cr-icon

دوج کوینDogecoin (DOGE)

-3.46%
10,501

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش دوج کوین با شبکه های BSC,DOGE,BNBدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

دوج کوین چیست ؟

ارز دیجیتال داج کوین با نام لاتین Dogecoin و علامت انحصاری DOGE یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1402-03-31 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-31 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 12 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 0 است. هر واحد داج کوین در این لحظه با قیمت 0.15293 دلار و با احتساب نرخ تتر 67690 تومان مبلغ ریالی آن معادل 10,500 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه داج کوین میزان 1,974 است. قیمت داج کوین در 7روز اخیر % -18.32 و در ۲۴ ساعت اخیر % -3.46 و در 1 ساعت اخیر % -9.91 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار دوج کوین

0

تغییرات ۱ ساعته

-9.91%

تغییرات ۲۴ ساعته

-3.46%

تغییرات ۷ روزه

-18.32%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی دوج کوینهر آنچه که درباره دوج کوین باید بدانید

خرید دوج کوین 

دوج کوین (Doge Coin)  یک ارز دیجیتال محسوب می‌شود که در دسته‌بندی میم کوین‌ها (Meme Coin) قرار دارد. ارز دیجیتال دوج کوین یک رمزارز همتا به همتا (Peer-to-Peer) و منبع باز است که به عنوان یک آلت کوین در سال 2013 وارد بازار شد. دوج کوین ارز دیجیتال خیلی جدی نبود و بر اساس یک لطیفه (Meme) اینترنتی ساخته شد. این میم که در فضای مجازی پخش شده بود، تصویر یک سگ ژاپنی نژاد Shiba است که به شوخی عبارت Doge به جای عبارت Dog بر روی آن نوشته شده بود.

امروز در قصد داریم ارز دیجیتال دوج را به شما معرفی کنیم و تاریخچه و آینده آن را نیز با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. شما همچنین می‌توانید برای انجام عملیات‌های پرداخت ارزی و خرید ارزهای دیجیتال به وب‌سایت یا اپلیکیشن کافه ارز مراجعه کنید.

دوج کوین چیست؟

بلاکچین ارز دیجیتال دوج  از شبکه لایت کوین تاثیر می‌پذیرد. ارز دیجیتال دوج کوین بر اساس الگوریتم‌‌های کد نویسی‌شده ایجاد شده است ویژگی‌های مثبتی نظیر قیمت بسیار پایین و نامحدود بودن توکن اشاره کرد. جکسون پالمر و بیلی مارکوس در سال 2013، دوج کوین را بر اساس الگوریتم اثبات کار شبکه لایت کوین راه اندازی کردند. 

ارز دوج طرفداران بسیار زیادی دارد که آن را خرید و فروش می‌کنند. علاوه بر این، از دوج کوین برای اهدای هدیه در شبکه‌های مجازی نیز استفاده می‌شود. در حقیقت، جسکون پالمر و بیلی مارکوس با راه‌اندازی دوج کوین قصد داشتند فضای بازار کریپتوکارنسی را از حالت خشک و جدی، خارج کنند و در تحقق این هدف موفق نیز بوده‌اند.

ارز دیجیتال دوج کوین برای سرمایه گذاری گزینه خوبی محسوب می‌شود چون از محبوبیت بسیار بالایی در فضای اینترنت و سلبریتی‌ها برخوردار است. برخی از افراد تصور می‌کنند که پروژه دوج کوین کلاهبرداری است و در آینده دچار ورشکستگی می‌شود. البته این فکر تا حدودی درست است و نباید به پروژه‌هایی نظیر DogeChain که می‌خواهند خود را شبیه به دوج کوین نشان دهند، اعتماد کنند. مسئولان دوج کوین گفته‌اند که هرگز به زنجیره‌هایی که ادعا می‌کنند با ما در ارتباط هستند اعتماد نکنید و از آن‌ها دوری کنید؛ با این‌حال نمی‌توان به طور قطع گفت که پروژه DogeChain کلاهبرداری است یا خیر.

بسیاری از کاربران علاقه دارند که بفهمند دوج کوین برای کدام کشور است. ارزهای دیجیتال متعلق به یک کشور نیستند و به صورت غیرمتمرکز در دسترس تمام مردم دنیا قرار دارند. بیشترین کشوری که دوج کوین در اختیار دارد ایالات متحده امریکا است که حدود 32% از کل توکن‌های دوج کوین را در اختیار دارد. استرالیا در رتبه دوم قرار دارد که 28% از کل توکن‌های در حال گردش دوج کوین را در اختیار دارد.

دوج کوین قابلیت ماینینگ را در اختیار هوادارن خود قرار می‌‌دهد. البته استخراج دوج کوین برخلاف ماهیت شوخ طبعی که دارد، به آسانی امکان‌پذیر نیست. شما برای استخراج دوج کوین باید از سخت‌ افزارهای بسیار قدرتمند استفاده کنید. البته قابلیت ماین کردن از طریق استخر ماینینگ و گوشی نیز برای کاربران امکانپذیر است.

استخرهای استخراج عمومی برای دوج کوین در اینترنت وجود دارند که میتوانید با شرکت در آن‌ها، شانس خود برای استخراج دوج کوین را افزایش دهید. البته باید به خاطر داشته باشید که تعداد ماینرهای یک استخر بیان‌گر اعتبار آن استخر نیست و برای اطلاع از بهترین استخر دوج کوین باید به میزان قدرت هش آن استخر توجه داشت. به طور کلی اما هر چقدر تعداد ماینرهای یک استخر بیشتر باشد، تعداد دستگاه‌های استخراج نیز بیشتر شده و در نتیجه میزان هش هم بیشتر خواهد شد.

از بهترین سایت استخراج دوج کوین می‌توان به AntPool و یا TrustPool اشاره کرد که می‌توانید با خیال راحت در آن به استخراج دوج کوین بپردازید. در گذشته امکان استخراج ارزهای دیجیتال با گوشی موبایل امکان پذیر نبود اما محصولات قدرتمند امروزی به راحتی می‌توانند در استخرهای استخراج دوج کوین به فعالیت بپردازند. از بهترین نرم‌افزارهای استخراج دوج کوین با گوشی موبایل می‌توان به CryptoTab Browser و Dogecoin Miner اشاره کرد که اولی به عنوان یک مرورگر اینترنتی و دومی به عنوان نرم افزار استخراج دوج کوین اندروید قابل استفاده است.

دوج کوین در آینده 

دوج کوین ارز دیجیتال بسیار آینده‌داری است که از لحاظ قیمتی پتانسیل پیشرفت دارد. دوج کوین در سال 2013 با 3.5 میلیون دلار سرمایه اولیه با قیمت 0.0006 دلار وارد بازار شد اما سال بعد و با ظهور رمزارزهای پر قدرتی نظیر مونرو و استلار، دوج کوین عملاً توجه هیچ تریدری را به خود جلب نمی‌کرد و به قیمت 0.0001 دلار سقوط کرد.

جکسون پالمر به طور غیرمنتظرهای در سال 2015 از پروژه جدا شد اما مرگ پیشبینی شده اهل کریپتو برای دوج کوین به واقعیت تبدیل نشد و قیمت این رمزارز تا پایان سال 2017 به 0.007 دلار رسید. بالاترین قیمت دوج کوین در سال 2021 معادل 0.7 دلار بود که خیلی از مردم را به پیشرفت آن امیدوار کرده است.

پیوند عجیبی بین دوج کوین و ایلان ماسک وجود دارد. ایلان ماسک که صاحب امتیاز کمپانی تسلا و توییتر است در سال 2021 نام این ارز دیجیتال دوج را بر سر زبان‌ها انداخت. ارز دوج در ابتدا فقط یک میم اینترنتی بود اما با توییت‌هایی که ایلان ماسک درباره دوج منتشر کرد به یک رمزارز بسیار پرقدرت تبدیل شد. در برخی از فروم‌های گفتگوی ارز دیجیتال، به ارتباط دوج کوین و تسلا اشاره شده است و از ایلان ماسک به عنوان صاحب اصلی این میم کوین نام می‌برند.

میم کوین‌های دیگری نظیر ارز شیبا اینو (Shiba Inu) نیز در بازار کریپتوکارنسی ظهور کرده‌اند که شباهت‌های بسیار زیادی با دوج کوین دارند. ارز دیجیتال شیبا اینو خود را قاتل دوج کوین معرفی کرده است و محبوبیت بسیار زیادی در بین طرفداران کریپتوکارنسی دارد. 

تفاوت دوج کوین و شیبا اینو در این است که ارز دوج محدودیت عرضه ندارد اما تعداد توکن‌های شیبا محدود است. علاوه بر این، دوج کوین یک ارز دیجیتال مستقل است اولی شیبا یک توکن اتریوم است. مقایسه دوج کوین و شیبا برای بسیاری از طرفداران میم کوین‌ها مهم است چون که بیشتر کاربران ماهیت این دو رمزارز را یکی می‌دانند.

قیمت دوج کوین 

بسیاری از معامله‌گران می‌پرسند که آیا دوج کوین بالا میرود؟ یا تریدرهای حرفه‌ای می‌گویند که آیا قیمت دوج کوین به ماه میرود؟ قیمت دوج در زمان عرضه بسیار ناچیز بود اما در حال حاضر از ارزش بالایی برخوردار است. قیمت ارز دوج کوین در بالاتری حالت به حدود 0.7 دلار رسید. دوج کوین قیمت بالایی ندارد اما حجم معاملات آن بسیار بالا است و در میان 10 ارز برتر حوزه کریپتوکارنسی جایگاه خوبی دارد. 

پیش بینی‌ تحلیل‌گران از قیمت دوج کوین در سال 2030 بسیار امیدوارکننده است. بسیاری از فعالان عرضه کریپتوکارنسی این است که قیمت دوج کوین تا سال 2025 به 1 دلار خواهید رسید و تا سال 2030 می‌واند این سطح را بشکند. برای اطلاع از قیمت لحظه ای دوج کوین یا همان قیمت روز دوج کوین

کیف پول دوج کوین 

ارز دیجیتال دوج کوین قابلیت نگهداری در انواع کیف پول‌‌های موجود در بازار را دارد. کیف پول‌های سخت افزاری نظیر لجر نانو اس (Ledger Nano S) و لجر بلو (Ledger Blue) را می‌توان به عنوان بهترین کیف پول‌های فیزیکی دوج کوین معرفی کرد. کوینومی (Coinomi) یکی از بهترین کیف پول دوج کوین اندروید محسوب می‌شود. علاوه بر این، کیف پول ترزور (Trezor) و دوج اندروید ولت نیز به عنوان کیف پول دوج کوین برای اندروید استفاده می‌شود..

تحلیل دوج کوین 

دوج کوین ارز دیجیتال پرنوسانی است که به شدت از اخبار تایثیر می‌گیرد. توییت‌های ایلان ماسک و دیگر فعالان معروف حوزه کریپتوکارنسی نمودار دوج کوین را بالا و پایین می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که ارز دوج بیشتر از تحلیل تکنیکال به تحلیل بنیادی نیاز دارد. اکثر معامله‌گران با توییت‌های ایلان ماسک، به امید افزایش قیمت، ارز دیجیتال دوج را خریداری می کنند.

هم‌ترین منبع برای اطلاع از اخبار دوج کوین، فضای مجازی سلبریتی‌های طرفدار این ارز است. اخبار دوج کوین معمولاً درباره اظهار نظر افراد معروف درباره آن است. اما همین توییت‌های بسیار ساده، تاثیرات بسیار زیادی بر روی قیمت ارز دیجیتال دوج کوین می‌گذارد.

خریدو فروش دوج کوین 

بسیاری از کاربران می‌پرسند که دوج کوین بخریم یا نه؟ اگرچه ارز دیجیتال دوج کوین یک میم کوین است اما حجم معاملات بسیار وسیعی دارد. البته برای خرید ارز دوج باید همیشه به اخبار و حواشی مربوط به آن توجه داشته باشید چون دامنه نوسانات قیمتی دوج بسیار زیاد است.

خرید دوج کوین بدون احراز هویت امکان‌پذیر نیست و افراد یا پلتفرم‌هایی که فروش دوج کوین بدون احراز هویت را انجام می‌دهند نیز غیر قابل اعتماد هستند. برای خرید دوج کوین در ایران سعی کنید در صرافی‌های معتبر تمام مراحل احراز هویت را انجام داده و سپس اقدام به خرید کنید.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال دوج کوین با نام لاتین Dogecoin و علامت انحصاری DOGE یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1392-09-24 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال دوج کوین به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه دوج کوین را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی دوج کوین با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

دیدگاه