وبلاگ

/

/

جف بیزوس کیست | مالک و بنیان گذار آمازون amazon

جف بیزوس کیست | مالک و بنیان گذار آمازون amazon

۳۱ فروردین ۱۴۰۲

جف بیزوس کیست : Jeff Bezos موسس آمازون و صاحب امتیاز روزنامه واشنگتن پست است و موفقیت های پی در پی او موجب شده که به دومین فرد ثروتمند دنیا تبدیل شود. یک سوم خریدهای اینترنتی در آمریکا در سایت Amazon.com انجام می‌شود، این شرکت ۳۳ هزار کارمند در سراسر جهان دارد. او همچنین شرکتی به نام بلو اریجین (Blue Origin) را که در زمینه اکتشافات فضایی فعالیت می‌کند تاسیس کرده است و در این زمینه فعالیت می‌کند.

در این روزها، مشاغل های آنلاین به صورت بین المللی خیلی بین کاربران توناسته طرفداری زیادی پیدا کند، به گونه‌ای که افراد زیادی برای کسب درآمد آنلاین به این گونه مشاغل جذب شده‌اند.

اگر قصد خرید از آمازون را دارید و پرداخت ارزی یک مشکل جدی برای شما هست نگران نباشید; کافه ارز با ارائه خدماتی همچون خرید گیفت کارت آمازون در کنار شما هست تا دیگر مشکلی بابت پرداخت نداشته باشید.در ادامه با زندگی و اینکه جف بزوس کیست آشنا شوید.

جف بیزوس کیست

زندگینامه مالک آمازون جف بیزوس کیست

زندگینامه موسس سایت آمازون (Amazon)برای کسانی که برایشان سوال است که جف بیزوس کیست قطعا جالب است. او از سنین کودکی علاقه زیادی به کامپیوتر و فناوری داشت و برخلاف سایر افراد بزرگ مانند استیو جابز و بیل گیتس از دانشگاه انصراف نداده است و به درس خواندن ادامه داده و با مدرک علوم کامپیوتر و مهندسی برق از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شده است. او پس از دانشگاه در وال استریت مشغول به کار شد و در سال 1990 به عنوان جوان‌ترین معاون مدیرعامل تاریخ شرکت D.E. Shaw انتخاب شد. 4 سال بعد هنگامی که در سال 1994 که موضوع تجارت الکترونیکی بسیار داغ بود از شغل خود استعفا داد تا آمازون را که در ابتدا یک فروشگاه اینترنتی برای فروش کتاب بود تاسیس کند. برخلاف اینکه والدین او میگفتند که کار خود را در شرکت D.E Shaw رها نکند؛ اما او باور داشت که اگر در راه اندازی یک استارت آپ شکست بخورد خیلی بهتر از این است که هیچ حرکتی و قدمی برای زندگی برندارد و ریسک نکند و در نهایت پشیمان شود.

جف بیزوس کیست

داستان تاسیس آمازون

بعد از اینکه درباره جف بیزوس کیست صحبت کردیم میرسیم به داستان تاسیس آمازون، در سال‌های اول جف بیزوس با فروش کتاب‌های آنلاین در آمازون سر و صدای زیادی به پا کرد زیرا افراد به راحتی می‌توانستند هر کتابی که می خواهند تهیه کنند. مدتی بعد به فروش محصولات متنوعی مانند سی‌دی، دی‌وی‌دی، نرم‌افزار، کتاب‌های الکترونیکی، مبلمان، غذا و اسباب‌بازی پرداخت.و بسیاری از شرکت‌ها و افراد مایل به سرمایه گذاری در این شرکت بودند و به او هشدار می‌دادند که به احتمال 70 درصد ایده او با شکست روبرو می‌شود. پس از گذشت سه سال، خوشبختانه او توانست عرضه اولیه سهام شرکت آمازون را آغاز کند. این فروشگاه اینترنتی که در ابتدا به فروش کتاب مشغول بود در حال حاضر یک خرده فروشی الکترونیکی و آنلاین بزرگ در سطح جهانی محسوب می‌شود و شرکتی که بزوس در آن سال‌های ابتدایی با وام ۳۰۰ هزار دلاری تاسیس کرد، دیگر آن شرکت کوچک نیست.

بیشتر بخوانید: خرید کتاب از آمازون Amazon

جف بزوس ۵۷ ساله اعلام کرد که از مدیرعاملی آمازون کناره‌گیری خواهد کرد و اندی جاسی که ریاست بخش خدمات دیتاسنترآمازون را بر عهده دارد، جایگزین او خواهد شد. از حدود ۵۰۴ میلیون سهم شرکت آمازون، حدود ۵۲ میلیون سهم آن برای جف بیزوس است و بزرگترین سهامدار شرکت آمازون محسوب می‌شود. ریسکی که او در کسب و کار خود کرد و از کاری که درآمد خوبی داشت استعفا داد تا کسب و کاری الکترونیکی داشته باشد و وارد عصری ناشناخته شد باعث شد که برای خیلی از افراد جهان سوال شود که جف بیزوس کیست.

جف بیزوس کیست

دلیل تغییر نام کادبرا به آمازون

جف بزوس در ابتدا نام این شرکت را کداوا گذاشت اما چون با کلمهCadaver”“به معنی “جسد” در انگلیسی اشتباه گرفته می‌شد نام آن را به آمازون تغییر داد. دلیل اینکه بیزوس آمازون را برای استارت آپ خود برگزید این بود که قصد داشت کسب و کارش را به اندازه رود آمازون بزرگ کند و در واقع اعتقاد داشت که ایده او یکی از متفاوت‌ترین و عجیب‌ترین ایده‌ها خواهد شد و در سطح جهانی معروف شد.

برای شروع جف بیزوس اسم آن را کادبرا انتخاب کرده بود که بعدا نام آن را به دلیل رودخانه آمازون در آمریکای جنوبی به آمازون تغییر داد. نکته جالب دیگر هم این بود که حرف اول آمازون با A شروع می‌شد و دلیل دیگری بر انتخاب این نام برای آمازون بود.لوگوی فعلی آمازون طوری طراحی که شده که لبخندی از a تا z را به ذهن متدابر کند و مفهوم اش این است که شرکت قادر است هر چیزی (از a تا z) را به دست هر کسی در هر نقطه ای از دنیا برساند.

بیشتر بخوانید: سایت آمازون

jeff bezos کیست

ثروت جف بزوس

جف بزوس امروزه با ثروتی بالغ بر 212.2 میلیارد دلار به عنوان سومین فرد ثروتنمد روی زمین رتبه بندی شده است و حتی پس از طلاق از همسرش مک کنزی در سال ۲۰۱۹ و اعطای یک چهارم سهام خود در آمازون به همسر سابقش موقعیت او تغییری نکرده است.

ایلان ماسک در جایگاه دومین ثروتمندترین فرد در دنیا با ثروت 11.4 میلیارد دلار در تلاش است تا انقلابی عظیم در خودروهای برقی، تسلا و در فضا، از طریق اسپیس ایکس ایجاد کند.

برنارد آرنو، رئیس و مدیرعامل فرانسوی، اولین فرد ثروتمند امروز در جهان است؛ ارزش دارایی خالص او در حال حاضر 215.6 میلیارد دلار تخمین زده شده است که ناشی از کسب و کار او از جمله Louis Vuitton و Sephora است.

جف بیزوس کیست، مدیرعامل سابق آمازون در مصاحبه‌ای گفته بخش بزرگی از ثروت میلیارد دلاری‌اش را به مبارزه با تغییرات اقلیمی و پشتیبانی از افرادی که می‌توانند بشریت را متحد کنند، اختصاص خواهد داد. مدیرعامل سابق آمازون گفته بود که طی 10 سال، 10 میلیارد دلار یا 8 درصد از دارایی کنونی‌اش را برای نجات زمین به «Earth Fund» پرداخت می‌کند.

jeff bezos کیست

جوایز و افتخارات جف بزوس

جف بزوس به مدت سه سال پیاپی در میان ۵۰ رهبر برتر جهان از نگاه مجله‌ی فورچن قرار داشته و در سال ۱۹۹۹ از سوی مجله‌ی تایم به‌عنوان فرد اول سال انتخاب شد. او در سال ۲۰۱۵ در صدر این لیست قرار گرفت. از آخرین افتخارات او می‌توان به جایزه‌ی ۲۵۰ هزار دلاری هاینلین برای تجاری‌سازی سفرهای فضایی در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد. او این جایزه را به مؤسسه‌ی SEDS که زمانی عضو آن بود اهدا کرد.

  • اخذ دکترای افتخاری علوم و فناوری از دانشگاه کارنگی ملون
  • عنوان یکی از بهترین رهبران آمریکا در سال 2008 از طرف مجله‌ U.S.News & World Report
  • دریافت جایزه نوآوری از اکونومیست به دنبال معرفی پلتفرم آمازون کیندل در سال 2011
  • برترین فرد فعال در حوزه کسب و کار و تجارت در سال 2012 از سوی مجله فورچون در سال 2012
  • دریافت مدال طلا از سوی National Retail Federation به عنوان برترین فروشگاه سال 2012
  • عنوان بهترین مدیرعامل جهان از نشریه Harvard Business Review در سال 2014
  • دریافت جایزه اکتشافات فضایی باز آلدرین در سال 2018 به دنبال موفقیت‌های بلو اریجین

jeff bezos کیست

سرمایه‌گذاری‌های دیگر جف بیزوس

موسس آمازون جف بیزون چندین بار اعلام کرده بود که شیفته فضاست و اظهارات قابل توجهی در مورد سرمایه گذاری های خود در امور فضایی کرده است. در سال 2007 جف بزوس یک سرمایه گذاری شخصی در یک شرکت خدمات فضایی انجام داد.

بزوس «Blue Origin» را در سال 2000 تاسیس کرد این بازرگان مشهور به منظور تأمین مالی این شرکت، سالیانه یک میلیارد دلار سهام آمازون را به فروش می رساند و این منابع را به «Blue Origin» اختصاص می دهد.

جف بزوس دلیل صرف هزینه های سنگین در امور فضایی را با این سخنان اعلام کرد:« برای نجات دنیا و بشریت مجبور هستیم که به فضا برویم سرنوشت نسل آینده به این اقدام ما بستگی دارد.» این سرمایه گذاری تا چندین سال ادامه پیدا کرد و هر سال چندین میلیون دلار سرمایه گذاری در این شرکت انجام می شد تا سر انجام در سال 2015 این شرکت موفق به پرتاب یک موشک به فضا شد.

جمع بندی

امیداریم در این مقاله توانسته باشیم این سوال که جف بیزوس کیست را تا مقداری برای شما جواب داده باشیم. شما می‌توانید تجربه ی خرید از آمازون را با پرداخت ارزی و گیفت کارت آمازون داشته باشید .کافه ارز با سال ها فعالیت تخصصی در پرداخت های بین المللی و ارائه ی خدمات پرداختی در کنار شماست تا با کمترین کارمزد و سریع‌ترین پاسخگویی خرید خود را داشته باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *