام دهید. در این مطلب از معرفی بهترین دانشگاه‌های خارجی برای تحصیل در دانشگاه های بدون شهریه اروپا را بررسی می‌کنیم.

دانشگاه‌های بدون شهریه‌ی اروپا

دانشگاه های بدون شهریه اروپا

فنلاند، نروژ و آلمان برخی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برای دانشجویان بین‌المللی است. اما چه چیزی دانشجویان را به این کشورها جذب می‌کند؟ سیاست عدم دریافت شهریه، استانداردهای آموزشی و موسسات باکیفیت و اهمیت دادن دانشگاه‌ها به تحقیق و آموزش عملی، دلایلی است که دانشگاه‌های این سه کشور را به مقاصدی محبوب برای ادامه تحصیل در مقطع عالی، تبدیل کرده است.

کیفیت آموزشی دانشگاه های بدون شهریه فنلاند، نروژ و آلمان توسط مراکز رتبه‌بندی جهان تایید شده و دانشگاه‌های این کشورها را در میان بهترین دانشگاه‌های جهان قرار داده است. بررسی دقیق بهترین دانشگاه های بدون شهریه در این سه کشور برای انتخاب بهترین گزینه، کاری مهم و دشوار است. بنابراین حتما مطمئن شوید که زمان کافی برای اطلاع از دانشجویان واجد شرایط برای درخواست پذیرش از این دانشگاه‌ها، هزینه‌های جانبی، محل دانشگاه و در کل کشور مقصد، می‌گذارید.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در آلمان

دانشگاه های بدون شهریه فنلاند

۱. هزینه شهریه برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

دانشگاه‌های دولتی در فنلاند به دو دسته عادی و علوم کاربردی تقسیم می‌شوند. همه این دانشگاه‌ها برای دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا و سوئیس درخواست پذیرش می‌کنند، بدون شهریه هستند. دانشجویان خارج از ناحیه اقتصادی اروپا که در رشته‌های تدریس شده به زبان انگلیسی ثبت‌نام می‌کنند باید هزینه شهریه را پرداخت کنند. اما تحصیل در رشته‌هایی که به زبان فنلاندی یا سوئدی تدریس می‌شوند برای تمامی دانشجویان بین‌المللی رایگان هستند.

حداقل میزان شهریه تعیین شده توسط دولت فنلاند حدود ۱۵۰۰ یورو در سال در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است، اما بیشتر رشته‌ها مبلغی بالاتر از این میزان دریافت می‌کنند. هزینه شهریه برای دانشجویان خارج از حوزه اتحادیه اروپا که در دانشگاه‌های دولتی ثبت‌نام می کنند از ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال است و دانشگاه هلسینکی گران‌ترین موسسه آموزشی این کشور است. موسسات آموزشی خصوصی معمولا هزینه بالاتری دریافت می‌کنند.

قبل از درخواست پذیرش از دانشگاه‌های کشور فنلاند حتما هزینه زندگی در این کشور را هم در نظر بگیرید. میانگین هزینه‌ زندگی در این کشور برای یک نفر بین ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ یورو در ماه است که البته به سبک زندگی و عادات خرید شما هم بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: آزمون GMAT

دانشگاه های بدون شهریه در فنلاند برای دانشجویان اتحادیه اروپا

  • دانشگاه واسا (نرخ پذیرش ۱۰ درصد)
  • دانشگاه هلسینکی ( نرخ پذیرش ۱۷ درصد)
  • دانشگاه تامپره ( نرخ پذیرش ۹ درصد)
  • دانشگاه تورکو ( نرخ پذیرش ۱۰ تا ۲۰ درصد)
  • دانشگاه جیواسکیلا ( نرخ پذیرش ۱۰ درصد)
  • دانشگاه فناوری لاپینرانتا

دانشگاه های بدون شهریه آلمان

۲. هزینه شهریه برای دانشجویان بین المللی در آلمان

دانشگاه های بدون شهریه در آلمان به دانشجویان بین‌المللی خارج از ناحیه اروپا هم پذیرش می‌دهد. شما می‌توانید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت رایگان در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنید. این قانون برای دانشجویان بین‌المللی داخل یا خارج از اتحادیه اروپا هم صدق می‌کند.

تنها هزینه‌ای که باید در زمان تحصیل در آلمان پرداخت کنید «هزینه اداری» نام دارد که برای هر ترم بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ یورو است و فقط خدمات دانشجویی، بلیط اتوبوس به دانشگاه، کافه‌ تریای دانشجویی و غیره را پوشش می‌دهد. ایالت فدرال بادن وورتمبرگ از این قانون مستثنی است. این ایالت در پایان سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، شهریه تعیین کند. همچنین اگر در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای نامرتبط با تحصیلات قبلی خود در دانشگاه‌های دولتی آلمان ثبت‌نام کنید، مشمول پرداخت شهریه خواهید بود.

دانشگاه‌های خصوصی در آلمان نرخ شهریه بالاتری دارند که بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ یورو در سال است. هزینه زندگی در آلمان بر یک نفر به صورت ماهانه بین ۷۵۰ تا ۱۱۰۰ یورو است که این رقم در شهرهای بزرگ مثل فرانکفورت یا مونیخ بالاتر خواهد بود.

آشنایی با ویژگی‌های (یونی اسیست) uni-assist نظیر نحوه ثبت‌نام، چگونگی بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه‌های uni-assist به شما کمک می‌کند تا بدون نگرانی از بروز هر نوع چالش برای ادامه تحصیل در آلمان اقدام کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با تمام جزییات uni-assist آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: آزمون DSH چیست؟

دانشگاه های بدون شهریه در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

  • دانشگاه فنی آخن ( نرخ پذیرش ۱۰ درصد)
  • دانشگاه مانهایم
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه اشتوتگارت ( نرخ پذیرش ۷۰ درصد)
  • دانشگاه هامبورگ

دانشگاه های بدون شهریه نروژ

۳. هزینه شهریه برای دانشجویان بین المللی در نروژ

مانند آلمان، نروژ هم یکی از معدود کشورهایی است که تمام دانشجویان بین‌المللی، فارغ از اینکه عضو اتحادیه اروپا باشند یا خیر، تحصیل و دانشگاه های بدون شهریه ارائه می‌دهد. دانشجویان فقط باید برای انجمن دانشجویی هر ماه بین ۳۰ تا ۶۰ یورو پرداخت کنند. هزینه انجمن دانشجویی شامل خدمات پزشکی و مشاوره، فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی که در پردیس دانشگاه برگزار می‌شوند، است.

در دانشگاه‌های خصوصی، دانشجویان بومی و بین‌المللی باید شهریه پرداخت کنند. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، دانشگاه‌های خصوصی در نروژ ارزان‌تر بوده و سالانه بین ۷۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰ یورو هزینه دارند. همچنین برای زندگی در نروژ ماهانه به ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ یورو نیاز خواهید داشت. در اوسلو این هزینه به حدود ۲۰۰۰ یورو در ماه افزایش پیدا می‌کند.

دانشگاه های بدون شهریه در نروژ

  • دانشگاه برگن ( نرخ پذیرش ۲۹ درصد)
  • دانشگاه مدرسه اقتصاد نروژ ( نرخ پذیرش ۱۰ درصد)
  • دانشگاه نورد ( نرخ پذیرش ۲۵ درصد)
  • دانشگاه آرکتیک نروژ
  • کالج علوم کاربردی دانشگاه اوسلو و آکرشوس
بیشتر بخوانید: راهنمای کامل دریافت ویزای تحصیلی آلمان

نتیجه:

نظر شما درباره دانشگاه های بدون شهریه اروپا چیست ؟ دانشجویان بین المللی که قصد پرداخت شهریه یا هزینه ثبت‌نام دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند، می‌توانند از خدمات پرداخت‌های بین‌المللی کافه ارز با استفاده از خرید با پی پال و خرید با ویزا و مستر کارت استفاده کرده و بدون هیچ مشکل و تاخیری پرداخت‌های بین‌المللی خود را انجام دهند. همچنین با استفاده از کافه ارز می‌توانید پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی را به آسانی انجام دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *