وبلاگ

/

/

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

۱۳ مرداد ۱۴۰۲

تحصیل در دانشگاه های مطرح دنیا برای ایرانیان یکی از فرصت های طلایی و فوق العاده است که میتوانند از این طریق مهاجرت خود را دائمی کنند و از امکانات کشور مقصد در زمینه تحصیلی و کاری نیز بهرمند شوند. اما یک سوال اساسی وجود دارد! بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کجاست؟ با توجه به رشته تحصیلی که انتخاب میکنید بهترین مقصد برای دانشجویان ایرانی کجاست ؟ همین دلیل باعث شد تا در وبلاگ کافه ارز چند کشور برای مهاجرت تحصیلی را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلیایرانیان

معیار و ملاک های متفاوتی برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی وجود دارد. ملاک های مانند تعداد دانشجویان بین المللی در آن کشور، آب و هوا ، زندگی درآن کشور و مواردی که هر شخصی قبل از مهاجرت به کشور مد نظر باید درباره آن تحقیق کند. در ادامه این مقاله بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان را معرفی خواهیم کرد. همچنین، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات درباره تفاوت دیپازیت فی و اپلیکیشن فی به مقاله آن در وبلاگ کافه ارز سربزنید.در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کشور کانادا، پرچمدار تحصیلی در امریکای شمالی

همانطور که در سال گذشته کانادا به عنوان بهترین مقصد دانشجویان جهان انتخاب شد، در سال 2023 نیز اولین مقصد کانادا را به شما معرفی میکنیم. کانادا به دلیل بالا بودن سطح سیستم آموزشی و پویا بودن دانشجویان و منطقی بودن هزینه های تحصیل و زندگی بهترین انتخاب برای مهاجرت تحصیلی است . اگر میخواهید با کشور کانادا و تحصیل در این کشور آشنا شوید پیشنهاد میکنم حتا مقاله زیر را بخونید. همچنین، برای کسب اطلاعات درباره بهترین دانشگاه کانادا پیشنهاد می‌‌شود به مطلب معرفی 10 تا از بهترین دانشگاه‌های کانادا مراجعه کنید.

کشور استرالیا، سرزمین فرصت‌های تحصیلی

استرالیا با داشتن اساتید حرفه ای و با تجربه و محیط آموزشی حرفه ای، تجربه ی خوبی را برای دانشجویان بین المللی رقم زده است. اقصاد رو به پیشرفت و نرخ بیکاری بسیار پایین در این کشور باعث شده که هر ساله دانشجویان بسیار زیادی ویزای تحصیلی این کشور را بگیرند و بعد از فارق التحصیل شدن کار مورد نظر خود را براحتی پیدا میکنند. اگر قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارید حتما مقاله تحصیل در استرالیا را مطالعه کنید.

کشور هلند، فرصت نوین برای آینده شما

بالا بودن سطح اعتبار دانشگاه های هلند در بین کشور های جهان و مزایایی همچون، هزینه پایین نسبت زندگی نسبت به سایر کشور ها، بهره مندی از بهترین اساتید و تدریس خلاقانه در دانشگاه های این کشور و کیفیت بالای زندگی باعث شده هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کشور هلند کنند. اگر شما هم به این کشور علاقه مند هستید و میخواهید در هلند تحصیل کنید پیشنهاد میکنم مقاله تحصیل در هلند را مطالعه کنید .

تحصیل در انگلیس، انتخابی برای رشد و شکوفایی

کشور انگلیس یکی دیگر از بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان به شمار می‌رود که مزایایی همچون کیفیت بالای آموزش و اعتبار فوق العاده زیاد مدارک دانشگاه های ای کشور، برای ورود به دانشگاه ها آزمون و یا کنکور ندارد و دوره تحصیلی در این کشور بسیار کوتاه تر از سایر کشور ها است. همین چند نکته باعث شده کشور انگلیس سالانه تعداد زیادی دانشجو از طریق ویزای تحصیلی جذب کند. برای اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه ها و طریقه تحصیل در انگلیس به مقاله تحصیل در انگلستان مراجعه کنید.

تحصیل در آلمان

کشور آلمان، کشوری برجسته در علم و صنعت

کشور آلمان به عنوان یکی دیگر از مقاصد محبوب برای تحصیل دانشجویان در قاره اروپا بشمار میرود. این کشور با داشتن دانشگاه های با سابقه و سیستم آموزشی فوق العاده حرفه ای فضای خیلی عالی برای دانشجویان بین المللی خود رقم میزند. مزایای دانشگاه های ای کشور عبارتنداز پایین بودن هزیه تحصیل، تحصیل در دانشگاه های برتر جهان، داشتن شغل بعد از فارق التحصیل شدن، امکان تحصیل با زبان انگلیسی و… برای اطلاعات بیشتر از هزینه ها و نحوه تحصیل در آلمان کسب کنید مقاله هزینه تحصیل در آلمان را مطالعه کنید.

کشور ایتالیا، سرزمین علم، هنر و تاریخ غنی

ایتالیا کشوری است که هم برای کسب علم و دانش و هم برای تفریح و سرگرمی بسیار مناسب است. ایتالیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان را به نام بولونیا دارد. توجه داشته باشید که سیستم آموزش نوینی که در اکثر دانشگاه های جهان در حال استفاده است در دانشگاه بولونیا ابداع شد، پس نباید به سطح دانشگاه های ایتالیا شکی داشت. طبق اخرین اخبار از 35 هزار دانشجوی بین المللی ایتالیا، 4هزار نفر ایرانی هستند. از جمله مزایای دانشگاه های کشور ایتالیا میتوان به هزینه تحصیل و زندگی مناسب اشاره کرد و مزایای دیگری که باعث شده دانشجویان زیادی از سراسر جهان راهی این کشور شوند، اگر میخواهید با تحصیل در این کشور بیشتر آشنا شوید حتما مقاله راهنمای کامل تحصیل در ایتالیا را بخوانید.
تحصیل در فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه، سرزمین علم و هنر

اگر به مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان علاقه دارید، فرانسه مقصد مناسبی برای شما خواهد بود. شما می‌توانید از طریق شرکت در دوره‌های زبان فرانسوی، اجازه تحصیل در فرانسه را دریافت کنید. این کشور، مهاجرپذیری بالایی هم دارد و در دانشگاه‌های بین‌المللی فرانسه می‌توانید با فرهنگ‌های مختلف سراسر دنیا آشنا شوید. از سایر مزایای تحصیل در فرانسه برای ایرانیان می‌توان به فاصله زمانی کم با ایران (دو ساعت و سی‌دقیقه) و کم بودن مسافت تا ایران (پرواز پنج تا هفت ساعته) اشاره کرد. اگر به تحصیل در فرانسه علاقه دارید، کافی است اطلاعات خود را در فرم مشاوره رایگان وارد کنید تا با شما تماس بگیریم و مسیر مهاجرت تحصیلی را به‌صورت رایگان برای شما توضیح دهیم.

تحصیل در مجارستان؛ کشوری زیبا با پایتختی تاریخی

کشور مجارستان، دارای پیشینه تاریخی و پایتختی بسیار زیبا به نام بوداپست است. این کشور که لقب “مروارید دانوب” را یدک می‌کشد در قلب قاره اروپا قرار دارد. مجارستان در حوزه شینگن قرار دارد و دانشجویان با ویزای تحصیلی این کشور می‌توانند به تمام کشورهای حوزه شینگن رفت‌وآمد داشته باشند. برای مثال، از شهر بوداپست تا پایتخت اتریش شهر وین با خودرو فقط 3 ساعت راه است. خیلی از متقاضیان از داخل ایران به این دلیل مجارستان را انتخاب می‌کنند چون دانشگاه‌های این کشور شرایط ساده‌تری برای پذیرش دارند و سفارت مجارستان راحت‌تر به متقاضیان ویزای تحصیلی اعطا می‌کند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی پرداختیم و بهترین کشورهایی که معمولاً متقاضیان انتخاب می‌کنند را معرفی کردیم. کشورهایی نظیر کانادا، انگلستان، ایتالیا و آلمان از جمله بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان به شمار می‌روند که پذیریش در دانشگاه‌های معتبر آن‌ها اصلاً موضوع دور از انتظاری نیست. اگر برای هر کدام از دانشگاه‌های خارجی مانند دانشگاه Oxford نیاز به پرداخت هزینه اپلیکیشن فی و دیپازیت فی داشته باشید، می‌توانید از سرویس‌های کافه ارز استفاده کنید.

5/5 - (43 امتیاز)

نویسنده

sepide نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *