وبلاگ

/

/

آزمون تافل چیست و چه کسانی باید در آن شرکت کنند؟

آزمون تافل چیست و چه کسانی باید در آن شرکت کنند؟

آزمون تافل چیست؟ اگر در حال مطالعه این مقاله هستید یعنی یک فرد غیرانگلیسی زبان هستید که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارد و می‌داند که برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های خارجی باید در یکی از آزمون‌های بین‌المللی شرکت کند تا میزان تسلط خود به زبان انگلیسی را محک بزند. آزمون تافل (TOEFL) یکی از مشهورترین این آزمون‌های بین‌المللی است که در بسیاری از کشورها و دانشگاه های دنیا به رسمیت شناخته می‌شود. امروزه تسلط به زبان انگلیسی یک مهارت بسیار مهم است که می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد. البته شما برای اینکه تسلط خود را اثبات کنید، باید حتما مدارک معتبری را به دست بیاورید. مدرک تافل یکی از همین موارد است که برای به دست آوردن آن قطعا باید آزمون تافل را پشت سر بگذارید. برای شرکت کردن در این آزمون بین‌المللی باید حتما هزینه آن را نیز به‌صورت پرداخت ارزی انجام دهید. با خدمات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی در کافه ارز شما می‌توانید به آسانی پرداخت هزینه آزمون تافل را انجام دهید.

همه چیز درباره آزمون تافل

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف Test of English as a Foreign Language است، یک آزمون استاندارد است که میزان تسلط آزمون‌دهنده را در چهار مهارت زبان انگلیسی ارزیابی می‌کند. این آزمون بر نحوه استفاده از زبان انگلیسی در چارچوب آکادمیک تمرکز دارد، بنابراین بیشتر برای افرادی که برای اهداف تحصیلی مهاجرت می‌کنند، مناسب است. همه ما این موضوع را می‌دانیم که انگلیسی، زبان بین‌المللی دنیا است. به همین دلیل یادگیری درست این زبان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. آزمون TOFEL از مهم‌ترین منابعی است که می‌تواند میزان تسلط شما به زبان انگلیسی را مشخص کند. نکته جالب این است که مدرک تافل در بیش از ۱۵۰ کشور جهان اعتبار دارد که نشان‌دهنده ارزش بسیار بالای آن است. همچنین حدود ۱۱ هزار دانشگاه در سراسر دنیا آزمون آیلتس را معتبر می‌دانند و مدرک آن را برای پذیرش دانشجو دریافت می‌کنند.

از همین رو ایرانیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند نیز باید به سراغ دریافت این مدرک بروند. گرفتن یک نمره خود در این آزمون، نیازمند تمرین و تلاش زیاد شما است. در واقع هر چقدر که تلاش شما در این مورد بیشتر باشد، نتیجه بهتری نیز کسب خواهید کرد. با توجه به بین‌المللی بودن این آزمون، شما حتما باید هزینه آن را به‌صورت ارزی پرداخت کنید. با توجه به سختی‌های پرداخت ارزی برای ایرانیان، بهتر است که شما از خدمات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی سایت کافه ارز استفاده کنید. کافه ارز به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت هزینه آزمون تافل را صورت دهید.

بیشتر بخوانید: تبدیل نمره تافل به آیلتس

آزمون تافل

چه کسانی باید در آزمون تافل شرکت کنند؟

همان‌طور که در بالا گفته شد هدف از طراحی این آزمون دانش‌‌آموزان و دانشجویانی است که قصد تحصیل در مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های کشورهای انگلیسی زبان را دارند. افرادی که باید در این آزمون شرکت کنند شامل گروه‌های زیر هستند:

– دانش آموزانی که وارد دبیرستان‌های کشورهای انگلیسی‌زبان می‌شوند.

– دانشجویانی که در دوره‌های ۲ ساله کالج در کشورهای انگلیسی زبان پذیرفته می‌شوند.

– افرادی که به دنبال دریافت گواهینامه یا مجوز در یک حوزه خاص هستند.

– افرادی که برای مهاجرت، نیاز به اثبات میزان مهارت خود در زبان انگلیسی دارند.

– افرادی که می‌خواهند مهارت خود در زبان انگلیسی را در چهارچوبی رسمی ارزیابی کنند.

طراحان آزمون تافل توصیه می‌کنند که دانش‌آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند حداقل پایه یازدهم یا ۱۷ ساله باشند. چون در این آزمون نیاز به خواندن متون دشوار و آشنایی با لغات سطح بالا است و بسیاری از دانش‌آموزان قبل از پایه یازدهم با این نوع متون آشنایی ندارند. برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها تحت شرایطی افراد را از شرکت در آزمون بین‌المللی تافل معاف می‌کنند. مثلا از نظر برخی از این دانشگاه‌ها، افرادی که درصد خوبی از بخش‌های نگارش و خواندن زبان انگلیسی در آزمون‌های ACT یا SAT کسب کرده‌ باشند، افرادی که طی دو سال گذشته در این آزمون شرکت کرده باشند و افرادی که مدرکی از یک کشور انگلیسی زبان داشته باشند نیاز به شرکت در آزمون تافل ندارند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ووچر تافل

همه چیز درباره تافل

بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند که داشتن مدرک تافل چه ارزش و اعتباری به آن‌ها می‌بخشد. به‌طور مثال تعداد زیادی از کشورهای انگلیسی زبان به شرطی مهاجر می‌پذیرند که فرد دارای مدرک تافل باشد. به همین جهت شما باید در این مورد برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و برای آزمون تافل اقدامات لازم را انجام دهید. در واقع کشور مقصد شما سعی دارد که از تسلط شما به زبان انگلیسی اطمینان پیدا کند. خوشبختانه گرفتن مدرک تافل با پشت سر گذاشتن آزمون آن ممکن شده است پس برای پرداخت هزینه آزمون تافل نگرانی به خود راه ندهید.

ذکر این نکته ضروری است که شما برای استخدام شدن در مشاغلی که به زبان انگلیسی مربوط است نیز نیاز به آزمون تافل خواهید داشت. کاربردهای زیاد مدرک تافل نشان می‌دهد که شما باید برای دریافت آن اقدامات مختلفی را صورت دهید. در همین راستا باید در قدم اول نسبت به پرداخت تافل اقدام کنید. سایت کافه ارز برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی به شما کمک می‌کند پس از این جهت هیچ‌گونه نگرانی به خود راه ندهید و کار خود را ادامه دهید. پرداخت ارزی با کمک سایت کافه ارز بسیار آسان شده و به بهترین شکل برای شما صورت می‌گیرد. همچنین، اگر به دنبال آزمون ماک تافل هستید ما کامل آن را در وبلاگ کافه ارز شرح داده‌ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر حتما آن را مطالعه کنید.

شرکت در آزمون تافل

چرا در آزمون TOEFL شرکت کنیم؟

زبان آکادمیک اغلب رسمی و پیچیده است، بنابراین حتی افرادی که سال‌ها زبان خوانده‌اند هم در محیط انگلیسی آکادمیک با چالش مواجه می‌شوند. پیش از پذیرش شما در یک دوره تحصیلی، کمیته پذیرش آن دانشگاه می‌خواهد بداند شما از عهده دوره‌های تحصیلی که به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند، برخواهید آمد. آن‌ها از نمره آزمون شما به عنوان یک معیار استاندارد برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی شما استفاده می‌کنند. ۹۰۰۰ دانشگاه در ۱۳۰ کشور شامل آمریکا، کانادا، بریتانیا، استرالیا و نیوزلند نمره تافل را قبول می‌کنند.

انواع آزمون های تافل

۹۷ درصد آزمون‌های تافل به صورت اینترنتی (IBT) برگزار می‌شوند. در این نوع آزمون، به هر یک از شرکت‌کنندگان در اتاق آزمون یک کامپیوتر اختصاص می‌یابد. ۳ درصد از آزمون‌های تافل به صورت کاغذی برگزار شده که مهارت صحبت کردن شرکت‌کنندگان را ارزیابی نمی‌کند؛ بنابراین طراحی آزمون تافل در حال حذف این نوع آزمون هستند. بسیاری از موسسات آموزشی سراسر جهان فقط تافل IBT را قبول دارند. شما می‌توانید هرچقدر که می‌خواهید در این آزمون شرکت کنید؛ تنها شرطی که وجود دارد این است که از آخرین آزمون شما حداقل ۱۲ روز گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه آزمون تافل

ساختار آزمون اینترنتی تافل

این آزمون دارای چهار بخش است و معمولا چهار ساعت و نیم طول می‌کشد. این چهار بخش شامل خواندن، گوش کردن، صحبت کردن و نوشتن است. امتیاز هر بخش از ۳۰ محاسبه می‌شود. برای به دست آوردن امتیاز نهایی از ۱۲۰، امتیاز به دست آمده از تمام بخش‌ها باهم جمع می‌شود.

بخش ۱: خواندن

سوالات این بخش کاملا به صورت چندگزینه‌ای ارائه می‌شوند. هرکدام از قسمت‌های این بخش‌ها دارای سه یا چهار متن هستند که برای هر متن ۱۲ تا ۱۴ سوال مطرح شده است. این متن‌ها می‌توانند در خصوص هر موضوع آکادمیکی شامل علم، تاریخ یا ادبیات باشند.

بخش ۲: گوش دادن

در بخش گوش دادن آزمون تافل هم سوالات کاملا چندگزینه‌ای هستند. هر قسمت از این بخش شامل چهار تا شش سخنرانی با شش سوال برای هر کدام و دو یا سه گفتگو با پنچ سوال برای هر کدام است.

بخش ۳: صحبت کردن

بخش صحبت کردن در آزمون تافل

این بخش کمی پیچیده‌تر از بخش‌های خواندن و گوش کردن است اما خوشبختانه، هرکدام از قسمت‌های این بخش همیشه از الگوی یکسانی پیروی می‌کنند، بنابراین می‌توانید خود را برای آن آماده کنید. در بخش صحبت کردن، شش تکلیف قرار دارد. دو تکلیف اول به صورت مستقل بوده از شما می‌خواهند در مورد افکار و تجارب خود صحبت کنید. چهار تکلیف آخر به یکدیگر وابسته بوده و شما باید بر اساس یک گفتگوی یا یک متن، به سوالات پاسخ دهید. در ادامه هر یک از این دو قسمت را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا

۲ تکلیف مستقل

– تکلیف اول در مورد علایق یا افکار شما در خصوص یک موضوع خاص سوال می‌کند.

– تکلیف دوم نظر و عقیده شما را سوال کرده و از شما می‌خواهد بین دو گزینه، یکی را انتخاب کنید.

۴ تکلیف بهم پیوسته

– تکلیف شماره ۳ از شما می‌خواهد یک متن کوتاه را خوانده و سپس به گفتگوی بین دو نفر که در مورد همان موضوع داخل متن بحث می‌کنند گوش کنید (معمولا آن‌ها موافق یا مخالف بخش‌هایی از آن متن هستند). سپس نظرات آن‌ها را خلاصه کرده و با متن مقایسه کنید.

– تسک شماره ۴ به شما دو سخنرانی در مورد یک موضوع یکسان می‌دهد؛ یکی از سخنرانی‌ها به صورت شنیداری و یکی مکتوب است. سپس شما اطلاعات به دست آمده از هر کدام را خلاصه کرده یا به سوالات تخصصی‌تر پاسخ می‌دهید.

– تکلیف شماره ۵ از شما می‌خواهد به گفتگوی بین دو نفر که در مورد مساله‌ای با دو راه‌حل صحبت می‌کنند، گوش کنید. سپس شما باید محتوای گفتگوی آن‌ها را خلاصه کرده و نظر خود را بیان کنید. (توجه داشته باشید که تکلیف شماره ۵ اغلب دشوارترین تسک بخش گوش دادن است؛ چون شما باید در مورد سه چیز بحث کنید: آنچه دانشجو گفت، راه‌حل‌های پیشنهادی دانشجو برای یک مساله و راه‌حل مورد نظر شما و علت انتخاب آن).

– تکلیف شماره ۶ از شما می‌خواهد به یک مونولوگ گوش داده و سپس آن را خلاصه کنید یا به سوالات تخصصی در مورد اطلاعات ارائه شده در آن پاسخ دهید.

بخش نوشتن در آزمون تافل

بخش ۴: نوشتن

بخش نوشتن در آزمون تافل دارای دو قسمت است: یک تکلیف مستقل و یک تکلیف پیوسته

تکلیف پیوسته (۲۰ دقیقه)

در این بخش ما باید یک متن کوتاه را مطالعه کرده و به یک سخنرانی گوش داده و آن‌ها را خلاصه کنید یا به سوالات مطرح شده پاسخ دهید.

تکلیف مستقل (۳۰ دقیقه)

در این بخش معمولا از شما خواسته می‌شود بین دو گزینه یکی را انتخاب کرده و دلایل خود را برای آن انتخاب بیان کرده و نمونه‌هایی از این انتخاب را بیان کنید. برای مثال، «آیا با این که بیشتر پدر و مادرها بیش از حد فرزندان خود را کنترل می‌کنند موافق هستید یا مخالف؟» یا «آیا معتقد هستید انسان‌ها ذاتا خوب یا بد هستند؟».

نکاتی برای ارائه عملکرد خوب در آزمون

– تصمیم بگیرید که آیا واقعا به شرکت در آزمون احتیاج دارید یا خیر.

– قبل از آزمون برای موضوعات بخش‌های صحبت کردن و نوشتن، طوفان فکری انجام دهید.

– در طول آزمون از لغات و عبارات کلیدی یادداشت‌برداری کنید.

– زبان انگلیسی را بیشتر وارد زندگی روزمره خود کنید.

– مهارت‌های صحبت کردن و نوشتن را در محیطی پر از حواس‌پرتی تمرین کنید.

– مهارت‌های صحبت کردن و نوشتن را با یک زمان‌سنج تمرین کنید.

هزینه آزمون تافل

هزینه آزمون تافل

در صورتی که شما می‌خواهید در آزمون تافل شرکت کنید، قبل از هر چیز باید شرایط هزینه آن را نیز مدنظر خود داشته باشید. عوامل متعددی می‌تواند بر روی هزینه آزمون تافل تاثیر بگذارد. هزینه این آزمون در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است که البته مقدار این تفاوت خیلی زیاد نیست. در حال حاضر کشور آمریکا هزینه ۱۹۵ دلار را برای این آزمون مشخص کرده است. در سایر کشورها نیز هزینه آزمون در همین حدود است. همان‌طور که می‌بینید هزینه این آزمون مهم به‌صورت دلاری باید پرداخت شود. وجود تحریم‌ها بر علیه ایران سبب شده است که انجام پرداخت در این قسمت با مشکلات بسیار زیادی مواجه شود. به همین جهت باید یک روش آسان برای پرداخت پیدا کرد.

خوشبختانه سایت کافه ارز به خوبی از تمامی این مشکلات آگاه است که به همین علت به شما کمک می‌کند تا پرداخت خود را به آسانی انجام دهید. با توجه به خدمات مالی بی‌نظیری که توسط کافه ارز صورت می‌گیرد، شما این امکان را خواهید داشت که بدون هیچ نگرانی پرداخت‌های ارزی خود را پیش ببرید. نکته مثبت این است که شما برای پرداخت هزینه سایر آزمون‌ها همچون آیلتس نیز می‌توانید از سایت کافه ارز استفاده کنید. همچنین برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل به صورت مستقیم نیز می‌توانید نسبت به خرید ووچر تافل از کافه ارز این کار را به آسانی انجام دهید.

ثبت نام آزمون تافل

با توجه به اینکه مدرک تافل یکی از پیش نیازهای بسیاری از دانشگاه‌های خارجی است، باید برای دریافت آن برنامه‌ریزی درستی داشته باشید. برای گرفتن این مدرک در ابتدا باید ثبت‌نام خود را برای آزمون تافل انجام دهید. شما در هنگام ثبت ‌نام آزمون تاقل باید تمامی اطلاعات هویتی خود را به‌صورت درست و صادقانه وارد نمایید. زمانی که فرم ثبت‌نام توسط شما تکمیل شد، باید برای پرداخت هزینه اقدام کنید. در این قسمت شما باید هزینه مربوط به ثبت‌نام در سایت تافل (ets.org/toefl) را به‌صورت دلاری پرداخت کنید. در صورتی که شما دارای مستر کارت یا ویزا کارت باشید به راحتی پرداخت دلاری صورت می‌گیرد.

امروزه دسترسی ایرانی‌ها به این خدمات مالی بسیار سخت شده است که باید از راه‌های جایگزین برای این کار بهره برد. امروزه سایت کافه ارز خدمات مالی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که پرداخت هزینه آزمون تافل یکی از همین موارد است. به همین جهت ثبت نام در تافل با کمک صرافی کافه ارز از هر زمان دیگری راحت‌تر شده است پس از این جهت خیالتان راحت باشد. شما هم می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست ثبت‌نام خود را انجام دهید و بعد از آن، خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنید.

مدرک تافل چیست

مدرک تافل چیست؟

مدرک تافل بدون شک یکی از مهم‌ترین معیارهای جهانی برای سنجش مهارت زبان انگلیسی است. امروزه در بسیاری از شرایط، لازم است که شما مهارت خود در زبان انگلیسی را اثبات کنید. برای اینکه این کار راحت‌تر صورت بگیرد، سیستمی مانند تافل ایجاد شده است. در صورتی که شما نمره قبولی را در این آزمون بگیرید، برای شما مدرک رسمی تافل اعطا می‌شود. شما با گرفتن این مدرک می‌توانید که کارهایی نظیر مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور را به راحتی انجام دهید. در مدرک تافل شما، نمره کسب شده نیز ثبت خواهد شد. به این مورد دقت کنید که برخی از دانشگاه‌ها یک عدد حداقل را به عنوان نمره می‌پذیرند.

از همین رو حتما قبل از آزمون دادن، حداقل نمره لازم را بدانید تا بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای خواندن را انجام دهید. زمانی که همه جوانب را سنجیدید، می‌توانید که برای شرکت در تافل اقدام نمایید. قبل از هر چیز شما باید هزینه مربوط به آزمون را پرداخت کنید. برای اینکه در فرایند پرداخت هزینه آزمون دچار مسئله نشوید، بهتر است که آن را به صرافی حرفه‌ای کافه ارز بسپارید. کافه ارز به سرعت پرداخت دلاری را برای شما انجام می‌دهد و شما از این طریق می‌توانید ثبت نام آزمون تافل خود را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذارید.

چگونه مدرک تافل بگیریم؟

گرفتن مدرک تافل نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی درست است. از همین رو شما باید مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی را در خود تقویت کنید تا بدون هیچ مشکلی این آزمون مهم را پشت سر بگذارید. شما برای گرفتن مدرک تافل باید مهارت‌های چهارگانه شنیداری، گفتاری، خوانایی و نوشتاری تسلط پیدا کنید. در واقع برای گذراندن آزمون تافل باید به هر کدام از این موارد تسلط نسبی را پیدا کنید. داشتن یک برنامه مطالعه درست و منظم نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در قبولی این آزمون دارد که باید برای آن آمادگی لازم را داشته باشید.

البته شما باید در مرحله ابتدایی ثبت نام در آزمون تافل را در برنامه خود بگنجانید. در حال حاضر برای اسم‌نویسی در این آزمون باید هزینه آن را به‌صورت دلاری بدهید. از همین رو سایت کافه ارز بستری فراهم کرده است که شما بتوانید بدون دغدغه پرداخت هزینه آزمون تافل خود را انجام دهید. شما می‌توانید که اکانت کافه ارز خود را به‌صورت ریالی شارژ کنید تا در مقابل پرداخت ارزی به راحتی برای شما صورت بگیرد. خوشبختانه میزان کارمزد سایت کافه ارز نیز بسیار مناسب است که به همین علت هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

آیلتس یا تافل؟

در حال حاضر تنها آزمون بین‌المللی معتبر در دنیا تافل نیست بلکه نمونه‌های دیگری همچون آیلتس نیز در این لیست قرار می‌گیرند. امروزه تافل و آیلتس به عنوان برترین مدارک زبان انگلیسی در سراسر جهان شناخته می‌شوند. آزمون آیلتس از نظر ساختار کمی با تافل متفاوت است. به همین جهت شما باید از بین این دو آزمون مورد مناسب خود را انتخاب کنید. ذکر این نکته ضروری است که برخی از دانشگاه‌ها و کشورها فقط یکی از این مدارک را می‌پذیرند. چنانچه دانشگاه مدنظر شما فقط مدرک تافل را می‌خواهد، شما حتما باید مدرک آن را دریافت کنید.

به‌طور کلی تافل و آیلتس نسبت به یکدیگر برتری خاصی ندارند و هر کدام در نوع خود دارای اهمیت هستند. پرداخت هزینه آیلتس نیز همچون تافل باید به شکل ارزی صورت بگیرد. در حال حاضر سایت کافه ارز خدمات پرداخت خود را برای آزمون آیلتس نیز قرار داده است. از همین رو شما می‌توانید که مدرک تافل و آیلتس را با استفاده از این خدمات به دست آورید. اگر مهارت شما در اسپیکینگ بهتر است، آزمون آیلتس برای شما گزینه بهتری خواهد بود زیرا در آن با یک انسان گفتگو خواهید کرد.

چگونه تافل بگیریم

نمره تافل

برای اینکه بهتر با ساختار آزمون تافل آشنا شوید، باید نگاهی نیز به سیستم نمره‌دهی این آزمون بیندازید. همان‌طور که در بخش‌های قبل هم به آن اشاره کردیم، در این آزمون چهار مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ مورد بررسی قرار می‌گیرد. هر کدام از این قسمت‌ها به‌صورت جداگانه نمره‌دهی می‌شود. نمره شما در هر مهارت به‌صورت مستقل مشخص شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد. با این حال یک میانگین نیز از تمامی نمرات گرفته خواهد شد که به عنوان نمره کلی تافل در نظر گرفته خواهد شد. نمره کل آیلتس از ۰ تا ۱۲۰ برای هر داوطلب مشخص خواهد شد. معمولا اکثر دانشگاه‌ها نمره بالای ۷۰ را برای پذیرش در دانشگاه می‌پذیرند.

با این حال شما باید شرایط دانشگاه مدنظر خود را از این نظر بسنجید. با توجه به ساختار نمره‌دهی در آزمون تافل، شما باید تمامی مهارت‌های خود را تقویت کنید تا به‌طور میانگین به یک نمره خوب دست پیدا کنید. برای شرکت کردن در آزمون تافل حتما باید کارهای اولیه همچون ثبت‌نام را انجام دهید. چنانچه در پرداخت‌ هزینه‌های مربوط به آزمون مشکل داشتید، حتما از سایت کافه ارز برای این کار استفاده لازم را ببرید. تمامی پرداخت‌های بین‌المللی از طریق این سایت، قابل انجام است پس از این بابت نگرانی به خود راه ندهید.

مدت زمان گرفتن مدرک تافل

چنانچه شما قصد دارید در آزمون تافل شرکت کنید، اول از هر چیز باید یک بازه زمانی برای آن در نظر بگیرید. مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک تافل، ارتباط زیادی به مهارت شما دارد. در حال حاضر این آزمون هر ۱۲ روز یک‌بار برگزار می‌شود که شما می‌توانید در آن شرکت کنید. البته مراحل آماده‌سازی برای این آزمون بسیار مهم است. از همین رو بسیاری از افراد از چند ماه قبل، ثبت‌نام خود را نهایی می‌کنند و بعد از آن برای این آزمون آماده می‌شوند.

به همین جهت بهتر است که شما هم همین کار را انجام دهید و برای آزمون تافل آماده شوید. نتایج هر آزمون نیز معمولا بین ۱۰ تا ۱۲ روز بعد منتشر خواهد شد که شما می‌توانید نتایج را مشاهده کنید. چنانچه با توضیحات گفته شده می‌خواهید برای این آزمون نام‌نویسی کنید، پرداخت هزینه تافل را به صرافی کافه ارز واگذار کنید. کافه ارز به شما کمک می‌کند تا با سرعت و امنیت بالا هزینه آزمون تافل را بدهید و از این طریق به سود خوبی دست پیدا کنید. با توجه به خدمات مالی گسترده کافه ارز، حتما از این شرایط برای پرداخت‌های ارزی خود استفاده کنید.

اعتبار مدرک تافل

احتمالا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده باشد که اعتبار مدرک تافل چقدر است. ذکر این نکته ضروری است که این مدرک نیز دارای اعتبار مشخصی است و بعد از آن ارزشی ندارد. در حال حاضر هر مدرک تافل تا دو سال اعتبار دارد. این بدان معنا است که در طول این دو سال می‌توانید مدرک تافل خود را به دانشگاه‌ها یا سایر موسسات ارائه شود. بعد از طی شدن مدت زمان دو ساله، اگر باز هم به این مدرک نیاز دارید باید دوباره آزمون بدهید. در این مرحله یک‌بار دیگر مهارت‌های شما در زبان انگلیسی سنجش می‌شود تا بهترین تصمیم برای شما گرفته شود.

سیستم تافل با این کار سعی دارد که همواره شخص را در بالاترین سطح از آمادگی نگه دارد. البته کسی که یک‌بار موفق به دریافت این مدرک شده باشد، بدون شک در آزمون‌های بعدی نیز مشکل خاصی نخواهد داشت. چنانچه اعتبار مدرک شما تمام شده و می‌خواهید دوباره در آزمون شرکت کنید، پرداخت هزینه آزمون را بر عهده سایت کافه ارز قرار دهید. این صرافی سعی می‌کند که پرداخت‌های ارزی شما را با کمترین کارمزد انجام دهد. همچنین شما برای خرید از سایر سایت‌های خارجی نیز می‌توانید که از این گزینه خاص بهره ببرید.

مدرک تافل

آزمون تافل بدون شک یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سطح جهان است که اعتبار بسیار بالایی دارد. دریافت مدرک تافل باعث می‌شود که کار شما برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی بسیار آسان‌تر شود. همچنین این مدرک برای مهاجرت به برخی از کشورهای انگلیسی زبان واجب است. برای شرکت در این آزمون مهم حتما باید در ابتدا هزینه آن را پرداخت نمایید. با توجه به ارزی بودن این پرداخت، حتما باید راه مطمئنی را برای کاربران ایرانی پیدا کرد. صرافی آنلاین کافه ارز در زمینه پرداخت شهریه یا هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی همچون پرداخت هزینه آزمون تافل (TOEFL) بسیار عالی عمل می‌کند و شما می‌توانید پرداخت هزینه دلاری را با کمک سایت کافه ارز صورت دهید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *