وبلاگ

/

/

راهنمای پیشرفته نحوه خرید با پی‌پال

راهنمای پیشرفته نحوه خرید با پی‌پال

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

نحوه خرید با پی‌پال: سال‌ها قبل، زمانی که هنوز خرید از فروشگاه‌های آنلاین انقدر بین مردم رواج نیافته بود و امکان پرداخت بین‌المللی به این سادگی نبود، شما برای خرید اجناس خارجی لازم بود که شخصاً به کشورهای دیگر سفر کنید و یا اینکه آیتم مورد نظر خود را از طریق دوستان و آشنایان در آن کشورها سفارش دهید. اما امروزه با استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی نظیر پی‌پال، شما می‌توانید به‌راحتی و به‌صورت آنلاین با استفاده از روش خرید با پی‌پال از معتبرترین سایت‌های خارجی آیتم مورد نظر خود را تهیه کنید. اگر با نحوه خرید با پی‌پال آشنا نیستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید که با همه مراحل آن بیشتر آشنا شوید.

نحوه خرید با پی‌پال

چطور با پی‌پال خرید خود را انجام دهیم؟

برای خرید با پی پال، ابتدا به شما توصیه می‌شود که حتماً یک کیف‌پول پی‌پال داشته باشید. شاید از خود بپرسید که چرا باید از کیف پول پی‌پال استفاده کرد؟ به این دلیل که برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی، استفاده از کیف‌پول‌ها راه‌حلی بسیار مطمئن‌تر نسبت به پرداخت با کارت‌های اعتباری است. در حقیقت، شما با استفاده از درگاه پرداخت الکترونیکی پی‌پال، قادر به انجام خرید از فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان هستید. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید پول و دارایی خود را به راحتی به 25 نوع ارز رایج در جهان تبدیل کنید.

پس از تنظیمات حساب پی‌پال و وریفای آن، شما می‌توانید به صورت آنلاین از آن برای خرید‌های اینترنتی استفاده کنید. تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که کالا یا خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید و در مرحله پرداخت، گزینه پی‌پال را انتخاب کرده و هزینه آن را به راحتی پرداخت کنید. اگر می‌خواهید با نحوه ساخت حساب پی‌پال آشنا شوید، مقاله مربوط به آن را در وبلاگ کافه ارز مطالعه کنید. علاوه بر این، اگر علاقه‌ای به ساخت حساب پی‌پال ندارید می‌توانید سرویس خرید با پی‌پال را به کافه ارز بسپارید. در این روش، شما لینک محصول مورد نظر خود را برای کارشناسان کافه ارز ارسال کرده و مبلغ معادل آن را به صورت ریالی به حساب کافه ارز واریز می‌کنید. سپس کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن مراحل پرداخت را برای شما انجام خواهند داد.

خرید با پی پال

نحوه خرید با پی‌پال

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید از بعد از ساخت و وریفای پی‌پال به راحتی خرید اینترنتی خود را انجام دهید یا این که خرید از سایت‌های خارجی را به کافه ارز بسپارید. اگر می‌خواهید خود پرداخت با پی‌پال را به صورت مستقیم انجام دهید می‌توانید از طریق سه روش که در ادامه هر یک را توضیح می‌دهیم این کار را انجام دهید.

نحوه پرداخت با پی پال از ایران

پرداخت اینترنتی با پی‌پال

نحوه خرید با پی‌پال: زمانی‌که می‌خواهید یک کالا یا سرویس را از یک سایت خارجی خریداری کنید می‌توانید از درگاه پی‌پال برای پرداخت اینترنتی هزینه خرید استفاده کنید. در حقیقت، شما برای خرید از سایت‌های خارجی، در صفحه پرداخت با گزینه خرید با پی‌پال روبرو می‌شوید و می‌توانید آن را برای پرداخت هزینه انتخاب کنید. علاوه بر این، پرداخت هزینه آزمون‌های بین‌المللی و هزینه تعیین وقت سفارت‌ها نیز با این روش امکان‌پذیر است. برخی از کاربران که قصد انتشار مقالات در مجلات و ژورنال‌های خارجی را دارند نیز می‌توانند هزینه سابمیت (Submit) را از طریق پی‌پال پرداخت کنند. شما همچنین می‌توانید پرداخت موارد گفته‌شده را به سایت کافه ارز بسپارید. البته، قبل از این که سفارش خود را در کافه ارز ثبت کنید بد نیست به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • اگر امکان ساخت حساب کاربری یا همان اکانت در سایت مورد نظر وجود دارد، بهتر است قبل از انجام سفارش یک حساب کاربری افتتاح کنید و یوزرنیم (Username) و پسوورد (Password) مربوطه را در فرم ثبت سفارش برای کارشناسان ما ارسال کنید.
  • توجه داشته باشید که به خاطر محدودیت‌های اعمال‌شده از طرف پی‌پال، نباید از ایران یا شهرهای آن نظیر تهران، شیراز، اصفهان، تبریز یا اسم دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی ایران و یا هر اطلاعات دیگری که پرداخت را به کشور ایران مرتبط کند، در حساب خود (یوزرنیم یا آدرس) استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید کالایی از سایت‌های خارجی خریداری کنید، آدرس تحویل یا همان Shipping Address نباید کشور ایران باشد. به عبارت دیگر، برای پرداخت کالاهایی که مقصد تحویل آن ایران است امکان خرید با پی‌پال وجود ندارد.

خرید با پی‌پال با روش Send Money

در برخی اوقات، ممکن است فرد یا افراد دریافت‌کننده (فرد/سازمان/شرکت خارجی) که قصد دارید مبلغی را به آن ارسال کنید، اطلاعات یک حساب پی‌پال را در سایت خود به شما نمایش می‌دهد. در حقیقت، شما باید مبلغ مورد نظر را به این حساب واریز کنید. این روش به عنوان “Send Money” با پی‌پال نیز شناخته می‌شود و برای انجام آن باید اطلاعات حساب پی‌پال یا شناسه پی‌پال دریافت‌کننده مبلغ را داشته باشید.

حساب پی‌پال یا PayPal Account، مشابه یک شماره حساب است با این تفاوت که آدرس ایمیل صاحب حساب به عنوان اکانت وی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، [email protected] یا [email protected] می‌توانند یک حساب پی‌پال باشند. در این حالت، قبل از ثبت سفارش، باید آدرس حساب پی‌پال دریافت‌کننده را پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که ایمیل آدرسی که در اختیار دارید، متعلق به یک حساب پی‌پال است نه یک آدرس ایمیلی که فقط مربوط به ارتباط و پیام‌دادن است. همچنین، ارسال پول به روش “Send Money” در سایت کافه ارز فقط از طریق گزینه “Goods and Services” (کالاها و خدمات) انجام می‌شود و این سفارشات در حالت “Family and Friends” (خانواده و دوستان) قابل انجام نخواهد بود.

انتقال پول و پرداخت ارزی با حساب پی پال

پرداخت ارزی از طریق صورت‌حساب پی‌پال (PayPal Invoice)

برخی از دریافت‌کنندگان (فرد/موسسه/شرکت خارجی) برای دریافت پول از شما، یک صورت‌حساب پی‌پال (Paypal Invoice) یا رسید کردن پی پال را از طریق ایمیل به شما ارسال می‌کنند. هر صورت‌حساب پی‌پال دارای اطلاعاتی از قبیل مبلغ، مشخصات شخص پرداخت‌کننده و حساب پی‌پال دریافت‌کننده است. در این روش پرداخت با پی‌پال، لازم است ایمیل حاوی Invoice که از پی‌پال دریافت کرده‌اید را برای ما ارسال کنید. حالا که با روش‌های پرداخت با پی‌پال آشنا شدید می‌توانید جهت ثبت سفارش در سایت کافه ارز، مطابق مراحل زیر اقدام کنید.

  • ابتدا وارد سایت کافه ارز شوید.
  • وارد بخش “پنل کاربری” شوید.
  • سپس در کنار عبارت “حساب کاربری ندارید” بر روی گزینه “ثبت‌نام” کلیک کنید.
  • در مرحله بعد با شماره تلفن همراه، نام و نام خانوادگی و اطلاعات شخصی ثبت نام را نهایی کنید.
  • در پنل کاربری، بر روی گزینه خدمات پی‌پال کلیک کرده و وارد بخش خرید با پی‌پال شوید.
  • اطلاعات خرید نظیر مبلغ و لینک خرید محصول را در فرم ثبت سفارش وارد کنید. حتماً قبل از ثبت سفارش گزینه “نکات مهم سفارش” را مطالعه کنید.
  • پس از این مرحله شما باید معادل ریالی مبلغ را واریز کرده و منتظر تایید سفارش بمانید.
  • اگر تمام اطلاعات حساب و سفارش درست باشد، سفارش در کمترین زمان انجام خواهد شد.
  • توجه داشته باشید که اگر در سایت مورد نظر دارای حساب کاربری هستید، هرگز از نام ایران، شهرهای ایران، دانشگاه‌های ایران یا شرکت‌های داخلی در این حساب کاربری استفاده نکنید.

کارمزد خرید با پی‌پال چقدر است؟

مقدار کارمزد پی‌پال بستگی به سرویسی دارید که می‌خواهید پرداخت آن را انجام دهید. برای مثال، کارمزد خرید با پی‌پال از یک فروشگاه آنلاین با پرداخت هزینه آزمون بین‌المللی یا خرید اشتراک هوش مصنوعی متفاوت است. به طور کلی، در هنگام انجام چنین پرداخت‌هایی، 2 حالت برای کسر کارمزد وجود دارد.

  • مبلغ کارمزد از قبل به هزینه خرید اضافه شده و کاربر کل مبلغ را در فاکتور خود مشاهده خواهد کرد.
  • کارمزد در زمان پرداخت به مبلغ خرید اضافه شده و شما می‌توانید مقدار آن را در فاکتور خود مشاهده کنید. میزان کارمزد در

نتیجه‌گیری

امروزه خرید از سایت‌های خارجی و پرداخت ارزی خیلی از زمان گذشته‌ آسان‌تر شده است. در زمان قدیم برای خرید از کشورهای خارجی باید حتماً به آن‌جا سفر می‌کردید اما با ظهور سیستم‌های پرداخت بین‌المللی به راحتی می‌توان آیتم‌های مورد نظر خود را از خارج از کشور خریداری کرد. یکی از روش‌هایی که بین کاربران محوببیت دارد خرید با پی‌پال است که ما در این مقاله به نحوه خرید با پی‌پال اشاره کرده‌ایم. البته، از آنجایی که استفاده و دسترسی به حساب پی‌پال برای کاربران ایرانی به صورت عادی در دسترس نیست، سایت‌هایی نظیر کافه ارز با خدماتی مثل افتتاح حساب پی‌پال یا خرید با پی‌پال برای این کار گزینه‌ مناسبی به شمار می‌روند. شما می‌توانید با ثبت‌نام و احراز هویت در سایت کافه ارز به راحتی از دیگر خدمات پرداختی سایت استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *