وبلاگ

/

/

هوش مصنوعی bard | نحوه ی استفاده از bard

هوش مصنوعی bard | نحوه ی استفاده از bard

۳۱ فروردین ۱۴۰۲

هوش مصنوعی bard : از زمان تولد ChatGPT، تعداد شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و این نوع فناوری را در پلتفرم‌های خود وارد می‌کنند، در حال افزایش است. نرم افزارهایی مانند Canva یا HubSpot قبلاً آن را در قابلیت های خود گنجانده اند و گوگل نیز قصد دارد همین کار را انجام دهد. در واقع، از امروز در حال کار بر روی یک هوش مصنوعی مکالمه به نام Bard است. این نشان می دهد که نقش هوش مصنوعی در بازاریابی به تازگی آغاز شده است. کار با این هوش گوگل رایگان است. شما نیاز به پرداخت ارزی ندارید زیرا در نسخه آزمایشی قرار دارد.شما میتوانید از این ربات بدون محدودیت استفاده کنید.در صورت خرید اکانت پریمیموم دیگر هوش های مصنوعی مانندchatgpt و… .برای انجام این کار باید از یک صرافی معتبر انتخاب کنید تا با خیال راحت بتوانید در دنیای هوش مصنوعی وارد شوید با کافه ارزبه راحتیبدون هیچ محدودیتیمیتوانیدپرداخت های خود را انجام دهید.برای اینکه مستقیم با کارسناسان ما درارتباط باشید میتوانید روی این لینک کلیک کنید. خرید اکانت هوش مصنوعی، با این شماره تماس بگیرید (02191014920 – 07132320715) تیم پشتیبان مجرب ما 24 ساعته خدمات را به کاربران ارائه می دهند.

هوش مصنوعی bard بارد چیست؟

Bard یک هوش مصنوعی مکالمه ای است که توسط گوگل توسعه یافته است. این مبتنی بر مدل‌های زبان عصبی محاوره‌ای، به‌ویژه LaMDA است که توسط خود شرکت توسعه داده شده است. هدف این است که Bard از اطلاعات وب برای ارائه پاسخ های با کیفیت و اصلی استفاده کند. بارد از یادگیری ماشینی و تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی برای ایجاد پاسخ‌های متنی انسان‌مانند به درخواست‌های مختلف استفاده می‌کند. این مدل برای تقلید از سبک و ساختار نوشتار انسان طراحی شده است. برای انجام این کار، بارد بر روی یک مجموعه داده عظیم متشکل از داده های متنی آموزش دید و از یک معماری شبکه عصبی عمیق به نام ترانسفورماتور برای یادگیری الگوهای زبان، درک زمینه متن ورودی و تولید خروجی مناسب استفاده کرد.

هوش مصنوعی بارد گوگل چیست

هوش مصنوعی bard -بارد چه می کند یا چگونه کار میکند؟

بارد قادر به ایجاد پاسخ‌های صحیح در زمینه موضوعات مختلف از جمله علوم، ریاضی، تاریخ، ادبیات و دین است. یکی از ویژگی‌های بارد توانایی آن برای شرکت در مکالمات چند نوبتی است که در آن هوش مصنوعی می‌تواند یک موضوع و شخصیت ثابت را در مبادلات چندگانه با یک کاربر انسانی حفظ کند. این باعث می شود که هوش مصنوعی bard به ویژه برای برنامه هایی مانند چت بات ها و دستیاران مجازی مفید باشد. توانایی بارد برای تولید نوشته‌های خلاقانه همچنین پتانسیل تولید محتوای وب‌سایت یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی را دارد، در نتیجه زمان را برای تولیدکنندگان محتوا آزاد می‌کند تا روی سایر وظایف سطح بالا تمرکز کنند. علاوه بر این، می‌توانیم از Bard به عنوان ابزاری برای زبان‌آموزان برای تمرین نوشتن در یک زبان خاص استفاده کنیم، زیرا Bard می‌تواند در چندین زبان و سبک خروجی تولید کند. همچنین، اگر به دنبال جدیدترین هوش مصنوعی گوگل ینام Gemini AI هستید ما آن را در وبلاگ کافه ارز معرفی کرده‌ایم شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله آن مراجعه کرده و آن را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از نسخه آزمایشی Google Bard

ابتدا وارد سایت https://bard.google.com/ شوید.

روی دکمه که رنگ آبی در صفحه است “Join waitlist” کلیک کنید. سپس از طریق [email protected] یک ایمیل با موضوع “You’ve been added to the waitlist” دریافت می کنید.زمانی که نوبت شما فرا برسد یک ایمیل دیگر با موضوع “This Google Account isn’t supported” برای شما ارسال می شود.

گوگل به حساب کاربری که زیر 18 سال یا Google Workspace باشد اجازه ورود و ثبت نام نمی دهد.در صورت درخواست با پیغام “This Google Account isn’t supported” رو برو خواهی شد. بهتر است برای نسخه آزمایشی با کاربری شخصی خود وارد شوید.

مراحل ثبت نام در بارد

 

در این مرحله با حساب کاربری گوگل خود وارد شوید (با وجود تحریم ها علیه ایران کاربران ایرانی بهتر است از dns استفاده کنند)

نکته : میتوانید از dns شکن استفاده کنید.سپس بعد ار پایان کار آن را حذف کنید.

Primary : 178.22.122.100

secondary : 185.51.200.2

بیشتر بخوانید: بهترین زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی

نحوه ی ثبت نام در هوش bard

گوگل بارد، به شما دستورات مختلفی را برای استفاده از آن ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از “Reset Chat”، چت بارد را به حالت اولیه بازگردانید. همچنین با استفاده از “Bard Activity”، فعالیت‌های مرتبط با حساب گوگل شما را مدیریت کنید. همچنین با استفاده از “FAQ”، می‌توانید به پرسش‌های متداول مرتبط با گوگل بارد دسترسی پیدا کنید.

همچنین، با کلیک بر روی “View other drafts”، می‌توانید به پاسخ‌های دیگر ممکن به درخواست خود دسترسی پیدا کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا پاسخ بهتری برای سوال خود پیدا کنید.

نحوه ی استفاده از هوش مصنوعی bard

همان‌طور که در سایر مدل‌های زبان بزرگ (LLM) رخ می‌دهد، Google Bard همچنان در حال تکمیل است و ممکن است با کمبودهایی مواجه شود. به همین دلیل، گوگل هشداری را ارائه داده که اطلاعات نادرست یا توهین‌آمیز را نمایش دهد که با دیدگاه‌های گوگل مطابقت ندارد.

هوش مصنوعی Copilot با ابزارهای دیگر مایکروسافت مانند اکسل، ورد، پاورپوینت و اوتلوک هماهنگی دارد. این امکان به کاربران این اجازه را می‌دهد که برای انجام وظایف مختلف کمتر از ویندوز استفاده کنند.

برنامه های کاربردی بارد یا هوش مصنوعی bard

تولید محتوا

می‌توانیم از Bard برای خودکارسازی تولید محتوا برای وب‌سایت‌ها، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های آنلاین استفاده کنیم. این می تواند به کسب و کارها و افراد کمک کند در زمان و منابع صرفه جویی کنند و در عین حال یک جریان محتوای ثابت و با کیفیت بالا را حفظ کنند.

نویسندگی خلاق

بارد برای تولید نوشتارهای خلاقانه مانند شعر، داستان کوتاه و مقاله طراحی شده است. این امر هوش مصنوعی bard را به ابزاری ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که از بلاک نویسنده استفاده می‌کنند، نویسندگانی که می‌خواهند سبک‌ها یا موضوعات جدید نوشتاری را تجربه کنند، یا فقط کسانی که به دنبال بهینه‌سازی فرآیندهای نوشتن خود هستند.

بازاریابی و تبلیغات

بارد می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا کپی‌های تبلیغاتی و تبلیغاتی خلاقانه و جذابی مانند برچسب‌ها، شعارها، ایمیل‌های بازاریابی و توضیحات محصول تولید کنند. این شیوه‌ها می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا با ایجاد سریع و کارآمد هویت برند قوی، مشتریان را جذب و حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: خرید اکانت Midjourney

هوش مصنوعی بارد

تحصیلات

ما می توانیم از هوش مصنوعی bard در آموزش استفاده کنیم

نکاتی برای آموزش نوشتن خلاق، ادبیات و زبان به دانش آموزان. معلمان می توانند از Bard برای ایجاد اعلان های نوشتاری، ایجاد نمونه هایی از سبک ها و ساختارهای مختلف نوشتاری و ارائه بازخورد در مورد نوشتن دانش آموز استفاده کنند. علاوه بر این، می‌توانیم از Bard به‌عنوان یک معلم یا مربی مجازی برای کمک به دانش‌آموزان در مورد سؤالات یا چالش‌های خاص مرتبط با موضوعات STEM استفاده کنیم. این مدل می تواند توضیحات، مثال ها و بازخورد را در زمان واقعی ارائه دهد. بارد همچنین می تواند رویکرد خود را با سطح درک دانش آموز تنظیم کند.

تأثیر ChatGPT بر هوش مصنوعی bard

قبل از ظهور ChatGPT، گوگل معیار هوش مصنوعی بود. در واقع، سال‌ها پیش هوش مصنوعی محاوره‌ای خود، LaMDA (مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو) را ارائه کرده بود. با این حال، OpenAI، شرکت ایلان ماسک، رهبری ChatGPT را بر عهده گرفته است و گوگل را مجبور می کند تا تمام کارهای خود را در این زمینه ساده کند و در نتیجه به سرعت هوش مصنوعی جدید خود را اعلام کند.

هوش مصنوعی bard

اولین پرتاب هوش مصنوعی bard – بارد چگونه خواهد بود؟

گوگل قصد دارد هوش مصنوعی bard را با مدل کاهش یافته LaMDA عرضه کند. این به این معنی است که مدل کوچکتر خواهد بود، که به قدرت محاسباتی بسیار کمتری نیاز دارد و باعث می شود تا کاربران بیشتری را در اختیار داشته باشد. این به این دلیل است که اولویت گوگل ارائه پاسخ های با کیفیت و مطمئن و واقعی است.

تفاوت بین ChatGPT و Bard

Bard در مقابل ChatGPT: کدام بهتر است؟

Bard و ChatGPT عملکردهای مشابهی دارند اما هر دو دارای نقاط قوتی هستند که ممکن است آنها را برای برنامه های مختلف مناسب کند.

مدل های زبان

Bard و ChatGPT هر دو از شبکه های عصبی عمیق (به ویژه ترانسفورماتورها) به عنوان مدل های زبان طبیعی استفاده می کنند. با این حال، در حالی که Bard از LaMDA داخلی Google (مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگوی) استفاده می‌کند، ChatGPT استفاده از مدل زبان GPT-3 را آغاز کرد و نسخه رایگان فعلی ChatGPT همچنان به مدل GPT-3.5 متکی است. کاربران پولی به مدل جدید و بهینه شده GPT-4 دسترسی دارند. GPT-4 عملکرد بهتری را از نظر درک زمینه، ایجاد پاسخ های منسجم تر و ارائه اطلاعات دقیق تر ارائه می دهد. با این وجود، نسخه رایگان ChatGPT-3.5 همچنان قدرتمند است.

داده های آموزشی

تفاوت اصلی بین ChatGPT و Bard منبع داده ای است که برای آموزش مدل ها استفاده می شود. بارد به طور مداوم اطلاعات را از اینترنت می گیرد، بنابراین آخرین اطلاعات را در اختیار خواهد داشت و پاسخ های خود را به سوالات بر اساس داده های جدیدتر استوار می کند. از سوی دیگر، ChatGPT-3.5 و نسخه جدیدتر آن بر روی داده‌هایی که قبل از سال 2021 در دسترس بودند، آموزش دیده‌اند، به این معنی که ChatGPT دسترسی محدودی به تحقیقات و اطلاعات جدیدتر دارد. مشخص نیست که OpenAI قصد دارد در آینده نزدیک این مدل را بر روی داده های جدیدتر آموزش دهد

همه چیز درباره ی بارد

دقت

با توجه به این واقعیت که هوش مصنوعی bard هنوز در حال توسعه است و در دسترس عموم نیست، تشخیص اینکه کدام هوش مصنوعی از نظر ارائه حقایق و پاسخ به سؤالات و درخواست ها دقیق تر است دشوار است.

کارایی

ChatGPT عمدتاً برای پاسخ دادن به سؤالات استفاده می شود و همچنین توانایی چشمگیر در نوشتن خلاقانه را نشان داده است. علاوه بر این، مایکروسافت ChatGPT را در موتور جستجوی Bing خود ادغام کرد تا به کاربران اجازه دهد به جای جستجوی کلمات کلیدی برای یافتن بهترین نتایج، سوالات مستقیم از موتور جستجو بپرسند.

در مقابل، گوگل در درجه اول Bard را برای بهبود موتور جستجوی گوگل ایجاد کرد، اما همچنین قرار است به عنوان یک ابزار پشتیبانی خودکار برای مشاغلی عمل کند که توانایی پرداخت (یا نمی‌خواهند) تیم‌های پشتیبانی انسانی را استخدام کنند. در این مثال، بارد می‌تواند چت‌بات‌هایی را که کسب‌وکارها برای ارائه پشتیبانی خودکار به مشتریان خود استفاده می‌کنند، تقویت کند. مشتریان می‌توانند سؤالات خود را تایپ کرده یا صحبت کنند و Bard می‌تواند پاسخ‌های مفیدی را به زبان طبیعی ارائه دهد، در نتیجه نیاز کسب‌وکارها به داشتن تیم‌های پشتیبانی مشتری بزرگ را کاهش می‌دهد. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که Bard به زودی در مرورگر کروم گنجانده شود و گوگل در نهایت به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه استفاده از Bard را نیز خواهد داد.

هوش گوگل

چگونه شرکت ها می توانند از هوش مصنوعی bard سود ببرند؟

هوش مصنوعی bard یک فناوری عالی است که می تواند کارایی خدمات مشتری و تجربه مشتری را بهبود بخشد. این می تواند ابزاری عالی برای کمک به شرکت ها در ارائه پاسخ های به موقع و دقیق تر به سوالات پیچیده مشتری باشد. این به نوبه خود باعث می شود که برندها وفاداری مشتری را آسان تر کنند و رضایت مشتری را افزایش دهند. علاوه بر این، این می‌تواند تیم‌ها را از کارهای مکانیکی و خسته‌کننده‌تر رها کند و به آن‌ها اجازه دهد وقت خود را صرف کارهای خلاقانه‌تر یا مهم‌تر کنند.

هوش مصنوعی گوگل همچنین می تواند متحدی برای کاهش زمان پاسخگویی افراد حرفه ای باشد و در نتیجه کارایی داخلی یک شرکت را بهبود بخشد. علاوه بر این، لازم به ذکر است که این هوش مصنوعی می تواند با کل اکوسیستم گوگل مانند Drive، Maps، Gmail و غیره ادغام شود که می تواند تیم ها را قادر سازد کارآمدتر کار کنند. شرکت موجود است دو کار بر روی گنجاندن این هوش مصنوعی در Google Docs برای کمک به مردم برای شروع نوشتن و جلوگیری از سندرم صفحه خالی است.

در نهایت، این امکان وجود دارد که هوش مصنوعی گوگل در آینده برای شناسایی روندها و الگوها مفید باشد. این می تواند به شرکت ها اجازه دهد تا در مورد مشتریان و مشتریان بالقوه خود اطلاعات بیشتری کسب کنند و بنابراین آنها را قادر می سازد تا تصمیم گیری، محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند. این هوش مصنوعی ممکن است با ایجاد امکان دریافت تبلیغاتی که بیشتر با سلیقه آنها مطابقت دارد، به دنیای تبلیغات نیز گسترش یابد که منجر به نتایج بهتری برای تبلیغ کننده می شود.

bard

سوالات که میتوان دربارهی هوش مصنوعی bard پاسخ داد ؟

تیم محتوا ما برای شما کاربران سوالاتی را آماده تا بتوانید جواب سوالات خود را اینجا بگیرید

  1. آیا ChatGPT هوشمندتر از جستجوی گوگل است؟

بحث بین ChatGPT و جستجوی گوگل پیچیدگی کلاس‌های پرس و جو را نادیده می‌گیرد. گوگل با جستجوهای واقعی و قابل اعتماد در مورد ورزش، پول، افراد و محاسبات پیروز می شود. ChatGPT برای جستجوهای خلاقانه، طولانی، اکتشافی و پر هرزنامه برای چیزهایی مانند دستور العمل ها، مترادف ها، مقاله ها و کدنویسی پیروز می شود.

  1. کجا می توانم Google Bard را تست کنم؟

برای استفاده از Google Bard، فردی باید به عنوان بخشی از گروه آزمایش کننده بتا انتخاب شود. اگر برای گروه انتخاب شده‌اید، برنامه Google را روی یک دستگاه تلفن همراه راه‌اندازی کنید، نماد چت بات را لمس کنید و سپس درخواست یا درخواست خود را تایپ کنید و می‌توانید Bard AI را امتحان کند.

  1. Google Bard چگونه کار می کند؟

Google Bard برابر با ChatGPT، یک چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخ‌های مکالمه را به طیف وسیعی از سوالات ارائه دهد. گوگل ادعا می کند که بارد از منابع وب برای ارائه پاسخ های آگاهانه و به روز استفاده می کند.

  1. چه چیزی Google Bard و ChatGPT را از یکدیگر متفاوت می کند؟

تفاوت اصلی بین ChatGPT و Bard منبع داده است. Bard به طور مداوم وب را برای اطلاعات مرور می کند و از به روز بودن آن اطمینان می یابد. ChatGPT فقط شامل داده هایی از مطالعات و منابع جدیدتر است که تا سال 2021 به روز هستند.

جمع بندی :

هوش مصنوعی، شاخه‌ای از علم کامپیوتر است که به طراحی سیستم‌هایی می‌پردازد که از طریق یادگیری، استدلال و تصمیم‌گیری‌های خودکار، کارهایی را انجام می‌دهند که به نظر شناخته شده انسانی هستند. با پیشرفت تکنولوژی، کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره و صنایع مختلف، رو به افزایش است.ما در این مقاله به هوش مصنوعی bard پرداختیم امید است این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد برای راهنمایی بیشتر با در ارتباط باشید.

5/5 - (25 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(2)
  1. سامان گفت:

    خیلی مطلب مفیدی و جامعه ای بود مرسی

    1. محمد اسدی گفت:

      سلام، خوشحالم که این مطلب برای شما مفید بوده، ما همیشه سعی می‌کنیم تا بهترین پاسخ‌ها را برای سوالات شما ارائه دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *